Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sportscars /ALMS /FIA GT 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Sportscars /ALMS /FIA GT 2008

    "Biela's future with Audi in doubt"

    Frank Biela's future with Audi's sportscar team is in doubt following the German manufacturer's decision to replace him with Dindo Capello in their American Le Mans Series line-up.


    Tjonge, Frank Biela IS Audi, toch? Sinds 1990 zit ie bij dat merk. Dat gaat dus terug naar de jaren in het DTM met de dikke Audi V8 tussen de M3's en de 190 Cosworths. In 91 was ie kampioen.
    Verder jarenlang diverse 2 liter toerwagen kampioenschappen (zoals BTCC)
    Le Mans: liefst 5x winnen met Audi (2000, 2001, 2002, 2006, 2007).

  • #2
    "Kox's injury forces Reiter withdrawal from Oschersleben"

    Peter Kox (NL) will not be able to drive at the FIA-GT event in Oschersleben this coming weekend. After his serious accident in the ADAC GT Masters race at the Norisring yesterday, he had a check-up at a hospital in the Netherlands. Kox returned with a injured right leg and will not be able to drive a racecar for some time. It is not possible for Reiter Engineering to find an adequate replacement driver within the few days till the start of the event.

    SRO Motorsports Group, the architect of modern GT racing
    Oliestoken voor het goede doel

    Comment


    • #3
      Veld voor de 24 uur van Spa krijgt vorm, zie de dikgedrukte namen op de volgende pagina:

      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

      Comment


      • #4
        "Mansell tests ALMS Lola with son Leo"


        Tja, in de singleseaters gaan Leo en Greg het waarschijnlijk niet maken...

        Comment


        • #5
          Zelfs de ALMS lijkt me nog te hoog gegrepen voor ze...

          Applaus trouwens voor Franck Montagny, die daar even komt binnenwalsen en de ontslagen Herta en Fittipaldi laat zien hoe 't moet.
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Raar gerucht.

            Van Merksteijn schijnt zich volgend jaar op rally's te willen concentreren, met de nieuwe WRC-aankopen, omdat Audi het verzoek om een privé-R10 TDI naast zich neer zou hebben gelegd. Dat snap ik niet - die Porsche is na één jaar toch niet meteen verouderd? Of vindt het team dat het sowieso alle doelen heeft bereikt met die auto nu het meteen in het eerste jaar Le Mans heeft gewonnen?
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              De kans is redelijk groot dat van Merksteijn met 2 Focussen het tweede Ford team in het WK gaat worden ja. http://www.rallye-magazin.de/r/wm/d/...and/index.html

              Wat dan de plannen zijn met Le Mans weet ik niet.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                "Biela's future with Audi in doubt"

                Tjonge, Frank Biela IS Audi, toch? Sinds 1990 zit ie bij dat merk.
                En nu hetzelfde met Capello, toch de Italiaanse Signor Audi. Wordt in de ALMS vervangen door Marcel Fässler.

                Goed, Dindo rijdt natuurlijk nog ALMS met McNish, maar toch. Reputaties zeggen kennelijk niks meer.
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                  Van Merksteijn schijnt zich volgend jaar op rally's te willen concentreren, met de nieuwe WRC-aankopen, omdat Audi het verzoek om een privé-R10 TDI naast zich neer zou hebben gelegd. Dat snap ik niet - die Porsche is na één jaar toch niet meteen verouderd? Of vindt het team dat het sowieso alle doelen heeft bereikt met die auto nu het meteen in het eerste jaar Le Mans heeft gewonnen?
                  Nou, volgens dailysportscar schijnt dat inderdaad zo te zijn: Van Merksteijn beschouwt het Porsche-avontuur als mission accomplished. Dus geen LMS meer voor hem volgend jaar.

                  Maar Equipe Verschuur wil graag zelfstandig door met de Spyder. Probleem is alleen dat die eigendom is van Van Merksteijn. Maar aangezien Verschuur zelfs twee auto's op de baan wil brengen, zal een overname wel in het verschiet liggen.
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                  Comment


                  • #10
                    Audi won afgelopen weekend in ALMS de dubbel (Elkart Lake), maar alleen omdat de leidende Franck Montagny zich 6 ronden voor het einde verslikte met de AGR-Acura bij het lappen van een GT2 achterblijver.

                    Wellicht heb je daar de reden dat oudgedienden onder de rijders er langzaam echt uit moeten bij Audi. De jonge honden, niet goed genoeg voor F1 of Indycar, blijken altijd nog sneller dan oudgedienden die over de datum zijn.

                    Comment


                    • #11
                      LMS 1000km op de Nürburgring

                      Gisteren verreden in de Le Mans Series.
                      1 Lamy/Sarrazin - 908 no. 8
                      2 Gene/Minassian - 908 no.7 - + 16sec
                      3 Premat/Rockenfeller - Audi no. 2 - +1 lap
                      4 McNish/Capello - Audi no.1 - + 1 lap
                      5 Mucke/Charoux - LolaAM + 6 laps

                      Weet niet wie zesde werd maar na twee uur rijden (140 vd 195 ronden) lag Verstappen zesde.

                      Dit kreeg ik door van Peugeot Sport. Weet iemand waar hierover on-line iets wordt bijgehouden. Heb wat sites zitten zoeken, maar bar weinig te vinden.

                      Comment


                      • #12
                        Toch iets beter zoeken, Josh... ;)

                        Peugeot were in a league of their own at the Nurburgring 1000km this weekend, scoring their first one-two of the year and finishing well clear of their Audi rivals


                        Endurance-Info couvre les championnats majeurs d’Endurance à travers le monde depuis 2006. Devenue une référence dans le milieu, Endurance-Info ne cesse d’être au coeur des acteurs de la discipline pour donner la meilleure info possible. Informations, résultats, photos, courses en direct, il n’y a pas une journée sans news.



                        Kortom, gefeliciteerd met de Doppelsieg. :)

                        Maar waarom ze Lamy/Sarrazin hebben laten winnen, terwijl hun teamgenoten er beter voorstonden in het kampioenschap? Allemaal heel sportief natuurlijk, maar je zult straks in Silverstone net zien...

                        Verstappen is met zijn zege trouwens LMP2-kampioen geworden, met nog een race te gaan. (Het team is ook al kampioen.) Dus een nieuwe titel voor Jos, na zo veel jaren.
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Merci, Dutch, op jou kunnen we bouwen. Nu natuurlijk niet meer te checken, maar geven/gaven die ook on-line een verslag, of alleen de uitslag ?

                          Comment


                          • #14
                            Zoals je ziet aan de link van Planetlemans.com, geven die altijd live verslag van LMS-races - Nederlandse site trouwens. Endurance-info.com is ook vaak live en heeft in ieder geval altijd veel coverage om het evenement heen, maar dan moet je Frans wel goed zijn. Maar goed, voor een Peugeot-man lijkt me dat een overbodige vraag. :)
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                            Comment


                            • #15
                              Audi is trouwens aan het werk aan een nieuwe LMP1 die de achterstand op Peugeot moet goedmaken. Hij gaat R15 heten en zal in december z'n eerste testrondjes maken.
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                              Comment


                              • #16
                                Daarnaast nemen de geruchten toe dat BMW inderdaad het WTCC wil verlaten om de reasonably priced brands in hun dieselsop te laten gaarkoken. Niet om het derde merk in het DTM te worden, maar om toe te treden tot de FIA GT. Ze hebben natuurlijk al de M3-GTR V8 die voor de ALMS is ontwikkeld, dus waarom niet voor FIA GT? De GT2-regels voor beide kampioenschappen zijn tenslotte identiek. ROAL (het team van Roberto Ravaglia) en RBM (het Belgische team dat Andy Priaulx op de baan zet) zouden zelfs al bezig zijn met M3-GTR's voor de slotrace(s) van het FIA GT-kampioenschap van dit jaar. Aldus de verhalen in het paddock van Boekarest afgelopen weekend. :)

                                Maar misschien zijn de DTM-geruchten óók gewoon waar. Waar rook is...
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                Comment


                                • #17
                                  ALMS E92 M3 GTR racedebuut werd uitgesteld tot next year(maart) begreep ik op www.m-power.com:)

                                  Goede info Mattijs. WTCC was wel leuk, maar volgens mij voor Priaulx niet 't echte werk. OK 280pk is wel leuk in een ultralichte kar(1150kg?), maar dan wel op de achterwielen. Dus áls ze de WTCC verlaten juich ik dat toe: DTM/FIA GT met de GTR:skitterend:)
                                  "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                  Mattheüs 7:3-5
                                  "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                  "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                  "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

                                  Comment


                                  • #18
                                    Het zou inderdaad wel mooi zijn. Gezien het feit waar BMW tegenwoordig staat, horen ze ook meer in de GT's thuis en zouden ze het sowieso tegen Mercedes en Audi moeten durven opnemen - ook al hebben de DTM-auto's weinig meer met toerwagens te maken.

                                    Sterker nog, ik zou eigenlijk ook graag een M6-GTR zien voor in de GT1-klasse. Daar was ooit sprake van, maar nu GT1 over twee jaar wordt afgeschaft (GT2 wordt de nieuwe GT1), zit dat er niet meer in. Maar Ferrari en Porsche zijn ook mooiere tegenstanders dan Corvette en Saleen. :)

                                    Dat hele WTCC is überhaupt een nogal fout marketingkampioenschap geworden. En wat is je marketingboodschap als je van Seat en Chevrolet wint? Of erger, verliest? Van FWD d*****s? Als traditionele toerwagenmerken als Alfa en Honda 't nou nog serieus namen of als er weer echte tegenstand van bijvoorbeeld Volvo en Renault zou komen, zoals in de beste Super Touring-dagen, ja, dan zie ik 't nut nog wel in van een WTCC-deelname voor BMW. Maar nu?
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eigenlijk is dit voer voor een draadje 'Sportscars 2009', maar goed, nu hier nog maar even. Want de LMP1-klasse van de ALMS gaat volgend jaar eindelijk wat interessanter worden. Acura (Honda dus) heeft aangekondigd dat het volgend jaar de handschoen gaat opnemen tegen Audi. Met benzinemotoren! :)

                                      De teams van Highcroft (Brabham/Sharp) en De Ferran (De Ferran/Pagenaud) gaan mee naar de LMP1, met een auto die Acura ARX-02a wordt genoemd, een doorontwikkeling van de huidige LMP2. Fernandez Racing (Fernandez/Diaz) blijft achter in de LMP2 om het tegen Porsche te blijven opnemen. Geen woord over AGR, maar daarvan was eigenlijk al de verwachting dat die zouden stoppen. Terwijl ze net gisteren in Detroit hun eerste race hebben gewonnen. (Was 't een aardige race, Laurens?)

                                      Dus wat nu voor Montagny en Rossiter volgend jaar?
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                      Comment


                                      • #20
                                        En nog meer Nederlands succes dit weekend: Jeroen Bleekemolen is de nieuwe kampioen in de Porsche Supercup.
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                        Comment


                                        • #21
                                          GT1 in de VS sterft een vroegtijdige dood. Corvette heeft vandaag bekendgemaakt dat het in 2009 alleen nog Sebring, Long Beach en Le Mans gaat rijden, terwijl het intussen een GT2-versie van de C6.R voorbereidt. Die moet zijn debuut maken in de tweede helft van 2009.

                                          In 2010 komt er trouwens een nieuwe GT-topklasse die in grote lijnen de huidige GT2-reglementen gaat volgen. De huidige GT1 verdwijnt dan sowieso.
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                          Comment


                                          • #22
                                            Intussen op Silverstone de afsluitende 1000km-race in de LMS:

                                            Peugeot made the perfect start to the Autosport 1000km weekend by dominating the top of the time sheets in the first free practice session for the Le Mans Series finale at Silverstone.


                                            Welke Peugeot wordt er kampioen? :)
                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ik hoop Sarrazin. Die man is zo veelzijdig, van F1 tot WRC. Ik gun hem dat gewoon.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                Welke Peugeot wordt er kampioen? :)
                                                Geen van beiden dus. Rijders smeten het gewoon weg.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ook de constructeurstitel is dus naar Audi. Minassian en Sarrazin mogen zich diep, diep schamen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ongelooflijk! Hoe kún je 't zo weggooien?

                                                    In Ingolstadt liggen ze echt over de grond te rollen van het lachen, vermoed ik zo...
                                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      O wacht, Prémat/Rockenfeller zijn kampioen geworden? Hmm, da's weer minder. Die hebben niet eens een race gewonnen.

                                                      Verstappen/Van Merksteijn sluiten het seizoen in stijl af, met Jos als waardig kampioen. In z'n eentje, want de teambaas deed de vorige race niet mee.
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oeh, de druiven zijn zuur bij Peug. Teambaas Serge Saulnier vergelijkt nu het rijden van Audi met dat van de botsauto's in het DTM, zoals McNish zijn teamgenoten zou hebben geholpen...
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Hier wat meer over de Peugeot-hybride die gisteren is gepresenteerd:



                                                          En hier meer informatie over de ACO-reglementen voor 2009-2011:



                                                          't Is weliswaar in het Frans, maar ik heb nog geen openbare Engelstalige link (het dailysportscar-bericht zit achter de abonneeblokkade).

                                                          Samengevat: de equivalentie van diesel en benzine wordt in 2009 aangepast in het voordeel van benzine, hybrides mogen buiten mededinging meedoen voordat ze in 2010 mogen meestrijden om de prijzen. Vanaf volgend jaar mogen ook productiemotoren uit de GT2 worden ingezet in P2, analoog aan GT1/LMP1 (zie de Aston V12 in de Charouz Lola). De eerste invulling van dat nieuwe reglement is al bekendgemaakt: Pescarolo gaat in P2 rijden met een BMW-productiemotor, getuned door Sodemo.

                                                          In 2011 moeten de P1-auto's gaan rijden met de huidige P2-motoren, in P2 zijn dan alleen de GT2-productiemotoren toegestaan. Niets over de gevolgen voor de huidige dieselmotoren...

                                                          De GT-toekomst bepaalt de ACO samen met de FIA en die zijn er nog niet uit. Diverse fabrikanten (en niet de minste) sturen intussen aan op één GT-klasse, zodat vanaf 2010 er geen onderscheid meer bestaat tussen GT1 en GT2. Uiteraard moet GT2 dan de basis vormen. Die fabrikanten zijn namelijk de grote namen in GT2. :)

                                                          Lamborghini gaat zich daar trouwens ook bij voegen: Hans Reiter heeft bekendgemaakt dat de GT2-versie van zijn Gallardo dit najaar gaat testen. Hij gaat er zes bouwen, drie zijn er al verkocht aan FIA GT-teams.
                                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Interessant! Audi zet Christijan Albers in één van z'n R10 TDI's op Laguna Seca (laatste ronde ALMS):

                                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              In elk geval: na Biela nu ook Pirro weg bij Audi na 15 jaar. Blijkbaar in goede vriendschap, maar okee, Pirro is inmiddels 46.

                                                              Emanuele Pirro will race for Audi's sportscar team for the last time in this weekend's American Le Mans Series finale at Laguna Seca, following the manufacturer's announcement that he will not continue with them next season

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ja, Albers heeft weinigs spannends te doen :)
                                                                Oliestoken voor het goede doel

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎