Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP China 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP China 2010

    Iemand moet het doen. Dus brand maar los, wat gaat het worden. RBR weer oppermachtig, weer een regenrace, hoeveel voordeel heeft Macca van de F-duct op het lange rechte eind, hoeveel Ferrari-motoren gaan weer aan God en gaat der Schumi eindelijk zijn teamgenoot eens de oren wassen?

    Groet
    GJ

  • #2
    Geen idee, gooi maar in m'n pet. Ik doe de nabeschouwing wel. :)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

    Comment


    • #3
      Ferrari komt met eigen F-Duct:

      http://www.autosport.com/news/report.php/id/82884
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

      Comment


      • #4
        Ander spectaculair nieuws: Lewis heeft zich een goatee aangemeten... :/
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          Fernando Alonso = Ferrari Engine - 1

          Of zou hij die motor hebben gebruikt die nog maar 1600 (k)m mee kon?

          Comment


          • #6
            Iemand Buemi nog gezien? "Kijk mama, zonder voorwielen!" :)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
              Iemand Buemi nog gezien? "Kijk mama, zonder voorwielen!" :)
              Ik zat hem net hier te kijken: http://www.autoblog.nl/archive/2010/...st-twee-wielen
              ------------------------------------------------
              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

              Comment


              • #8
                Terug naar de tekentafel inderdaad. Benieuwd of er ook zoiets op de Red Bulls zit. Die staan sowieso al bekend als 'flimsy'. Een beetje de nieuwe Lotussen...
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                Comment


                • #9
                  Bizar die 'exploderende' wielen op dat filmpje. Daar wordt je als coureur wel blij van :/

                  Comment


                  • #10
                    Ach, bij een Newey houd je er rekening mee. ;-)
                    Every second of your life is a part of your song

                    Comment


                    • #11
                      Jeuzus!!!! Zoals de Engelsen dat zo subtiel kunnen zeggen, "That looks like a brown trousers moment, there...". :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

                      Comment


                      • #12
                        Wat een blunder dit als zoiets onder remmen al kan gebeuren!
                        En dan zeggen ze dat eerst rechts afbrak en daardoor links ook mis ging......
                        Nu heb ik het een x of tig bekeken maar zie zo goed als geen verschil in het moment van afbreken, ongelooflijk hoe weinig marge er in die constructie zit.
                        Zou een staartje moeten krijgen!

                        Comment


                        • #13
                          Vol in de remmen en dan ook nog over een bult? kan net genoeg zijn.
                          Ziet er erg dramatisch uit!

                          Comment


                          • #14
                            Oh my god. This is beyond flimsy.
                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                            Comment


                            • #15
                              Vettel netjes!
                              Schummi 7 tiende langszamer als Rosberg :-) dat zijn geen kleine verschillen meer!

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                Vettel netjes!
                                Schummi 7 tiende langszamer als Rosberg :-) dat zijn geen kleine verschillen meer!
                                LOL, ik zat er al op te wachten :-).

                                Sowieso best veel verschillen tussen de nummers 1 en 10. Alonso maakt z'n verwachtingen goed waar.
                                Ook Button weer sneller dan Hamilton!

                                Comment


                                • #17
                                  :-)

                                  Button doet het in mijn ogen erg goed, Hamilton is gewoon erg snel, maar Button geeft zeer goed partij!
                                  Tja Schummi bleef lachen, maar inwendig huilt hij waarschijnlijk ;-)
                                  Maargoed het seizoen is nog lang!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                    Sowieso best veel verschillen tussen de nummers 1 en 10. Alonso maakt z'n verwachtingen goed waar.
                                    Ook Button weer sneller dan Hamilton!
                                    Met hoeveel honderdste?
                                    Interessanter vind ik te zien dat Red Bull en McLaren beide een aan elkaar gewaagd rijdersduo hebben, terwijl Mercedes en Ferrari er meer sprake is van een eerste en tweede rijder. Jammer voor Schumi en Massa, thumbs up voor Rosberg en Alonso. Wat ook geldt voor Kubica en Petrov, en Sutil en dinges ;)
                                    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik moet mijn mening over Jenson Button gewoon bijstellen. Ik had echt gedacht dat Hamilton hem nu eindelijk compleet af ging maken dit jaar, maar in qualifying staat het nu 3-1 in het voordeel van de huidige wereldkampioen. Binnen het team is Hamilton de jonge hond die alle spectaculaire dingen doet, maar uiteindelijk komt Button met de resultaten thuis. Tot nu toe wel in elk geval, afwachten hoe het jaar zich verder ontwikkelt.

                                      Schumacher. Q1, Q2, Q3, telkens 0,5-0,7s trager dan Rosberg. Vroeger kwam er dan uiteindelijk toch een topresultaat waarbij je dan dacht waar haalt ie het toch ineens vandaan in die laatste vliegende ronde, maar dat lijkt voorbij, die macht is helemaal weg. Het is nu Vettel die dat soort dingen flikt (trager dan Webber in Q1 en Q3, en dan een paar tienden sneller in Q3, en dan weet iedereen weer hoe de verhoudingen echt liggen), alleen de Duitsers hebben dat nog niet zo door.

                                      HRT zit eigenlijk niet ver meer van Lotus en Virgin vandaan, en dan moet je ook nog meenemen dat de rijders rookies zijn. Overigens moet Chandhok 5 plaatsen terug op de grid omdat ze de versnellingsbak opengemaakt hebben terwijl dat niet (zonder FIA-toezicht) mocht :- )

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dat Schumi voortdurend zit te lachen, is misschien juist wel het probleem! Zo ontspannen was-ie vroeger nooit...

                                        En inderdaad, Vettel is vooral zo indrukwekkend omdat hij zo koel is en precies op het juiste moment levert waarvoor hij wordt betaald. Dit rondje was weer ongelooflijk.

                                        Ook eens met de lof voor Button. Sterker nog, Hamiltons psychologie kennende zal die nu gaan 'overdriven' - Nederlandse vertaling: overdrijven - wat Button alleen nog maar verder in de hand werkt.

                                        Al net zo verrassend: Massa die zijn Ferrari maar niet onder controle krijgt. Wat schuift die auto toch heen en weer.

                                        En leuk nieuws uit Q2: Alguersuari die sneller is dan Buemi. Dat was gisteren niet zo moeilijk, maar zijn prestatie in Maleisië lijkt 'm toch naar een hoger niveau te hebben getild. Ik denk sowieso dat Alguersuari meer natuurtalent heeft dan Buemi, het scheelde alleen aan ervaring. En die doe je tegenwoordig nogal lastig op.

                                        Hierzo mijn kwalificatieverslagje:
                                        http://www.driving-fun.com/425/the-k...r-vooraan.aspx
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                        Comment


                                        • #21
                                          Toch doet Massa niet zo veel onder eigenlijk in alle Q's tussen 1 en 2 tiende!
                                          Valt wel mee, maarja Alonso shows hem vooral in de races de way home!
                                          Opvallend trouwens dat het Engelse blad Autosport in het afgelopen nr. al zo zeker schijnt te zijn
                                          dat dit Massa's laatste Ferrarijaar is, en dat Kubica de nwe man moet worden......
                                          Ben benieuwd!

                                          Comment


                                          • #22
                                            [QUOTE=Dutch;190780]Dat Schumi voortdurend zit te lachen, is misschien juist wel het probleem! Zo ontspannen was-ie vroeger nooit...

                                            /QUOTE]

                                            Dutch, ken je de uitdrukking als een boer met kiespijn??
                                            Dit is echt geen ontspanning hoor! ;-)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                              Dat Schumi voortdurend zit te lachen, is misschien juist wel het probleem! Zo ontspannen was-ie vroeger nooit...
                                              Overigens lees ik net dat Mercedes voor Barcelona een upgrade plant die speciaal gericht is op een sterke voorkant. Kortom, beter passend bij Schumachers rijstijl. Ben benieuwd.
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                              Comment


                                              • #24
                                                Zou Rosberg dat ook willen????

                                                Comment


                                                • #25
                                                  ^^ Zou in elk geval niet handig zijn om nu met een auto te komen waarmee Schumi 0,2 sec sneller rijdt, maar Rosberg 0,2 sec langzamer. Ze kunnen natuurlijk ook met elk hun eigen setup rijden. (als dat al niet reeds zo is)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Taeke dat heeft niets met setup te maken, dat hebben ze beiden vast al wel.
                                                    De upgrade zal inhouden dat ze de voorwielophanging gaan aanpassen waardoor de auto beter instuurt.
                                                    Echter misschien wil Schummi dat wel maar heeft Rosberg een heel andere rijstijl, waarbij het in het voordeel zal
                                                    zijn van Schummi.
                                                    Net als in het verleden, toen teamgenoten zich maar moesten aanpassen aan een voor Schummi ontwikkelde auto
                                                    al hadden ze een compleet andere rijstijl.
                                                    Mede daardoor leek hij in mijn ogen sterker ten opzichte van zijn teamgenoten dan hij werkelijk was.
                                                    Set-up veranderingen, is vaak niet meer als het fine-tunen van de bolide!
                                                    Last edited by ErwinGTA; 17-04-10, 11:34.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Het lijkt mij niet handig van Mercedes om de auto aan te passen naar de stijl van Schumi, zonder dat je enige zekerheid hebt dat het voor Schumi gaat werken, en tegelijk de voorkeur van Rosberg te veronachtzamen.

                                                      Dat is nogal een risico. Dus dat zal de insteek niet zijn, lijkt me zo.
                                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                                        Dutch, ken je de uitdrukking als een boer met kiespijn??
                                                        Dit is echt geen ontspanning hoor! ;-)
                                                        DC zei 't ook, hij rijdt te veel binnen zijn grenzen en is te ontspannen in de paddock. Alsof hij voor z'n plezier terug is in plaats van om te winnen. :)
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Maar belangrijker....zal ik morgen nou vroeg uit m'n nest komen, of gaat het een saaie bedoening worden:-)
                                                          2 x ouwe premium meuk
                                                          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tjees man, 9u 's ochtends is niet vroeg.
                                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Voor mij is dat op een zondagmorgen nog midden in de nacht...
                                                              2 x ouwe premium meuk
                                                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Je bedoelt dat je als jongbejaarde aan het insnuiven bent om zometeen effe ruig te gaan stappen?
                                                                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X