Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verslag Oval Racing Ter Apel 04-04-2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Verslag Oval Racing Ter Apel 04-04-2010





    Gister was dan eindelijk de eerste race van het seizoen. De dag begon met regen en erg vies weer maar naarmate de dag vorderde werd het steeds droger en zonniger met af en toe wat kleine buitjes tussendoor. Het was een erg geslaagde en erg goede dag voor Racing Team Hooijer, waarbij beide coureurs met een beker naar huis toe gingen :)



    Renes eerste manche begon erg goed, begonnen vanaf de laatste plek bokste hij de auto steeds verder naar voren, uitremactie na inhaalactie bezorgden hem een goede verdiende eerste plaats. Dat begon dus erg goed! En was een erg mooi begin van het nieuwe seizoen! :)
    De 2de manche begon Rene weer van de laatste plaats en na een tijdje 3de te hebben gereden heeft hij helaas toch in de laatste paar ronden zijn plaats moeten opgeven en zodoende eindige hij op een 5de plaats. Toch nog steeds goed voor kampioenschapspunten en dat was prima!
    De 3de manche was de baan inmiddels een beetje nat geworden, maar Rene is een regenrijder en wist dus mooi naar de 3de plaats te rijden en die ook de gehele race vast te houden.
    De finale was spannend tot op de laatste minuut! Rene reed al heel snel naar voren en was ronde na ronde in gevecht met Tim Seidler met zijn 205 GTI en Tale Ottens met zijn Scirocco, dit was close racing van de eerste orde! Er zat soms geen haarspeld tussen en de 3 heren coureurs streden dan ook voor wat ze waard waren! 1 ronde voor de finish wist Rene Tim Seidler nog net voorbij te rijden om zodoende op een prachtige tweede plaats te eindigen. Dit alles was voldoende om als dagwinnaar uit de bus te komen, en Rene heeft dus zijn eerste beker van het seizoen binnen!



    Johans eerste manche begon niet erg voorspoedig, de auto liep erg slecht en trok voor geen meter dus het resultaat was dan ook dat Johan de eerste manche laatste werd. Na wat finetuning en afstelwerk in de pits ging het de 2de manche heel erg goed en eindigde Johan op de 3de plaats waarmee hij liet zien dat het met de auto en de coureur wel goed zat, want Johan heeft tot op heden nog helemaal geen circuitervaring en dit was dan ook wennen voor hem :)
    Inmiddels was de baan weer een beetje nat geworden door een klein regenbuitje voor de 3de manche maar werd Johan toch nog 5de. De Finale manche begon erg goed, Johan reed rond na ronde op de eerste plaats, maar verloor helaas toch een aantal plaatsen en zodoende eindigde hij op de 6de plaats.
    En voor iemand die nog absoluut geen race ervaring heeft en alles dus nog nieuw en wennen is ging het heel erg goed en mocht Johan ook de beker voor de 5de plaats van de dag mee naar huis nemen :)



    Het was dus een dag waar wij als team erg goed op terug kunnen kijken en wij hopen dat diegene die er vandaag bij waren net zoveel genoten hebben van de dag als wijzelf ondanks de regen af en toe! :) De autos liepen goed, de resultaten waren prima! En we hopen dan ook dat we volgende races weer net zo goed of zelfs beter gaan presteren!



    Meer Fotos (in hoge kwaliteit!) en filmmateriaal van gister zijn uiteraard te vinden op http://www.racingteamhooijer.nl

    Enjoy! :)

  • #2
    Ha, die PeterTI;

    Loon naar werken dus, van harte!
    Scherven brengen gelul.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Nero Serpente Bekijk bericht
      Er zat soms geen haarspeld tussen
      LOL Die onthouden we! :-)

      Verder: knap werk mannen. In no-time een auto in elkaar geklust en meteen met bekers naar huis gaan! Ga zo door.

      Comment


      • #4
        Klinkt goed!
        fka v164

        Comment


        • #5
          Die filmpjes op jullie site had ik al voor jullie recente race bekeken en da's best leuk sturen op die oval. Gewoon leuk racen met een beperkt budget hoewel die ombouw van die auto onbetaalbaar zou zijn geweest als je zoiets laat doen. Zo lowbudget is 't dus niet eens.

          Hoe zorgen ze ervoor dat 't startveld een beetje aan elkaar gewaagd is, wordt er met strafgewicht gewerkt of met een ring voor de luchttoevoer ?

          Comment

          Working...
          X