Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Procar BMW M1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Procar BMW M1

Een one-off revival van de Procar BMW M1 races in het weekend van de Duitse GP.

Ik kan het me nog goed voor de geest halen. De 5 snelste qualifiers van de F1, reden zaterdagmiddag mee in het veld M1's. Toen al zag je dat Ferrari (Scheckter, Villeneuve) en Renault (Jabouille, Arnoux) hun rijders geen toestemming gaven, en anno 2008 is het all helemaal ondenkbaar dat je zoiets zou kunnen organiseren.
    Maar goed, alle toppers van destijds die met Cosworth reden, die deden mee. Verder had Lauda een deal met Marlboro om alle Procar races te rijden met een auto die werd gerund door ene Ron Dennis (die destijds nog niks met McLaren te maken had).

Blijkbaar was het interessant genoeg om in de studio sport uitzendingen te laten zien. Met name in 1980 was er spektakel toen Hans Stuck het enkele races achtereen serieus aan de stok had met Didier Pironi, inclusief crashes en woeste uitlatingen van Stuck richting Pironi (witheet voor de camera, hij zou de Fransman vermoorden...).

Dat is dè race die ik dit jaar wil zien. :-)
    Every second of your life is a part of your song

Comment

Zou eigenlijk nog wel iets voor Jan Lammers zijn. Was haast vergeten dat ie er destijds ook bij was.

Comment

Eerste race is voor Der Niki (die destijds in 79 de Procar titel won).

Zondagmorgen de tweede race.

Comment

Het staat me toch bij dat Lauda destijds een wit/rood exemplaar bestuurde.

Grappig trouwens dat hier die Marlboro-sticker op de auto ineens weer wel kan...

Meer foto's: http://www.autoblog.com/2008/07/21/b...ary-of-the-m1/

Comment

Working...
          X