Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nordschleife

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Punt is dat de crash uit het niks komt en er geen marshalls actief aanwezig zijn. De vrijwilliger die met de olie en geel staat te zwaaien, had al voor de bocht moeten staan. Maar ja dat kan je die lui ook niet kwalijk nemen. De NS blijft gewoon een gevaarlijke baan zonder dat er veel mogelijkheden tot uitloop zijn. Tja en als iemand dan olie veliest of iemand denkt dat hij prof. coureur is, dan kan dit gebeuren. Ik heb er wel zo mijn bedenkingen bij.
    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
    WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

    Comment


    • Maar dit voorkom je niet. Dit is een razendsnel stuk van het circuit (ook nog slecht/laat zichtbaar ook) en dan olie op de baan. Binnen een paar seconden is het dan een puinhoop.
      Daar kan geen baanmarshall tegenop. En een vrijwilliger die geschrokken is en eerst nog 200 meter moet rennen?

      Vergelijk het met de 24uurs race op de Ring een paar mnd terug.
      Dat is een professionele race met Marshalls en vlaggen etc etc, maar toen het begon te hagelen, gleed de 1 na de ander eraf en tegen elkaar aan.
      Dat kan gewoon gebeuren en kun je niet voorkomen. Als alles op het verkeerde moment en op de verkeerde plek samenkomt, ben je gewoon de lul.

      De zogenaamde profi-racers zijn eigenlijk diezelfde lui hoor, maar dan met meer geld en een cursus achter de rug. ;-)
      Tijdens de OGP werd tijdens geel gewoon ingehaald en reed men zelfs massaal door tijdens rood. Daar zou het net zo'n puinhoop zijn geweest.

      Feit blijft dat de toeristenfahrten natuurlijk heel erg gevaarlijk zijn en veel gevaarlijker dan echt racen.
      Daar is nog veel te verbeteren. Of gewoon zo laten en beseffen dat het soms mis gaat.

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • Plus een.
        ''Thank God for the internet experts''

        Comment


        • Natuurlijk voorkom je niet dat er iemand na flink olieverlies er af gaat. Een moet de eerste zijn om het probleem te duiden. Dat je bij racen bij elkaar in de bumper zit omdat het om een plek gaat, kan ik begrijpen ;) Dat je bij vrij rijden voor elk gaatje gaat snap ik helemaal niks van. Natuurlijk wil je hard. Maar hier gaan de lichten uit en men moet de persoon voor zich inhalen.

          Precies het probleem Harry. Feit is dat men het niet kon zien. Er wappert niemand in de bocht ervoor. Dat heeft in dit geval te maken met kosten. Je kan het hier ook voorkomen als je je aan de regels houdt en als alles op orde is. Ik vraag mij dat bij die touristenfahrt af.... Die personen die dan niet van het gas gaan, zijn absolute eikels. Bij rood doorijden, kan bijna niet. tenzij de je baan marshall overhoop rijdt of dat er tijdens een ronde rood gevlagd wordt. Dan moet je met een gangetje van 50 terug tuffen naar waar ze je willen hebben.
          STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
          WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

          Comment


          • Ik denk dat de mensen die door tuffen of kachelen het zich vaak niet eens beseffen omdat ze te veel met zichzelf en hun auto bezig zijn. Totaal geen besef van wat er om hen heen gebeurt. Als ze dat namelijk wel zouden zijn hoef je geen Einstein te zijn om te beseffen dat je rustiger aan moet doen.

            Comment


            • Vandaag twee cursisten van Jaco's Paddock begeleid op de Ring in deze VLN racer. Jaco's Paddock heeft met deze BMW 125i F21 (2 liter turbo, paddle shift, KW onderstel) echt een leuke auto neergezet voor de verhuur. Het was een superfijne trackday van een Duitse organisatie (Top Speed) waarbij je alleen links mocht inhalen en alle auto's een kenteken moesten hebben. Ideaal, vergeleken met Touristenfahren, omdat je vaak de baan alleen had.

              Comment


              • Dat is wel een leuke racer idd!!

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment


                • Lijkt me een heel fijn apparaat met voldoende tempo en uitdaging!
                  ''Thank God for the internet experts''

                  Comment


                  • Leuk filmpje met allerlei "youngtimers" erin.

                    https://www.youtube.com/watch?v=3lXBXsAOSFE

                    Je ziet toch wel dat sommige dingen beter zijn geworden in de jaren (kwaliteit filmopnames ;-)

                    Comment


                    • Gisteren was deze 02 op de Ring. S2000 motor met Supercharger en alcoholinjectie.

                      Comment


                      • bizar
                        https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=uZiVuJClC9s
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                        Comment


                        • 1246 dagen.......

                          Zo lang was het geleden dat ik met de Clio mijn laatste rondje deed op de Ring. Huis verkopen, tijdelijk huis, nieuw huis aankopen en dat zowel binnen als buiten helemaal naar wens maken en je bent zo wat jaren verder. Dit jaar echter weer een jaarkaart gekocht en eergisteren mijn eerste rondes van dit jaar gedaan. Een verslagje met wat foto's kun je vinden op mijn site.

                          Comment


                          • Gaaf! Helemaal niet verkeerd om een pauze in te lassen van je hobby, om vervolgens weer volle bak te gaan genieten.
                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                            Comment


                            • Leuk verslag weer. Ik lees ze altijd met plezier.
                              ''Thank God for the internet experts''

                              Comment


                              • Top, vooral blijven schrijven over je ringavonturen. Leuk leesvoer !
                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

                                Comment


                                • 2200 euro voor een jaarkaart is wel best pittig, maar als je vaak kunt gaan, kan het makkelijk uit natuurlijk.
                                  5 rondenkaart loopt tegen de 150 euro zeker?

                                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)



                                  Comment


                                  • Dank voor de complimenten :).
                                    2.200 Euro is inderdaad wel een fors bedrag maar daarvoor kan ik het hele jaar rijden op de Nordschleife en op het F1-circuit. Ik begon ooit met een jaarkaart van 500 Euro. Het prijsverloop over de jaren heen vind je hier.
                                    Een rondje kost door de week tegenwoordig 25 Euro en in het weekend 30 Euro. Ze werken niet meer met meer-rondekaarten oid, maar met een tegoed dat je op een kaartje kunt laden. Een dagje zoals zondag zou me dus alleen aan rondekaartjes al bijna 600 Euro gekost hebben. Doe dat een paar keer per jaar en je hebt de jaarkaart er snel weer uit. Los daarvan is het ook veel relaxter: kom je eens in een rijtje met auto's terecht die je lastig voorbij komt dan kies ik eieren voor mijn geld en blijf er op gepaste afstand achter rijden in plaats van risico's te nemen door de rij voorbij te gaan. Als je daar 3 tientjes voor betaald ben je toch eerder geneigd om het gas erop te houden terwijl ik nu zoiets heb "volgende ronde beter".
                                    Daarbij is de drukte bij start-finish tegenwoordig ongekend. Kijk er op een gemiddelde zondag niet van op als je een half uur tot een uur in de rij staat om de baan op te komen na een baansluiting. Als jaarkaarthouder rij ik in Breidscheid in dezelfde situatie in max 5 minuutjes de baan op dus ook daarom is zo'n jaarkaart ideaal. Een trackday kost tegenwoordig ook > 700 Ero en dan zul je net zien dat het regent of je wagentje gaat toch onverhoopt stuk in de eerste rondes.

                                    Dus ja, het is veel geld, maar voor mij wel de moeite waard en de ideale manier om toch aardig wat rondjes te kunnen rijden door het jaar heen op momenten dat het mij uit komt.
                                    Last edited by Pakkie; 02-04-19, 14:16.

                                    Comment


                                    • Je laatste overzichtje klopt niet meer. Bij 2019 staat nog steeds 1900 euro.
                                      Giulia 1600 Super '65
                                      Abarth 595 Competizione '15

                                      Comment


                                      • Mooi verslag weer. Nu wil ik ook een Clio RS.

                                        en een X5.
                                        en een ambulance.
                                        en een NS jaarkaart met 2019 sticker.
                                        Forza!

                                        Comment


                                        • Zo'n Clio RS vind ik echt geweldig, gewoon zó veel puurder en analoger dan de huidige RS. Die oude RS stond ook op mijn shortlist als dagelijks vervoer, terwijl ik de huidige meteen liet staan vanwege zijn automaat.
                                          Giulia 1600 Super '65
                                          Abarth 595 Competizione '15

                                          Comment


                                          • Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                            Je laatste overzichtje klopt niet meer. Bij 2019 staat nog steeds 1900 euro.
                                            Thanx, inmiddels aangepast.

                                            Heb nog getwijfeld om de Clio RS te verruilen voor een Megane 3 RS, maar toch maar niet gedaan. Zo'n Megane gaat met beperkte aanpassingen veel harder dan de Clio, maar het gaat ook wel heel gemakkelijk en daarbij vind ik het atmosferische karakter (inclusief het geluid als hij in de toeren klimt) van de Clio veel gaver. De Meganes vliegen mij op de Ring om de oren, maar snellere mensen blijf je toch wel houden.

                                            Dat een Clio RS ook geen traag ding is, blijkt wel uit onderstaand filmpje (dat ben ik niet, maar dat moge duidelijk wezen)

                                            Last edited by Pakkie; 02-04-19, 17:02.

                                            Comment


                                            • Weer een leuk verslag, Pakkie.

                                              Madeno zit inderdaad in een mooi pand op een mooie plek. Bij mij vandaan een minnuut of tien en als ze in Tholen zitten ook weer :-)

                                              Ooit is het in Oude Tonge in dat pand begonnen als Nijsse Autosport, een afdeling van Alfa Romeo Dealer Nijsse.

                                              Comment


                                              • mooi verslag ik kan niet wachten weer die kant op te gaan. Vrijdag een oliewisseltje laten doen ter voorbereiding.
                                                ----------------------------------------------------
                                                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                ----------------------------------------------------

                                                Comment


                                                • Ik wil dit jaar ook weer minstens één dag naar de Ring met de Competizione. Vorig jaar voor 't eerst in jaren weer eens daar geweest, beviel meteen wee uitstekend. Was toen met de QV en was de eerste keer dat ik met een automaat (TCT) op het circuit reed. Hoewel het op zich wel handig was dat ik me daardoor beter op de baan kon concentreren (want veel baankennis was verloren gegaan) vond ik zo'n flipperbak best een beetje een afknapper. Mede om die reden heb ik weer een auto met handbak en iets rauwer karakter gezocht.

                                                  Medio mei is MdV echter uitgerekend, dus wordt een lastige om nog een dagje te vinden in april (want ga ook nog op vakantie). Zal dus pas iets worden voor juli of augustus vrees ik.
                                                  Last edited by Veloce; 02-04-19, 22:01.
                                                  Giulia 1600 Super '65
                                                  Abarth 595 Competizione '15

                                                  Comment


                                                  • Leuk, die verslagen Pakkie. Heb ik erg gemist de laatste jaren :)

                                                    Comment


                                                    • Leuk verslag, Paskal. Jij kan tenminste nog wel eens naar de Ring dus dat is mooi, zeker met die Clio.

                                                      Comment


                                                      • Ik las eerder je verslagen ook altijd graag, had eigenlijk niet eens in de gaten dat de laatste al zo lang geleden was! Maar bedacht me net dat ik vorige jaar ook geen enkele keer in de Eifel geweest ben, toch maar weer eens een weekendje plannen. Zelf rijden op de ring zie ik eigenlijk helemaal niet meer zo zitten met de huidige drukte, maar wellicht nog eens een rondje op een rustig moment.

                                                        Comment


                                                        • Ik ben er al jaren niet meer geweest. Ook niet om te kijken. Zelf rijden zie ik ivm de verzekering niet meer zitten. Heel veel NL'se verzekeringen sluiten de Ring uit in hun polis.
                                                          ''Thank God for the internet experts''

                                                          Comment


                                                          • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
                                                            Zelf rijden op de ring zie ik eigenlijk helemaal niet meer zo zitten met de huidige drukte, maar wellicht nog eens een rondje op een rustig moment.
                                                            Mocht je er dan eens een weekendje zijn dan is vroeg uit de veren de beste remedie voor een rustig rondje. Net zoals afgelopen jaren is het tussen 8 & 10u over het algemeen nog relatief rustig. Het laatste uurtje van de dag wil ook nog wel eens rustig zijn alhoewel dat soms ook nog wel eens tegen valt.

                                                            Comment


                                                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                                              Ik ben er al jaren niet meer geweest. Ook niet om te kijken. Zelf rijden zie ik ivm de verzekering niet meer zitten. Heel veel NL'se verzekeringen sluiten de Ring uit in hun polis.
                                                              De ring zelf vind ik vooral leuk vanwege de sfeer en leuke auto's spotten (en hapje eten in Adenau). Ik kom dan meer om te sturen in de omgeving, gelukkig nog genoeg erg leuke weggetjes in de Eifel waar je bijna niemand tegenkomt :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X