Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F1 2014

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• F1 2014

Nou, de geruchten zwellen aan. Raikkonen heeft getekend bij Ferrari om naast Alonso te gaan rijden:

http://www.auto-motor-und-sport.de/f...i-7693815.html

Dat is toch wel iets om naar uit te zien. Zou het een titanenstrijd worden zoals V4 het onlangs al treffend noemde? Alonso heeft het niet zo op snelle teamgenoten. Wellicht ook een van de redenen van zijn geprikkelde commentaar de laatste tijd.

Nu komt de stoelendans waarschijnlijk op gang. Ik gok:

Massa naar Sauber
    Hulkenberg naar Lotus

Ohja, het is nog niet bevestigd natuurlijk...

Een ander gerucht is dat Briatore Domenicali zal vervangen als teammanager :)

Comment

Die ouwe geilneef stond inderdaad in de pits dit weekend, naast Gerhard Berger. Maar had hij geen levenslange ban of zo?
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Volgens mij mag hij volgend jaar weer aan de bak.

Comment

Ban was niet levenslang inderdaad en is binnenkort (of misschien wel onlangs) afgelopen.

Kimi en Alonso zijn misschien wel de beste coureurs in F1, maar ik ben toch benieuwd hoe dat gaat als die samen in één team zitten. Net zoiets als destijds toen Alonso bij McLaren zat?

*edit* In al 2010 is de permanente ban door de rechter opgeheven.
          Last edited by Joep; 09-09-13, 12:47.

Comment

Sirotkin rijdt voor Sauber in 2014:

http://www1.skysports.com/formula-1/...-super-licence

Comment

Mja, ik weet niet wat ik er van moet vinden. Maar ik snap ze natuurlijk wel bij Sauber, is de enige manier om te overleven.
              Begin deze eeuw plukten ze ook de toen 20-jarige(ofzo?) Raikkönen weg uit één of andere lage Formule Renault-klasse. Het kan dus ook wel eens goed uitpakken, al denk ik niet dat ze die Sirotkin (alleen maar) vanwege zijn geld contracteren. ;-)
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Zou natuurlijk mooi zijn als Sirotkin iedereen logenstraft. Maar hij zit er natuurlijk vanwege de roebels. Hij is a. veel te jong en b. nooit ergens de beste in geweest, itt Kimi. Qua niveau is hij de nummer zes of zeven in de FR3.5, dus ook weer niet slecht. Maar er zijn inclusief de GP2 dus zo 15 jongens die het meer verdienen dan hij. Zoals ene Maastrichtenaar...
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik zou het erg gaaf vinden Alonso en Raikonen naast elkaar bij Ferrari.
                  Ik ben fan van beide mannen en als je twee kampioenen naast elkaar zet kan het goed gaan, maar ook mis natuurlijk.

Wat die Sirotkin betreft, tja, het is puur vanwege het geld en ik hoop dat hij wat neer kan gaan zetten, maar het kan ook een groot drama worden natuurlijk. Jammer dat Sauber dit moet doen, maar je moet overleven natuurlijk.

Zal Massa wel naar een ander team gaan, of is het niet gewoon exit? Sauber heeft betalende rijders nodig, zal Massa willen betalen?

Ik ben wel benieuwd wat Frijns gaat doen. Van der Garde is leuk dat hij even in de F1 rijdt, maar echt onder de indruk ben ik nog niet van hem, hij is wel goed, maar ook heel goed?
                  http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                  Citroen 2CV 1982
                  Saab 9-3 2.0T 2002
                  Citroen C1 2014
                  Solex 3800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                    Een ander gerucht is dat Briatore Domenicali zal vervangen als teammanager :)
                    Hehe, wel een mooi dealtje. Fernando wordt opgescheept met Kimi als nieuwe teamgenoot, maar als compenstatie eist ie van Luca dan wel Flavio als nieuwe teammanager. Die gunst had Flavio nog van Alonso tegoed omdat de Italiaan destijds zo netjes zijn bek heeft gehouden, na dat akkefietje met Piquet in Singapore.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                      Hehe, wel een mooi dealtje. Fernando wordt opgescheept met Kimi als nieuwe teamgenoot, maar als compenstatie eist ie van Luca dan wel Flavio als nieuwe teammanager. Die gunst had Flavio nog van Alonso tegoed omdat de Italiaan destijds zo netjes zijn bek heeft gehouden, na dat akkefietje met Piquet in Singapore.
                      Hahaha. Briljant. :-)

Comment

Wellicht is de positie van Lotus zo slecht nog niet. Ze zouden Kimi kunnen verliezen, maar dan gaan ze verder met Hulkenberg, en die zal vrijwel gratis zijn. Ze hoeven ook niet bang te zijn dat de Hulk door anderen wordt weggekaapt want "after the second Ferrari seat we are lucky enough to be the next team on the list, so people can afford to wait."

http://www.racer.com/raikkonen-poise...rticle/310811/
                        (op racer.com staan alle Autosport.com berichten)

Comment

Ik las hetzelfde op F1-reader. Die re-post ook de Autosport berichten.

Deze is ook interessant. Boullier zegt aan alle eisen van Raikkonen te kunnen voldoen over ongeveer een week:

http://www.f1reader.com/#/news/lotus...boullier-82066

Lees: We kunnen er niet voor de deadline van aanstaande dinsdag aan voldoen. Of eigenlijk kunnen ze er helemaal niet aan voldoen.
                          Bij Lotus krijgt hij de nr 1 status waarschijnlijk, en bij Ferrari niet.

Ik denk dus dat het onafwendbaar is dat Raikkonen verkast. En Hulkenberg lijkt de eerste gegadigde voor Lotus. Leuk voor hem. Verdient hij wel.

Comment

Volgens o.a. Bild heeft Reikkönen afgelopen nacht al getekend: http://sportbild.bild.de/SPORT/forme...schrieben.html

Schon am 1. August hatte SPORT BILD online exklusiv vermeldet, dass Kimi Räikkönen zurück zu Ferrari geht. Jetzt ist es offiziell. SPORT BILD online erfuhr: Gestern Nacht kurz vor Mitternacht hat der Finne bei den Roten unterschrieben. Noch diese Woche soll der Deal verkündet werden.

Am Wochenende war in Monza erneut durchgesickert, dass Ferrari-Präsident Luca di Montezemolo sich für den Finnen und damit gegen Felipe Massa entschieden hat. Alonso-Manager Flavio Briatore steckte dies Mercedes-Aufsichtsrat Niki Lauda. Der erzählte es der Presse.

Warum sich Ferrari am Ende tatsächlich für das spannungsgeladene Teamduell Alonso-Räikkönen entschieden hat, lesen Sie morgen in
                            Volgens GP Update zou LdM ook hebben gezegd direct na Monza een beslissing te nemen over de 2e rijder: http://www.gpupdate.net/en/f1-news/3...-driver-front/
                            Giulia 1600 Super '65

Comment

Dit zegt genoeg, lijkt me?

Edit:

GP Udate meldt het nu ook: http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws...n-bij-ferrari/
                              Last edited by Veloce; 10-09-13, 20:19.
                              Giulia 1600 Super '65

Comment

Het vertrek van Massa is officieel aangekondigd. De komst van Raikkonen nog niet officieel, hoewel sommige sites het wel als zodanig melden. Het zou een contract voor een jaar met optie voor Raikkonen op verlenging zijn.

Ondertussen is alle Hulkenberg mechandising van Sauber in de Ramsj:

http://store.sauberf1team.com/de/fahrer/

:-)

Comment

Nu officieel. Dat wordt feest, volgend jaar bij Ferrari...

"Fernando, Kimi is faster than you." :)

Hulk dus naar Lotus?
                                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

LOL, dat van Sauber/Hülk had ik ook al gezien. Op hun FB-pagina was dat zogenaamd om te vieren dat hij 5e was geworden.

Dit is ook wel opvallend:

Giulia 1600 Super '65

Comment

Hoe lag tot nu toe de verhouding tussen Alonso en Kimi? De Fin is natuurlijk "nogal" een ijskonijn, die volgens mij het bloed onder je nagels vandaan kan halen. Iets zegt mij dat de temperamentvolle Spanjaard dat niet zo goed trekt... :)
                                      Aprilia RSV Mille '01

Comment

Denk dat Fernando niet zo gelukkig is met Kimi als teamgenoot, maar het zal wel voor spektakel gaan zorgen.

Jammer voor Felipe, vind ik toch een van de symphatiekere coureurs.
                                        Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                        Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Ik vermoed ook dat Alonso het heel slecht trekt om een ijskonijn als Raikkonen als teammaat te hebben. Dat was ook bij McLaren met Hamilton.

Comment

Aan de andere kant snap ik Raikkonen ook niet, althans niet in sportieve zin. Hij is alleen tevreden met een eerste plaats, en gezien de prestaties van Ferrari op dit moment is dat nog geen appeltje eitje. En mocht Ferrari wel de beste zijn, dan nog heeft hij in zijn teammaat een hele, hele goede coureur, en is hij dus ook niet zomaar eerste.
                                            Ferrari snap ik ook niet. Commercieel wil die jongen (ongetwijfeld ook nu weer contractueel) geen rol spelen en ik geloof ook niet dat hij, anders dan Alonso, flink bijdraagt aan de ontwikkelingen van de auto. En dan heb ik het nog niet gehad over de levensgrote kans op een clash vanwege het torenhoge verschil in bloedtemperatuur van beide heren, waarbij ik dan wel de hoop uitspreek dat die clash goed in beeld wordt gebracht. ;-)
                                            Groeten,
                                            Bats
                                            wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                            *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                            Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                            Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                            Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                            de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                            Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                            Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
                                              Commercieel wil die jongen (ongetwijfeld ook nu weer contractueel) geen rol spelen...
                                              Natuurlijk wel. Juist omdat ie dat niet (lijkt te) wil(len) doen.

Kimi en Ferrari kennen elkaar al, dus ze zullen er beide een goede reden voor hebben. Ferrari omdat ze dan twee toppers al coureur hebben, in plaats van één. Als ie voor de ontwikkeling waardeloos zou zijn, wisten ze dat al, en zouden ze hem geen contract aanbieden neem ik aan. Het voordeel van Kimi zit erin dat op dit moment de Ferrari een betere auto is dan de Renault waar hij nu in rijdt. Natuurlijk, de Red Bull is nog beter, maar daar zijn geen vacatures (meer).

Comment

[offtopc]
                                                [email protected] reclame. Als het nou een Megane RS zou zijn, dan snapte ik de strekking van die driving fun-slogan wel. Maar met zo'n huis-tuin-en-keuke-5deurs-Megane slaat het natuurlijk nergens op.
                                                [/offtopic]
                                                Giulia 1600 Super '65

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                                  Natuurlijk wel. Juist omdat ie dat niet (lijkt te) wil(len) doen.....
                                                  Een reclamefilm OK, maar hij schijnt doodongelukkig te worden om met sponsors te praten of een bedrijfsbezoek te doen. Ik meen dat in zijn contract staat dat hij dat allemaal niet hoeft te doen.

Persoonlijk denk ik dat het voordeel voor Kimi is dat Ferrari wel, en heel veel betaalt.
                                                  Groeten,
                                                  Bats
                                                  wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                  Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                  Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                  Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                  Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                  Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

En Kimi snapt ook wel dat Alonso emotioneel zo in elkaar steekt dat hij er nu al slecht van slaapt :-)

Het zal voor Kimi financieel prima zijn, maar zeker ook de mogelijkheden om punten te scoren zullen meetellen. Ik vermoed dat Alonso contractueel wel de nr 1 status heeft binnen het team, maar dat Kimi in zijn achterhoofd wel weet dat die Spaanse paniek Alonso gaat opbreken waardoor er mogelijkheden voor hem ontstaan.

Ik heb er nu al zin in!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                      En Kimi snapt ook wel dat Alonso emotioneel zo in elkaar steekt dat hij er nu al slecht van slaapt :-)

Het zal voor Kimi financieel prima zijn, maar zeker ook de mogelijkheden om punten te scoren zullen meetellen. Ik vermoed dat Alonso contractueel wel de nr 1 status heeft binnen het team, maar dat Kimi in zijn achterhoofd wel weet dat die Spaanse paniek Alonso gaat opbreken waardoor er mogelijkheden voor hem ontstaan.

Ik heb er nu al zin in!
                                                      Dit en 2 Ferrari's die actief punten van elkaar gaan afsnoepen. Dat wordt lachen. :-) Zal in elk geval een druk jaar voor The Horse Whisperer worden.
                                                      Every second of your life is a part of your song

Comment

Oh oh oh skitterend!

Ferrari had dusdanig de buik vol van Alonso dat ze hem wilden afkopen. Echter is Santander er voor gaan liggen.

Some sources say things got so bad between Alonso and Ferrari that they considered paying him off at the end of this season, but that their sponsor Santander, the Spanish bank, would not accept it.

Either way, the inescapable irony here is that Ferrari have got annoyed with Alonso for being what they wanted him to be, and signed as a result someone who they discovered wasn't that the last time around.
                                                        Dit is toch fantastisch van Ferrari? Toen bleek dat ze Alonso er niet uit konden trappen, gewoon meneer Raikkonen contracteren als zijn buddy :-)

http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24048992

That is now what has happened at Ferrari, too. Worse, in fact. Alonso has been team leader for four years and has now been told he is equal with Raikkonen.

Ferrari, apparently, don't care how he feels about that, although he has told them he's fine with it.

How will Alonso respond? Will he behave in the manner of, say, Hamilton and Jenson Button at McLaren from 2010-2 and treat it as a challenge to enjoy, and see out his contract to the end of 2016, as he said he would last weekend? Or will he feel betrayed and seethe inwardly until a flashpoint triggers emotions he can't control?
                                                        Last edited by scuderia; 12-09-13, 14:27.

Comment

Ik vond het dus niet logisch, maar met de aanhalingen van Scuderia weer wel. Dat wordt lachen.
                                                          Groeten,
                                                          Bats

Comment

kan best leuk worden maar ik had liever gezien dat Kimi bij RB was gaan rijden om Vettel steeds op de versnellingsbak te zitten.
                                                            Maar goed, Ferrari/Alonso mag ook.

Ferrari zelf zal er alleen maar garen bij spinnen, 2 toprijders die elkaar opjagen. Goed voor het constructeurs kampioenschap.
                                                            En als de ene de ander van de baan af rijdt heb je reden genoeg om die rijder (lees: Alonso ;-) alsnog te ontslaan en een nieuw rijder te zoeken. Met Kimi als nr1 rijder.

Ik vind het wel sneu voor Massa. Na zijn veer-kop-actie in 2009 is hij n.m.m. nooit meer echt helemaal 100% de oude geworden.
                                                            Ik ben erg benieuwd wat hij gaat doen.

Comment

Beide rijders zijn te intelligent en door schade en schande wijs geworden om echt domme dingen te doen. Denk ik. Hoop ik...

Comment

Gerucht: Ross Brawn koopt zich in bij Willams:

http://www.autoblog.com/2013/09/11/r...into-williams/

Hij had waarschijnlijk nog wat zakgeld liggen van de inkoop van Honda en verkoop aan Mercedes :-)
                                                                Zo kan Williams wel eens uit het dal klimmen met Pat Symonds als engineer, motoren van Mercedes en Massa als coureur om de wagen te ontwikkelen:

http://www.crash.net/f1/news/195839/...sa_option.html

Comment

Working...
                                                                X