Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nordschleife

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Arjan
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Iemand deze al gezien ?
    Beste man had een geamputeerde duim door het stuurwiel.
    Mag ie nog van geluk spreken.

    Holy shit! :)

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
    Niemand heeft de schoppende motorrijder gezien in mijn lap1?
    Je gaat er vanuit dat elke gummer tijd maakt om jouw spannende avonturen te bekijken?

    Leave a comment:


  • Parohl
    replied
    Ze zullen Dave wel missen op CPZ vanmiddag, alhoewel daar zijn weer geen brommers natuurlijk.

    Leave a comment:


  • MN-Power
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
    Die bikermice hebben allemaal een kort lontje. Ik zou het ook heet krijgen in zo'n pakje, tuurlijk. Maar als je zover heen bent dat je uit wil halen naar autos ben je als motorrijder toch fout bezig. Eigenlijk moeten ze motorrijders scheiden van de auto's of gewoon niet toestaan op een drukke zondag. Iedereen heeft er last van.
    Ach, is geen uitzondering dat je een orgaandonor hoort over spiegeltrappen indien<vul maar in>. Zal wel vast onderdeel zijn van de rijles of zo. ;)

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Die bikermice hebben allemaal een kort lontje. Ik zou het ook heet krijgen in zo'n pakje, tuurlijk. Maar als je zover heen bent dat je uit wil halen naar autos ben je als motorrijder toch fout bezig. Eigenlijk moeten ze motorrijders scheiden van de auto's of gewoon niet toestaan op een drukke zondag. Iedereen heeft er last van.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
    Niemand heeft de schoppende motorrijder gezien in mijn lap1? Wat een domme kneus was dat zeg :P

    Volgens mij was hij boos omdat ik zo vlak achter hem reed. Dus maakte hij een schoppende beweging met langgestrekt been in de bocht. En toen draaide hij zich om terwijl ik er strak langsheen reed ;) Trololol. Dat was schrikken zeker. Na afloop van de lap kwam hij mij rechts voorbij en klopte hij mij nog op de ruit bij het uitrollen. Ik had mijn blinker aan naar rechts en dan gaat ie mij toch nog rechts langs. Ik had gewoon naar rechts moeten sturen en hem van zn fiets moeten rijden. Gratis coma rijden en hij is dan zelf schuldig.
    Ja, goed idee, iemand het ziekenhuis in rijden omdat jullie elkaar in de weg zaten op een eenrichtingstolweg waar de testosteron het al snel van de hersenen wint.

    Lees deze post over 10 jaar nog eens...

    Leave a comment:


  • Niels
    replied
    Om je bij trackdays in te schrijven moet je worden geaccepteerd door een organisatie..

    Vandaar dat Deef liever TF doet :)

    Leave a comment:


  • FrankS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
    Niemand heeft de schoppende motorrijder gezien in mijn lap1? Wat een domme kneus was dat zeg :P

    Volgens mij was hij boos omdat ik zo vlak achter hem reed. Dus maakte hij een schoppende beweging met langgestrekt been in de bocht. En toen draaide hij zich om terwijl ik er strak langsheen reed ;) Trololol. Dat was schrikken zeker. Na afloop van de lap kwam hij mij rechts voorbij en klopte hij mij nog op de ruit bij het uitrollen. Ik had mijn blinker aan naar rechts en dan gaat ie mij toch nog rechts langs. Ik had gewoon naar rechts moeten sturen en hem van zn fiets moeten rijden. Gratis coma rijden en hij is dan zelf schuldig.
    Ik dacht dat motoren en auto's gescheiden trackdays hadden? Of haal je die capriolen nog steeds uit tijden TF?

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Niemand heeft de schoppende motorrijder gezien in mijn lap1? Wat een domme kneus was dat zeg :P

    Volgens mij was hij boos omdat ik zo vlak achter hem reed. Dus maakte hij een schoppende beweging met langgestrekt been in de bocht. En toen draaide hij zich om terwijl ik er strak langsheen reed ;) Trololol. Dat was schrikken zeker. Na afloop van de lap kwam hij mij rechts voorbij en klopte hij mij nog op de ruit bij het uitrollen. Ik had mijn blinker aan naar rechts en dan gaat ie mij toch nog rechts langs. Ik had gewoon naar rechts moeten sturen en hem van zn fiets moeten rijden. Gratis coma rijden en hij is dan zelf schuldig.
    Last edited by Dave; 22-09-15, 12:37.

    Leave a comment:


  • Pakkie
    replied
    Dat was inderdaad een flinke koprol van die Megane....

    Is er eentje in de categorie baankennis. Als je met redelijke vaart aan de linker kant over die eerste hobbel rijdt (nog net te zien op seconde 1) krijg je een portie onbalans waar je bang van wordt wat zo'n ongeval als dit tot gevolg kan hebben. Zie dit on-board filmpje rond 2"11 hoe bliksemsnel je dan moet reageren.

    Kortom: mooi rechts blijven daar.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    Iemand deze al gezien ?
    Beste man had een geamputeerde duim door het stuurwiel.
    Mag ie nog van geluk spreken.

    Ja man. Wat een klapper he? Niet normaal.
    Zou hij door lift-off overstuur links in het gras terecht zijn gekomen?
    Daarna naar overkant met grote gevolgen.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Ik zou voor stalen remleidingen gaan met jouw gebruik. Dat is een hele gebruikelijke upgrade. Dan heb je dit gezeur niet meer.

    Leave a comment:


  • smileyspeedster
    replied
    Als ik zo eens google moet ook de abs (softwarematig) geactiveerd worden om de lucht eruit te blazen.
    (naast het reguliere ontluchten).
    Voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=Yw7zPWk4rPI

    Maar ik ben niet zo thuis in bmw, dus of dat ook voor de jouwe geld weet ik niet.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk bericht
    Ook kan er bij het koken lucht in de leiding komen.
    Dat zie je pas als je de boel ontlucht.
    (geen idee of dit een makkelijke diy is op een Z4)
    Hm als ik er vanaf de binnenkant bij kan is het te doen zonder de wielen eraf te halen. Op de burg is het easy. Ik heb een Motive Powerbleeder om de nieuwe vloeistof er bij het reservoir doorheen te pompen. Dan is het zo simpel als een slangetje op het ontluchtingsventiel en tappen maar :p

    Leave a comment:


  • smileyspeedster
    replied
    Ook kan er bij het koken lucht in de leiding komen.
    Dat zie je pas als je de boel ontlucht.
    (geen idee of dit een makkelijke diy is op een Z4)

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk bericht
    Voor de veiligheid kun je een tester aanschaffen.
    https://www.conrad.nl/nl/secoruet-re...er-841155.html
    Dan kun je vlug zien of de boel gekookt is geweest (en dan vocht aantrekt) en dus gewisseld moet worden.

    ATE 200 heeft een dry ERBP van 280C, en een wet ERBP van 190C
    Er zijn producten die nog een tandje verder gaan zoals bijvoorbeeld Motul RBF660 (dry ERBP 325C wet ERBP 204C)

    Echte raceolie is castrol srf (dry ERBP 320C wet ERBP 270C), maar die moet je wel minimaal een keer per jaar wisselen, omdat ie een afbrekende werking heeft.
    (dus als je de auto ooit verkoopt, in elk geval terugspoelen naar normale olie, anders kunnen er ongelukken gebeuren)
    Ik vervang het sowieso elke keer in het voorjaar. Motorolie ook. Ik kan wel een keer wat anders proberen, Castrol SRF oid.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Ha, die Dave;

    Dan valt het dus best mee.
    Was wel interessant om te meten. Vorige keer met 35C startte ik met 2.0 bar koud en ging naar 3.1/3.2 bar in 1 ronde.
    Met 13C buitentemperatuur en zwaar bewolkt ook een stuk meer grip dan met 35C :P

    Leave a comment:


  • smileyspeedster
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
    Mijn remvloeistof is 4 maand geleden nog ververst, ATE Typ200
    Voor de veiligheid kun je een tester aanschaffen.
    https://www.conrad.nl/nl/secoruet-re...er-841155.html
    Dan kun je vlug zien of de boel gekookt is geweest (en dan vocht aantrekt) en dus gewisseld moet worden.

    ATE 200 heeft een dry ERBP van 280C, en een wet ERBP van 190C
    Er zijn producten die nog een tandje verder gaan zoals bijvoorbeeld Motul RBF660 (dry ERBP 325C wet ERBP 204C)

    Echte raceolie is castrol srf (dry ERBP 320C wet ERBP 270C), maar die moet je wel minimaal een keer per jaar wisselen, omdat ie een afbrekende werking heeft.
    (dus als je de auto ooit verkoopt, in elk geval terugspoelen naar normale olie, anders kunnen er ongelukken gebeuren)
    Last edited by smileyspeedster; 21-09-15, 23:41.

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Iemand deze al gezien ?
    Beste man had een geamputeerde duim door het stuurwiel.
    Mag ie nog van geluk spreken.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Dave;

    Dan valt het dus best mee.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Ha, die Dave;

    Is pas interessant als je weet wat de bandendruk voordien was.
    Vooraf 2.3 bar :)

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Dave;

    Is pas interessant als je weet wat de bandendruk voordien was.

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    En de eerste lap:



    Bandendruk na afloop:

    Leave a comment:


  • Dave
    replied
    Ik ben op de Nurburgring voor de SimExpo en heb 2 rondjes gereden in de middagpauze:



    Het brandstof lampje brandde al bij het begin van de lap (amber kleurige lampje in de rechter klok) en de resterende kilometers tikken rap af. Op een gegeven moment zag ik dat er 0km op de boordcomputer stond dus heb wat brandstof bespaard in het laatste stuk en de lange file bij de uitrit voorbij gereden. Ik moest het wel even uitleggen aan een marshall. Bij het tankstation moest ik 52 liter tanken en er gaat 55 liter in inclusief reserve. Uit ervaring weet ik dat de motor afslaat met nog 2 liter erin dus het was echt op de laatste liter naar het tankstation rijden :)

    Ik had problemen met mijn rempedaal. Die trapte ik steeds dieper weg waardoor blippen bij terugschakelen niet meer te doen was. Zijn dat de remleidingen die flexen? Mijn remvloeistof is 4 maand geleden nog ververst, ATE Typ200

    Leave a comment:


  • Pakkie
    replied
    Thanx, ik ben met beiden ook erg blij. En dat groen.......ik vind het op het circuit wel leuk staan en ben er nog niet op uitgekeken. Het oogt wat leuker en frisser dan de zwarte velgen die ik er ook bij heb.



    Leave a comment:


  • indobesar
    replied
    Inmiddels gewend aan de groene kleur?

    Beide fraaie wagens!

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Mooie combinatie pakkie !! (y)

    Leave a comment:


  • Pakkie
    replied
    Zondag 23 augutus weer een heerlijk dagje Ring gehad. Door vakantie (twee wk met de MX-5 door de Alpen touren) liet het verslag even op zich wachten, maar inmiddels kun je op mijn site dan toch een verslagje met wat foto's vinden :)

    Leave a comment:


  • TSM
    replied
    Dit had ik ook met de Subaru WRX drift editie, diagonale rol, als je echt gaat pushen kan hij zelfs een achterwiel optillen, alhoewel met deze zachte setup vermoed ik van niet.
    Met hardere veren los je het een beetje op, maar zit je rechtuit te tandenknarsen.
    Dit kun je het beste met stabi's oplossen.
    Denk dat alfaholics wel mooi (en betaalbaar) spul heeft om je te helpen!

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Hardere veren en dempers en evt extra stabi

    Leave a comment:


  • Minuteman
    replied
    Hou zou je dat eigenlijk moeten aanpakken, hebben deze auto's ook torsieveren voor ?

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Ik had dit ook niet verwacht te zien op de foto's hoor :) Het leek namelijk wel mee te vallen.
    Dit is wel een hele krappe bocht en veel harder dan dit lukt niet met deze auto.
    Maar zoals ik al zei, moet dit dus anders.
    Volgend jaar gaan we platter en nog harder de hoek om!

    Leave a comment:

Working...
X