Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WEC / Le Mans 2018-2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • gait156
    replied
    Ontzettend balen.
    Maar als je 2 regels overtreedt, hoef je alleen maar nederig je hoofd te buigen en te zorgen dat je volgend jaar wel gewoon netjes binnen de lijntjes kleurt...

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Motorsport.com heeft t nu ook. Balen hoor! En 100ml....dat is 100 meter verder kunnen rijden?
    https://www.motorsport.com/lemans/ne...s-win/4476619/

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Hier ook: diskwalificatie voor de #85:
    https://sportscar365.com/lemans/wec/...ns-gte-am-win/

    Volgens racer.com is het nog niet officieel maar kon er wel 100ml teveel in de tank...
    https://racer.com/2019/06/17/no-68-f...m-in-question/

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Ik zag net ergens een link voorbij komen dat de Ford GT vab Bleekemolen (met briljante livery) gediswalificeerd zou zijn? Maar link werkte niet, dus wellicht is
    artikel al weer geschrapt? Was van een franse site.

    EDIT:
    Duidelijk waarom het verwijderd is, het gaat dus om een andere Ford nu. De #68 die 4e werd in GTEpro
    https://www.motorsport.com/lemans/ne...-mans/4476603/
    Last edited by Veloce; 17-06-19, 21:02.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Ik schreef dat omdat Toyota het wel overwoog.

    "We got into a situation where we caught a puncture at the end, and it hurts a lot that the team didn’t respond well to that.”
    Leupen admitted Toyota considered swapping the cars’ positions to let the dominant #7 crew take their first Le Mans win, but ultimately decided against it.
    "We thought about doing something [about the running order], but that wouldn’t have been correct,” he explained.
    "We talked it through with the drivers and I think we did the right thing. Le Mans chooses its winner again.”
    https://www.motorsport.com/lemans/ne...drama/4475746/

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
    Wat een einde, dat Toyota de verkeerde lekke band van de no. 7 wisselde en Lopez nog een langzame ronde moest rijden en de race verloor aan de no. 8. Foutje van het team. Of je dan de wagens om moet wisselen, tja, dilemma.
    Het dilemma van auto's wisselen snap ik niet, het gaat bij endurance niet alleen om puur snelheid. Wat ze natuurlijk wel hadden moeten wisselen zijn alle banden, in plaats van eentje. Dan hadden ze ook meteen de goede gewisseld. Volgens mij is er wel een maximum aan banden wat je mag gebruiken, maar als dat kritisch was geworden hadden ze volgens mij gebruikte (maar niet versleten) banden weer terug kunnen plaatsen in geval van nood.

    Ik vind de Jumbo een klotewinkel, maar hij zit net iets dichterbij dan de AH dus ik ga er vaak toch heen met het idee: "Ome Frits besteed de centjes in ieder geval in een mooie hobby." Dus ik ben een van de weinige waar dat toch wel werkt. Ik vind het sowieso wel een mooi famliebedrijf.
    Last edited by Joep; 17-06-19, 08:44.

    Leave a comment:


  • Taeke
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
    Meer dat je met alle coverage van Le Mans, F1 (Max) en wielrennen (Jumbo-Visma) en de gewone commercials aardig Jumbo moe begint te worden.
    Vooral als Nyck die kar dan ook nog in de bandenstapels prakt ;-). Ik ga er idd niet meer boodschappen van doen of zo.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Wat een einde, dat Toyota de verkeerde lekke band van de no. 7 wisselde en Lopez nog een langzame ronde moest rijden en de race verloor aan de no. 8. Foutje van het team. Of je dan de wagens om moet wisselen, tja, dilemma.

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    Dat heb ik vooral bij ING. en Heineken.
    Frits van Eerd (Jumbo) is in ieder geval iemand met een echt motorsport hart en dat blijkt ook want hij doet ook zelf mee als rijder.

    Last edited by janspeed; 16-06-19, 10:23. Reden: Fuck, Nick de Vries schiet van de baan af....

    Leave a comment:


  • MartijnL
    replied
    Meer dat je met alle coverage van Le Mans, F1 (Max) en wielrennen (Jumbo-Visma) en de gewone commercials aardig Jumbo moe begint te worden.

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht

    En Jumbo moet opletten voor overexposure.
    je bedoelt tracklimits overtreding? Net weer...na herstart van FCY

    Leave a comment:


  • MartijnL
    replied
    Wat klinken die RSR’s toch heerlijk.

    En Jumbo moet opletten voor overexposure.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Wat een hopeloze vertoning toch weer. Alonso heeft zijn Le Mans zege voor de triple crown en wellicht pakt ie er op Le Mans een WEC wereldkampioenschap bij, maar het is toch behoorlijk leeg.

    En die hypercars regels komen ook al niet van de grond. Halverwege volgend jaar zouden die in moeten gaan, maar de regels zijn niet zeker en geen enkele fabrikant heeft zich vastgelegd voor deelname. Overigens vind ik Hypercars een afgrijselijke bullshit naam voor een raceklasse.

    Maar wellicht is deze armoede gewoon even nodig, om te komen tot een betere toekomst.

    Marshall Pruett schreef onderstaand artikel op racer.com, er zou een meeting geweest zijn tussen ACO en IMSA in Miami.
    https://racer.com/2019/05/04/pruett-...uture-for-dpi/

    Er zal nog heel wat moeten gebeuren voor het zover is, maar ik zou het prima vinden.

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Lekker weertje in Spa vandaag...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Dit "superseason" is een tikkie suf, omdat de Toyota als enige LMP1 Hybrid met tien vingers in de neus de overwinning binnenharkt. De afgelopen twee jaar ben ik mede daarom ook niet meer op Le Mans geweest. Toch blijft er nog genoeg te zien, en is de race op Spa nog steeds de moeite waard lijkt me, mits het een beetje fatsoenlijk weer is. Het is er rustig en je hebt tijd genoeg om op alle mogelijke plaatsen naar de race te kijken, en in de overige klasses (met name GTE pro) is toch genoeg spanning. De 1000 mijl van Sebring afgelopen weekend leek wel een sprintrace van 8 uur. 24h GT3 lijkt me ook gaaf, maar volgens mij zit ik dat weekend al op de Hockenheimring. :)

    Leave a comment:


  • woes
    replied
    Ik wil misschien dit jaar naar de 24h GT3 op Spa gaan. Ook geen ervaring mee, maar lijkt me heel gaaf om een keer te zien. Dat is in juli, weekend van de 25e.

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Jazeker, paar jaar terug nog met mede-Gummer Joep. Is wel één van de drukkere evenementen op Spa, maar dat zegt niet zoveel. Het is er gewoon gezellig druk, zonder lallende Hollanders en minder Engelsen die met hun vlag voor je neus zitten. Kost ook nog eens een stuk minder dan de F1. :-)

    Snelheid van die dingen is IRL ook indrukwekkend. Ik ben daarna niet meer geweest vanwege de geboorte van mijn dochter in dat weekend en jaar erna de verjaardag. Dit jaar zelfde probleem, dochter #2 wordt rond dat weekend verwacht.

    Leave a comment:


  • J..
    replied
    Is iemand hier al eens naar Spa geweest voor WEC? Ben benieuwd hoe druk het is, en of het de moeite waard is.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    IMSA hier ook maar doen?

    Alonso (met Taylor, Kobayashi en Renger vd Zande) met de Cadillac DPI aan de leiding in de 24H op Daytona. Nog 8 uur te gaan, goede kans dat Fernando straks een Rolex Daytona om zijn pols mag doen. .

    Live beelden via imsa.com

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Er sijpelt steeds meer info over de nieuwe regelementen naar buiten. Volgens deze Franse website heeft de FIA de eerste technische voorschriften nu al gepubliceerd: http://www.endurance-info.com/fr/le-...vh5E_UU69YGcv4

    - nieuwe regelementen gaan in vanaf september 2020
    - gebaseerd op straatauto's met minimaal 100 gebouwde exemplaren
    - straatauto moet zelfde ERS en verbrandingsmotor als de raceauto hebben
    - maximaal 950pk totaal gecombineerd, verbrandingsmotor max 690pk
    - zowel atmosferisch als druklading is toegestaan
    - voor de levering van het ERS-systeem is een max van 3.000.000 euro vastgesteld
    - auto's worden iets groter en iets zwaarde (+165kg) dan de huidige LMP1's
    - mobiele/beweegbare aerodynamische systemen worden toegestaan (nu nog verboden)


    Edit: en hier de link naar de volledige regelementen: https://www.fia.com/file/75500/downl...token=Dr4gK1cJ
    Last edited by Veloce; 05-12-18, 19:36.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Grappig, die nieuwe regels.

    Nu word ik van het woord hypercars al een beetje onpasselijk, dat ligt verder aan mij. Auto's die technisch wel voor een prototype doorkunnen, maar die lijken op roadgoing super/hypercars, uiterlijk belangrijker dan aero (daar trek je wel een kist met problemen open).
    Blijkbaar zoekt ACO wel naar fabrikanten die 9-cijferige budgetten willen meebrengen, zo duur gaat het wel weer worden. IMSA DPI teams (Caddilac, Nissan, Mazda) hebben daarom inmiddels al vriendelijk bedankt, en terecht (regels daarvan zijn ook duidelijk op kostenbesparing gemaakt).
    Vraag me af of het wat wordt.

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Heb er niks van gezien, dus ik wist het niet. In elk geval, nog 10 te gaan om Pescarolo's record te verbreken.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    Was zijn 24e
    Dat was me duidelijk, als er van iedere keer dat dit genoemd is door de rtlgp-mensen 10 cent overgemaakt was naar Griekenland, dan was Griekenland nu rijk.

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    Nou ja, als je als laatste ingepland stond om te rijden en de auto staat aan het einde van de race lange tijd in de pits voor reparaties dan kom je al snel rijtijd te kort.

    Leave a comment:


  • Joep
    replied
    Verder zijn er nog wat straffen uitgedeeld voor coureurs die te lang of te kort in de auto zaten: http://www.dailysportscar.com/2018/0...-24-hours.html

    Een paar minuten kan ik me iets bij voorstellen, als je de stint af wil maken en juist wel/niet de slowzone/safetycar kreeg in die stint waar je wel vanuit ging. Maar drie kwartier? Dan heeft er iemand acht niet op zitten letten bij Ford.

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Was zijn 24e

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Geen idee, dat soort getallen wordt ook nauwelijks aandacht aan besteed. Zou dan niemand dat bijgehouden hebbem?

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    Beste Dallara, voor wat dat waard is.
    Dan nog, dat Lammers als 60-plusser nog in een lmp2 rijdt is geweldig. Zijn hoeveelste Le Mans was dit ook weer?

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    verrek ja, realiseerde ik me niet. nog beter!

    Leave a comment:


  • V4
    replied
    2 plaatsen omhoog zelfs, aangezien beide wagens van dat team gediskwalificeerd zijn.

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    nabrandertje: winnaar LMP2 G-drive Oreca gedisqualificeerd
    Dat betekent dat Lammers/vEerd/vdGarde een plaatsje omhoog gaan in de einduitslag. Prima!

    Leave a comment:


  • Tazio Novante
    replied
    Het hele feest weer live mee mogen maken en het blijft gewoon geweldig om het spektakel 24 uur te volgen. De Toyota overwinning is gewoon verdiend na al het volharden wat ze hebben gedaan. Dat het aan de kop niet spannend was is iets wat in de Audi jaren ook veelvuldig voorkwam. En verder zijn er zoveel dingen die de race zo mooi maken. Stomme fouten, onfortuinlijke ongelukken en op het circuit de mogelijkheid om een uur op een bocht te staren om te kijken hoe verschillend de auto's daar doorheen komen en het verschil in geluid te ervaren. Mijn observaties:

    Toyota ging gewoon écht hard. Strak & mooi gereden, niets op af te dingen. Wel jammer dat de LMP 1 verder niet echt onderscheidend is van LMP 2. Naast de Toyotás lijkt het allemaal toch heel erg veel op elkaar.
    Frits van Eerd moet écht iets met dat Jumbo design doen. Ding ziet er niet als een raceauto uit, maar als rijdende folderkop. De Spykers en Racing for Holland auto's zagen er gewoon veel beter uit. Net als alle andere auto's in de LMP klasse. Is toch een beetje jammer. Die LMP's klinken trouwens wel goed. De Gibson's V8 lijken af en toe een beetje rottig op te pakken, maar verder doet die klasse het op raceautoherrie gevoel goed.
    Iets wat niet gezegd kan worden van BMW. Absoluut de stilste auto die rond reed.. Als blijkt dat het een hybride was, geloof ik het ook. Is wel jammer met de turbo's, maar nog deden de Project 1's en de Ferrari's dat beter. Ding had ook een beetje softe uitstraling. Doe mij maar een Z4 GTE.
    Porsche heeft de 911 opnieuw uitgevonden. Het karakteristieke boxer geluid is weg en het ding jankt als een bezetene. Vond het echt fantastisch klinken. 120% raceauto en vooral in de Rothmans kleuren waanzinnig mooi om te volgen.
    Bij de Corvettes' lijkt de magie er een beetje af te zijn. Nog steeds zeer herkenbaar qua geluid, maar eigenlijk niet in beeld geweest qua snelheid. Dat waren de Fords wel, blijft ook een mooie auto om rond te zien rijden, ook een heel specifiek geluid.
    De Aston support race liet 1 groot gemis zien van de WEC race. V12's. De Vulcans en volgens mij nog een enkele DB11 oid reden met V12 in de rondte en dat blijft op een circuit toch een magisch geluid. Was mooi om dat weer even te horen.

    Kortom, volgend jaar hang ik weer rond de baan. Mooiste autosport feestje van het jaar wat mij betreft.

    Leave a comment:

Working...
X