Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Turkije 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• GP Turkije 2010

Hamilton domineert eerste vrijdagtraining:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/83922

Opvallend: Lotus is Toro Rosso tot op een halve seconde genaderd.
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

FWIW: Opvallend part 2: Chandhok vóór de 2 Virgins... En dat met maar 13 ronden terwijl hij ook nog sensor problemen had(auto viel praktisch stil).
    Every second of your life is a part of your song

Comment

Ook in de tweede sessie (halverwege nu) zijn de HRT's een seconde sneller dan de Virgins. Hebben die de eerste Willis-update gekregen na het afscheid van Dallara? Maar Virgin glijdt ook achteruit ten opzichte van Lotus.

Opvallend 3: allemaal koppeltjes voorin. Twee McLarens, dan twee Red Bulls, dan twee Mercedessen, dan twee Renaults, dan twee Saubers, dan twee Force India's. Zegt wel iets over de (Tilke-)baan...

Opvallend 4: Ferrari's vooralsnog net zo traag als vanochtend.
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Massa moet met pensioen 9tiende langszamer als Alonso,
        Button top, Webber weer sneller als Vettel en ik sta te kijken van Lotus eigenlijk, die komen er wel!

Comment

Maar Webber kreeg pech en Vettel was niet zomaar langzamer...

http://www.driving-fun.com/637/the-k...s-middags.aspx

Comment

Liuzzi haalt Q2 niet, terwijl Sutil P10 rijdt.

Hij wordt het hele jaar al redelijk om de oren gereden door zijn teammaat, en nu vrees ik voor hem dat we hem niet het hele seizoen zullen zien. Misschien is het voor Canada al voor hem afgelopen.

Comment

Alonso niet in Q3, en Kobayashi wel. Verrassend!
              Rosberg lijkt zijn rondjes makkelijker te rijden dan Schumacher.

Comment

Webber bijna een halve sec sneller dan Vettel, erg pijnlijk...

Comment

Zag je ook die enorme fout van Vettel in de eerste bocht? En dan is 't meteen afgelopen, hè? Dat zag je ook aan Alonso, de zachte banden zijn na één rondje op, zeker als je er een keer over bent weggeschoven. Na afloop zeiden diverse coureurs zelfs dat ze de banden niet eens één rondje goed konden houden...

Hier mijn verslagje:

http://www.driving-fun.com/639/the-k...-Red-Bull.aspx

Comment

Sinds wanneer heeft Hamilton 2 oorknopjes?

http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge...atID=1104-4462

Volgens MdV ben je met zulke knopjes tenminste bi
                    Last edited by ZamBeZi; 29-05-10, 20:10.
                    “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

Hulkenberg valt tot nu toe een beetje tegen. Had ik meer van verwacht.

Van Ferrari is het weer de bekende bananenschil waar Alonso dit keer op trapte. Je zag het al helemaal gebeuren toen ze (overigens net als Rosberg in de Mercedes) met het misplaatste vertrouwen zaten te wachten tot er in Q2 nog maar 1 snelle ronde over was om naar buiten te gaan.

De baan was snel genoeg om een Q3-rondje te rijden, maar nee, toch nog even wachten. Precies dan een maakt Alonso een foutje (wat Vettel en Schumacher ook overkwam) en plop 12de op de grid.
                      Zo onnodig.

1 6 Mark Webber RBR-Renault 1:27.500 1:26.818 1:26.295 18
                      2 2 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:27.667 1:27.013 1:26.433 18
                      3 5 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:27.067 1:26.729 1:26.760 18
                      4 1 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:27.555 1:27.277 1:26.781 18
                      5 3 Michael Schumacher Mercedes GP 1:27.756 1:27.438 1:26.857 19
                      6 4 Nico Rosberg Mercedes GP 1:27.649 1:27.141 1:26.952 18
                      7 11 Robert Kubica Renault 1:27.766 1:27.426 1:27.039 19
                      8 7 Felipe Massa Ferrari 1:27.993 1:27.200 1:27.082 18
                      9 12 Vitaly Petrov Renault 1:27.620 1:27.387 1:27.430 21
                      10 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1:28.158 1:27.434 1:28.122 17
                      11 14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:27.951 1:27.525 18
                      12 8 Fernando Alonso Ferrari 1:27.857 1:27.612 14
                      13 22 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 1:28.147 1:27.879 14
                      14 16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:28.534 1:28.273 15
                      15 9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:28.336 1:28.392 14
                      16 17 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:28.460 1:28.540 16
                      17 10 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1:28.227 1:28.841 15
                      18 15 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:28.958 8
                      19 18 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1:30.237 13
                      20 19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 1:30.519 11
                      21 24 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:30.744 9
                      22 21 Bruno Senna HRT-Cosworth 1:31.266 9
                      23 25 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 1:31.989 9
                      24 20 Karun Chandhok HRT-Cosworth 1:32.060 10

Comment

BTW, is het nog zinvol om hiervoor morgen vroeg uit m'n nest te komen? :-)
                        2 x ouwe premium meuk
                        BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                        Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Bekijk bericht
                          Sinds wanneer heeft Hamilton 2 oorknopjes?

http://f1.gpupdate.net/nl/photolarge...atID=1104-4462

Volgens MdV ben je met zulke knopjes tenminste bi
                          Oei.

Daar schrik ik een beetje van (van die oorbellen dan).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                            Oei.

Daar schrik ik een beetje van (van die oorbellen dan).
                            Jensen mag wel oppassen met douchen in de teamtruck als ie z'n zeepje laat vallen...

Comment

Toch weer iets gevonden aan Vettels auto...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/84006

Comment

Okee, dat verklaart het dan.
                                De van zijn gezicht af te lezen frustratie en zijn verhaal in de persconferentie over een te lang blokkerend binnenste voorwiel, gaf mij het idee dat ie aan het overcompenseren was en daardoor gewoon de fout inging.

Scuderia: valt Hulkenberg tegen, of is het de Williams? Neem dat verhaal over die voorvleugels. Ze hebben niet de capaciteit om binnen 2 weken een paar setjes voorvleugels te maken na de schades op Monaco. Geeft toch te denken over de (financiële) situatie bij het team.

Comment

Williams is inderdaad aan het wegzakken. Nog even en ze moeten Lotus van het lijf houden...

Ik maak me eerder zorgen om Liuzzi, het lievelingetje van zovelen hier (waaronder mijzelf). Het natuurtalent is onmiskenbaar, maar in de F1 wil het maar niet lukken. Met dat talent zou hij Sutil moeten kunnen hebben, dus zijn krediet is hij nu wel aan het verspelen.
                                  Last edited by Dutch; 30-05-10, 10:16.

Comment

Maar wordt het voor Force india beter door nu Gary Paffett in die auto te zetten? Ik geloof er niet in.

Comment

Paul di Resta, bedoel je. :)

Niet beter, nee, maar ook niet slechter. Op vrijdag rijdt Di Resta gewoon dezelfde tijden als Liuzzi. Zelfde verhaal als Bourdais en Alguersuari. Je moet de opvolger dan wel de kans geven tot in het volgende seizoen.

Comment

Heel Williams valt inderdaad tegen. Een paar keer dat Barrichello toch nog in de top 10 kwalificeerde.
                                        Daarbij wordt Hulkenberg bijna structureel verslagen door Barrichello.

Comment

Ach, die DTM-gasten hou ik allang niet meer uit elkaar :-)

Comment

Vettel was zelf fout als je het mij vraagt!
                                            Maar hoort er wel bij natuurlijk!
                                            Wat klapte Button Schummi mooi voorbij zeg :-)
                                            Tja Schummi goed voor de kijkcijfers maar verder...............!?

Comment

Euh, wat mij betreft mag die geriatrische stijfkop dino van de aarde vallen. Je geeft je teammaat genoeg ruimte om niet op de witte streep te moeten remmen. Ik mocht hem al niet, nu heeft ie een voormalige Schumi status.... En bij deze een bewijs dat Buttun Schumi wel in kan halen als de baan het maar toelaat. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                                Vettel was zelf fout als je het mij vraagt!
                                                Maar hoort er wel bij natuurlijk!
                                                Wat klapte Button Schummi mooi voorbij zeg :-)
                                                Tja Schummi goed voor de kijkcijfers maar verder...............!?

Mooie wedstrijd :)

Tja, Vettel zat meer fout dan Webber (veel meer). Maar op dezelfde manier zat Hammilton behoorlijk fout bij het terugpakken van Button, alleen liep dat beter af.

Je kunt Schumi niet spectaculair noemen inderdaad (hij hield er ook nogal wat op), maar aan de andere kant zijn de Red Bulls en de McLarens volgens mij ook wel een klap beter dan de rest. En hij werd toch vierde.

Comment

Dit was vanaf het begin wel een hele mooie race!
                                                  Hamilton vs Vettel, dan Hamilton vs Webber, toen weer P2 kwijt aan Vettel na de stop, Vettel vs Webber, Hamilton vs Button. Op de achtergrond ook nog de nodige scraps, meer kan je niet vragen.

Tja Vettel stuurde toch duidelijk naar rechts, wat verwacht je dan anders dan dat het in tranen eindigt?
                                                  De frustratie van Vettel straalde er toch al vanaf. Voorstelbaar, want een teammaat die hij niet meteen aankan, dat heeft ie zijn hele leven nog niet meegemaakt. Kan nog leuk worden, de rest van het seizoen.

Jammer van Petrov's foutje toen Alonso langs kwam, wat zat de Rus er goed bij.
                                                  Last edited by V4; 30-05-10, 15:13.

Comment

En je maakt zeker een grapje over Schumacher? Ik wil niet zeggen dat ie boven Nico uitsteekt maar hij was wel best of the rest. Wat wil je dat ie uit een auto haalt als het er niet in zit? Vroeger was ie in een op twee na snelste auto ook 100% zeker geen wereldkampioen geworden, tenzij de andere teams slechte rijders of slechte betrouwbaarheid hadden.

Comment

Leuke race

Over Vettel vs. Webber: naar mijn mening heeft Webber zeker OOK een aandeel, want Vettel was 'm al half voorbij en dat kon hij beter zien dan Vettel zelf. In zo'n geval geef je je teamgenoot wat meer ruimte dan hij deed. Ik leg overigens niet alle schuld bij Webber natuurlijk, maar voor mij is het niet zo logisch om alle schuld bij Vettel te leggen (BBC). Het is Vettels schuld dat ie zelf is uitgevallen en het is Webbers schuld dat ie 3e (achter 2 McLarens) is geworden i.p.v. 2e (achter z'n teamgenoot). Voor Webbers WK-positie is deze uitslag natuurlijk beter en ook voor de pikorde bij Red Bull.

Alonso is voor mij een groot raadsel; rijdt de hele race geen deuk in een pakje boter om ergens in de laatste fase toch direct achter Massa te eindigen. Heb ik iets gemist?
                                                      Last edited by ZamBeZi; 30-05-10, 15:36.

Comment

Vettel moet gewoon in een rechte lijn remmen. Hij had de binnenste lijn dus hij was hoe dan ook als eerste bij de bocht. Nu stuurde hij naar rechts als een IndyCar rijder zonder spotter.
                                                        ------------------------------------------------
                                                        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Bekijk bericht
                                                          Alonso is voor mij een groot raadsel; rijdt de hele race geen deuk in een pakje boter om ergens in de laatste fase toch direct achter Massa te eindigen. Heb ik iets gemist?
                                                          Dat is ongeveer de samenvatting van Alonso's jaar tot nu toe. :-) Oftewel tijdens de race laat Massa volgems mij nog aardig wat liggen qua pace.

En natuurlijk heeft Vettel ook schuld, maar IMHO had Webber gewoon meer ruimte moeten geven(hij zag hem heus wel komen) en ik denk dat Vettel dat ook aannam. Hij kan hem tenslotte niet zien en op het vuile deel kan je gewoon niet goed remmen en ook niet recht, dus dan neem je aan dat je teamMATE je wat ruimte geeft. Ook al klonk Webber overtuigdin de pc, voordat ze naar het podium gingen zag hij er ook niet zo zeker uit en volgens mij was Horner er ook niet zo zeker van dat het aan Vettel lag. Je moet elkaar ruimte geven(woorden Horner) en Vettel had net iets meer dan een Red bull breedte, zelfs toen iet er al voorbij was.
                                                          Last edited by MN-Power; 30-05-10, 16:12.

Comment

Webber hoeft een tegenstander of teammaat geen extra ruimte te geven als hij wordt ingehaald, hij moet wel op z'n lijn blijven en dat deed-ie ook. Het was Vettel die grootste risico nam.

En Schumacher presteert ongelofelijk contstant dit seizoen. Hij heeft van 1996-t/m 1999 ook geen echt aansprekende resultaten kunnen boeken met de Ferrari en toen hebben we hem ook niet afgeschreven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                                              Vettel moet gewoon in een rechte lijn remmen. Hij had de binnenste lijn dus hij was hoe dan ook als eerste bij de bocht. Nu stuurde hij naar rechts als een IndyCar rijder zonder spotter.
                                                              Dan mag je op het vuile deel een meter of 10 eerder remmen(wat met de wielen praktisch interlocked al geen goed idee is) en de kans is 10% dat je hem recht houdt(als in geen 20cm naar links of naar rechts), dus dan was er nog steeds een aanvaring geweest. Mark had vanuit teamoogpunt gewoon ruimte moeten geven.

We kunnen er lang of kort over praten, Mark krijgt hier ook nog wat van te horen van het team/Horner, ongeacht of dat ook naar buiten wordt gebracht. 100% terecht IMHO.
                                                              Last edited by MN-Power; 30-05-10, 16:14.

Comment

Lewis leek trouwens ook niet zo heel erg blij. Schocked dat Button hem aankan? Schumacher was dan weer erg blij en stralend. Die heeft het goed naar zijn zin, is hem gegeund want gegeven de situatie was er niet veel meer uit te halen. Lewis, Button, Vettel, webber of Alonso had in die wagen de race ook echt niet gewonnen.

Comment

Working...
                                                                X