Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WEC / Le Mans 2018-2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Veloce
    replied
    Was zijn 24e

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Geen idee, dat soort getallen wordt ook nauwelijks aandacht aan besteed. Zou dan niemand dat bijgehouden hebbem?

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Beste Dallara, voor wat dat waard is.
    Dan nog, dat Lammers als 60-plusser nog in een lmp2 rijdt is geweldig. Zijn hoeveelste Le Mans was dit ook weer?

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    verrek ja, realiseerde ik me niet. nog beter!

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    2 plaatsen omhoog zelfs, aangezien beide wagens van dat team gediskwalificeerd zijn.

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    nabrandertje: winnaar LMP2 G-drive Oreca gedisqualificeerd
    Dat betekent dat Lammers/vEerd/vdGarde een plaatsje omhoog gaan in de einduitslag. Prima!

    Leave a comment:


  • Tazio Novante
    replied
    Het hele feest weer live mee mogen maken en het blijft gewoon geweldig om het spektakel 24 uur te volgen. De Toyota overwinning is gewoon verdiend na al het volharden wat ze hebben gedaan. Dat het aan de kop niet spannend was is iets wat in de Audi jaren ook veelvuldig voorkwam. En verder zijn er zoveel dingen die de race zo mooi maken. Stomme fouten, onfortuinlijke ongelukken en op het circuit de mogelijkheid om een uur op een bocht te staren om te kijken hoe verschillend de auto's daar doorheen komen en het verschil in geluid te ervaren. Mijn observaties:

    Toyota ging gewoon écht hard. Strak & mooi gereden, niets op af te dingen. Wel jammer dat de LMP 1 verder niet echt onderscheidend is van LMP 2. Naast de Toyotás lijkt het allemaal toch heel erg veel op elkaar.
    Frits van Eerd moet écht iets met dat Jumbo design doen. Ding ziet er niet als een raceauto uit, maar als rijdende folderkop. De Spykers en Racing for Holland auto's zagen er gewoon veel beter uit. Net als alle andere auto's in de LMP klasse. Is toch een beetje jammer. Die LMP's klinken trouwens wel goed. De Gibson's V8 lijken af en toe een beetje rottig op te pakken, maar verder doet die klasse het op raceautoherrie gevoel goed.
    Iets wat niet gezegd kan worden van BMW. Absoluut de stilste auto die rond reed.. Als blijkt dat het een hybride was, geloof ik het ook. Is wel jammer met de turbo's, maar nog deden de Project 1's en de Ferrari's dat beter. Ding had ook een beetje softe uitstraling. Doe mij maar een Z4 GTE.
    Porsche heeft de 911 opnieuw uitgevonden. Het karakteristieke boxer geluid is weg en het ding jankt als een bezetene. Vond het echt fantastisch klinken. 120% raceauto en vooral in de Rothmans kleuren waanzinnig mooi om te volgen.
    Bij de Corvettes' lijkt de magie er een beetje af te zijn. Nog steeds zeer herkenbaar qua geluid, maar eigenlijk niet in beeld geweest qua snelheid. Dat waren de Fords wel, blijft ook een mooie auto om rond te zien rijden, ook een heel specifiek geluid.
    De Aston support race liet 1 groot gemis zien van de WEC race. V12's. De Vulcans en volgens mij nog een enkele DB11 oid reden met V12 in de rondte en dat blijft op een circuit toch een magisch geluid. Was mooi om dat weer even te horen.

    Kortom, volgend jaar hang ik weer rond de baan. Mooiste autosport feestje van het jaar wat mij betreft.

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    Lol!

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Keer wat anders dat de stroom bij jou uitviel ipv bij de ‘winnende’ Toyota...

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    ook gevolgd tot ongeveer 14"30h want toen viel de stroom uit.... grmbl!! Dus toen maar wat anders gaan doen en de finish dus niet gezien. #thnxEnexis #EchtNie

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Ik heb het dit keer ook weer gevolgd, en als je de LMP1 buiten beschouwing laat, was het echt wel racen. Ze klonken zelfs mooi!
    Wel jammer van die nivelleringsmaatregelen inderdaad.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Het is en blijft een magisch evenement. Zelfs als er weinig spanning is in de laatste uren.

    Leave a comment:


  • ølle
    replied
    Die Ford GT ziet er in LM trim wel tof uit.

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    EoT en BoP zijn eigenlijk de doodsteek van de autosport, als je het mij vraagt. Alsof je naar een hardloopwedstrijd kijkt waar Usain Bolt met 1 gekneveld been aan mee mag doen omdat het anders zo zielig is voor de andere deelnemers. Dat wil je toch ook niet. Je wilt zien hoe Steenvergruizend hard hij kan zonder die beperkingen.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Eens met Joep, ik haat BoP ook.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Op de 24h-app zijn tegenwoordig wel diverse highlight filmpjes, maar dat is een erg grove selectie...

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Lol, ik dacht al hetzelfde. :)

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Gave stream. Lijken bijna gele lampen.. :)
    Last edited by Elentinos; 16-06-18, 22:06.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Deze is leuk; livestream vanuit Rebellion #1: https://www.youtube.com/watch?v=-kdXLrCHQyU

    Zijn er ergens highlights te vinden zien van de afgelopen uren? Anders moet ik heel Daily Sportscar doorlezen. :)

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Dat boeit me dan weer niet. Ja, dat zag er leuk uit, maar het was wel bezopen dat ze voor high tech LED-lampen een geel filtertje knalde zodat de helft van het veld bijna niets meer zag. Bij gloeilampen zit er genoeg geel licht in dat doorgelaten wordt, bij die moderne LED's niet.

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Gele lampen, het sybool voor mij van Le Mans zijn afgeschaft... zucht.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Ik ben net thuisgekomen en heb de TV op mute gezet en Radio Le Mans erbij. Biertje erbij, en dan mis ik het niet heel erg dat ik dit jaar niet bij ben. Vooral omdat Toyota geen serieuze concurrentie heeft en de BOP de GTE klasse compleet verneukt. Nu blijken die BMW's en zelfs de AMR's wel mee te kunnen komen. Volgens mij had je had ook een Dacia Sandero in kunnen schrijven, en met veel sandbaggen vooraf nu met zoveel boost rond kunnen rijden dat je rondjes om de Porsches rijdt.
    Last edited by Joep; 16-06-18, 21:38.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Kunnen ze die Deense volksheld (9x Le Mans winnaar) niet een ander erebaantje aanbieden? Dat klungelige gedoe voor Eurosport met dat digibord is tenenkrommend. Daarenboven is zn Engels, zeker voor een Deen, ook erg matig.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    De officiële variant is duidelijker: https://www.fiawec.com/en/live :)

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    https://timing.71wytham.org.uk/s/lm24 voor live timing

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    Weersverwachting voor Le Mans vanaf 14:00h tot 20:00h: behoorlijke kans op regen. Hmmmm, veel crashes, veel safety car en yellow zones...

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    life: Q 2 en 3 van 24hr LeMans

    Toyota Gazoo Racing LMP1 #8 van Alonso op pole.
    Last edited by janspeed; 14-06-18, 23:14.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Spotterguide:

    http://www.spotterguides.com/wp-cont...18_LM24_V2.pdf

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    En, welke op welke manker gaat het Toyota dit jaar niet lukken? Alhoewel ze zowel qua snelheid als qua stints (11 voor de hybrides ipv 10) en pitstops (kleiner tank is sneller gevuld, ondanks restrictor) wel heel veel pech daarvoor moeten hebben. Iedereen heeft het wel over Button en Alonso, maar Montoya doet ook mee. Weliswaar in LMP2, dus de triple crown zal het dit jaar nog niet worden, maar met ook al een Indy 500 overwinning op zijn naam zit hij er wel dichter bij.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Jenson Button gaat ook naar Le Mans, maar volgende week op Spa is ie er nog niet bij:

    https://www.motorsportweek.com/news/id/17912

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Gaaf man. Slaat eigenlijk nergens op, maar toch leuke actie :-)

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Porsche doet niet meer mee aan het WEC, dus hebben ze hun oude 919 doorontwikkeld met betere Aero, dubbele DRS (voor en achter) en een vermogen van ongeveer 1200pk. Dat resulteerde in een ronderecord van 1.41,770...dat is 8 tienden sneller dan het oude record (de poletijd van Hamilton in 2017) en 12 seconden sneller dan hun eigen WEC-poletijd van 2017.

    Leave a comment:

Working...
X