Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nordschleife

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeroen
    replied
    Lijkt me een heel fijn apparaat met voldoende tempo en uitdaging!

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Dat is wel een leuke racer idd!!

    Leave a comment:


  • Dennis Cavallino
    replied
    Vandaag twee cursisten van Jaco's Paddock begeleid op de Ring in deze VLN racer. Jaco's Paddock heeft met deze BMW 125i F21 (2 liter turbo, paddle shift, KW onderstel) echt een leuke auto neergezet voor de verhuur. Het was een superfijne trackday van een Duitse organisatie (Top Speed) waarbij je alleen links mocht inhalen en alle auto's een kenteken moesten hebben. Ideaal, vergeleken met Touristenfahren, omdat je vaak de baan alleen had.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Ik denk dat de mensen die door tuffen of kachelen het zich vaak niet eens beseffen omdat ze te veel met zichzelf en hun auto bezig zijn. Totaal geen besef van wat er om hen heen gebeurt. Als ze dat namelijk wel zouden zijn hoef je geen Einstein te zijn om te beseffen dat je rustiger aan moet doen.

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Natuurlijk voorkom je niet dat er iemand na flink olieverlies er af gaat. Een moet de eerste zijn om het probleem te duiden. Dat je bij racen bij elkaar in de bumper zit omdat het om een plek gaat, kan ik begrijpen ;) Dat je bij vrij rijden voor elk gaatje gaat snap ik helemaal niks van. Natuurlijk wil je hard. Maar hier gaan de lichten uit en men moet de persoon voor zich inhalen.

    Precies het probleem Harry. Feit is dat men het niet kon zien. Er wappert niemand in de bocht ervoor. Dat heeft in dit geval te maken met kosten. Je kan het hier ook voorkomen als je je aan de regels houdt en als alles op orde is. Ik vraag mij dat bij die touristenfahrt af.... Die personen die dan niet van het gas gaan, zijn absolute eikels. Bij rood doorijden, kan bijna niet. tenzij de je baan marshall overhoop rijdt of dat er tijdens een ronde rood gevlagd wordt. Dan moet je met een gangetje van 50 terug tuffen naar waar ze je willen hebben.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Plus een.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Maar dit voorkom je niet. Dit is een razendsnel stuk van het circuit (ook nog slecht/laat zichtbaar ook) en dan olie op de baan. Binnen een paar seconden is het dan een puinhoop.
    Daar kan geen baanmarshall tegenop. En een vrijwilliger die geschrokken is en eerst nog 200 meter moet rennen?

    Vergelijk het met de 24uurs race op de Ring een paar mnd terug.
    Dat is een professionele race met Marshalls en vlaggen etc etc, maar toen het begon te hagelen, gleed de 1 na de ander eraf en tegen elkaar aan.
    Dat kan gewoon gebeuren en kun je niet voorkomen. Als alles op het verkeerde moment en op de verkeerde plek samenkomt, ben je gewoon de lul.

    De zogenaamde profi-racers zijn eigenlijk diezelfde lui hoor, maar dan met meer geld en een cursus achter de rug. ;-)
    Tijdens de OGP werd tijdens geel gewoon ingehaald en reed men zelfs massaal door tijdens rood. Daar zou het net zo'n puinhoop zijn geweest.

    Feit blijft dat de toeristenfahrten natuurlijk heel erg gevaarlijk zijn en veel gevaarlijker dan echt racen.
    Daar is nog veel te verbeteren. Of gewoon zo laten en beseffen dat het soms mis gaat.

    Leave a comment:


  • Austin A35
    replied
    Punt is dat de crash uit het niks komt en er geen marshalls actief aanwezig zijn. De vrijwilliger die met de olie en geel staat te zwaaien, had al voor de bocht moeten staan. Maar ja dat kan je die lui ook niet kwalijk nemen. De NS blijft gewoon een gevaarlijke baan zonder dat er veel mogelijkheden tot uitloop zijn. Tja en als iemand dan olie veliest of iemand denkt dat hij prof. coureur is, dan kan dit gebeuren. Ik heb er wel zo mijn bedenkingen bij.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Ja, hopelijk komt het goed met alle gewonden....

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Ja, kan gebeuren :-) Voor de rest, erg allemaal. Vooral die opgengeknipte auto's. Brrrr...

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Dat van die groene BMW had ik al gezegd dacht ik. Maar ik had per ongeluk blauw getypt, terwijl dat ding best wel groen is :-)
    We waren hem 2 keer tegengekomen afgelopen weekend. Wel coole racer vond ik.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Ook de knalgroene E46 M3 was een nl'er, en net van eigenaar gewisseld. Zie https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/...Page=mympBuyer
    Polo was ook Nederlands.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Wij zaten op de tribune van GP-circuit bij OGP toen er ineens allerlei helicopters opstegen en richting NS vlogen.
    Toen had ik al een vermoeden.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Waren meer NL bij betrokken, en de opengeknipte E36 was net van eigenaar gewisseld.
    Foto's van de aftermath
    https://www.autoblog.nl/nieuws/10-pe...71#post-101271

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Afgelopen zondag heeft een McLaren 650 een oliespoor neergelegd in de fuchsrohre. Dit is 1 v/d snelste stukken op de baan.
    Veel slechter kun je het niet hebben eigenlijk...

    Gevolg is kettingbotsing met 10 gewonden, waarvan 4 ernstig.

    Hier een filmpje van iemand die nog wel kon remmen.
    https://youtu.be/ax8p55NXmK4

    Groene BMW heb ik zondag wel gezien en die was volgens mij zelfs NL.
    Last edited by Harry; 15-08-17, 10:18. Reden: blauw was groen...

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Snelle wasdroger.
    En wat is nu het praktisch nut van deze "exercitie" ,???

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    Ja! Snelste tijd https://www.rallye-magazin.de/motor/...rgring-rekord/

    Leave a comment:


  • slibbe
    replied
    Twee filmpjes uit 1967 die ik nog niet kende.



    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    https://autorai.nl/social/video-amg-gt-r-nurburgring/

    Leave a comment:


  • veejay
    replied
    Vooruitgang...

    https://www.youtube.com/watch?v=X2IaIAqF4YA

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Heb nog nooit groen gezien op de ring.
    Wel wegwerkzaamheden in een blinde bocht waardoor er 5 autos werden afgeschreven.
    En politie rapporten waar dan in staat dat het aan de snelheid lag.
    Welkom op de ring.
    Waar meten met twee maten is uitgevonden.
    Kun je daarmee omgaan dan is de ring erg gaaf.
    Je auto afgeschreven zien worden door een ander zijn stommiteit is realistisch.
    Kun je dat niet handelen, dan beter weg te blijven.
    Just my 2 cts.
    :)

    Leave a comment:


  • MarcH
    replied
    Tijdens TF op de Ring wordt er wel met geel gewerkt (vlaggen en/of lichten) maar niet met groen.

    Leave a comment:


  • vV
    replied
    Nog even o.a. over incident op de ring, in relatie met code geel: wanneer code geel van kracht wordt, stopt het pas op het moment dat er groen zichtbaar is. Dus niet wanneer je geen geel kan of denkt te zien, maar tot het tegengestelde signaal actief gegeven is. Is tenminste tijdens races zo, zal neem ik aan op de ring niet anders zijn.
    Wat mij bv op IAZ tijdens de competizione demo wel opviel is dat meerdere mensen duidelijk niet de instructies gelezen of onthouden hadden mn wat te doen bij code rood... En dat er ook door de duidelijk langzameren erg slecht in spiegels gekeken werd> nu was er de duidelijke afspraak dat veilig inhalen de verantwoordelijkheid is van de snellere rijder, en dat de langzamere gewoon de lijn moet/kan houden, maar af en toe was dat onduidelijk mn wanneer er gewoon geen duidelijke lijnen gereden werden of men iets anders neigde te gaan doen dan eigenlijk moest. Zo was er een Daytona die met geel behoorlijk in de ankers ging....tja... dan maak je het andere rijders erachter en dichtbij (zoals op dat moment ik) erg lastig, en creëer je juist een nieuwe onveilige situatie. Dit was dus duidelijk een evenement waar ik hoewel niet verplicht gewoon vol in racepak zat. Ik loop namelijk gewoon meer risico dan tijdens een gewone race, daar ken ik de andere rijders en weet ik wat ik aan ze heb, positief of negatief.
    Regels zullen in essentie op de ring niet anders zijn...en zon GTI gast met IQ 6 hoort daar dus gewoon niet thuis, maar dat zal wel voor meer gelden...

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Dat zijn de wagens die er toe doen :)

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die TSM;

    Die blauwe met zwarte strepen is inderdaad een Escort MkI.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Prachtige platen zeg :) geeft me wel even een Ring gevoel, en realiseer me dat ik daar dringend weer eens heen moet met iets wat lekker sportief rijdt :) :) Zie ik daar nu ook een Escort MK I of MKII staan ?

    Leave a comment:


  • robin360
    replied
    Thanks. Was ook leuk om de oude en de nieuwe Spyder op de foto te krijgen. Ik zag ineens de oude Spyder voor me rijden dus ik stapte snel uit om een foto te maken. Maar je ziet het mannetje met z'n gele jas al snel aan komen lopen om me weg te sturen! :D

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Mooie foto in de Karussel!

    Leave a comment:


  • robin360
    replied
    Het was natuurlijk niet alleen maar drama hè! :-) Er stond een hoop moois en we hebben toen het nog droog was een paar super rondjes gereden
    [ATTACH=CONFIG]n956482[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956483[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956484[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956485[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956486[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956487[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956488[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956489[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n956490[/ATTACH]
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 9 photos.
    Last edited by robin360; 03-08-16, 12:20.

    Leave a comment:


  • veejay
    replied
    Baansluiting duur wordt gewoon in rekening gebracht.

    Leave a comment:


  • slibbe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
    Wat ik heb gelezen had, is dat die mensen aan de kant van de baan stonden om de schade aan de vagrails van een vorige crash op te schrijven. Zodat deze in rekening gesteld kon worden. Als dat waar is, is dat wel de domste reden om daar te zijn die ik me kan bedenken :-(
    Bij mijn weten wordt de schade aan de vangrails zo snel mogelijk opgenomen om deze in rekening te kunnen brengen aan de veroorzaker. En nee, dan kan de baan natuurlijk niet even gesloten worden, want dat scheelt inkomsten ;-)

    Tis al heel wat jaar geleden dat ik er voor het laatst was, maar ook toen reden veel mensen (maar lang niet allemaal) met helm. Ik had er ook doorgaans eentje bij me (en op op de NordSchleife). Helm opzetten op de gewone openbare weg mag ook, maar leidt andere weggebruikers wel af :-)

    Leave a comment:


  • robin360
    replied
    Ja dat bedoelde it. Kooi alleen met normale gordels & comfortabele lederen stoelen is vragen om moeilijkheden :-D

    Leave a comment:

Working...
X