Oorspronkelijk geplaatst door robin360
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nordschleife
Collapse
X
-
-
Wat ik heb gelezen had, is dat die mensen aan de kant van de baan stonden om de schade aan de vagrails van een vorige crash op te schrijven. Zodat deze in rekening gesteld kon worden. Als dat waar is, is dat wel de domste reden om daar te zijn die ik me kan bedenken :-(Last edited by NAS; 25-07-16, 13:29.
Leave a comment:
-
Vraag is alleen of bij dit soort klappers een leven gered wordt met een helm en een pak. Tis lang niet altijd het hoofd waarop de grootste impact komt.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk berichtTja, het is turistenfahrt he, geen trackday.
Op de autobahn rijden we ook niet met helm op. Maar het is en blijft een beetje een gek verhaal.
Maar motorrijders rijden wel met een helm en pak aan op de autobahn.... ;o)
Wat ik bedoel te zeggen: zelfs als je niet racet, rijd je over het algemeen nog steeds snel ook al ben je toerist (alleen al omdat moderne auto's toch wel snel zijn...ik bedoel: in 1968 reed Chris Amon een ronde van 7:58 in een Ferrari 312 formule auto terwijl mijn Spyder de ring in 7:47 kan doen met een 2 km kortere Ring), ben je nog steeds omringd door gasten die voor het eerst rijden en geen idee van ideale lijn etc. hebben en vergeten in de spiegels te kijken, en rijd je toch op een van de gevaarlijkste circuits ter wereld. Want openbare weg of niet, het is ook een circuit. Motorrijders rijden dus ook met overall en helm op gewoon op de straat, dus waarom zij wel en wij niet? Ik zeg niet dat het verplicht moet worden want ik hou er niet van om dingen verplicht te maken, maar ik zeg 1) ik denk dat het circuit veiliger wordt als er meer lichten staan (en dat het een turistenfahrt is is geen excuus; het gaat hier om levens sparen dus zeg dat maar eens tegen de ouders van de 2 doden van zaterdag! Op de openbare weg heb je ook veel stoplichten of cameras om de boel veiliger te maken), en 2) als je toch een beetje veiliger wilt rijden dan is er toch niets verkeerds met een helm te rijden. Gelukkig zie ik het steeds vaker daar, heb ik zo het idee. De laatste paragraaf in m'n vorige post was meer aan mezelf gericht. Vanaf nu af aan ga ik niet meer de Nurburgring op zonder pak & helm. En ik hoorde net dat m'n nieuwe Nurburgring auto klaar is, en daar komt voor volgend seizoen toch echt een rolkooi in ;o)
Leave a comment:
-
Wat Harry zegt, TF gewoon voor toeristen. Racen doe je op een trackday, dan heb je ook veel meer vlaggers etc.
Tis denk ik een centenkwestie van de uitbaters en berijders dat het er de laatste jaren zo aan toe gaat.
Leave a comment:
-
Tja, het is turistenfahrt he, geen trackday.
Op de autobahn rijden we ook niet met helm op. Maar het is en blijft een beetje een gek verhaal.
Maar ik heb vooral besloten om echt nooit op een natte Ring te gaan rijden.
Sowieso is dat veel minder leuk, maar vooral het gevaar neemt exponentieel toe en het is al tricky genoeg met al die mafkezen die daar rijden.
Leave a comment:
-
Effie mijn 2 cents aangezien ik er bij stond toen ze een van de lichamen uii de Civic trokken.....
Ik kwam bij de Breidscheid aanrijden en zag de lichten op geel staan. Langzaam rijden dus, de brug over en weer omhoog. Daar staat nog een licht rechts maar die is moeilijk te zien (staat ook ineens rechts terwijl de vorige lichten links stonden). Een randdebiel met een Golf GTI rijdt 2 cm achte me en toetert, flitst z'n lampen terwijl er nog steeds geel geldt, haalt me in om daarna bijna op de inmiddels al 2 ongelukken in te rijden. Gelukkig stond er iemand met z'n geel jasje te zwaaien anders waren er wellicht nog meer ongelukken gebeurd. Toen ik hem er op aan sprak zag ik dat z'n IQ ergens rond de 6 lag, en bleef hij volhouden dat er geen geel 'meer' was en dat ik dus maar harder moest rijden.
Nou heeft dit niets met het ongeluk te maken echter.....toen ik vandaag op Spa de Ferrari challenge zat te kijken, was het duidelijk hoe groot en frequent de lichten daar zijn. Op de Nordschleife? 2 km van het licht bij Lauda Links tot de volgende. En het is dus erg makkelijk voor mensen die niet goed weten hoe het werkt om te denken dat 'het over is' (wat de GTI bestuurder ook dacht) en dus weer gas geven. Ik ben bang dat dit gebeurd is en na een van de bochten bij Kesselchen zag de bestuurder van de Civic plotseling de Marshalls langs de kant met de auto, verloor macht over het stuur en crashte zijwaarts er in. Erg tragisch allemaal. Vergeet niet dat er ook Marshalls gewond zijn geraakt die ons bestuurders daar helpen als er iets met ons gebeurd is.
Ons werd gevraagd om klaar te maken om zo meteen om te keren en terug te rijden. Waarop de GTI bestuurder met IQ van 6 meteen omdraaide en z'n auto aan de andere kant van de baan zette tot groot ongenoegen van de Marshalls, en daarmee bijna een ambulance blokkeerde...afijn beneden zagen we MarcH en later zagen we een van de vele ambulances wel met zwaailicht maar langzaam rijdend wegrijden, en we wisten dat het fout zat.
Dus ik hoop echt dat ze het aantal lichten toe laten nemen, maar je zal altijd mensen blijven houden die het niet goed zien (ik had het licht bij Lauda Links niet gezien omdat ik in de spiegel zat te kijken naar de toeterende GTI achter me, en het regende redelijk hard, maar bleef toch langzaam rijden aangezien ik nog geen groen of ongeluk had gezien), of die het negeren, of die gewoon niet eens weten wat geel betekent.
En dan nog iets...waarom stappen we op de Nordschleife gewoon in een 'normale' auto (e.g. zonder rol kooi bijv.) zonder helm, zonder race overall etc. Terwijl op andere evenementen mensen dat wel doen? En zeker op een spek gladde baan in de regen met weet-ik-veel hoeveel blinde bochten? Ik denk dat mijn volgende nurburgring bezoekjes weer in een echte race auto worden. En met helm. En met overall.
Leave a comment:
-
In die snelle kink @ Kesselchen waarschijnlijk. Hier: https://youtu.be/myPMKRXq4tI?t=321Last edited by Dave; 24-07-16, 08:45.
Leave a comment:
-
Wij zaten bij Opa op het terras en telde 4 brandweerauto's en 6 ambulances. Dan weet je wel dat er iets vreselijk mis gegaan is.
Leave a comment:
-
We waren er vandaag met wat speedsters om te kijken. (niks meegekregen van het ongeluk)
1 heeft er een rondje gedaan. Was zo glad dat er een tweede rondje niet inzat.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
Jazeker, zoniet dan wordt het tijd dat ze die gentleman drivers vervangen voor simracers. Af en toe vliegt er één over het hek maar dat mag de pret niet drukken :)
Leave a comment:
-
Ha, die Dave;
Inderdaad, wat een simracer kan, moeten die jongens in het echt toch zeker ook aankunnen?
Leave a comment:
-
-
Zonde van de 205. Filmpje van Pa? De camerawagen lijkt mij een zwarte MX-5 te zijn .
http://www.vroom.be/nl/blog/video-pe...artikel-nieuws
De Peugeot 205 GTi is een onvervalste klassieker. Klein, licht en krachtig. En vooral: riskant wanneer je in het midden van een bocht het gaspedaal lost.
Dat mag deze amateur-racepiloot aan den lijve ondervinden. Hij gaat op volle snelheid in de bocht van het gaspedaal, en veroorzaakt zo "lift-off oversteer". Resultaat: hij parkeert zijn klassieke Peugeot 205 GTi in het decor van de Nürburgring
Leave a comment:
-
Ha, die 58_spyder;
Gezien de afdekhoes waren ze er al op voorbereid....
Leave a comment:
-
Bijna 80 minuten Ringpret uit de oude doos:
https://www.youtube.com/watch?v=3lXBXsAOSFE
Het meeste bij Adenauer Forst. Leuk om auto's te zien die je vandaag daar niet meer zoveel ziet, o.a Ford Scorpio en Alpine A610.
Leave a comment:
-
Die Meganes gaan heel erg hard, maar zijn idd tricky.
Verhaal van Janspeed kan ik ook onderschrijven. Ik heb daar ook best doorgereden (voor mijn doen dan) met mijn new Mini (leasebak die ik toen had) en op enkele high speed stukken voelde ik de kont een klein beetje omkomen.
Dat was zelfs met vol gas erop op een droge baan. Als je dan gas los doet, heb je echt een probleem. Eigenlijk moet je dan eerder nog meer gas geven, maar ik had een Cooper met 115pk ofzo en als je dan gasgeeft met 160km/u gebeurt er niet zo heel veel :-)
Nadeel van zo'n Megane RS is dat die echt razendsnel zijn (911 GT3 niveau), dus als je moet uitwijken of een klein foutje maakt, heb je helemaal geen speling meer.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk berichtAh, ik heb je gespot :) (En hardop gejuicht toen je voorbij kwam) :)
:-)
Leave a comment:
-
Megane crash vanaf de baan gezien (vanaf 0:20s)
Dat stuk is berucht voor FWD auto's met sportief chassis. Hoge snelheids bocht, beetje off camber , beetje vochtig wegdek, als je dan van het gas af gaat dan komt zomaar de achterkant omzetten.
Behalve Megane's ook Civics, Clio's , 206jes, TTjes, R5GTT, new mini's. Ik heb er velen in de problemen zien komen op dat stuk.
Hetzelfde geldt trouwens voor de compressie in de Fuchsrohre, daar hoef je maar met 2 wielen een curb te raken (met 180-200 op de klok) en je bent 'm kwijt. Eerst links in de vangrail, dan rechts nog eens en als je pech hebt verderop nog een keer links de vangrail in.Last edited by janspeed; 10-04-16, 20:37.
Leave a comment:
-
Leave a comment:
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk berichtIk was dit weekend ook op de Ring. :-)
Leave a comment:
-
Dank. Het tempo lag laag (vooral vanwege de remmen) maar het was een leuke belevenis.
Leave a comment:
Leave a comment: