Oorspronkelijk geplaatst door TSM
Bekijk bericht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nordschleife
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk berichtNiemand heeft de schoppende motorrijder gezien in mijn lap1?
Leave a comment:
-
Ze zullen Dave wel missen op CPZ vanmiddag, alhoewel daar zijn weer geen brommers natuurlijk.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk berichtDie bikermice hebben allemaal een kort lontje. Ik zou het ook heet krijgen in zo'n pakje, tuurlijk. Maar als je zover heen bent dat je uit wil halen naar autos ben je als motorrijder toch fout bezig. Eigenlijk moeten ze motorrijders scheiden van de auto's of gewoon niet toestaan op een drukke zondag. Iedereen heeft er last van.
Leave a comment:
-
Die bikermice hebben allemaal een kort lontje. Ik zou het ook heet krijgen in zo'n pakje, tuurlijk. Maar als je zover heen bent dat je uit wil halen naar autos ben je als motorrijder toch fout bezig. Eigenlijk moeten ze motorrijders scheiden van de auto's of gewoon niet toestaan op een drukke zondag. Iedereen heeft er last van.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk berichtNiemand heeft de schoppende motorrijder gezien in mijn lap1? Wat een domme kneus was dat zeg :P
Volgens mij was hij boos omdat ik zo vlak achter hem reed. Dus maakte hij een schoppende beweging met langgestrekt been in de bocht. En toen draaide hij zich om terwijl ik er strak langsheen reed ;) Trololol. Dat was schrikken zeker. Na afloop van de lap kwam hij mij rechts voorbij en klopte hij mij nog op de ruit bij het uitrollen. Ik had mijn blinker aan naar rechts en dan gaat ie mij toch nog rechts langs. Ik had gewoon naar rechts moeten sturen en hem van zn fiets moeten rijden. Gratis coma rijden en hij is dan zelf schuldig.
Lees deze post over 10 jaar nog eens...
Leave a comment:
-
Om je bij trackdays in te schrijven moet je worden geaccepteerd door een organisatie..
Vandaar dat Deef liever TF doet :)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk berichtNiemand heeft de schoppende motorrijder gezien in mijn lap1? Wat een domme kneus was dat zeg :P
Volgens mij was hij boos omdat ik zo vlak achter hem reed. Dus maakte hij een schoppende beweging met langgestrekt been in de bocht. En toen draaide hij zich om terwijl ik er strak langsheen reed ;) Trololol. Dat was schrikken zeker. Na afloop van de lap kwam hij mij rechts voorbij en klopte hij mij nog op de ruit bij het uitrollen. Ik had mijn blinker aan naar rechts en dan gaat ie mij toch nog rechts langs. Ik had gewoon naar rechts moeten sturen en hem van zn fiets moeten rijden. Gratis coma rijden en hij is dan zelf schuldig.
Leave a comment:
-
Niemand heeft de schoppende motorrijder gezien in mijn lap1? Wat een domme kneus was dat zeg :P
Volgens mij was hij boos omdat ik zo vlak achter hem reed. Dus maakte hij een schoppende beweging met langgestrekt been in de bocht. En toen draaide hij zich om terwijl ik er strak langsheen reed ;) Trololol. Dat was schrikken zeker. Na afloop van de lap kwam hij mij rechts voorbij en klopte hij mij nog op de ruit bij het uitrollen. Ik had mijn blinker aan naar rechts en dan gaat ie mij toch nog rechts langs. Ik had gewoon naar rechts moeten sturen en hem van zn fiets moeten rijden. Gratis coma rijden en hij is dan zelf schuldig.Last edited by Dave; 22-09-15, 12:37.
Leave a comment:
-
Dat was inderdaad een flinke koprol van die Megane....
Is er eentje in de categorie baankennis. Als je met redelijke vaart aan de linker kant over die eerste hobbel rijdt (nog net te zien op seconde 1) krijg je een portie onbalans waar je bang van wordt wat zo'n ongeval als dit tot gevolg kan hebben. Zie dit on-board filmpje rond 2"11 hoe bliksemsnel je dan moet reageren.
Kortom: mooi rechts blijven daar.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk berichtIemand deze al gezien ?
Beste man had een geamputeerde duim door het stuurwiel.
Mag ie nog van geluk spreken.
Ja man. Wat een klapper he? Niet normaal.
Zou hij door lift-off overstuur links in het gras terecht zijn gekomen?
Daarna naar overkant met grote gevolgen.
Leave a comment:
-
Ik zou voor stalen remleidingen gaan met jouw gebruik. Dat is een hele gebruikelijke upgrade. Dan heb je dit gezeur niet meer.
Leave a comment:
-
Als ik zo eens google moet ook de abs (softwarematig) geactiveerd worden om de lucht eruit te blazen.
(naast het reguliere ontluchten).
Voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=Yw7zPWk4rPI
Maar ik ben niet zo thuis in bmw, dus of dat ook voor de jouwe geld weet ik niet.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk berichtOok kan er bij het koken lucht in de leiding komen.
Dat zie je pas als je de boel ontlucht.
(geen idee of dit een makkelijke diy is op een Z4)
Leave a comment:
-
Ook kan er bij het koken lucht in de leiding komen.
Dat zie je pas als je de boel ontlucht.
(geen idee of dit een makkelijke diy is op een Z4)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk berichtVoor de veiligheid kun je een tester aanschaffen.
https://www.conrad.nl/nl/secoruet-re...er-841155.html
Dan kun je vlug zien of de boel gekookt is geweest (en dan vocht aantrekt) en dus gewisseld moet worden.
ATE 200 heeft een dry ERBP van 280°C, en een wet ERBP van 190°C
Er zijn producten die nog een tandje verder gaan zoals bijvoorbeeld Motul RBF660 (dry ERBP 325°C wet ERBP 204°C)
Echte raceolie is castrol srf (dry ERBP 320°C wet ERBP 270°C), maar die moet je wel minimaal een keer per jaar wisselen, omdat ie een afbrekende werking heeft.
(dus als je de auto ooit verkoopt, in elk geval terugspoelen naar normale olie, anders kunnen er ongelukken gebeuren)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk berichtHa, die Dave;
Dan valt het dus best mee.
Met 13C buitentemperatuur en zwaar bewolkt ook een stuk meer grip dan met 35C :P
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk berichtMijn remvloeistof is 4 maand geleden nog ververst, ATE Typ200
https://www.conrad.nl/nl/secoruet-re...er-841155.html
Dan kun je vlug zien of de boel gekookt is geweest (en dan vocht aantrekt) en dus gewisseld moet worden.
ATE 200 heeft een dry ERBP van 280°C, en een wet ERBP van 190°C
Er zijn producten die nog een tandje verder gaan zoals bijvoorbeeld Motul RBF660 (dry ERBP 325°C wet ERBP 204°C)
Echte raceolie is castrol srf (dry ERBP 320°C wet ERBP 270°C), maar die moet je wel minimaal een keer per jaar wisselen, omdat ie een afbrekende werking heeft.
(dus als je de auto ooit verkoopt, in elk geval terugspoelen naar normale olie, anders kunnen er ongelukken gebeuren)Last edited by smileyspeedster; 21-09-15, 23:41.
Leave a comment:
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk berichtHa, die Dave;
Is pas interessant als je weet wat de bandendruk voordien was.
Leave a comment:
-
Ha, die Dave;
Is pas interessant als je weet wat de bandendruk voordien was.
Leave a comment:
-
Ik ben op de Nurburgring voor de SimExpo en heb 2 rondjes gereden in de middagpauze:
Het brandstof lampje brandde al bij het begin van de lap (amber kleurige lampje in de rechter klok) en de resterende kilometers tikken rap af. Op een gegeven moment zag ik dat er 0km op de boordcomputer stond dus heb wat brandstof bespaard in het laatste stuk en de lange file bij de uitrit voorbij gereden. Ik moest het wel even uitleggen aan een marshall. Bij het tankstation moest ik 52 liter tanken en er gaat 55 liter in inclusief reserve. Uit ervaring weet ik dat de motor afslaat met nog 2 liter erin dus het was echt op de laatste liter naar het tankstation rijden :)
Ik had problemen met mijn rempedaal. Die trapte ik steeds dieper weg waardoor blippen bij terugschakelen niet meer te doen was. Zijn dat de remleidingen die flexen? Mijn remvloeistof is 4 maand geleden nog ververst, ATE Typ200
Leave a comment:
-
Thanx, ik ben met beiden ook erg blij. En dat groen.......ik vind het op het circuit wel leuk staan en ben er nog niet op uitgekeken. Het oogt wat leuker en frisser dan de zwarte velgen die ik er ook bij heb.
Leave a comment:
-
Dit had ik ook met de Subaru WRX drift editie, diagonale rol, als je echt gaat pushen kan hij zelfs een achterwiel optillen, alhoewel met deze zachte setup vermoed ik van niet.
Met hardere veren los je het een beetje op, maar zit je rechtuit te tandenknarsen.
Dit kun je het beste met stabi's oplossen.
Denk dat alfaholics wel mooi (en betaalbaar) spul heeft om je te helpen!
Leave a comment:
-
Hou zou je dat eigenlijk moeten aanpakken, hebben deze auto's ook torsieveren voor ?
Leave a comment:
-
Ik had dit ook niet verwacht te zien op de foto's hoor :) Het leek namelijk wel mee te vallen.
Dit is wel een hele krappe bocht en veel harder dan dit lukt niet met deze auto.
Maar zoals ik al zei, moet dit dus anders.
Volgend jaar gaan we platter en nog harder de hoek om!
Leave a comment:
Leave a comment: