Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WEC / Le Mans 2018-2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • WEC / Le Mans 2018-2019

    De entry list is bekend, met toch nog 11 LMP1 inschrijvingen.

    http://www.racer.com/images/2018/Feb...ist_080218.pdf

    Met uiteraard Alonso die het hele seizoen doet en niet alleen Le Mans. Ook al zijn dat uiteindelijk in 2018 'maar' zes races. De race in Japan is zelfs van datum veranderd zodat die niet samenvalt met een Grand Prix.

    Renger vd Zande heeft het aardig voor elkaar met naast een seizoen IMSA met de Dpi Cadillac (wat een winner is) ook deelname aan het WEC met een LMP1.

  • #2
    Laat wel zien uit welk hout Alonso is gesneden. Gaaf hoor, om naast een regulier F1-seizoen deze klasse te racen

    Comment


    • #3
      Nu heeft het verzetten van de race op Fuji wel tot gevolg dat die samenvalt met een IMSA race, waardoor een aantal mensen die beide series doen in de problemen komen. IMSA kon hun Petit Le Mans race op Road Atlanta niet meer verzetten. Dus er is behoorlijk wat gezeik over.

      Onder de getroffen mensen zitten bovengenoemde Renger vd Zande en Nick Catsburg, maar ook Alonso's Toyota collega Mike Conway. Maar ja, die zijn nou eenmaal niet zo groot als Fernando... een lastige situatie. Ik snap WEC en Toyota wel, maar die andere rijders zijn terecht kwaad.

      http://www.racer.com/wec-le-mans/ite...ws-drivers-ire

      Comment


      • #4
        Ik snap dat commentaar wel, maar het WEC is dit (en volgend) jaar toch een beetje de categorie"roeien met de riemen die je hebt". Voor Alonso is de kans op een overwinning bij Toyota in ieder geval een stuk groter dan bij McLaren, en ik gun het ze onderhand ook echt.

        Comment


        • #5
          "WEC mandates halo form 2019"



          http://www.racer.com/more/racer-stuf...halo-from-2019

          Nou, schuimbekken maar :-)

          Comment


          • #6
            LOL Leuke steek onder water naar de open wheel racers.
            Giulia 1600 Super '65
            Abarth 595 Competizione '15

            Comment


            • #7
              Porsche doet niet meer mee aan het WEC, dus hebben ze hun oude 919 doorontwikkeld met betere Aero, dubbele DRS (voor en achter) en een vermogen van ongeveer 1200pk. Dat resulteerde in een ronderecord van 1.41,770...dat is 8 tienden sneller dan het oude record (de poletijd van Hamilton in 2017) en 12 seconden sneller dan hun eigen WEC-poletijd van 2017.

              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

              Comment


              • #8
                Gaaf man. Slaat eigenlijk nergens op, maar toch leuke actie :-)

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment


                • #9
                  Jenson Button gaat ook naar Le Mans, maar volgende week op Spa is ie er nog niet bij:

                  https://www.motorsportweek.com/news/id/17912

                  Comment


                  • #10
                    En, welke op welke manker gaat het Toyota dit jaar niet lukken? Alhoewel ze zowel qua snelheid als qua stints (11 voor de hybrides ipv 10) en pitstops (kleiner tank is sneller gevuld, ondanks restrictor) wel heel veel pech daarvoor moeten hebben. Iedereen heeft het wel over Button en Alonso, maar Montoya doet ook mee. Weliswaar in LMP2, dus de triple crown zal het dit jaar nog niet worden, maar met ook al een Indy 500 overwinning op zijn naam zit hij er wel dichter bij.

                    Comment


                    • #11
                      Spotterguide:

                      http://www.spotterguides.com/wp-cont...18_LM24_V2.pdf

                      Comment


                      • #12
                        life: Q 2 en 3 van 24hr LeMans

                        Toyota Gazoo Racing LMP1 #8 van Alonso op pole.
                        Last edited by janspeed; 15-06-18, 00:14.

                        Comment


                        • #13
                          Weersverwachting voor Le Mans vanaf 14:00h tot 20:00h: behoorlijke kans op regen. Hmmmm, veel crashes, veel safety car en yellow zones...

                          Comment


                          • #14
                            https://timing.71wytham.org.uk/s/lm24 voor live timing

                            Comment


                            • #15
                              De officiële variant is duidelijker: https://www.fiawec.com/en/live :)

                              Comment


                              • #16
                                Kunnen ze die Deense volksheld (9x Le Mans winnaar) niet een ander erebaantje aanbieden? Dat klungelige gedoe voor Eurosport met dat digibord is tenenkrommend. Daarenboven is zn Engels, zeker voor een Deen, ook erg matig.
                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                Comment


                                • #17
                                  Ik ben net thuisgekomen en heb de TV op mute gezet en Radio Le Mans erbij. Biertje erbij, en dan mis ik het niet heel erg dat ik dit jaar niet bij ben. Vooral omdat Toyota geen serieuze concurrentie heeft en de BOP de GTE klasse compleet verneukt. Nu blijken die BMW's en zelfs de AMR's wel mee te kunnen komen. Volgens mij had je had ook een Dacia Sandero in kunnen schrijven, en met veel sandbaggen vooraf nu met zoveel boost rond kunnen rijden dat je rondjes om de Porsches rijdt.
                                  Last edited by Joep; 16-06-18, 22:38.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Gele lampen, het sybool voor mij van Le Mans zijn afgeschaft... zucht.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Dat boeit me dan weer niet. Ja, dat zag er leuk uit, maar het was wel bezopen dat ze voor high tech LED-lampen een geel filtertje knalde zodat de helft van het veld bijna niets meer zag. Bij gloeilampen zit er genoeg geel licht in dat doorgelaten wordt, bij die moderne LED's niet.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Deze is leuk; livestream vanuit Rebellion #1: https://www.youtube.com/watch?v=-kdXLrCHQyU

                                        Zijn er ergens highlights te vinden zien van de afgelopen uren? Anders moet ik heel Daily Sportscar doorlezen. :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Gave stream. Lijken bijna gele lampen.. :)
                                          Last edited by Elentinos; 16-06-18, 23:06.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Lol, ik dacht al hetzelfde. :)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Op de 24h-app zijn tegenwoordig wel diverse highlight filmpjes, maar dat is een erg grove selectie...
                                              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eens met Joep, ik haat BoP ook.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  EoT en BoP zijn eigenlijk de doodsteek van de autosport, als je het mij vraagt. Alsof je naar een hardloopwedstrijd kijkt waar Usain Bolt met 1 gekneveld been aan mee mag doen omdat het anders zo zielig is voor de andere deelnemers. Dat wil je toch ook niet. Je wilt zien hoe Steenvergruizend hard hij kan zonder die beperkingen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Die Ford GT ziet er in LM trim wel tof uit.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Het is en blijft een magisch evenement. Zelfs als er weinig spanning is in de laatste uren.
                                                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ik heb het dit keer ook weer gevolgd, en als je de LMP1 buiten beschouwing laat, was het echt wel racen. Ze klonken zelfs mooi!
                                                        Wel jammer van die nivelleringsmaatregelen inderdaad.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          ook gevolgd tot ongeveer 14"30h want toen viel de stroom uit.... grmbl!! Dus toen maar wat anders gaan doen en de finish dus niet gezien. #thnxEnexis #EchtNie

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Keer wat anders dat de stroom bij jou uitviel ipv bij de ‘winnende’ Toyota...
                                                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Lol!

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Het hele feest weer live mee mogen maken en het blijft gewoon geweldig om het spektakel 24 uur te volgen. De Toyota overwinning is gewoon verdiend na al het volharden wat ze hebben gedaan. Dat het aan de kop niet spannend was is iets wat in de Audi jaren ook veelvuldig voorkwam. En verder zijn er zoveel dingen die de race zo mooi maken. Stomme fouten, onfortuinlijke ongelukken en op het circuit de mogelijkheid om een uur op een bocht te staren om te kijken hoe verschillend de auto's daar doorheen komen en het verschil in geluid te ervaren. Mijn observaties:

                                                                Toyota ging gewoon écht hard. Strak & mooi gereden, niets op af te dingen. Wel jammer dat de LMP 1 verder niet echt onderscheidend is van LMP 2. Naast de Toyotás lijkt het allemaal toch heel erg veel op elkaar.
                                                                Frits van Eerd moet écht iets met dat Jumbo design doen. Ding ziet er niet als een raceauto uit, maar als rijdende folderkop. De Spykers en Racing for Holland auto's zagen er gewoon veel beter uit. Net als alle andere auto's in de LMP klasse. Is toch een beetje jammer. Die LMP's klinken trouwens wel goed. De Gibson's V8 lijken af en toe een beetje rottig op te pakken, maar verder doet die klasse het op raceautoherrie gevoel goed.
                                                                Iets wat niet gezegd kan worden van BMW. Absoluut de stilste auto die rond reed.. Als blijkt dat het een hybride was, geloof ik het ook. Is wel jammer met de turbo's, maar nog deden de Project 1's en de Ferrari's dat beter. Ding had ook een beetje softe uitstraling. Doe mij maar een Z4 GTE.
                                                                Porsche heeft de 911 opnieuw uitgevonden. Het karakteristieke boxer geluid is weg en het ding jankt als een bezetene. Vond het echt fantastisch klinken. 120% raceauto en vooral in de Rothmans kleuren waanzinnig mooi om te volgen.
                                                                Bij de Corvettes' lijkt de magie er een beetje af te zijn. Nog steeds zeer herkenbaar qua geluid, maar eigenlijk niet in beeld geweest qua snelheid. Dat waren de Fords wel, blijft ook een mooie auto om rond te zien rijden, ook een heel specifiek geluid.
                                                                De Aston support race liet 1 groot gemis zien van de WEC race. V12's. De Vulcans en volgens mij nog een enkele DB11 oid reden met V12 in de rondte en dat blijft op een circuit toch een magisch geluid. Was mooi om dat weer even te horen.

                                                                Kortom, volgend jaar hang ik weer rond de baan. Mooiste autosport feestje van het jaar wat mij betreft.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X