Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude circuits.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oude circuits.

Ha, die Gummers;

Op zoek naar een stukje trivia over de Nürburgring kwam ik deze site weer eens tegen. Is hier volgens mij al eens door iemand aangehaald,
    maar ik had hem nog nooit zo uitgebreid bekeken. Urenlang vermaak voor den liefhebberd.
    Scherven brengen gelul.

Ah ja, het goeie werk van Herman mag weleens worden geprezen.

Ik heb ook diverse circuitbedevaarten gedaan en Herman daarvan wat materiaal gegeven, maar zoals hij alles bij elkaar heeft gezet, hulde.

Hij is wel aan een nieuwe webdesigner toe, dat wel. :)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Goh, Dutch hier, in een draadje over antieke circuits?? :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Dutch;

Ach, die prehistorische lay-out past wel een beetje bij het onderwerp. Als hij nog verzoeknummers wil draaien heb ik er wel een paar: Monaco, Monza, Solitude, Montlhèry, Indianapolis, La Sarthe....

Je moet hem trouwens even mailen; in de credits heet je Martijn. Beetje beladen naam these days....
        Last edited by Hansv; 24-07-11, 18:48.
        Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
          Goh, Dutch hier, in een draadje over antieke circuits?? :)
          Inderdaad, ik ben ook verbaasd. Als het nu nog in "Het Museum" was geweest, dan had ik het nog wel begrepen, maar hier?
          :-)

Comment

Maar hoe dan ook, het is een leuke site!
            "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
            BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Yep,

Comment

Hallo hier Herman van Circuits of the past. Ik vond deze discussie bij toeval toen ik testte hoe ik in Google scoorde op de term "oude circuits".

Bedankt dat jullie mijn site waarderen en ik ben benieuwd of jullie nu meer tevreden zijn over het webdesign dan in 2011 :)

Comment

Ha, die Herman;

Ik zal er binnenkort weer eens een avondje aan besteden.
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Interesante website, start van het draadje heb ik duidelijk gemist.

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                    @ Dutch

Je moet hem trouwens even mailen; in de credits heet je Martijn.
                    Dat is nog niet aangepast...

Comment

Is nu wel aangepast :)

Comment

Dank, Herman! :)
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nog een site met heel veel circuits door de hele wereld http://www.silhouet.com/motorsport/tracks/tracks.html
                          BMW 323ti Compact Silber
                          Midas Bronze Red
                          Triumph TR6 PI Damson
                          Aprilia SL1000 Falco Rosso

http://www.aronline.co.uk/index.htm?midasstoryf.htm

Comment

Nu nog zulke sites die helemaal 'vintage' zijn qua look&feel.

Comment

Leuke korte reportage van Martin Brundle die met zijn eigen E-type over het oude Spa is gereden:

Giulia 1600 Super '65
                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Careltje komt ook nog voorbij.

Comment

Bedankt, leuke rapportage, het oude circuit is er nog heel herkenbaar, gisteren daar dus nog gereden/gelopen, de Ferrari van Mairesse herkende ik ook meteen....1962

Spa 1962 Willly Mairesse.jpg

Comment

Plaatje van het circuit in de jaren 50, dus het rondje van Brundle

Spa_1950.jpg

Comment

Is overigens wel iets dat nog op mijn lijstje staat, de oude ronde van Spa eens te rijden. Ik ben er ongeveer een keer of 3 per jaar, maar tot een bewust rondje "oud-Spa" ben ik nog nooit gekomen. Wellicht leuk om deze zomer eens te doen. Ben ook afgelopen jaar op de oude kom-baan van Monza geweest, erg gaaf zo in dat park.

Hier nog een mooi plaatje:

En iemand die het rondje heeft gedaan en vast gelefd op foto's: http://www.circuitsofthepast.nl/en-U...pfrancorchamps
                                      Last edited by Veloce; 18-05-14, 20:45.
                                      Giulia 1600 Super '65

Comment

Hier ook nog een rondje, nog nét voordat het nieuwe circuit permanent werd:

http://forix.autosport.com/8w/6thgear/spa-old-tour.html

Comment

Dit weekend in Stavelot verbleven, dus ook even rondje langs 't oude circuit gedaan. Toch wel leuk om al die oude herkenningspunten even te zien.

Bij Holowell richting Blanchimont staat dit huis er nog steeds.

2x zelfde huis, 2x GTA alleen 50 jaar verschil

En bij de Masta-knik, waar de oude betonnen curbstones nog liggen.

In de bocht vanaf Stavelot richting Holowell heb je ook nog een paar stukken muur en vangrails, helemaal begroeid en onder de mos. Wel gaaf om deze vergeten stukken baan nog te herkennen.
                                          Giulia 1600 Super '65

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                            Dit weekend in Stavelot verbleven, dus ook even rondje langs 't oude circuit gedaan. Toch wel leuk om al die oude herkenningspunten even te zien.

Bij Holowell richting Blanchimont staat dit huis er nog steeds.

2x zelfde huis, 2x GTA alleen 50 jaar verschil

En bij de Masta-knik, waar de oude betonnen curbstones nog liggen.

In de bocht vanaf Stavelot richting Holowell heb je ook nog een paar stukken muur en vangrails, helemaal begroeid en onder de mos. Wel gaaf om deze vergeten stukken baan nog te herkennen.
                                            Die eerste twee foto's kunnen zo in een boek dat ik hier heb: "how buildings learn". Dat is een boek dat huizen toont met oude en nieuwe foto's. Een uitbouwtje hier, een nieuw geveltje daar. Soms valt het niet eens op. Gaaf voorbeeld dit.

Comment

Coole foto's. Ik was dit draadje helemaal vergeten en zie nu net op de link van Hansv het item over de AVUS. De oude tribunes en de toren met het Mercedes-logo kent en ziet iedereen. Totaal onbekend daarentegen is de (oude) nieuwbouw van de Südkurve. Dat moest net zo'n kombaan worden als de beroemde en al decennia geleden gesloopte Nordkurve. Zij het iets minder hoog. Er werd nooit asfalt aangelegd, maar de bocht zelf is gebouwd en ligt tegenwoordig als een overwoekerde dijk in het bos. Na de oorlog was het binnenterrein van de bocht in gebruik als schietbaan. Intussen is alles dichtgegroeid.

Als je goed kijkt, zie je de lus nog als patroon in de bomen bij Google: https://goo.gl/maps/VQLO7
                                              Last edited by brun; 12-10-14, 20:39.
                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

ik kwam dit tegen:
                                                https://www.limburger.nl/cnt/dmf2018...-van-nederland
                                                Nooit geweten. Het circuit heeft nooit bestaan maar het scheelde niet veel. En dan had het er zo uitgezien:
                                                Heerlen_circuit_1935.jpg

Comment

Nooit geweten! Wat gaaf.

Ik wist wel dat er bij Arnhem een Nederlandse Nürburgring was gepland (volgens mij ergens bij de Posbank in de buurt). Heb er ergens nog een krantenartikel van uit de jaren dertig, maar geen idee waar ik het heb gelaten.
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

En zo nog meer, bij Schiphol, tussen Roermond en Venlo, in de Biesbosch. Allemaal nooit verder gekomen.
                                                    "Plein de Jeu, Plein d' Huile, Plein de Vitesse"

Comment

Posbank, Biesbosch. Gelukkig niet.
                                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Working...
                                                      X