Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WEC / Le Mans 2018-2019

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

nabrandertje: winnaar LMP2 G-drive Oreca gedisqualificeerd
    Dat betekent dat Lammers/vEerd/vdGarde een plaatsje omhoog gaan in de einduitslag. Prima!

Comment

2 plaatsen omhoog zelfs, aangezien beide wagens van dat team gediskwalificeerd zijn.

Comment

verrek ja, realiseerde ik me niet. nog beter!

Comment

Beste Dallara, voor wat dat waard is.
          Dan nog, dat Lammers als 60-plusser nog in een lmp2 rijdt is geweldig. Zijn hoeveelste Le Mans was dit ook weer?

Comment

Geen idee, dat soort getallen wordt ook nauwelijks aandacht aan besteed. Zou dan niemand dat bijgehouden hebbem?
            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Was zijn 24e
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Verder zijn er nog wat straffen uitgedeeld voor coureurs die te lang of te kort in de auto zaten: http://www.dailysportscar.com/2018/0...-24-hours.html

Een paar minuten kan ik me iets bij voorstellen, als je de stint af wil maken en juist wel/niet de slowzone/safetycar kreeg in die stint waar je wel vanuit ging. Maar drie kwartier? Dan heeft er iemand acht niet op zitten letten bij Ford.

Comment

Nou ja, als je als laatste ingepland stond om te rijden en de auto staat aan het einde van de race lange tijd in de pits voor reparaties dan kom je al snel rijtijd te kort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                    Was zijn 24e
                    Dat was me duidelijk, als er van iedere keer dat dit genoemd is door de rtlgp-mensen 10 cent overgemaakt was naar Griekenland, dan was Griekenland nu rijk.
                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Heb er niks van gezien, dus ik wist het niet. In elk geval, nog 10 te gaan om Pescarolo's record te verbreken.

Comment

Grappig, die nieuwe regels.

Nu word ik van het woord hypercars al een beetje onpasselijk, dat ligt verder aan mij. Auto's die technisch wel voor een prototype doorkunnen, maar die lijken op roadgoing super/hypercars, uiterlijk belangrijker dan aero (daar trek je wel een kist met problemen open).
                        Blijkbaar zoekt ACO wel naar fabrikanten die 9-cijferige budgetten willen meebrengen, zo duur gaat het wel weer worden. IMSA DPI teams (Caddilac, Nissan, Mazda) hebben daarom inmiddels al vriendelijk bedankt, en terecht (regels daarvan zijn ook duidelijk op kostenbesparing gemaakt).
                        Vraag me af of het wat wordt.

Comment

Er sijpelt steeds meer info over de nieuwe regelementen naar buiten. Volgens deze Franse website heeft de FIA de eerste technische voorschriften nu al gepubliceerd: http://www.endurance-info.com/fr/le-...vh5E_UU69YGcv4

- nieuwe regelementen gaan in vanaf september 2020
                          - gebaseerd op straatauto's met minimaal 100 gebouwde exemplaren
                          - straatauto moet zelfde ERS en verbrandingsmotor als de raceauto hebben
                          - maximaal 950pk totaal gecombineerd, verbrandingsmotor max 690pk
                          - zowel atmosferisch als druklading is toegestaan
                          - voor de levering van het ERS-systeem is een max van 3.000.000 euro vastgesteld
                          - auto's worden iets groter en iets zwaarde (+165kg) dan de huidige LMP1's
                          - mobiele/beweegbare aerodynamische systemen worden toegestaan (nu nog verboden)

Edit: en hier de link naar de volledige regelementen: https://www.fia.com/file/75500/downl...token=Dr4gK1cJ
                          Last edited by Veloce; 05-12-18, 20:36.
                          Giulia 1600 Super '65
                          Abarth 595 Competizione '15

Comment

Working...
                          X