Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nordschleife

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Miel
    replied
    Mooier dan de Porsche, Lambo en BMW bij elkaar.. dat dan weer wel :)

    Leave a comment:


  • NAS
    replied
    Ik was dit weekend ook op de Ring. :-)
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Ik zou die Lambo ook een beetje sparen in Karussel inderdaad. Die Cayman durft niet zo snel in te halen, lijkt af en toe wat te twijfelen. Daardoor kan die M3 elke keer weer in de buurt komen.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Leuk idd.
    Vergeleken met een Aventador is zo'n M3 wel een eitje qua rijden natuurlijk. Echt maximaal kunnen (en durven) gaan met een Aventador is veel moeilijker.

    Ik vind ook zijn reactie op dat die Lambo de karussel buitenom neemt vreemd. Blijkbaar rijdt hij zelf alleen in die taxi en zelden in lage echte sportauto's?
    Waarschijnlijk kan die Lambo er namelijk alleen doorheen als hij zijn voorvleugel (van 20K euro) eraf rijdt. Dan wordt ring-rijden wel heel erg duur hoor :-)

    Die Cayman is ook rap man. Superauto's zijn dat.

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    Geweldig fimpje

    http://autostrada.tv/blog/bmw-m3-rin...ador-sv/44730/

    Leave a comment:


  • OOPS
    replied
    Zeikerds! Als het mis gaat druk je gewoon op restart.

    Leave a comment:


  • NAS
    replied
    Het betekent dat hij je gezien heeft. Normaal wuift hij je langs met zijn hand aan de kant waar je er langs kan. Maar hij had het een beetje druk, daarom met het been. Het kan ook een "dank je wel" zijn, maar dan ben je net ingehaald.....

    Je zat er VEEL te dicht op. Daarom schrok hij.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
    Lieve Dave. Ten eerste was dat geen schoppende beweging, maar een indicatie dat je erlangs kon. Als je ook maar *iets* over motorrijders wist (wat handig is, als je de Ring met ze deelt) wist je dat.
    Wat betekent het precies dan? Dat ik er links langs kan of dat hij naar links gaat? Waarom schrok hij dan toen ik er links langs ging? Wat is er mis met de normale wijze van richting aangeven?

    Leave a comment:


  • NAS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Maik Bekijk bericht
    Wel grappig dat hij een deel van het verhaal van NAS quote, en dan op veruit het meest onbelangrijke stukje daarvan reageert....
    Dat viel mij ook op.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk bericht
    Als je eens stopt met het 'laps' noemen lijk je weer een stuk minder op een Playstation held. HET IS GEEN RACE.
    In de belevingswereld van Dave wel.. ;)

    Leave a comment:


  • Maik
    replied
    Wel grappig dat hij een deel van het verhaal van NAS quote, en dan op veruit het meest onbelangrijke stukje daarvan reageert....

    Leave a comment:


  • FrankS
    replied
    Als je eens stopt met het 'laps' noemen lijk je weer een stuk minder op een Playstation held. HET IS GEEN RACE.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
    Dat je niet kan rijden wisten we al (8.35 is maar 4 seconden sneller dan de Ringbanana : een 90pk MX-5...) en dat je niet in staat bent te reflecteren ook. Maar rij alsjeblieft niet iemand dood die wel de samenleving tot dienst is.
    Ze deden 9:21.8 met die Ringbanana Mx5 vóór de modificaties. Stel dat ik dezelfde mods zou doen op mijn Z4 (semi-slicks, race coilovers, race uitlijning, gestript interieur, race uitlaat, whatever ze er nog meer aan hebben gedaan). Dan gaat de Z4 ruim onder 8 min BTG :)

    Op hun channel staat ook nog een lap van een circuit-prepped s2000 en een mx5 turbo met 200pk, beide op semi slicks doen ze 8:27.

    Ik denk niet dat mijn rondetijd (8:33) op meuk bandjes en standaard onderstel slecht is. Er kan hier en daar nog een paar seconden vanaf. Het is mijn 6de ronde ooit daar. Mijn laatste en snelste lap had ook aardig wat traffic en in de laatste gedeelte na Bruncchen doe ik het bewust rustiger aan.
    Last edited by Dave; 11-11-15, 21:20.

    Leave a comment:


  • NAS
    replied
    Lieve Dave. Ten eerste was dat geen schoppende beweging, maar een indicatie dat je erlangs kon. Als je ook maar *iets* over motorrijders wist (wat handig is, als je de Ring met ze deelt) wist je dat.

    Daarnaast : Zoals je kon zien was dat geen snelle motorrijder en was hij een beetje druk op zijn handen aan het stuur te houden. Daarnaast was hij een beetje nerveus. Waarschijnlijk is hij niet zo'n god als jij. Het zal niet geholpen hebben dat je er als een anussnuffende teckel erachter hing, er bijna voor zorgend dat zijn kinderen hun vader nooit meer zouden zien......

    Dat je niet kan rijden wisten we al (8.35 is maar 4 seconden sneller dan de Ringbanana : een 90pk MX-5...) en dat je niet in staat bent te reflecteren ook. Maar rij alsjeblieft niet iemand dood die wel de samenleving tot dienst is.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Rossi thx voor de intelligente diepgaande analyse. Je persoonlijke vete tegen die Dave is volkomen terecht, want wat een eikel is dat zeg. Tot op het bot vernederen die gast. En wat een zelfoverschatting. Kijk hem nou rijden, hij denkt vast dat hij Schumacher is :)

    Leave a comment:


  • Rossi
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
    Niemand heeft de schoppende motorrijder gezien in mijn lap1? Wat een domme kneus was dat zeg :P

    Volgens mij was hij boos omdat ik zo vlak achter hem reed. Dus maakte hij een schoppende beweging met langgestrekt been in de bocht. En toen draaide hij zich om terwijl ik er strak langsheen reed ;) Trololol. Dat was schrikken zeker. Na afloop van de lap kwam hij mij rechts voorbij en klopte hij mij nog op de ruit bij het uitrollen. Ik had mijn blinker aan naar rechts en dan gaat ie mij toch nog rechts langs. Ik had gewoon naar rechts moeten sturen en hem van zn fiets moeten rijden. Gratis coma rijden en hij is dan zelf schuldig.

    Door wat navigatieprobleempjes op het nieuwe forum lees ik dit nu pas... ;-)

    Anyway, zelden zo'n dom stukje tekst gezien op Gummen. En je hebt het nog ge-edit ook... Hoewel het wel goed aansluit op je uitspraken in o.a. het vluchtelingen draadje, dat dan weer wel.

    Intelligentie, diepgang, (sociaal) inzicht, verantwoordelijkheid, allemaal nul-komma-nul. Maar wel een grove mate van zelfoverschatting. Dat is altijd zo'n pijnlijke combinatie. Succes ermee verder, je gaat jezelf nog eens heel hard tegen komen.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Ja, erg gaaf, maar ik wist niet dat er mensen waren die het meest bekende Ringfilmpje ter wereld nog nooit hadden gezien. Je hebt al wel stromend water thuis? :-)

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    Holy fucking fuck: http://www.bridgetogantry.com/ruf-ju...on-to-youtube/

    Tranen in m'n ogen- wát een auto! En wat een beheersing, ook...

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    If there was University degree in Nordschleife Studies, I would make the following video a compulsory part of the course. For a whole generation of petrolheads, this was the video that ignited our …

    Leave a comment:


  • veejay
    replied
    Als thuisblijvert, is het altijd fijn je verslagen te lezen! Top!

    Leave a comment:


  • ErwinGTA
    replied
    Prachtige foto Pascal!
    Wat is het toch een briljant circuit.
    Dit is voor het eerst in 12 of 13 jaar dat ik er niet regelmatig gereden heb, alhoewel vorig jaar ook slechts 1 trackday..
    Toch heb ik er dit jaar wel een x iets uitgelaten en het was nog leuk ook.
    Baankennis scheelt met zon log schip alles dat moet ik wel zeggen :-).
    Wil proberen volgend jaar weer wat vaker richting de Eiffel af te reizen, want mis het behoorlijk!

    Oja hier ben ik mee rond geweest! :-)

    Leave a comment:


  • Tazio Novante
    replied
    De clio net voor een afsluiting nog van de baan zien komen. Tussen 2 'sperren' door nog met een 75 Turbo een rondje gemaakt. Was dit weekend wel erg druk. Was 2 weken geleden beter. Maar ivm het mooie weer wel weer een leuk ritje. Sud Sprint was er ook weer.

    Leave a comment:


  • Pakkie
    replied
    Afgelopen zondag met heerlijk weer van de prachtige herfstkleuren genoten op de Ring.
    Zoals gebruikelijk een verslagje met wat foto's gemaakt wat je hier kunt vinden.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
    Stuitert behoorlijk. Bij 4:18 bijvoorbeeld goed te horen maar in de bochten ervoor ook wel. Hij mag de dampers wel eens een paar clicks harder zetten :P
    Last edited by Dave; 04-11-15, 09:36.

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    zo dan!
    http://www.autojunk.nl/2015/10/twing...kt-ring-op-753

    Leave a comment:


  • robin360
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Leuk verslag!
    +1

    Leuk dat je dat kaartjes knippen hebt meegemaakt. Ik reed in die tijd in een MG en kreeg toen pas voor het eerst te horen van de Nürburgring...

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Leuk verslag!

    Leave a comment:


  • Tazio Novante
    replied
    Was gisteren een prima dag! Afgelopen week de koppakking van de Berlina vervangen dus een mooie rit om de afsluitende kilometers te maken om vandaag de kop na te kunnen trekken. In redelijk mistig weer vertrokken, maar rond 12 uur was het in Adenau en omgeving best lekker om met een trui aan op de parkeerplaats rond te lummelen. Ook de lunch en het afsluitende biertje konden op het buitenterras genuttigd worden. Het was gezellig druk en op de baan 1 keer een afsluiting gehad, net voordat ik erop wilde. Wat na een 30 minuten vertraging alsnog geschiedde. Lekker op mijn gemak lijntjes gereden en voor de voorbij razende meute waar mogelijk netjes aan de kant gegaan. Uiteindelijk ga je aan het eind van zo'n rondje toch altijd weer net wat harder, maar gelukkig met (net) genoeg verstand en ontzag de Berlina op cruising speed+ rond geloodst. De Garmin had een mooie track opgenomen. Alleen wat data kwijt tussen Adenauer Forst en Kallenhard. Maar goed, de tijd van 13:50 die ongeveer BTG bestrijkt geeft aan dat er niet overmatig gescheurd is. Ook goed te zien dat het 'sprint' gedeelte van de GP Strecke er aan vast zat. En dat voor dezelfde € 27,-. ;-)



    1 rondje met de Berlina vond ik wel mooi voor een dag. Mijn compaan vond het wel zinnig om met de Sud Sprint 2 rondes te doen. Was voor mij een sentimental journey. Ooit 23 jaar geleden was het met mijn eigen Sud Sprint dat ik voor het eerst op de Nordschleife reed. Toen een kaartje nog 11 DM kostte en dat netjes afgenipt werd door een vriendelijke man bij de opgang achter de tribunes.



    Maar het sprintje brulde er met z'n 1.7 16V Boxer met carbs heftig op los. Pakte onderin niet super op, maar boven de 4000Rpm was het echt een feest. Ook een lekkere kart wegligging met zo'n gebakkie. Kortom, ook die rondjes waren prima tijdverdrijf, hoewel het meteen duidelijk was dat je met 5 rondjes achter de kiezen toch nog wat zoekende bent naar de flow van de baan.



    Verder op internet nog op zoek gegaan naar bewijs van onze ring activiteiten en wel het een en ander gevonden. Vanavond nog maar weer even wat meer struinen en wellicht vinden we nog wat de moeite van het bestellen waard is.










    Maar voor beiden smaakt het wel naar meer, was weer heel leuk en lekker rijden. Van de winter maar eens serieus aan de gang om weer een Gulf Berlina op/her te bouwen.

    Rond de ring verder veel snelle auto's als ///M's en diverse Porsches. Ook veel huurbakkies. Lolligste auto vonden we unaniem een oude civic die er best gemeen geprepareerd uit zag. Daar echter geen foto's van gemaakt. Volgend jaar maar weer. :-)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Dus beide circuits aan elkaar geknoopt? Dat lijkt mij ook wel ene keer leuk.
    Enige nadeel is dat bij een baansluiting beide banen dicht zijn.
    Kost een rondje dan ook meer geld? Vast wel he :-)

    Leave a comment:


  • Tazio Novante
    replied
    Morgen met een Sud Sprint en de Berlina die kant op. Op de site staat VLN version voor morgen, dus mooie gelegenheid om de ultieme variant te rijden. Ben benieuwd hoe het weer en de drukte zich zullen houden.

    TBC

    Leave a comment:


  • slibbe
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht
    Zie dit on-board filmpje rond 2"11 hoe bliksemsnel je dan moet reageren.

    Kortom: mooi rechts blijven daar.
    [off-topic]Die kerel is niet bang in zijn karretje. Moet ik al die pittige correcties wijten aan de energieke rijstijl of is het onderstel van een Caterham of in elk geval deze Caterham gewoon niet zo verfijnd?[/off-topic]

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
    Holy shit!

    Ik kwam hem ergens anders tegen en wilde hem hier met dezelfde tekst posten.

    Leave a comment:

Working...
X