Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nordschleife

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Punt is dat de crash uit het niks komt en er geen marshalls actief aanwezig zijn. De vrijwilliger die met de olie en geel staat te zwaaien, had al voor de bocht moeten staan. Maar ja dat kan je die lui ook niet kwalijk nemen. De NS blijft gewoon een gevaarlijke baan zonder dat er veel mogelijkheden tot uitloop zijn. Tja en als iemand dan olie veliest of iemand denkt dat hij prof. coureur is, dan kan dit gebeuren. Ik heb er wel zo mijn bedenkingen bij.
    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
    WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

    Comment


    • Maar dit voorkom je niet. Dit is een razendsnel stuk van het circuit (ook nog slecht/laat zichtbaar ook) en dan olie op de baan. Binnen een paar seconden is het dan een puinhoop.
      Daar kan geen baanmarshall tegenop. En een vrijwilliger die geschrokken is en eerst nog 200 meter moet rennen?

      Vergelijk het met de 24uurs race op de Ring een paar mnd terug.
      Dat is een professionele race met Marshalls en vlaggen etc etc, maar toen het begon te hagelen, gleed de 1 na de ander eraf en tegen elkaar aan.
      Dat kan gewoon gebeuren en kun je niet voorkomen. Als alles op het verkeerde moment en op de verkeerde plek samenkomt, ben je gewoon de lul.

      De zogenaamde profi-racers zijn eigenlijk diezelfde lui hoor, maar dan met meer geld en een cursus achter de rug. ;-)
      Tijdens de OGP werd tijdens geel gewoon ingehaald en reed men zelfs massaal door tijdens rood. Daar zou het net zo'n puinhoop zijn geweest.

      Feit blijft dat de toeristenfahrten natuurlijk heel erg gevaarlijk zijn en veel gevaarlijker dan echt racen.
      Daar is nog veel te verbeteren. Of gewoon zo laten en beseffen dat het soms mis gaat.

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • Plus een.
        ''Thank God for the internet experts''

        Comment


        • Natuurlijk voorkom je niet dat er iemand na flink olieverlies er af gaat. Een moet de eerste zijn om het probleem te duiden. Dat je bij racen bij elkaar in de bumper zit omdat het om een plek gaat, kan ik begrijpen ;) Dat je bij vrij rijden voor elk gaatje gaat snap ik helemaal niks van. Natuurlijk wil je hard. Maar hier gaan de lichten uit en men moet de persoon voor zich inhalen.

          Precies het probleem Harry. Feit is dat men het niet kon zien. Er wappert niemand in de bocht ervoor. Dat heeft in dit geval te maken met kosten. Je kan het hier ook voorkomen als je je aan de regels houdt en als alles op orde is. Ik vraag mij dat bij die touristenfahrt af.... Die personen die dan niet van het gas gaan, zijn absolute eikels. Bij rood doorijden, kan bijna niet. tenzij de je baan marshall overhoop rijdt of dat er tijdens een ronde rood gevlagd wordt. Dan moet je met een gangetje van 50 terug tuffen naar waar ze je willen hebben.
          STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
          WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

          Comment


          • Ik denk dat de mensen die door tuffen of kachelen het zich vaak niet eens beseffen omdat ze te veel met zichzelf en hun auto bezig zijn. Totaal geen besef van wat er om hen heen gebeurt. Als ze dat namelijk wel zouden zijn hoef je geen Einstein te zijn om te beseffen dat je rustiger aan moet doen.

            Comment


            • Vandaag twee cursisten van Jaco's Paddock begeleid op de Ring in deze VLN racer. Jaco's Paddock heeft met deze BMW 125i F21 (2 liter turbo, paddle shift, KW onderstel) echt een leuke auto neergezet voor de verhuur. Het was een superfijne trackday van een Duitse organisatie (Top Speed) waarbij je alleen links mocht inhalen en alle auto's een kenteken moesten hebben. Ideaal, vergeleken met Touristenfahren, omdat je vaak de baan alleen had.

              Comment


              • Dat is wel een leuke racer idd!!

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment


                • Lijkt me een heel fijn apparaat met voldoende tempo en uitdaging!
                  ''Thank God for the internet experts''

                  Comment


                  • Leuk filmpje met allerlei "youngtimers" erin.

                    https://www.youtube.com/watch?v=3lXBXsAOSFE

                    Je ziet toch wel dat sommige dingen beter zijn geworden in de jaren (kwaliteit filmopnames ;-)

                    Comment


                    • Gisteren was deze 02 op de Ring. S2000 motor met Supercharger en alcoholinjectie.

                      Comment


                      • bizar
                        https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=uZiVuJClC9s
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                        Comment

                        Working...
                        X