Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A1GP, World Series, F Nippon, Euro 3000 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • A1GP, World Series, F Nippon, Euro 3000 2008

    Maar even de resterende feeder series op een hoop gooien, want GP2 Asia kan bij GP2 en Atlantic en Indy Lights bij IRL. Formula Master kan er hier ook nog wel bij.

    Te beginnen met een merkwaardig crossover-nieuwtje. Want de Euroseries 3000 - u weet wel, het steeds onbelangrijkere Italiaanse F3000-kampioenschapje dat wordt georganiseerd door Coloni Motorsport - wordt volgend jaar nieuw leven ingeblazen met een andere auto... De Lola-Zytek uit de A1GP!

    http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=19993&cat=33

    De nieuwe A1GP-auto is intussen al een paar keer getest:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/67788
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/68257
    http://www.autosport.com/news/report.php/id/68955

    Stel je er overigens niet te veel voor, van dat 'based on Ferrari's F2004 F1 car'. Ik heb begrepen dat het vooral een lookalike is, maar dat het onderhuids gewoon een nieuw chassis is, ontworpen door John Travis. De Ferrari 4,7-liter V8 is een productiemotor, gebaseerd op die uit de 430 GT2.

    Nog meer A1GP-nieuws: Michelin wordt de nieuwe bandenleverancier, de Zuid-Afrikaanse race verhuist van Durban naar Kyalami en de eerste coureur onder contract (voor twee jaar zelfs) is de geweldige Filipe Albuquerque voor Portugal.
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

  • #2
    Superleague start eind augustus. Zeg maar voetbal teams die gaan racen...

    *onderdrukt braakneiging*

    15 teams maar nog niet alle rijders zijn bekend. In elk geval is er nu 2 dagen getest met 8 wagens. Daarbij bekende namen als Robert Doornbos (voor AC Milan), Toka Rocha, Niko Verdonck, Max Wissel... ... ...

    Manmanman, wat doet Doornbos daar???

    *rent naar teiltje*

    Comment


    • #3
      Ik las 't ook... WTF is Max Wissel? Het enige goeie aan dat hele kampioenschap is de auto. Stoer ding.

      O, om nog even terug te komen op dat A1/Euro 3000-gerucht van hierboven: Tony Texeira van A1 ontkent uiteraard in alle mogelijke toonaarden en weet niet waar Coloni 't vandaan haalt. Die Lola gaan volgens hem naar de schroothoop.
      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

      Comment


      • #4
        Ken jij Maximillian Wissel niet??? LOL

        http://www.formula3.cc/content/view/22463/500/
        2006/2007 Duits Formule BMW en dit jaar NEC Formule Renault, waar dus ook Nick Catsburg rijdt. Daar komt ie redelijk mee (zit ik te kijken op de necup.com site, 1 van de rijders heet Marlene Dietrich :-) Weer wat geleerd)

        Yelmer Buurman is ook genoemd voor Superleague trouwens.

        Comment


        • #5
          En Nico Verdonck doet Italiaans F3.

          Niks ten nadele van die jongens hoor, maar dat een vice F3000 kampioen, F1 rijder, winnaar in ChampCar daar tussen gaat zitten, ik begrijp het gewoon niet.

          Comment


          • #6
            Ja, zoiets vermoedde ik al. :)

            (Dat Wissel uit de FR NEC o.i.d. afkomstig was dus.)

            En nee, ik hou me niet actief bezig met alle lokale F Renault-kampioenschapjes (sorry, Nicky, eerst maar eens Eurocup gaan rijden ;)), behalve dat ik af en toe een kop voorbij zie vliegen met daarin de naam van een winnaar. Zoals Bottas (NEC) of Ricciardo (Italië). Maar Wissel, nee, die komt (nog) niet voorbij in dat soort koppen.

            Hoe dan ook, lekkere overstap voor die Max, van F Renault naar een V12 met 750 pk. Hij heeft 'm vandaag dan ook in de hekken gezet, maar goed...

            Hier trouwens een zo volledig mogelijk overzichtje van de SF-teams:

            http://8w.forix.com/6thgear/whowhere08.html#SF

            Buurman verbaast me niks, heeft toch niks beters te doen. Idem trouwens voor La Rosa, Toccacelo en Borja Garcia. Allemaal sub-F1-hasbeens die hun monopostocarrière nog nét iets langer willen rekken. (Hoewel we La Rosa en Toccacelo dit jaar al in de GT Open hebben gezien.)

            Enig idee wie de auto's van Sevilla en Tottenham runt? Kan 't nergens vinden.

            O ja, die Marlene Dietrich was me eerder dit al opgevallen. LOL!
            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

            Comment


            • #7
              Van Miller op Speedtv: "Andretti Green Racing is going A1 Grand Prix racing in 2009. The team is taking over Team USA’s A1GP program and expect Marco Andretti and Danica Patrick to do the driving since it's during the off-season for IndyCar."

              Ik neem aan dat Tony Texeira, de A1GP boss, staat te juichen bij de gedachte dat Danica in zijn serie komt rijden.

              Comment


              • #8
                Echt waar? En vergeet niet, een veilige manier voor Marco om meer ervaring voor F1 op te doen, zonder dat het erop lijkt dat hij eerst een instapcategorie zoals GP2 doet. (Natuurlijk is A1 dat ook, maar het voelt toch anders.)
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                  Echt waar?
                  Ach, je kent Miller.
                  "In case you missed Wind Tunnel on Sunday night, here's some things that are going to happen, some things that might happen and some things that should happen."

                  dat eindigt met

                  "Kentucky Speedway is expected to announce next year's IRL race is 90 percent sold out."

                  :-)

                  http://auto-racing.speedtv.com/artic...eel-notebook2/

                  Comment


                  • #10
                    Okee, zo dan... Maar geloofwaardig klinkt 't desondanks wel, da's 't gekke. :)

                    Laten we dan ook meteen even een update geven van de andere kampioenschappen van dit draadje, want daar kunnen we kort in zijn:

                    - WSR: Giedo van der Garde staat mijlenver voor in het kampioenschap en kan de titel alleen nog door eigen falen mislopen
                    - F Nippon: idem, maar dan voor Tsugio Matsuda, de leperd die vorig het kampioenschap won zonder een race te winnen, daar de nodige kritiek op kreeg en dit jaar antwoord geeft door van de weeromstuit bijna alles te pakken
                    - Euro 3000: inmiddels bijna de moeite van het volgen niet meer waard, omdat zelfs Adam Khan daarin nu een race heeft gewonnen, en nog verdiend ook. Verder gastoverwinningen voor Maldonado en Rodriguez, terwijl de titel vrij probleemloos naar de Italiaan Fabio Onidi lijkt te gaan, met Nicolas Prost (de zoon van) en Luiz Razia (voormalig Zuid-Amerikaans F3-kampioen) als enige serieuze rivalen
                    - F Master: toen Chris van der Drift op het laatste moment zijn GP2-kans misliep bij Trident, klom hij in arren moede maar weer terug in een Formula Master, het vrij saaie kampioenschap iets boven de F3 met Italië als thuisbasis (volgend jaar 'GP3'). Het wordt georganiseerd door N-Technology, het bedrijf dat ook de WTCC Alfa's runde en nu de Accord van James Thompson. Natuurlijk is Chris inmiddels veel te goed voor F Master, dus wint hij het meeste en is hij de gedoodverfde favoriet voor de titel.

                    En dan na te gaan dat dit toch vrij suffe tussen-servet (F3)-en-tafellaken (GP2)-geweld volgend jaar ook nog gezelschap krijgt van FIA F2, dat die naam natuurlijk niet verdient, want het wordt geen open formule, maar wéér een eenheidsklasse die ook nog volgens het desastreuze arrive-and-drive-concept à la Formula Palmer Audi gaat functioneren. Daarin spelen teams geen rol, maar onderhoudt één organisatie alle auto's. En wat blijkt? Het wordt niet alleen à la Formula Palmer Audi, de organisatie van Palmer gaat 't ook nog doen ook. FIA, waar ben je mee bezig, dit slaat echt nergens op. O ja, chassis worden van Mygale, motoren van BMW, dus feitelijk wordt 't een net iets dikkere F BMW (waarvoor Mygale ook al de chassis leverde).

                    Hebben we eigenlijk al een F3-draadje? Want daar kunnen we pas echt weer over talent praten...
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                      Hier trouwens een zo volledig mogelijk overzichtje van de SF-teams:

                      http://8w.forix.com/6thgear/whowhere08.html#SF

                      Buurman verbaast me niks, heeft toch niks beters te doen. Idem trouwens voor La Rosa, Toccacelo en Borja Garcia.
                      Buurman nu officieel bevestigd voor PSV, Garcia voor Sevilla.
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                      Comment


                      • #12
                        Met nog een week te gaan weer een SF-bevestiging (Gommendy voor Porto) en een boel belangstelling van nog meer al dan niet werkloze talenten: Dan Clarke en Nelson Philippe zijn gespot in het paddock van Donington Park, en James Walker en Jimmy Auby deden hun eerste ronden in de auto's van Liverpool en Tottenham Hotspur.

                        Eigenlijk kun je gewoon een lijstje maken van recentelijk uitgerangeerde GP2- en WSR-coureurs om te weten wie er in die SF-auto's gaan rijden. En nu ook nog ex-Champ Car-jonkies erbij. Toch een leuke werkverschaffing...
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                        Comment


                        • #13
                          Dan Clarke, dat die nou moet schooien om een baantje, en dat ie daarvoor al gezakt is tot Superleague, triest hoor...

                          Comment


                          • #14
                            De Lola B06/51 die met Honda- of Toyota-motor wordt gebruikt in de Formula Nippon, gaat er na drie jaar alweer uit. In 2009 komt er geen nieuwe Lola; de Japanners hebben verrassend genoeg gekozen voor Swift. Zo gaat-ie eruit zien:

                            http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=20335&cat=6

                            Nogal heftig beest...

                            De V8-motoren van Honda en Toyota worden bovendien opgeboord van 3 naar 3,4 liter en krijgen zo 50 pk extra (van 550 naar 600 pk).
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                            Comment


                            • #15
                              Nou, je kunt wel zeggen: wat heeft Doornbos te zoeken tussen de rest van de Superleague-coureurs? Z'n reputatie verliezen is voorlopig het antwoord, want ze reden rondjes om 'm dit weekend op Donington.

                              Rigon wint de eerste race, Borja Garcia de tweede. Robert kwam niet in het spel voor.

                              Intussen had ook Giedo van der Garde pech, want hij liep een kans op de overwinning mis in race 2 van het WSR-weekend op de Nürburgring. Oorzaak: geklungel bij de bandenwissel. Gisteren tweede, vandaag dus achtste in plaats van minimaal tweede. Maar goed, zijn belangrijkste rivaal Julien Jousse scoorde nog minder, dus Giedo heeft de titel met één hand vast: maar liefst 48 punten voorsprong met nog drie keer twee races te gaan. Aan z'n vorm zal 't niet liggen.
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                              Comment


                              • #16
                                Tsugio Matsuda is voor de tweede keer kampioen geworden in de F Nippon, vorig jaar zonder een race te winnen, nu meer in stijl door bijna alles te winnen.

                                Allemaal heel aardig natuurlijk, maar veel leuker is de Japanse F3-titel voor 'onze' Carlo van Dam. Okee, hij was 't aan zijn stand verplicht, als de Europese topper in het beste team en ook als regerend Duits F3-kampioen, maar hij heeft toch met redelijke overmacht gedaan, op voor hem stuk voor stuk onbekende circuits. Hopelijk is er nu een Japanse firma die een zitje in de GP2 wil sponsoren.
                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                Comment


                                • #17
                                  Giedo wint de tweede WSR-race op Spa, nadat hij de eerste door een kapotte koppeling moest mislopen. Nu 53 punten voorsprong met nog zes races te gaan, het kampioenschap kan 'm bijna niet meer ontlopen.
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hier ook nog maar wat F3-nieuws (ik maak er maar geen nieuw draadje voor aan). Weer succes voor Shirley van der Lof in het Duits F3-kampioenschap: wint voor de tweede keer in de Trophy-klasse. Andere landgenoot Dennis Swart won gisteren en voert ruim de trofeestand (B-klasse) aan.
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jonathan Palmer heeft die F2-klasse binnengehaald: http://www.autosport.com/news/report.php/id/70669

                                      In november al testen met die auto?? Was er maar 1 inschrijver? Doorgestoken kaart? Of is het gewoon een ouwe Williams met een 1.8 VAG turbo?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Héél erg doorgestoken kaart. Het concept waar de tender om vroeg, had zes letters written all over it: P-A-L-M-E-R. Dus vind je 't gek dat de bedenker van het concept de klus krijgt? De rol van WilliamsF1 is heel bijzonder: Williams en Mosley waren een tijdje geleden niet de allerbeste vrienden... Ik heb dat nog niet logisch op een rijtje, om eerlijk te zijn. 'Follow the money' is dan het devies, maar ik raak vooralsnog het spoor bijster.
                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                        Comment


                                        • #21
                                          Misschien nog interessanter is de vraag: waarom Williams en Audi en niet Mygale en BMW? Okee, Audi lijkt me vanwege FPA logisch (wel lekker ouderwets, die antieke 1.8T'tjes), maar ik ben inderdaad benieuwd waar Williams die auto's vandaan haalt en waar ze ze gaan bouwen.
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kosten per jaar: 250K eur per auto wordt genoemd.

                                            Comment


                                            • #23
                                              "The FIA did not say what other companies had applied."
                                              http://www.autosport.com/news/report.php/id/70675

                                              Mooi is dat.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Omdat die er niet waren? :)
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ik heb eens gekeken naar de site van Palmer.
                                                  Een jaartje FPA kost nu 60.000 pond, dus 75.000 euro voor 20 races.
                                                  Die auto's rijden ook met de VAG 1.8T, hebben hier 300pk.
                                                  Bekende namen die ooit FPA reden: http://www.formula-palmer-audi.com/hall-of-fame.aspx
                                                  Grappig op de deelnemerslijst van dit jaar: zonen van Jonathan Palmer himself, Martin Brundle en Alan Rees.

                                                  250K Eur voor hetzelfde pakket met een iets meer geavanceerde wagen als de simpele FPA en daarmee 8 weekenden racen lijkt dan wel mogelijk.

                                                  Blijft staan dat ik iets tegen het concept heb waarin geen sprake is van teams, maar alles door 1 organisatie wordt aangeleverd. Het heeft het gewoon niet.
                                                  Last edited by V4; 16-09-08, 19:56.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Het jaar is ver voorbij, maar goed: "Albuquerque returns to Epsilon"

                                                    http://www.autosport.com/news/report.php/id/70779

                                                    Ik zie in het bericht trouwen de naam van Joan Villadelprat als Epsilon teambaas. Was ooit teammanager bij Benetton meen ik.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Wat een gepruts:

                                                      http://www.autosport.com/news/report.php/id/70824

                                                      Beter helemaal schrappen, want wat heeft Zandvoort aan een half evenement?
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Adam Parr van Williams tijdens de vrijdag persco in Singapore over die F2 serie.

                                                        Q. (Will Buxton – Australasian Motorsport News) Adam, the FIA has announced that the Formula Two tender has gone to Palmer and that Williams will be helping out with that. Could you just let us know exactly what Williams's involvement will be and how you see the category developing into the future?

                                                        AP: We are designing the car for Jonathan Palmer. We have no involvement in the F2 series beyond that, but it may well be that what we will do with Jonathan later on is to introduce a sub-series using the same chassis and the same format around the world as feeder series.


                                                        Nòg maar een extra serie dus???

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Van de Garde heeft zijn WSR titel binnen. En wat nu?

                                                          "I've spoken to some F1 teams already, but I think the next step is going to be GP2."

                                                          iSport contract was toch al geregeld?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            A1GP moet dit weekend beginnen.
                                                            5 teams zijn er niet bij omdat de nieuwe Ferrari's 'nog niet klaar zijn': http://www.autosport.com/news/report.php/id/71042 Eentje daarvan is het Britse team. Wat zijn de andere 4? o.a. team USA waarschijnlijk...

                                                            Speedtv, Miller's mailbag:
                                                            Q: Any update on the A1GP/AGR deal? If not, will the USA team compete this year and who will drive?
                                                            RM: I stand by my report that AGR is going to run Danica and Marco but I think there's a lot of uncertainty with A1GP at the moment (not being able to pay Ferrari could be a major problem). So I guess AGR is waiting to see if A1GP even has a season.

                                                            Dit werpt een iets ander licht op het 'nog niet klaar zijn' van de auto's. Zijn er meer van dat soort geluiden ergens, dat A1GP (weer, nog steeds) met een dik financieel probleem zit?

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Volgens mij heeft A1GP nooit iets anders gekend. Zou Texeira gewoon op grote voet hebben geleefd en misschien nu de credit crunch voelen? Hoor net dat er weer een team is omgevallen dat leefde van een geldschieter in de haute finance: LMS-team Embassy staakt alle activiteiten. En dat is een team dat afgelopen jaar nog trots z'n eigen LMP2-auto bouwde. Zo zullen er de komende weken nog wel meer (privé)teams omvallen.

                                                              Gerucht over Patrick en AGR staat ook op italiaracing.net.

                                                              En die site brengt ook een hommage aan onze Giedo, de nieuwe WSR-kampioen:

                                                              http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=20840&cat=5

                                                              Zelden zulke lovende taal over hem gelezen... (En speciaal om Laurens een genoegen te doen, geef ik er geen vertaling bij. ;p )
                                                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                                Volgens mij heeft A1GP nooit iets anders gekend.
                                                                Vandaar mijn 'weer, nog steeds' tussen haakjes.
                                                                Maar er is al 1 race verschoven, en Zandvoort is niet compleet. Zo erg is het nog niet geweest. Het verschil zal hem wel zitten in dat er geen sheik meer is die uit eigen zak kan bijlappen.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X