Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW Z4.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe BMW Z4.

Ha, die Fappers;

De Beiers lijken van de nieuwe Z4 toch weer meer een echte sportwagen te hebben gemaakt dan van de vorige. De terugkeer naar een stoffen dak ter vervanging van dat stuk metalen origami vind ik showy-show een leuke keuze. Doet het niet verkeerd op de Nordschleife:

Benieuwd wat de Supra die Toyota op dezelfde basis gaat bouwen hier tegenover heeft te stellen.
    Scherven brengen gelul.

Impressive.

Comment

Ik vind hem eruitzien als een oude SLK waar ze de veel te grote lichtunits van een 8-serie op hebben geplakt. Maar waarschijnlijk is ie nog steeds knapper dan broertje Supra. Waarom je in een toch redelijk compacte roadster een automaat zou willen ontgaat me trouwens volledig.

Comment

Omdat het publiek dat wil. Die weet echt niet wat ‘roadster rijden’ inhoudt. De Z3/4 heeft mij nooit kunnen bekoren, op de coupe’s na. Te groot, te zwaar, niet scherp genoeg. In dichte versie met een dikke motor er in zeker wel te verteren.
        ''Thank God for the internet experts''

Comment

De z3 en Z4 (e85) te zwaar...? Het zijn geen sportauto's, maar de Z4 E85 was toch prima voor elkaar.

Comment

Is persoonlijk hoor, ik vind ze wat te groot, en te weinig sportwagen. Als ik moest kiezen tussen een Z3 of een MX-5 zou ik altijd voor een MX-5 gaan. Wat ik ook gedaan heb trouwens. De Z4 ken ik verder niet, en spreekt me naast bovenstaande redenen ook niet aan ivm het design. Ik ben een BMW adept, maar niet wat betreft de Z3/4. En die nieuwe is ook lilluk en met te veel vet. :-(

Comment

Ik vind deze nieuwe versie niet heel bijzonder. Zitten wel mooie details op (vulling van de nieren, spoilertje op kofferklep), maar ik vind het als geheel geen nekkendraaier. Doet me nogal aan de Abarth Roadster denken. De terugkeer van de softtop vind ik wel goed, want dat hoort bij een roadster. En anders koop je maar een coupé (of neem je een losse hardtop :)

De mooiste roadster van dit moment blijft voor mij de nieuwe MX-5.

Als ze hier een coupé van maken in een echte M-versie kan het voor de stuurmannen wel leuk worden, maar dan graag met een iets minder lompe voorkant.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

De e85 is toch wel 1 van de fijnste auto's welke ik ooit heb gehad. En dat kwam niet alleen door de supercharger.

Comment

Is je vers aangeschafte 10 cilinder niet beter/fijner dan de Z4? Ik heb trouwens nog wel eens in jouw exemplaar gereden. Monument van een auto.

Comment

V10 is uiteraard gaaf, maar niet te vergelijken. Zei je niet iets over te groot? :)

Dit zou ik wel willen hebben:
                    https://www.bmwblog.com/2009/08/27/5...rt-bmw-z4-e85/

Comment

Niet te vergelijken gaat wel op inderdaad. Grootste (en enige) tegenvaller vind ik dat je het karakteristieke geluid in de auto niet zo nadrukkelijk hoort. Da's met montage in een Z4 wel opgelost denk ik. :-)

Comment

Ha, die Fappers;

Gaaf ding, die Z4-V10, Misschien nog wel een betere omgeving voor die tor dan een 5 of 6.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die Gummers;

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                          Benieuwd wat de Supra die Toyota op dezelfde basis gaat bouwen hier tegenover heeft te stellen.

Dit dus. Lijkt me niet onderscheidend genoeg.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Ik dacht de nieuwe Z wel mooi te vinden, maar als ik deze foto's zie dan ga ik opeens weer twijfelen. Dit is dan wel het M-pakket, maar wat een wirwar van lijnen en vouwen hebben ze er wederom van gemaakt.
                            Attached Files
                            Giulia 1600 Super '65
                            Abarth 595 Competizione '15

Comment

Kont lijkt wel wat op Mercedes vind ik.
                              Verder moet ik hem eerst eeens IRL zien voordat ik een oordeel kan vellen.
                              Op foto's vind ik hem wel mooier dan die Supra overigens.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het is geen BMW, en het lijkt er ook niet op.

Comment

Stieken is ie toch wel cool hoor!
                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Echt tof die nieuwe Duitse Fiat 124 spider Abarth op basis van een MX5 genaamd Z4! Uniek!

Comment

BMW is sowieso een beetje de weg kwijt vind ik. Niet alleen die veel te grote nieren en opgeplakte ijshockeysticks, maar ook véél te drukke ontwerpen. Kijk naar eens naar de kont van de 8-serie, daar wordt je toch meteen scheel van alle lijnen en vouwen?
                                      Attached Files
                                      Giulia 1600 Super '65

Comment

Als hij net zo zwaar is als hij eruit ziet, zal het niet best rijden denk ik.

Hij is mij te lomp.

​​​​​​

Comment

De grote lijnen in de basis zijn op zich wel oké, maar ik ben het eens met dat die sleuven en extra vouwen het onnodig druk maken. Dan liever de wat meer ingetogen en vloeiende lijnen van een Audi A5. BMW dreigde wat naar de achtergrond gedrukt te worden door Mercedes die in de afgelopen jaren met mooie en gewaagde modellen kwam, maar op deze manier gaan ze die strijd niet winnen.
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Grappig, ik kwam zo'n ding tegen in het zwart en dacht dat het een M-B was met één of ander vaag spoilerpakket.. :)
                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

LOL, zelfs de uitlaatmond heeft van die gestylde inkepingen... Wat een gedrocht. Het lijkt wel een Toyota. :)

Comment

Lol @ Elentinos. Maar ik ben het wel eens met Veloce, dit is niet de enige lelijke BMW van de laatste tijd. En over een paar jaar stoppen ze met roadsters, want die worden noet meer verkocht. Joh. De meeste mensen willen een mooie sportauto.

Comment

De meeste mensen groeien nu op in een wereld waar populaire nieuwe auto's een overdaad van met elkaar detonerende lijntjes en chroom strips hebben. Dat oogt in hun ogen dus modern.

Dat heet mode. Dat levert dingen op die de tijd omarmen en fraai blijven of zelfs fraaier worden. En vaak ook niet.

Comment

Enige positieve aan die Z4 is dat 'ie weer een stoffen dak heeft.

Comment

Absoluut! En hij zal ongetwijfeld wel weer goed rijden. Handgeschakelde m40i lijkt me toch wel leuk, zonder M-bodykit dan.

Maar zoals al eerder aangehaald, de basisvorm is gewoon dikke prima. Maar wordt dan verpest omdat de ontwerpers te laat stoppen met extra lijntjes en sleuven toevoegen. Daar hebben veel merken last van tegenwoordig.
                                                      Kijk, een F40 of Giulia hebben ook veel lijnen en/of sleuven. Maar bij die auto'sklopt het gewoon zonder het ontwerp uit balans te brengen. Daar zijn alle toevoegingen functioneel of ten minste esthetisch goed doordacht.
                                                      Giulia 1600 Super '65

Comment

Eigenlijk vind ik geen enkele Z4 mooi, en deze nieuwe zet dat fantastisch door.

Comment

hmm, net eens even zitten Googlen. Maar de gewone 20i en 30i zien er precies het zelfde uit op de uitlaten na. Dus dit lijkt niet eens een M-pakket te zijn, maar gewoon het standaard uiterlijk. Dan houd ik mn hart straks vast als er een échte M komt.
                                                          Giulia 1600 Super '65

Comment

Working...
                                                          X