Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

24H Nurburgring 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 24H Nurburgring 2010

Ik vind het een stunt:
    Ding liep als een Zwitsers uurwerk waar de Audi's en Porsches sneuvelden :-)

http://www.autosport.com/news/report.php/id/83689

Was overigens na de Spa 1000km van vorig weekend al aardig fan van deze M3tjes!

Yep, heb me er dit jaar ook maar eens wat meer in verdiept:

http://www.driving-fun.com/558/the-k...t-tevoren.aspx
    http://www.driving-fun.com/567/the-k...truikelen.aspx

Was een ontzettend sterk veld dit keer. Geen kwartet voor Lieb/Dumas/Bernhard/Tiemann, maar de volhouder die wint. Ben benieuwd of er nu meer GT2-teams zijn die dit wel een leuk uitstapje vinden, ook al zijn de VLN-regels iets ruimer. 't Is natuurlijk een perfecte voorbereiding voor Le Mans.
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Een beetje zuur voor Porsche en Audi want zij maakten de wedstrijd terwijl aanvankelijk voor BMW een veel kleinere rol was weggelegd. De westrijd was uitstekend te volgen op een livestream van de organisatie. Volgens de Duitse traditie moet het verslag worden volgeduwd met interessante weetjes en interviews. Gelukkig maakte Radio Le Mans een radioverslag van de wedstrijd.

Comment

Ik vind het wel stoer, aangezien BMW maar 2 rappe M3tjes had ingeschreven, en beiden reden hem uit.
        Enige probleem was dat de uiteindelijke winnaar een stuk hout door de radiator kreeg, dus die moest vervangen worden.
        De nr. 26 ging er in de beginfase vanaf en liep 5 a 6 ronden achterstand op.
        Wel grappig er werdt vooraf helemaal niet over BMW gesproken en ze gaan er met de overwinning vandaar GAAF!
        Bovendien waren de rondentijden gelijk aan de snelste Porsche en Audi vooral de nr. 26 zat veel tussen de 8.30 en 8.40 dus die houd ik niet bij helaas :-)

Comment

Ik toon mij volgens sommigen mogelijk als een slecht verliezer maar aan de grondslag ligt de teleurstelling dat een doodnormale driedeurs toerwagen is gehomologeerd tot een GT/sportwagen. Ik vind het optreden van Audi veel sympathieker dat een onvervalst sportieve R8 LMS heeft gebouwd, het straatmodel past in de traditie van ware GT'S van Ferrari's, Porsche's, Aston's etc. Ik gun BMW al het succes op de baan maar ik zie ze veel liever rijden met een herincarnatie van een M1.Onvermeld blijft tot nu toe het optreden van de Ferrari 430, die de week daarvoor op Spa had gereden, en achter de M3 finishte.

Comment

De M3's reden daar toch ook? Of had BMW twee verse exemplaren naar de Ring gebracht?

Wel mooi om te lezen (zie de voorbeschouwing op DF) dat de Farnbacher Ferrari in het weekje ertussen nog even snel werd aangepast aan de ruimere VLN-regels. En dat is nog niet eens de 430 van het beste team. Ben benieuwd of Ferrari via AF Corse er een been in ziet om de editie 2011 nog iets serieuzer aan te pakken.
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Als ik het commentaar van Radio Le Mans goed heb begrepen, zijn de M3's voor de 24 uurs race afkomstig uit de American Le Mans Series. Het verschil werd niet in detail uitgelegd behalve dat ze onderhuids daadwerkelijk verschillen van neus tot staart?

Comment

Ah, op die manier. Ja, die twee zijn geheel afzonderlijk gehomologeerd. De ALMS heeft nog aparte, vrijere regels voor 'gewone toerwagens die voor een GT mogen doorgaan', zoals je dat zo mooi uitdrukt. Die versnellingsbak die ze daar gebruiken, mag van de ACO absoluut niet. Dus ja, dan snap ik het wel dat ze de auto gebruiken die al aan de ruimste regels voldoet.

Wist 't ook niet, hoor, maar vanwege het Farnbacher-verhaal ben ik eens gaan lezen: de VLN-regels zijn zo ruim dat je zelfs aan een FIA GT2-auto nog van alles mag veranderen. 'GT2' en 'GT3' zeggen dus in VLN-termen niks, je kunt ze allebei even snel maken. Vandaar dat Porsche en Audi het in hun GT3-auto's kunnen opnemen tegen BMW en Ferrari met GT2-auto's.

Comment

Hier nog wat sfeerbeelden via EI.com:

http://www.endurance-info.com/versio...ance-4457.html
                  http://www.endurance-info.com/versio...ance-4458.html

Comment

Working...
                  X