Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GP Duitsland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GP Duitsland

    Kan weer leuk worden komend weekend...

    http://www.pitpass.com/fes_php/pitpa...s_art_id=35401

    :)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Hele weekend regen en nu ongetwijfeld ook...

    Halverwege eerste vrijdagsessie en Vettel staat op 1, 3,4 seconden voor Massa, 4,7 seconden voor Fisichella, 4,9 seconden voor Sutil en 5 seconden voor Rosberg en Raikkonen.

    En ja, dat zijn echt de eerste zes. :)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

    Comment


    • #3
      Baan is blijkbaar aan het opdrogen. Nu Sutil naar de snelste tijd... Nee, nu Heidfeld. Nee, nu Sutil weer! :)

      Nu in de 1.20, poletijd van 2006 was 1.14.
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

      Comment


      • #4
        Maar aan het eind staan de usual suspects toch weer bovenaan, behalve Kubica, die van de baan schoof:

        http://www.autosport.com/news/report.php/id/69212
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          Twee minuutjes nog in tweede sessie: Massa, Hamilton, Raikkonen, Kova, Alonso.

          Maar Lewis is on a flyer: twee keer paars.

          EDIT: poef, zeven tiende onder Massa.

          EDIT 2: druk middenveld, halve seconde tussen Alonso (6) en Glock (17), maar acht tiende tot Fisi (20e en laatste).
          Last edited by Dutch; 18-07-08, 14:32. Reden: derde keer paars
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

          Comment


          • #6
            Paar verrassingen weer in qualifying zojuist.

            Piquet die weer helemaal wegzakt en Q2 niet haalt.
            Heidfeld die blijft hangen in Q2.
            Vettel die erg snel gaat het hele weekend al, uiteindelijk 9e.
            Trulli die in de laatste momenten van Q3 ineens P4 pakt.
            Teleurstelling voor Raikkonen: P6.

            Gelukkig bleef het nu droog, wat mij betreft is het morgen regen.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
              Gelukkig bleef het nu droog, wat mij betreft is het morgen regen.
              Droog nu in Hockenheim, opklarend zelfs, en het lijkt droog te blijven... :(
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

              Comment


              • #8
                Was het nu een fout van McLaren of briljante strategie om Hamilton niet gelijk met bijna alle anderen te laten binnenkomen?

                In elk geval wint Hamilton, Piquet op 2 (!), Massa nipt voor Heidfeld.
                Alonso op 11. Hebben Alonso en Piquet van auto gewisseld?
                * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                Comment


                • #9
                  Wel overduidelijk in beeld. Ron Dennis die even opdracht geeft aan Heiki om ruimte te maken, en 2 seconde later....

                  Maar wel een strakke overwinnig van Lewis.

                  Piquet, leuk, maar wat een mazzel kun je hebben...

                  Comment


                  • #10
                    Piquet. Pure mazzel dat die toevallig net binnenkwam op het moment dat het Glock-ongeluk gebeurde. Anders was ie 13e geworden of zo. Na de start had ie alleen de Force-India's achter hem. Toevallig valt vandaag alles samen en staat ie ineens op het podium.
                    Wat daarbij wel helpt het hele veld zo close is, dat is eigenlijk totaal ongekend voor de F1. Dan krijg je situaties dat iemand als Piquet op pure snelheid kwalificeert op P17 terwijl de auto 10, 12 plaatsen beter kan. In Q2 zat er 1,2s tussen nr 1 en nr 15 en in Q1 zat er maar iets meer als 2s tussen nr 1 en nr 20. Ooit was de 107% regel ingevoerd de verschillen op een baan van dit soort binnen 5s te houden... Vervolgens is in de race een SC genoeg is voor het soort uitslagen dat je al jaren ziet in de Indycars, dus met eigenlijk kanslozen op het podium.

                    Terug naar Renault: ik heb nu al medelijden met de rijders voor de volgende race, want die langzame bochten op de Hungaroring moeten een verschrikking zijn met zo'n slechte tractie (en als gevolg daarvan snel slijtende achterbanden).
                    Hopeloos gewoon. Wordt ook de rest van het jaar niks meer.

                    Net zo hopeloos: Williams. Doet gewoon pijn een rijder als Rosberg zo achterin te zien vechten. En volgend jaar zit Nico ook weer bij Williams.

                    Comment


                    • #11
                      Wat was de verklaringvan Massa voor zijn dramatisch slechte rijden na de SC?

                      Comment


                      • #12
                        Toch vond ik het opvallend hoe simpel Piquet het tempo kon volgen, zeker als je de opmars van Raikkonen zag. Hij deed daar dus écht goed werk. Zijn teamgenoot had daarentegen ongeveer de slechtste race van z'n carrière, geholpen door de consequent slechte pitstrategie van Renault (Pat Symonds, waar ben je mee bezig?) om Alonso licht te laten starten. Ook deze keer weer drie plaatsen verloren door die strategie, dus onbegrijpelijk dat ze dat maar blijven volhouden. Alonso was intussen duidelijk aan het overcompenseren, voortdurend heel wild op en over het randje.

                        Als ik zie waar Kovalainen terechtkwam, denk ik dat het geen fout van McLaren was, maar de enig juiste keuze. De McLaren is gewoon niet lang goed op de option en dan moet je je coureur er niet te lang op laten rijden - wat Kovalainen nu dus wel moest doen met deze aangepaste strategie. Hamilton kon daarentegen optimaal gebruikmaken van alle banden, met maar een klein aantal ronden op de option (die hij dan ook vol kon gebruiken), zodat ik er al snel vertrouwen in had toen ik hem 1,5 tot 2 seconden per ronde zag uitlopen op Massa.

                        En Lewis is sowieso on a high. Na die twijfelachtige middenfase hebben we nu weer helemaal de Hamilton van 2007 terug, uiteraard ook geholpen door een paar flinke stappen die McLaren de afgelopen weken heeft genomen.

                        En inderdaad, triest om te zien dat Williams het ontwikkelingstempo niet kan volgen. Ze zijn nu toch een beetje het Sauber van 2008. Komt alleen nog goed als Toyota het team tot fabrieksteam bevordert, maar dat zal niet zo gauw gebeuren nu Toyota net weer iets beter gaat.
                        Last edited by Dutch; 20-07-08, 20:00.
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Even terug naar qualifying. Teamradio naar Kovalainen, dat ging ongeveer zo: "Heikki, you're doing really, really well. Do your next lap exactly like this one. You're very fast"
                          Ik zat even te denken: hier MOET een geheime boodschap in zitten (een teamorder, prompt verprutste de Fin inderdaad de volgende sector van zijn ronde, LOL...), want het kan toch niet waar zijn dat je op dit niveau zo praat tegen een rijder. Afgezien van de totaal nutteloze inhoud, deed de toon waarop het werd uitgesproken vermoeden dat ze bij McLaren denken dat Heikki volslagen debiel is.

                          Ik had de hoop dat Kovalainen langzaam beter zou worden, dat is ook wel, en de Fin doet het best goed, maar de rijderscombinatie draait toch uit op een Senna-Berger situatie. Geluiden dat Rosberg toch weer benaderd zou zijn door Mercedes worden (door beide partijen) ontkend, en ik hoop oprecht dat het inderdaad niet gaat gebeuren. Dan is Rosberg pas echt gezien (net als zijn vader destijds in 1986). Zolang Hamilton daar zit, is iedere andere coureur daar kansloos (maar goed, dat wisten we eind vorig jaar eigenlijk al, toen McLaren harder vocht tegen Alonso dan tegen Ferrari). Tegen een voorkeursbehandeling voor je teamgenoot is niet te vechten.

                          RutgerK: reed Massa dramatisch langzaam dan? Hij had toch alweer een weekend waarin alles beter ging dan bij Raikkonen. Tegen een ontketende Hamilton was toch niks te beginnen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                            Even terug naar qualifying. Teamradio naar Kovalainen, dat ging ongeveer zo: "Heikki, you're doing really, really well. Do your next lap exactly like this one. You're very fast"
                            Ik zat even te denken: hier MOET een geheime boodschap in zitten (een teamorder, prompt verprutste de Fin inderdaad de volgende sector van zijn ronde, LOL...), want het kan toch niet waar zijn dat je op dit niveau zo praat tegen een rijder. Afgezien van de totaal nutteloze inhoud, deed de toon waarop het werd uitgesproken vermoeden dat ze bij McLaren denken dat Heikki volslagen debiel is.

                            Ik had de hoop dat Kovalainen langzaam beter zou worden, dat is ook wel, en de Fin doet het best goed, maar de rijderscombinatie draait toch uit op een Senna-Berger situatie. Geluiden dat Rosberg toch weer benaderd zou zijn door Mercedes worden (door beide partijen) ontkend, en ik hoop oprecht dat het inderdaad niet gaat gebeuren. Dan is Rosberg pas echt gezien (net als zijn vader destijds in 1986). Zolang Hamilton daar zit, is iedere andere coureur daar kansloos (maar goed, dat wisten we eind vorig jaar eigenlijk al, toen McLaren harder vocht tegen Alonso dan tegen Ferrari). Tegen een voorkeursbehandeling voor je teamgenoot is niet te vechten.

                            RutgerK: reed Massa dramatisch langzaam dan? Hij had toch alweer een weekend waarin alles beter ging dan bij Raikkonen. Tegen een ontketende Hamilton was toch niks te beginnen.
                            Volgens mij miste Massa 5 tot 7 tienden van een seconde per rondje. Hoe lichter hij en Piquet werden hoe groter het verschil in tijden werd.
                            De eerste de beste aanval van Hamilton liet Massa hem wel heel simpel binnen door komen en wat hij in de bocht erna probeerde sloeg nergens op. Zeven ronden lang 1,5 seconde langzamer zijn en Hamilton na zij inhalactie buitenom proberen terug te pakken met het gevaar zelf uitgeschakeld te worden. Nee, Massa mist net dat laatste beetje om ooit wereldkampioen te worden in mijn ogen.

                            Comment


                            • #15
                              Niet alleen in jouw ogen. De manier waarop hij Hamilton ruimte gaf was tenenkrommend. Kijk, de Ferrari`s hadden duidelijk niet de snelheid, maar ik vond Kimi verder een goede race rijden, met mooie inhaal acties. Dat Massa 3e wordt en Kimi 6e maakt voor mij dan geen verschil.

                              Vwb Alonso, wat een [email protected] blijft het toch, met zijn statement "ik vind dat Piquet Jr. meer punten moet halen voor het team" Waar bemoeit hij zich mee?Ze hebben toch die overbetaalde hoerenloper om het team te leiden?

                              Wel leuk dat Alonso dan als 11e finisht, en Piquet als 2e. Dat is genieten :-)

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door SweetRyan Bekijk bericht
                                Vwb Alonso, wat een [email protected] blijft het toch, met zijn statement "ik vind dat Piquet Jr. meer punten moet halen voor het team" Waar bemoeit hij zich mee?Ze hebben toch die overbetaalde hoerenloper om het team te leiden?
                                LOL, doe eens aardig tegen Flavio. :)

                                Gewoon een beetje psychologische oorlogsvoering van Alonso. De traditie om je teammaat op te fokken gaat al wat langer terug dan Fernando hoor, laten we eens kijken naar de carrières van ene M. Schumacher, Ayrton Senna (en dan noemen we ook maar gelijk Alain Prost), en niet te vergeten de meester, Nelson Piquet (senior dan he!). Wel mooi dat junior dat gelijk pareert met stek 2. Geluk dwing he af. :)
                                Hij hield het toch maar wel even mooi vol die laatste 10 ronden, op Hamilton na dan. Maar die gaan verdedigen was zelfmoord geweest. Kortom, geluk, ja, maar ook petje af voor Nelsinho, je moet het toch maar doen.

                                Voor de rest is het meeste al wel gezegd, op één saillant detail na. Dat niemand dat is opgevallen. De podiumceremonie?

                                Ja?

                                En wie deelde de bokaal voor de tweede prijs uit, aan voornoemde Nelsinho?

                                Dieter GUMMER
                                CEO Speibecken GmbH

                                (ok wat zijn functie was weet ik niet meer, maar de naam klopt!)


                                Ik spoog bijkans mijn koffie dwars door de dliekeelmodaalhuiskamel man. :)
                                Was mooi geweest als die vent een microfoontje om had gehad. Dan had je vast zoiets gehoord:

                                "Hahahaha gottverdammt Nelsinho, skitterend Kumpel! D'n eins sein Tot ist der ander's Brot oder was!! Steht den Alonso schön zu gucken, oder??? Brüllen mit die Spüllen!"

                                :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

                                Comment


                                • #17
                                  LOL, doe eens aardig tegen Flavio. :)
                                  Aardiger kan gewoon niet, ik vind Flavio "Ich hab Schwitz Flecken unter meinem Arm, auch beim kaltes Wetter" gewoon niet zo leuk :-)

                                  Comment


                                  • #18
                                    "Nee, Massa mist net dat laatste beetje om ooit wereldkampioen te worden in mijn ogen."

                                    Eh, ja, is dat iets nieuws dan? Dit hadden we toch al veel eerder vastgesteld? Dat ie het aflegt, tegen kaliber Hamilton, Raikkonen en Alonso? Dat ie nu toch zo hoog staat in het kampioenschap was te danken aan de flaters van 2 van bovengenoemde heren.

                                    Verder wordt de opmerking van Alonso uit zijn verband getrokken. Als de doelstelling van Renault is om toch zeker 4e te worden, dan is 1 rijder die zo nu en dan 2, 3, 4 punten kan pakken (hijzelf, want verder is ie nog niet gekomen) niet genoeg. Het belang van Alonso is dat een hoge eindpositie van het team meer (prijzen)geld is voor 2009, en aangezien het Renault-budget sowieso niet in de buurt komt van dat van Ferrari en McLaren is dat wel van belang. Je moet cosistent 2 auto's in Q3 kunnen kwalificeren, en Piquet komt niet eens in Q2. Die toevallige P2 van gisteren doet daar niet aan af; volgende keer is het weer niks (met Renault, en dus Alonso, en al helemaal met Piquet). Ik vind overigens dat Renault die P4 sowieso niet verdient, nu ze al twee seizoenen het lek voor wat betreft optimaal gebruik van de Bridgestones niet boven krijgen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                      "Nee, Massa mist net dat laatste beetje om ooit wereldkampioen te worden in mijn ogen."

                                      Eh, ja, is dat iets nieuws dan? Dit hadden we toch al veel eerder vastgesteld? Dat ie het aflegt, tegen kaliber Hamilton, Raikkonen en Alonso? Dat ie nu toch zo hoog staat in het kampioenschap was te danken aan de flaters van 2 van bovengenoemde heren.
                                      Nee, maar in het kader van de stoelendans ben ik wel heel benieuwd hoe het met het tweede zitje gaat bij Ferrari. Massa is toentertijd wel binnengehaald met de verwachting dat hij een echte kanshebber zou worden bij het vertrek van Schumacher. Hij was een ruwe diamant die nog fijngeslepen moest worden.

                                      Ik snap op dit moment gewoon niet welke strategie Ferrari kiest. Bij de pitstops stond Raikkonen (alweer) achter Massa te wachten. Aangezien Raikkonen iedere hulp kan gebruiken lijken mij dat soort momenten niet handig.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nou ja, een kanshebber op overwinningen is ie zeker. Goed, Silverstone was een afgang en gisteren had ie zeker niet zijn beste race, maar het seizoen verloopt met 2 zeges gewoon goed voor hem. Hij is verder gekomen dan we ooit van hem hebben verwacht op basis van het begin van zijn tijd in F1: hij was altijd al snel maar o zo ongedurig. Hoewel dat nog steeds wel eens opspeelt (gelukkig, dat houdt het leuk) hebben ze dat er bij Ferrari toch aardig uitgekregen.

                                        Wat de pitstrategie van gisteren betreft, wat moesten ze dan?
                                        Op dat moment zat Massa op P2 en Kimi op P5 of 6, en die had het hele weekend al niet het tempo van Massa. Verder stonden ze beiden gelijk in het WK, dus Raikkonen is niet in een positie dat ie een voorkeurspositie kan opeisen. Dus het kon eigenlijk ook niet anders. Als je uitgangspunt desondanks toch is dat Raikkonen alle voorrang moet krijgen, dan kan je Massa dan een rondje door laten rijden om Raikkonen 3 of 4 sec sneller weg te laten zijn (veel meer zal ie niet verloren hebben), maar dan heb je 1 auto 1 of 2 posities beter, en de andere aan de staart van het veld, en dus per saldo puntenverlies voor Ferrari.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nou ja, precies. Ik snap eigenlijk niet wat er niet aan is te snappen.

                                          En Massa (drie zeges zelfs, V4...) doet het op dit moment gewoon beter dan Kimi, die maar aan een matig seizoen bezig is en vooral in de kwalificatie tegenvalt.
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                          Comment


                                          • #22
                                            Intussen snapt Kimi d'r nog steeds helemaal niks van:

                                            http://www.autosport.com/news/report.php/id/69396

                                            Geen grip achter? Da's wel een heel wonderlijk euvel op een Ferrari. Verkeerde richting ingeslagen (of juist doorgeschoten) in de ontwikkeling?
                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nog wat meer over de problemen bij Ferrari en de reden waarom Massa geen vuist kon maken ten opzichte van Piquet:

                                              http://www.pitpass.com/fes_php/pitpa...s_art_id=35491
                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                              Comment


                                              • #24
                                                Duidelijk verhaal over de problemen bij Ferrari. Wel slordig dat Ferrari de temperatuur van de remmen niet onder de knie had. Het was niet extreem warm zondag.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  FIA inspecteert motor Hamilton
                                                  * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                  * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X