Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Monaco 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• GP Monaco 2010

De billen zijn samengeknepen. Morgen vetrekken Scuderia, een gemeenschappelijke vriend en ik volgens inmiddels traditie naar Monaco om een paar biertjes, bacootjes en wijntjes te drinken en een kreeftje te eten. En oh ja, ook om naar een paar auto's te kijken. Ik kijkt dan ook meteen naar wat lekkere wijven, de andere twee mogen dat niet van thuis.
    Maar, gaat het allemaal wel door? De aswolk nadert volgens Eurocontrol Nice en we mogen slechts hopen dat de wolk hoger zweeft dan de vliegtuigen vliegen. Het voelt een beetje als wachten op de uitslag van een muliple choice examen waarbij je jouw antwoorden hebt vergeleken met een ander en waarbij je in 80% van de gevallen een ander antwoord hebt, terwijl je weet dat jij het matig hebt geleerd en denkt dat die ander het wel heel goed heeft geleerd. Vriezen en dooien en zo. Ik begin zo langzamerhand serieus hekel aan die IJslanders te krijgen.
    Afijn, afwachten dus.
    Groeten,
    Bats
    wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
    *klopt zelf op schouder* --- TSM
    Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
    Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
    Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
    de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
    Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
    Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

je kunt je hekel beter kanaliseren tegen die arrogante (franse) obers waar je straks je biertjes van 20 euro de stuk af mag rekenen
    overschat overbevolkt gehyped proleten landje;-)

waarom ga je trouwens niet met de auto als "liefhebber" ?
    de rit is misschien wel het aller aardigste ipv de bestemming
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
      waarom ga je trouwens niet met de auto als "liefhebber" ?
      de rit is misschien wel het aller aardigste ipv de bestemming
      Well spoken, motroos.

*haalt maar weer eens een stokpaardje uit 2008 van stal*

http://forix.autosport.com/8w/monaco08.html
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Die hekel is er al jaren, ook om heel veel andere redenen. De biertjes zijn trouwens geen 20 Euro per stuk, maar volgens mij 6 of 8 of zo. In Rascasse krijg je voor zo'n bedrag 0,45 in een plastic beker.
        We gaan slechts twee dagen omdat twee van ons vrijdag elders verplichtingen hebben. Dat zou betekenen dat we donderdagavond en nacht moeten rijden, en dat zou weer betekenen dat we donderdag de drankjes moeten laten staan. En die vormen nu juist net een essentieel onderdeel van de trip. Bovendien zou dat ook betekenen dat we in drie dagen twee nachten zouden missen (ook een nacht voor de heenreis), en dan is de lol er wel af.
        Wij kunnen ons dus onvoldoende aanpassen aan het schema van de F1, en wij gaan er gemakshalve vanuit dat dat andersom ook niet het geval zal zijn, hoewel we dat niet hebben gevraagd.
        Puur praktisch dus.
        Groeten,
        Bats
        wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Het reisschema verplaatsen naar het historische evenement is dan voor 2012 wellicht een idee om te overwegen. Veel meer de echte glamour van het oude geld dan de schrale en schreeuwerige glitter van het nieuwe geld.
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Da's een goeie Dutch, dan ga je voor nostalgie, maar da's natuurlijk ook gaaf. Maar de schrale en schreeuwerige glitter van het nieuwe geld zoals jij het zo mooi omschrijft is voor ons wel een bron van vermaak, ja haast leedvermaak. We maken er zelf geen deel van uit, zijn niet op uitnodiging of zoiets. We hebben gewoon een hoop lol en we blijven ons keer op keer verbazen over de ongekende acceleraties en snelheden die de auto's op die korte stukjes halen waarbij het geluid, versterkt door de bergen, voor een extra sensatie zorgt. En dat je dan af en toe binnensmonds -en soms ook buitensmonds- om zo'n botoxpopje van 18 met een kerel van 81 of een Michiel Mol look-a-like die zo'n zelfde botoxpopje uitlegt dat er 3 kwalificatiesessies zijn, en je ziet haar drie vingers opsteken om er zeker van te zijn dat ze het begrijpt, moet lachen, ach, dat is de bonus van Monaco. We kunnen daar zo langzamerhand wel een paar leuke verhalen over vertellen.
            Ik hoop in elk geval dat de omstandigheden ons gustig gezind zijn en dat we weer die leuke dingen zullen zien.
            Groeten,
            Bats

Comment

Wordt een leuke qualifying zaterdag, met 24 wagens op de relatief korte baan en behoorlijke snelheidsverschillen.
              Er is nog gesproken over opspliting van Q1 in 2 sessies maar daarover werden de teams het niet eens; de kleinere teams ruiken een kansje om tot Q2 door te dringen.

Comment

Ik ben bijzonder nieuwsgierig naar Rosberg. Ik las dat ze de opvulringen weer van de auto hebben gehaald en dat ze weer een korte wielbasis hebben. Ben benieuwd of dat hem weer naar voren brengt, of had hij gewoon een slecht weekend in Barcelona? We zullen zien.
                Groeten,
                Bats

Comment

Ik vroeg me ook al af wat je met een auto met een langere wielbasis op Monaco moet. :-) Daar wil je hem juist korter hebben...
                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Hehe, Pastor Maldonado had daarstraks de snelste GP2 tijd, waarmee hij sneller was dan de 3 traagsten (1 Virgin en de 2 HRT's) in F1 :-)

Comment

Ben sinds vanochtend weer terug van twee weken Côte d'Azur. Helaas was 't weer wel wat minder, maar we hebben veel gezien. Ik heb vorige week ook nog even over het nog in opbouw zijnde circuit van Monaco gereden. Jammer dat je dan alleen zelden boven de 50 km/h uitkomt :-(

Comment

Persconferentie donderdag, vraag van Joe Saward aan Christian Horner van RedBull:
                        Q. (Joe Saward – Grand Prix Special) Christian, on the grid at every race Red Bull Racing has five guys who stand at the back of the car, on each of the cars, hiding something, or not, as the case may be. Are you hiding something, or are you just pretending?

CH: Obviously that's to cover our variable ride-height system, Joe, you should know that!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                          Hehe, Pastor Maldonado had daarstraks de snelste GP2 tijd, waarmee hij sneller was dan de 3 traagsten (1 Virgin en de 2 HRT's) in F1 :-)
                          Ik zeg: 107% rule. Laat ze maar zorgen dat die bakken een beetje doorrijden.
                          ------------------------------------------------
                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Die Virgin zat binnen 107%...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                              Ik zeg: 107% rule. Laat ze maar zorgen dat die bakken een beetje doorrijden.
                              Ik vind het wel best zo. Voor hetzelfde geld komt zo'n baggerbak in de regen op het podium. Nee, als er wagens moeten afvallen dan liever een maximaal aantal gridslots met een overschot aan teams. Zo'n x% regel is veel te kunstmatig. F1 is geen computerprogramma.
                              Every second of your life is a part of your song

Comment

Misschien zegt het meer over de snelheid van de huidige GP2 als over de langzaamste F1 auto's.
                                Vroeger had je dit soort verschillen ook in F1 en toen piepte er niemand over .......

Comment

Psies. Forti Corse (die gele dingen, ca. 1995?) stonden er destijds ook al om bekend dat ze langzamer waren dan de snellere F3000 wagens. :)
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

En anders wel de Pacifics, met Délétraz en Lavaggi achter het stuur. Die waren vaak 7 tot soms 11 seconden langzamer dan de pole.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                      Sterker nog, de eerste zes GP2's waren 's ochtends sneller dan de twee HRT's, ook 's ochtends. Allebei van Dallara. En wat zei Dallara voorafgaand aan het seizoen ook al alweer over zijn F1-ontwerp ten opzichte van zijn GP2-auto? :)

Comment

Gisteravond laat teruggekomen uit Monaco. We hadden een kort tripje gepland rondom de vrije trainingen van gisteren. Woensdagochtend 4.15 vertrokken, gisteravond 1.00 uur weer thuis.

Het feest begon dinsdag al met de mededeling van de reisagent dat wij uit het hotel gekicked waren. Volgeboekt was de boodschap, dus gelukkig dat de regelaar nog even belde, anders stonden we daar dus voor joker. Na enig stampij (reserveringsbevestigingen gemaild enzo) mochten we toch in ons hotel.
                                        Later bleek wel waarom ze ons geschrapt hadden. We waren de enige gasten, en daar wilde men kennelijk niet een hele hotel crew voor op laten draven. Om zonder enige communicatie je gasten te schrappen, vind ik een mentaliteit die ik ehhh..... Nou ja, waarom we eigenlijk zo min mogelijk tijd in Frankrijk willen doorbrengen. Twee jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt, toen ze kennelijk een hogere prijs geboden kregen van een andere klant.

Maargoed, dat mag de pret niet drukken. De rest was erg leuk. Elektrische fietsen geleend van het hotel. Woensdagmiddag over het circuit gelopen en de paddock bekeken. De rest van de middag op het terras bij cafe rascasse gezeten. Auto's kijken, taferelen van handtekeningenjagers. Dat vieze schrale geld, en de glitter en glamour hoort bij de F1, en achter een glas vandaan is dat best een vermakelijk schouwspel. Met op de achtergrond het geronk van de F1-motoren vanuit de pits.

Donderdag hebben we de trainingen vanaf cafe de paris meegemaakt.
                                        Mooi stekkie. Veel geluid, hoewel het iets minder leek dan voorgaande jaren. Vooral het wegtrekken op mirabeau is *uber*. Daar waar ze die kuil in de weg ontwijken. Veel doorslaande wielen. Lekker.
                                        De man die wat mij betreft opvalt als je langs de baan staat, is Kubica. Wat is die vent toch aan het hameren tijdens zo'n training. Even los van het feit of hij ook snel is, een spektakel om te zien en te horen.

Hieronder wat fototjes:
                                        De Spyker die tussen de trainingen door wat promotierondjes rijdt. Mooi ding, vind ik:

Karun Gestrandhok spinde recht voor ons. Wat een kabaal was dat. Ik denk dat dat de anti-stall was. Leek wel een veldslag.

Het motorhome van McLaren. Erg indrukwekken hoe groot dat in het echt is.

En dat van Mercedes GP

En niet te vergeten: Bats vond het ook leuk.

Comment

Werk jij ook welleens??? ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                            En niet te vergeten: Bats vond het ook leuk.

ROFLOL!

Maarre... hoe kan dat? Een ongeboekt hotel in het GP-weekend? Zaten de andere kamers vol met kakkerlakken?

Comment

Werken doen we alleen in de donkere dagen :)

Dat hotel was niet de enige die wat last heeft van het economische tij. De laatste jaren gaat het zienderogen achteruit met de rijkdom. Je ziet nog wel exotische auto's, maar nog niet de helft zo veel als drie jaar geleden. Geldt ook voor de boten. Een paar jaar geleden lag de haven echt stampvol, en ook buitengaats nog. Nu is de haven half gevuld.

Bats heeft trouwens nog een bekeuring gekregen voor het midden op de straat (st Devote) lopen of zoiets. Ik ook bijna toen ik een rotonde op mijn elektrische fiets op z'n Engels nam. De agente had haar fluitje al in de mond, en het bonnenboekje paraat, maar toen ik opeens veel vragen begon te stellen vergat ze haar plicht, gelukkig.

Het was al zo'n dure maand met boetes.

Comment

Of zoiets.

Comment

LOL, ff naar de trainingen! Maar een leeg hotel tijdens dit weekend, ik blijf het apart vinden. Net zoals de manier waarop ze je dan willen afschepen overigens. En sommigen blijven volhouden dat Frankrijk zo tof is :-). (Monaco is geen Frankrijk, ik weet het)

Lijkt me wel erg gaaf om eens een keertje bij te zijn Monaco GP. Nemen we die lui wel even voor lief.

Comment

Ben er in 1995 geweest, prachtige belevenis!!
                                                    Probleem is wel dat als je geen tribunekaarten hebt, je verplicht bent om 's avonds al op de bult te gaan liggen!
                                                    Maargoed als je veel bier bij je hebt is dat wel te doen!;-)
                                                    Hadden toen nog wel ruzie trouwens :-) hadden de hele nacht dus op die bult gelegen, komen er 's morgens om een uur of 9 gewoon een paar gasten precies voor ons zitten en dan ook gewoon bijna op schoot zo vol was het.
                                                    Maatje van me werd nogal pissig nadat die gasten niet wegwilden en trapte er 1 zo van de bult af hahaha daarna niet meer gezien de hele dag! :-)
                                                    Mooiste trouwens is de 1e ronde als het hele veld door de tunnel klapt, je weet niet wat je hoort zo gaaf!
                                                    Last edited by ErwinGTA; 15-05-10, 12:07.

Comment

En Kubica het snelste in de 3e en laatste vrije training. Die kan nog weleens voor een verrassing zorgen en de pole pakken. Die andere kanshebber voor de pole in de Ferrari heeft een flink beschadigde auto na een harde touché met de vangrails en vraag me af of ze die op tijd klaar hebben.
                                                      Wordt weer leuk.

Comment

Alonso mag dus achteraan starten :-(
                                                        Race weggegooid!

Comment

^niet goed voor m'n positie in F1 Manager :-P

Comment

Voorlopig Rosberg sneller dan Schumacher in de mk2?
                                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Nee, weer terug naar de korte wielbasis voor Monaco...

Comment

Bij gebrek aan de BBC kijk ik dus OlavMol, en hij riep de hele tijd dat hij Kubica zo geweldig vond (doet hij trouwens al veel langer). Ik ben het van harte met hem eens. Je hoort het, je ziet het en je voelt het. Die vent zit echt vreselijk te stampen, echt heel veel respect voor hem. Petrov doet het in die zin trouwens ook niet verkeerd, maar dat Kubica zo dicht bij de pole zit vind ik echt een wereldprestatie en voor ons was niet eens zo onverwacht.
                                                                Bij de miskleun van Karun hoorde je eigenlijk hetzelfde geluid als bij Alonso in Maleisie tijdens terugschakelen.. Voor mij leek het alsof hij wilde inschakelen, hetgeen niet lukte waarop de anti stall ingreep en zo ongeveer plankgas gaf. En dat een paar keer achter elkaar. Donder en bliksem zijn er niks bij.
                                                                Overigens zijn we met ons hotel initieel niet echt afgescheept. De eigenaar(s?) van dit hotel heeft nog drie andere hotels in Monaco en we waren nu niet bepaald gedowngread. Wij wilden echter per se dit hotel omdat we daar goede herinneringen en ervaringen hebben, en dat voelde een beetje afgescheept. Ik snap echter wel dat je de boel niet graag aanslingert voor drie gasten, terwijl het al crisis is. Maar dat wil je natuurlijk niet communiceren, ik bedoel vertellen. En dus zeg je dat je vol bent.
                                                                Over crisis gesproken. Drie jaar geleden wilden we per taxi van het hotel naar Cafe de Paris, maar we zijn een uur later en 100 meter verder uitgestapt omdat het vekeer muurvast stond, topdrukte en absurd veel exotische auto's. Daarom hadden we nu die fietsen geleend, dan kun je er door. Het feit dat Scuderia zonder problemen rotondes (meervoud) engels kon ronden (ook meervoud) geeft wel aan dat de straten echt leeg waren, hetgeen trouwens vorig jaar ook al zo was.
                                                                De crisis van de boten viel me niet eens echt op, maar wat er ligt, ook al zijn het er minder, nou ja, daar spat het natuurlijk wel van af. Dat minder boten is wel waar, maar de boten zijn niet minder zeg maar.
                                                                Als je geen tribunekaart hebt zijn er best wel veel cafe's en restaurants die aan de baan liggen waar je zonder kaart kunt zitten. En dat hoeft niet per se heel duur te zijn. Neem een duur kopje koffie voor lief, en kijk voor de prijs van een kopje koffie. Het is crisis, vergeet dat niet, dus die cafe's zijn gewoon bijna leeg.
                                                                Ik zag op de balkons van Hotel de Paris, volgens mij één van de meest begerenswaardige plekjes als de auto's rijden, geen één gast, terwijl we daar eerder echt dikke feesten zagen.
                                                                @Lennart: gelijk heb je. Ik heb echt een bloedhekel een die fransen. Ik heb niet 1 bekeuring gehad, maar 2, binnen 10 minuten. In st Devote wilde ik een taxi aanhouden (een ouder echtpaar had me uit hun auto gezet en laten we het maar niet hebben hoe ik in die auto, een 911 van een jaar of 20 geloof ik, kwam en vooral niet waarom ik er uitgezet werd), en dat ging kennelijk niet volgens de regels. En bij tunnel-uit kreeg ik er één omdat ik in een toilethuisje, ik bedoel tegen een toilethuisje stond te urineren. Dat kon ook niet anders, want de toilethuisjes waren gesloten. Die gingen pas op donderdag open. Dus voor donderdag, en het was dus woensdag, mag je daar niet naar het toilet (houd daar dus rekening mee als je er ooit heen gaat). Ik heb altijd dit soort dingen, en dat is nergens erg, behalve in Frankrijk.
                                                                Groeten,
                                                                Bats
                                                                Last edited by bats; 15-05-10, 19:38.

Comment

Working...
                                                                X