Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW 1-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht

Wake up call: er is geen weg terug naar vroeger...
    Nou ja, dat denk ik (deels) wel. Ik realiseer me dat de tijd van dikke 6-cylinders en handbakken in het C-segment voorbij zijn. Mischien zelfs wel de tijd van non-hybrid benzineblokken over een paar jaar.
    Maar op vele andere vlakken kan een merk zich dan alsnog profileren. In een tijd dat bijna alles naar de veilige middenmoot trekt, kan bijvoorbeeld BMW zich juist extra profileren als het sportieve merk met een andere filosofie.
    Zo zie ik het bij de 1-serie ook. De oude 130i/135/140i hadden zeker hun nukken en tekortkomingen, maar 't was wel een uniek concept in zijn klasse met een grote fanbase. Tevens een auto waarmee BMW aantoonde dat ze in ieder segment echt iets speciaals konden aanbieden. In een tijd waar alle concurrenten 4-pitters aanbieden, die allemaal het zelfde geluid produceren en waarmee iedereen gemakkelijk + veilig hard kan rijden, hoop je juist dan een merk als BMW met iets komt dat duidelijk anders, bijzonder, karaktervoller of leuker (hoeft niet eens beter) is.
    En dat kan ook met een FWD, een 4-pitter of zelfs 3-cyl. (zoals oude Clio/Mégane RS, Abarth 500 of Fiesta ST.)
    Als ik de reviews nu lees is dat duidelijk niet het geval, de nieuwe 135i is "gewoon" een héle snelle allrounder....net als bijna alle andere vlotte hatches. Ook 100pk extra zal dat niet veranderen.
    Last edited by Veloce; 06-10-19, 18:57.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Hier nog een leuke vergelijking tussen de nieuwe en de oude.

Giulia 1600 Super '65

Comment

Het rijdt geweldig, zowel het sturen als de snelheidsbeleving is groots. Het laatste vanwege het motor en uitlaatgeluid zeker als je wat meer gas geeft. Natuurlijk geen zescilindergeluid maar het is wel heel fraai en verslavend! Hij is ook heerlijk rustig kwa interieurgeluid toz van mijn eigen 120i die op Bridgestone's runflats staat. Onder de 135 liggen Conti premium contact 6 banden, die heerlijk stil zijn,bovendien zal de geluidsisolatie van de auto zelf weer wat beter zijn.
        Natuurlijk heeft hij een automatische bak net zoals in mn 120i......ik wil nooit meer iets anders, waanzinnig fijn en supersnel.
        Het interieur is eveneens prachtig al vind ik het dashbord wel wennen, het is namelijk nogal druk tov de F20.
        De prijs......75K zoals ik hem heb gereden.

Comment

Hij kan er best goed utizien idd.
          75K is wel heel veel voor een FWD.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Los van FWD of RWD, 75k voor een middenklasser is gewoon absurd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
              Hij kan er best goed utizien idd.
              75K is wel heel veel voor een FWD.
              Deze is 4wd he. Tegenwoordig leven we in de wereld van kneuzen en mietjes, en moet zo'n auto 4wd hebben. Eeuwig zonde, als 4wd maakt het al je rijdersfouten goed, en het repertoire wordt een stuk kleiner, er valt weinig meer te spelen. Het voordeel is wel dat je oma nu ook hard kan rijden. :-)
              ''Thank God for the internet experts''

Comment

De prijzen voor zo'n soort auto zijn voor mij ook niet meer te rijmen met de doelgroep.

Je wil voor dit geld of een snelle, messcherpe auto waar lol mee te beleven valt: Cayman, Alpine, Supra.
                Of een snelle auto die ook nog wat comfort biedt: C-klasse, Giulia, S60 T8/Polestar, Model 3, 330i.

70k (met wat opties) uitgeven aan een dergelijk concept met geen enkele USP? Wie wel?

Comment

Voorwiel of vierwielaandrijving is voor sommigen nog wel een dingetje zo te lezen :p LOL

Je wil voor dit geld of een snelle, messcherpe auto waar lol mee te beleven valt: Cayman, Alpine, Supra.
                  Of een snelle auto die ook nog wat comfort biedt: C-klasse, Giulia, S60 T8/Polestar, Model 3, 330i.

Twee keuzes is wel erg weinig.....je zou b.v. ook kunnen kiezen voor een snelle en messcherpe hatchback van BMW, waar je gewoon boodschappen mee kunt doen, de kids naar school/hockey/voetbal etc kunnen brengen. Waar je je ski's achterin gooit voor de wintersport vakantie, of de zeilen van je boot etc

En wat een (geen) vergelijk.. ..je schrijft een C klasse (Brrr) een Volvo (Brrr) en zelfs een Tesla!
                  Een Giulia is dan wel weer mooi, maar ik heb mijzelf beloofd om nooit meer een Alfa te kopen.....

En wat is duur .. wil je op welk willekeurige merk wat accessoires dan komt er al snel > 10K bij.
                  Last edited by carducci; 07-10-19, 15:18.

Comment

Dat .. Dat is dus duur.

Ik dacht vandaag ook 'Hé, daar heb je al zo'n nieuwe Einser'. Bleek het een X2. Ik zou ze in het echt naast elkaar moeten zien. Dan vallen de verschillen en de verhoudingen hopelijk toch wel op, maar zo los? Ik vind het vooral veel protserigheid met lijntjes en vormpjes zonder dat het door technische vermogens gerechtvaardigd wordt. Wat dat betreft past het misschien wel bij een deel van de huidige generatie. Een soort Fake-design.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door carducci Bekijk bericht
                      Voorwiel of vierwielaandrijving is voor sommigen nog wel een dingetje zo te lezen :p LOL

Twee keuzes is wel erg weinig.....je zou b.v. ook kunnen kiezen voor een snelle en messcherpe hatchback van BMW, waar je gewoon boodschappen mee kunt doen, de kids naar school/hockey/voetbal etc kunnen brengen. Waar je je ski's achterin gooit voor de wintersport vakantie, of de zeilen van je boot etc

En wat een (geen) vergelijk.. ..je schrijft een C klasse (Brrr) een Volvo (Brrr) en zelfs een Tesla!
                      Een Giulia is dan wel weer mooi, maar ik heb mijzelf beloofd om nooit meer een Alfa te kopen.....

En wat is duur .. wil je op welk willekeurige merk wat accessoires dan komt er al snel > 10K bij.
                      75k voor een in basis FWD C-segmenter is duur. Een full-option Seat Leon Cupra is 25k goedkoper. Dan heb je wel FWD (inc sper) maar is dat nu zo'n ramp?
                      Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Ik denk zelfs dat een goede FWD'er veel leuker is dan een AWD'er. Niet sneller, wel spannender/uitdagender.

Om diezelfde reden ben ik ook niet zo gecharmeerd van de nieuwe Mini Clubman JCW ALL4, wat in feite gewoon een 135i is met een ander jasje. Ik denk dat een gewone FWD Mini Cooper S, al dan niet de oude JCW, veel leuker is. (plus dat die Clubman daardoor 1475kg weegt!)

(Die Mini is er trouwens vanaf 56K)
                        Last edited by Veloce; 07-10-19, 20:41.
                        Giulia 1600 Super '65

Comment

De 135 is toch 90% vd tijd FWD?
                          Of ben ik in de war met een andere auto?

Maakt op zich ook niet veel uit trouwens hoor. 4WD vind ik ook niks :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Een messcherpe BMW die zomaar 15-25k euro meer kost dan vergelijkbare auto's? Waar je ook alles mee kan doen zoals jij schrijft?
                            Voor 57K heb je al een redelijk volle S60 T8 met 390 pk voor de deur staan, voor een paar mille meer een 405pk sterke Polestar.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de doelgroep voor echte hot hatches al beperkt was toen zij 35-40k euro kostten. Nu zijn ze 10k duurder en deze BMW zonder opties en zonder USP zelfs 20k.

Comment

Met alle respect, maar die prijzen gaan toch nergens meer over???

Comment

Dat bepaalt de markt natuurlijk.
                                En ik denk dus, net als jij, dat die markt met deze prijzen zeer beperkt zal zijn.

Comment

De 130i werd in 2005 vrijwel meteen gelanceerd met een pakket extra's voor een gereduceerde prijs (dat klinkt wat meer premium dan 'aktie!!' :-)). Daarna is er nog een speciaaltje gekomen (de Cup in 2006/2007) en dan had je voor 45k een snelle en complete hatch. Daar zijn nog best redelijke aantallen van verkocht voor het type auto. De latere 130i's en opvolger 135i gingen wat minder hard in de verkoopstatistieken. Dat is wel te verklaren, want deels in de economische crisis.
                                  M140i is volgens mij altijd wel moeilijke handel geweest, verder geen idee van pakketten en dergelijke.
                                  En dan nu 75k voor een 135i (met kneuzen 4wd) dat is......duur.

Comment

Dat alles behalve de schraapmotor in NL belachelijk veel BPM krijgt kan BMW natuuurljk niets aan doen. Een Megane RS kost ook al iets van 55k met handbak en sperdiff. In dit kutland. ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulles Bekijk bericht
                                      Met alle respect, maar die prijzen gaan toch nergens meer over???
                                      Nieuwprijzen zijn niet relevant meer, als het maandelijkse operationele danwel private lease-bedrag maar behapbaar is.
                                      75 mille voor een einser maakt het wel een heel makkelijke beslissing voor de particuliere koper ;-)

Comment

Eens, wat dat betreft is er een mooie parallel te trekken naar de woningmarkt in NL.

Comment

Alsof je in de lease de enorme afschrijving niet mee betaald.
                                          ----------------------------------------------------
                                          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                          ----------------------------------------------------

Comment

Jawel, natuurlijk doe je dat.
                                            Maar per maand is het nog prima te betalen terwijl 75K ophoesten wél een dempel vormt.

Comment

Dit is de lelijkste 1 serie tot op heden. Zelfs de allereerste versie was mooier. Zal best snel zijn maar lekker boeie in dit overbevolkte land.
                                              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                Dit is de lelijkste 1 serie tot op heden. Zelfs de allereerste versie was mooier. Zal best snel zijn maar lekker boeie in dit overbevolkte land.
                                                Ben benieuwd wat iemand met zulke uitspraken zelf voor auto heeft...... Cobraman kom er maar in?

Comment

Ben benieuwd wat iemand met zulke uitspraken zelf voor auto heeft...... Cobraman kom er maar in?
                                                  Waarom ben je daar benieuwd naar? Is er enige relatie tussen wat voor een auto je rijdt en je smaak?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                                    Is er enige relatie tussen wat voor een auto je rijdt en je smaak?
                                                    Lijkt me wel enigszins toch?

Maar voor nuance hoef je niet bij CM te zijn hoor. :)
                                                    Forza!

Comment

Ik vind een 1 serie niet bepaald mooi (geen enkele generatie) maar ik heb er wel een. Met M pakket en een leuke kleur smoelt het goed, maar verder....Gelukkig zijn het verder ontzettend fijne auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                                        .Gelukkig zijn het verder ontzettend fijne auto's.
                                                        Precies. Dat is (gelukkig) voor veel mensen ook een belangrijk criterium.

privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

BMW 3 serie F30. Nou jij weer.

Comment

Ha, die Cobraman;

de vraag was welke auto je hebt, niet welke je rijdt.
                                                            Scherven brengen gelul.

Comment

[email protected]
                                                              Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Ik rij ermee en ik heb em voor de deur staan.

Comment

Lekker file tokkelen met je daisel, voor die ultieme rdw experience. :)
                                                                  Mini Cooper Clubman
                                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                  X