Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goodwood 2018

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Goodwood 2018

Nog (meer) Gummers die in 2018 plannen hebben om naar Goodwood te gaan (Members Meeting, FoS, Revival)?

Wilde volgend jaar voor het eerst naar de Revival. Had een paar jaar geleden al het FoS gedaan met een georganiseerde reis. Wil het nu zelf doen. De misses gaat mee, waardoor er wel een camping-embargo op dit avontuur rust. Als iemand nog accomodatie-tips heeft, graag. Had vorige maand ineens een mailtje dat ik bij de GRRC bovenaan de wachtlijst was gekomen, waardoor we volgend jaar als full member er heen kunnen. Heb niet veel verwachtingen van de "voordelen" daarvan. In ieder geval lijkt het me wel leuk om het zo uitgebreid / intens mogelijk te ervaren.

Zeker de revival en waarschijnlijk de MM. Welkom bij de speltjesclub. Voordelen je kan de GRRC tent in die je anders niet in komt. Verder kan je kaarten van de march enclosure kopen als je de full package wil. Alle andere zaken zijn voornamelijk als je in de uk woont. Trackdays ed.
    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
    WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Goeie plannen!
      Voor accomodatie zou ik een B&B zoeken in bijvoorbeeld Portsmouth.
      Dat is een stukje rijden, maar daardoor wel veel meer keuze en nog wat normale tarieven in dit soort topweekenden.

Hier heb ik een paar jaar geleden gezeten https://www.visitportsmouth.co.uk/wh...e-pier-p810141
      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ik ga dit jaar naar de revival. Het staat al jaren op mn wishlist, maar het is er nog nooit van gekomen.

Comment

Voor de liefhebbers
          https://youtu.be/_wP0hSa0mks

zeer goede livestream van Goodwood Festival of Speed.
          Veritatis simplex oratio est

Comment

Yes, het is weer zover.
            "Helaas" wel prachtig weer, dus dan ga ik niet halve dagen tv kijken.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

En natuurlijk de "echte" livestream :
              https://youtu.be/67IvQwZZLVU

Comment

Waren weer mooie beelden.

Comment

Dat zeker. Bedankt voor de link. Vanavond toch een ruim uur zitten genieten van al dat moois.

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                  1984 Saab 900 Turbo T8
                  1981 Mercedes RMB 207D
                  1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

Heb het verspreid over het weekend in delen gekeken en het is altijd leuk. Wel is het volgens mij zo dat het programma grotendeels hetzelfde is over de 4 dagen heen, met een paar uitzonderingen zoals de echte shoot-out op zondag.

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=pr-L5Kj8_ns

https://www.goodwood.com/grrc/

Weer fraaie beelden

Comment

Het is weer genieten.
                        Mooi, dat "vegen" met de oude Jags Mk I.

Comment

Ja, gaaf. St Mary's Throph met de Lotus Cortina's tegen de Studebaker was ook mooi.
                          Hij staat hier de hele dag aan.

Comment

Genieten van dat ouderwets mooie racen
                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Boh, wat een ronde van Olli Hart. Niet slecht voor een 19-jarige!

Giulia 1600 Super '65
                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Vandaag ook lekker af en toe meegekeken en dit is toch gewoon meer entertaining dan een bovengemiddelde F1 race hedentendage. Denk dat Pirelli gewoon dunlop racing bandjes moet gaan maken, spoilers eraf en gaan met die 1.6 turbo's. Wordt het vast veel leuker van.

Comment

Het is maar goed dat ik hier in de loop van de middag achter kwam, anders had ik niet veel gedaan dit weekend. :) Wat een fantastische races.

Comment

de laatste race was echt fantastisch, vanuit pitlane op het podium. :)

Comment

Inderdaad, vraag me af hoezeer dat aan de auto danwel de coureur lag. Maar die race met jaren '60 F1 meuk (Lotus vs Ferrari rondenlang in gevecht) of die vegende tourwagens van Mini tot Galaxy 500 waren ook erg gaaf.

Comment

Vooral dat laatste ja, Mini tot Galaxy. En wat zijn die Lotus Cortina's hebbedingetjes.. wauw.
                                        Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

Mdv en ik gaan met wat vrienden naar de Goodwood revival 15 sept. 2019.

We hebben een huis gehuurd bij Chichester en we gaan met de berlina.

Zijn er tips voor welke kaarten je moet kopen? Wij denken aan de gewone toegangskaarten, maar je kan ook grand stand en vip-kaarten kopen. Ik weet niet goed of dat de moeite is want die duurdere kaarten zijn wel formule1 prijzen.

Ik zag ook dat je parkeerkaarten kan kopen voor de oudere auto.

we gaan waarschijnlijk via de kanaaltunnel.
                                          Het idee is om ook een dagje Stonehenge te doen.
                                          Zijn er verder nog aanraders?

Alle tips zijn welkom.

Edit: ohja, we moeten ook nog ergens kleding op de kop tikken. Tips?

Comment

Ik zou wel absoluut kaarten nemen voor die klassiekerparking.
                                            En normale kaarten zijn al duur genoeg en je kunt op meer dan genoeg plekken komen.

Ideaal om in/bij Chichester te zitten trouwens, dat scheelt files en tijd.
                                            Het is een geweldig evenement.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Omdat het nogal eens slecht weer wil zijn met de Revival (dit jaar heel veel geluk gehad), had ik een Roving Grandstand kaart gekocht. Dan zit je uit de wind en regen, mocht het weer tegenvallen. Daarmee kun je alleen lang niet overal terecht - in ieder geval wel op het rechte stuk tegenover de pits en opkomen Lavant Straight. Had graag ook graag de eerste bocht en de laatste bocht voor de chicane gehad, maar dat zat er net niet in. Had de gewone parking en dat was voor mij prima. Met de files was ik blij dat ik met de Yaris was en niet met de 924. Reed toch een stuk comfortabeler.

Qua kleding: Ik was hier naartoe gegaan (https://www.militaria4you.com/) en had een RAF uniform gescoord, compleet voor iets van 70 - 80 piek met accesoires.

Ga volgend jaar in ieder geval naar de Members Meeting. Kaarten al binnen i.c.m. met een Ibis hotel in Portsmouth en overtocht per ferry.

Comment

Okay dank. Boek ik ook meteen zo'n parkeerplaats.

Nu even opzoek naar een passend SS officiers uniform met rode armband en paardrijlaarzen.

Comment

Wij zijn 1 keer geweest en hadden een B&B op 1-2 km vanaf Goodwood.
                                                  Elke ochtend reden we probleemloos en zonder file in de Fiat 1100 naar de klassiekerparking en 's middags weer terug.
                                                  De files zijn vooral vanaf de grote toevoerroutes richting de normale parkings. Althans en paar jaar geleden was dat.

Als het slecht weer is, dan is een grandstandticket wel fijn idd, anders moet je schuilen bij kraampjes.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Eerlijk... huur een camper met verwarming en ga op de camping staan. Ik zat altijd in huisjes of een hotel en ben wars van campings. Maar hier maak ik een uitzondering. De files zijn de laatste jaren echt flink toegenomen. Als je kan neem kaarten van de chicane grandstand. Kleding alles kan, behalve een spijkerbroek, tenzij je deze combineert met jaren 60 hemden. Overigens voor de paddock even bellen met mede forum grrc leden voor toegang, anders kom je er niet in. Dan wel een stropdas oid mee. Bij regen vervallen alle kledingvoorschriften. Wij gaan naar de MM en zien wel of we naar de GR gaan
                                                    STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                                    WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

Hier kwam thuis ook ter sprake, misschien leuk om te gaan. Maar ben ik al niet laat met die beslissing?
                                                      http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                      Citroen 2CV 1982
                                                      Saab 9-3 2.0T 2002
                                                      Citroen C1 2014
                                                      Solex 3800

Comment

Volgens mij niet. Ik kocht vorig jaar rond deze tijd nog kaarten voor de Revival. Hotels waren al wel duur.

Comment

Alles is duur m.b.t. de Revival. Plastic bekertje wijn kost je zo een tientje en een broodje hamburger 15 euro.
                                                          Wel goede kwaliteit hoor. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Er moet wel geld verdiend worden natuurlijk ;-) Hoe is het met de files richting Goodwood, is dat echt zo dramatisch of ben je slimmer als je gewoon vroeg vooraan aansluit? Bij het concours in Apeldoorn hoor je er ook veel over, maar meestal ben ik al heel erg op tijd aanwezig en heb ik er geen last van.

auto's
                                                            Citroen 2CV 1982
                                                            Saab 9-3 2.0T 2002
                                                            Citroen C1 2014
                                                            Solex 3800

Comment

we zitten ook nog aan andere evenementen te denken voor dit jaar....Schloss Dyck was erg gaaf, maar tyfus warm, dus dat willen we nog wel eens meemaken. En ook 100 jaar Citroen in Frankrijk is toch wel erg gaaf om mee te maken! Dus Goodwood....ehm misschien nog een jaar later, maar dan wel vroeg wat boeken

auto's
                                                              Citroen 2CV 1982
                                                              Saab 9-3 2.0T 2002
                                                              Citroen C1 2014
                                                              Solex 3800

Comment

Working...
                                                              X