Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opel Vectra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Opel Vectra

Gewoon een draadje over de Opel Isignia. Niet omdat ik er iets mee heb, maar meer omdat er geen draadje van was en mijn buurman er recent een nieuwe heeft aangeschaft. Wat me namelijk opviel was hoe groot zo'n Insignia SW eigenlijk is. Andere buurman heeft een A6 Avant van de voorlaatste generatie en die is echt aanzienlijk kleiner. Nooit echt over nagedacht of me beseft dat zo'n Insignia dus zo groot is.

Aan boord is de Insignia ook wel aardig cq. netjes en ook voorzien van voldoende features en gadgets. Helemaal niet mijn auto, maar het is in ieder geval wel best een aardige auto. Ik weet niet of er hier Insignia rijders zijn trouwens?
    Last edited by Stéphane; 08-08-19, 15:45.

Nieuwe Vectra, of is dat tegenwoordig Insignia. Ik vergis me er altijd in. Ben bepaald geen Opel-mens.

Comment

Ik maak hier uit op dat de insignia opvolger weer vectra heet? Net zoals ik van de week weer achter een nieuwe corolla reed. :)
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Een nieuwe Vectra heet idd Insignia. Die is idd best groot.
        En heeft ook niks met een Saab te maken...:-)

Comment

En de Vectra was weer de nieuwe Ascona? Opel doet blijkbaar flink zijn best om ons het verleden te laten vergeten.

VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Vectra’s vind ik love it or hate it. Ik moest die krengen vroeger verkopen. We hadden een veld vol van die dingen met 1.6 motoren. Ondergemotoriseerd, en zodra je zo’n ding startte, stierven je zaadcellen spontaan af. Vreselijke dingen. We hadden daarentegen ook een I500 staan in het oranje, en dat was naast een muurbloem, ook een gave (en zeldzame) auto. Er zat niet veel vermogen in, maar dat was wel afkomstig van een mooi klinkende 6 cilinder.
            Een mooie Vectra A (wie ziet er nog wel eens een?) kan ik ook wel waarderen. Juist omdat die er vrijwel niet meer zijn.
            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Maatje kleider (Astra) idem, wij hebben zo'n nieuw type Astra SW en die is flink ruimer dan de 159 SW die we hier voor hadden.

Nieuwe Insignia vind ik trouwen best een mooie auto, al vind ik het interieur wel beetje tegevallen. Bijna identiek aan de Astra. En je ziet ze opvallend weinig rijden, terwijl hij al zeker 2 jaar(?) op de markt is? Net als de Mondeo een auto die een jaar of 10 geleden nog heel veel verkocht werd, maar ondertussen dus bijnaniet te slijten is. Bij de Mondeo snap ik dat trouwens wel, maar had wel verwacht van de Insigna dat hij best goed zou verkopen. Zelfs het vorige model zag je nog best vaak.
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Degenen die ruimte willen kiezen voor een Superb/Octavia of Talisman, de rest wil graag meer betalen voor een Passat, A4, C-klasse, 3-serie of V60. Trendgevoelige en particuliere kopers rijden trouwens crossovers...:)
                De Insignia valt iig buiten de boot. Net als de 508 SW (schat ik in) en Mazda 6. Meer is er zo ongeveer ook niet te koop.

Comment

Heeft de buurman een Vectra als occasion of een nieuwe Insignia?
                  In het geval van de laatste Vectra steesjun praten we idd over een enorm ruime auto, kofferbak bijna net zo groot als een E-klasse en daarmee veel groter dan alle anderen. Echt mooi zijn ze niet, maar na de facelift en met de juiste kleur+velgen is het wel aardig. Toevallig rijdt hier op de camping een OPC, met een geblazen 2.8 v6 en een mooi spoilerpakker. Dan is het wel een aantrekkelijk geheel.
                  Insignia heb ik nooit iets in gezien. Doet niet echt iets verkeerd maar tis ook een topper. Huidige versie ziet er wel smaakvol uit.
                  privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Vectra (ja toen het nog Vectra heette) niets mis mee, als je maar de juiste uitvoering nam. :-)
                    paulvh

Opel Ascona B 2.4 - Opel Astra J 2.0 BiTurbo (MY2013.5)

Comment

Ik bedoelde natuurlijk de Insignia. Wat was ik denkende. Bovenstaande post is aangepast.

Ergens 2008-2009 nog een introductie gehad van de Insignia op ons kantoor. Die introductie werd gedaan door Ancilla Tilia. Nu bekend als politiek milieu-activist groen iemand of zoiets.

1934280_1252739319936_3218323_n.jpg

1934280_1252739279935_2018231_n.jpg

Comment

Ik heb de Insignia ook (digitaal) bekeken toen ik op zoek was naar een andere auto. Ik schrok vooral van het gewicht!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                          Ik heb de Insignia ook (digitaal) bekeken toen ik op zoek was naar een andere auto. Ik schrok vooral van het gewicht!
                          Opel heeft een aantal jaren nogal obese modellen gebouwd, nu zijn ze weer enigszins afgetraind. Scheelt in MRB zomaar een tientje of 3 per maand als je dieselt. En dus ook in leasetarief.
                          Voor mij een raadsel waarom zo’n ding 1600+ moet wegen, terwijl een Octavia nog geen 1300 weegt...
                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Zit ik hele verhalen over de Vetra te typen, terwijl het eigenlijk over een Vectra F gaat.
                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                              Zit ik hele verhalen over de Vetra te typen, terwijl het eigenlijk over een Vectra F gaat.
                              Toch bedankt voor de mooie verhalen, Jeroen ;)

Comment

Working...
                              X