Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 996 info en aankooptips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Porsche 996 info en aankooptips

    Ik zit een beetje naar 996'jes te kijken als vervanging van de 130i.
    Ik ben bekend met allerlei horrorstories, maar weet ook dat er heel veel rondrijden zonder al teveel problemen.
    En ik vind het mooie auto's en ben wel liefhebber van de 911. Voelt en stuurt gewoon fijn.
    Ik heb zelf geen enkel probleem met de (spiegelei) koplampen overigens. Ik vind een 996 gewoon echt een mooie auto.

    Voorkeur gaat uit naar een C2-coupé met handbak (3.4 of 3.6).
    Evt een Targa, maar die zijn zeldzamer en vaak iets duurder.
    Kun je zoiets nog kopen voor rond de 20K in nette staat of koop je dan alleen iets met achterstallig onderhoud en een motor die bijna 'boem' zegt?

    En wat kun je doen om zeker te weten of de 996, die je aan het bekijken bent, een beetje een goede motor heeft?
    Is het enigszins mogelijk om in de cilinders te kijken bv? Of moet je dan de halve auto uit elkaar halen?
    Dat je naar de uitlaten moet kijken, weet ik, maar dat zegt nou ook weer niet alles. (links helemaal zwart en rechts normaal bv)

    En wat zijn de nadelen van een C4? Ze zijn maar ietsje zwaarder zag ik en de performance en verbruik is ook bijna gelijk aan de C2.
    C2 heeft mijn voorkeur, want 4-wd is nutteloos voor een sportwagen vind ik, maar je kunt niet alles kiezen en conditie is gewoon belangrijker.
    Net als de kleur. Zwart vind ik niks bv, maar Porsches zijn bijna alleen maar in saaie kleuren verkocht, dus dat is helaas niet anders.
    Toch hoop ik op een Vesuvio of leuke blauwe of donkergroene bv. :-)


    Zijn er nog andere dingen die belangrijk zijn om naar te kijken of die heel duur zijn om te vervangen?
    Koplampen bv?

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)




  • #2
    Targa is iets zwaarder op de plek waar je dat liever niet hebt (hoog boven het zwaartepunt). C4 is inderdaad best wat zwaarder en aandrijflijn-verliezen. Het is nou niet dat je zoveel vermogen hebt, dat het over 4 wielen verdeeld moet worden.

    Uiteindelijke verschil tussen 3.4 en 3.6 is niet zo groot. Er zijn wat verbeteringen doorgevoerd, maar de basismotor is tot en met de de 997.1 gebruikt en hebben dus allemaal "last" van dezelfde dingen.

    Opties die wel leuk kunnen zijn is een M030 pakket (sportpakket met LSD en sportstoelen (geen kuipstoelen)). De 996.2 is iets luxer uitgevoerd, de 996.1 wat meer basic en nog iets analoger (geen PSM, een vroege heeft nog kabelbediend gasklephuis en is wat lichter).

    Versnellingsbakken zijn redelijk foolproof. Als het koud is, legt de 2e soms wat lastiger in. De halen zijn standaard wat lang, je kan er een GT3 mechaniek inzetten, dat schakelt fijner.

    Voor wat betreft de motor: Kilometerstand zegt niet zoveel. Het beste is een gereviseerde. Verder zijn aandachtspunten de olie-pickup. Deze is ondermaats voor de M96 motor. Bij een snelle bocht verlies je oliedruk. Autoresto biedt een oplossing, maar daarmee los je eventuele schade uit het verleden niet mee op. Het heeft mij dus een motor gekost.

    Vanaf de 3.4 is borescoring een kwaal, hiervoor kan je kijken met zo'n cameraatje in de cilinderwand. Een tikkend geluid kan duiden op een kantelende zuiger, dan ben je al te laat. Je krijgt ook olieverbruik en de linkeruitlaat is vaak zwart van de olie. De 3.8 heeft er (nog) meer last van.

    IMS pak je mee als je de koppeling doet of tussendoor preventief. Tegenwoordig wordt er een open lager gebruikt.

    Voor goed en specialistisch advies kan je eens langsgaan bij Autoresto in Nijmegen. Zij hebben veel ervaring met de 996'en en 997's.

    Sluitende historie is zeker een pre. Dit zijn Porsches die ook door lieden gereden zijn die onderhoud wat minder belangrijk vinden (gezien de prijs van de 996'en in het verleden).

    Let op de ophanging. Ga er vanuit dat deze versleten is (danwel km. stand, danwel leeftijd). Als je het aanpakt ben je uiteindelijk 10 draagarmen en een set schokdempers en veren verder. Uiteindelijk krijg je dan wel een 911 die stuurt en spoort zoals hij uit de fabriek kwam of nog beter. Ik heb zelf een Ohlins onderstel gekozen met rondom een nieuwe ophanging.
    Last edited by woes; 16-11-20, 13:33.
    __________

    2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
    1984 Saab 900 Turbo T8
    1981 Mercedes RMB 207D
    1974 Citroen 2CV 0.6

    Comment


    • #3
      Allereerst zal ik een GT3 of een Turbo zoeken, alleen die zijn betrouwbaar! Zei ooit een wijs forum lid ;)
      De wat meer serieuze input.
      Aanschaf voor een 3.6 onder de 20K wordt al moeilijk. Of met een hoge kilometerstand, denk eerlijk gezegd dat je daar niet naar zoekt. Overigens loont het om te zoeken in het buitenland. De 3.6 is al verder doorontwikkeld dan de 3.4, zitten een paar kleine modficaties in waardoor het net wat degelijker is.
      Motorisch:
      - Cilinders bekijken kan, deze horen glad te zijn! Geen hoonsporen zichtbaar. Zijn speciale cilinderwanden. Als de motor kapot is vervangen voor stalen cilinderbussen, stuk degelijker en de ervaring is om de cilinder opnieuw te sealen met hetzelfde materiaal alleen maar problemen oplevert.
      - AOS (lucht/olie afscheider) is een probleem, waardoor er olie in de inlaat komt. Te herkennen aan twee rokende uitlaatpijpjes, dit is geen groot probleem en kan geen kwaad het ziet er voornamelijk slecht uit. Makkelijk te herkennen aan twee gelijk pluimende uitlaten bij een koude start. Soms ook tijdens flink doorhalen van de motor.
      - Koeling, het is en blijft het eerste watergekoelde blok van Porsche op grote schaal! Beide modellen hebben last van warm lopen. Drie oorzaken die bekend zijn. 1. Radiators die vervuild raken, waardoor er te weinig koelend vermogen is. Regelmatig schoonmaken in de maanden dat er veel bladeren van de bomen vallen. 2. Cilinderbank 2 (4, 5 en 6) krijgen het warme koelwater van cilinderbank 1 (1, 2 en 3) en de oliekoeler. Modificatie om dit te scheiden zijn te verkrijgen. 3. Thermostaat zit voor de cilinderbanken, waardoor de cilinders erg warm worden zonder koeling te krijgen. Makkelijk mee te nemen met punt 2. Schade dor warmlopen is vaak destructief, oftewel het blok is kapot of niet. Koppaking faalt zelden!
      Punt 2 en 3 zijn vooral bij circuit gebruik een groot nadeel, worden ze oud mee als er op wordt gelet.
      - Olieaanzuiging, dit is de achilleshiel van het M96 blok. Niet het IMS! Op een klaverblad waar je met bovengemiddelde snelheid doorheen gaat valt de oliedruk weg. Hierdoor lopen de meeste blokken vast. Hiervoor zijn er meerdere modificaties te vinden. Diepere oliesump is meestal al voldoende, voor het circuitwerk heeft AutoResto een speciale aanzuiging. De olieaanzuiging zou ik altijd doen van AutoResto, voor het geld wat dat kost kan je geen simpeler systeem aanschaffen.
      - IMS lager, inspecteren en vervangen als deze slecht is. Is deze goed, lekker laten zitten. Worden ze oud mee. Vervangen voor een gemodificieerd exemplaar wanneer het nodig is.
      Alle andere punten zijn gewoon betrouwbaar en vergelijkbaar met een normale auto. Koppeling, cilinderkoppen/koppakkingen, banden, etc. geen bijzondere punten bekend. En niet onbelangrijk voor goede prijzen te vinden. Over het algemeen is OEM kwaliteit gewoon erg goed.
      AutoResto is een goede naam in Nederland, die naar mijn ervaring ook zijn afspraken nakomt en de juiste modificaties kent. Mijn advies zou zijn na aanschaf direct de olieaanzuiging aan te pakken.
      Qua opties vooral kijken naar de zaken die je interessant vindt. Sperdifferentieel en sportonderstel zijn leuk en wordt meer voor gevraagd terwijl het in de praktijk betere alternatieven zijn te vinden. Ik heb bijvoorbeeld een torsensperdifferentieel laten plaatsen en er zijn een paar bekende namen qua onderstel (Koni, K&W en Öhlins).
      Calculeer 5K in voor preventief onderhoud (olie- en koelsysteem modificaties) en je hebt er veel plezier aan. En als je een heel nette uitvoering vindt met een geploft blok, reken dan op 13K onkosten. Daar zitten de modificaties dan al bij inbegrepen.
      Last edited by Beestemans; 17-11-20, 12:39.

      Comment


      • #4
        Cool, dat zijn allemaal mooie tips. Idee is om te starten met een auto met een goede motor uiteraard. (origineel of al gereviseerd)
        Dus de nummer 1 aanpassing daarna is dat aangepaste carter van auto-resto dus.
        Ik ga niet per sé racen met die auto, maar ga wel juist hard door bochten etc, dus dat ding moet altijd oliedruk hebben.

        "Vanaf de 3.4 is borescoring een kwaal, hiervoor kan je kijken met zo'n cameraatje in de cilinderwand"
        Maar is dat eenvoudig te doen? Wordt dit gedaan tijdens een PPI?
        Veel andere dingen kun je zien, maar deze potentieel hele dure issues niet.

        Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)



        Comment


        • #5
          Hier bv eentje die mij (ondanks dat hij boring black is) wel interessant lijkt.
          Interieur is wel leuk bv (vind ik dan :-) )

          https://www.triebwerk-niederrhein.de...he-996-coupe-2

          Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)



          Comment


          • #6
            Als ik advies mag geven, zou ik zoeken voor een 3.6. Is net allemaal wat meer voor te vinden en iets verder doorontwikkeld. En qua prijsverschil zit er nog niet zoveel verschil in.
            Carrera 4 heeft weinig meerwaarde in Nederland. Targa is leuk om te hebben! Had mijn voorkeur aangezien de 996 Targa een van de weinig Porsche’s is waar je de achteruit kan openen als een hatchback!

            Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
            Hier bv eentje die mij (ondanks dat hij boring black is) wel interessant lijkt.
            Interieur is wel leuk bv (vind ik dan :-) )

            https://www.triebwerk-niederrhein.de...he-996-coupe-2
            Leuk ding! Heb het redelijk getroffen met mijn 996 met blauw exterieur en interieur.
            Last edited by Beestemans; 16-11-20, 20:52.

            Comment


            • #7
              Brrrr ... een 996 ... weet je het heel zeker Harry?
              Mijn grootste miskoop ever! (en dat was zonder plof en/of grote afschrijving)

              Comment


              • #8
                Puur om het uiterlijk vind ik deze erg cool. Vroege uitvoering met oranje knippers en dat groene interieur. Ik zou overigens sowieso voor het full-leather package gaan. Het plastic dash en deurpanelen in vroege 996'en is niet om aan te gluren.
                En technisch, tja. Weet waar je aan begint. Zelden een modern auto-ontwerp gezien met zoveel foute technische oplossingen.

                https://www.autoscout24.com/offers/p...dtsrc=listPage



                Comment


                • #9
                  Al met al loop je her en der wel meer dan gemiddeld risico's waar je bankrekening niet heel blij van wordt :). Goede tips hierboven die je op het Porscheforum ook altijd voorbij ziet komen bij vergelijkbare vragen.
                  In het kader van budget wat oprekken lijkt me deze targa wel wat.
                  Last edited by Pakkie; 16-11-20, 15:50.

                  Comment


                  • #10
                    Nog wat extra aanvulling: een 996 rijdt leuk, nog lekker analoog, niet te zwaar en met een paar kleine aanpassingen superstrak. Die olie-pickup had mij een motor gescheeld (die was al gereviseerd en 80k oud). Zoals Beestemans zegt: bij een sportief gereden klaverblad zakt de druk al weg. Ik heb vrijwel zeker de boel gesloopt op de lange (snelle) bochten op de snelweg in Duitsland.

                    De aanpassing van het koelwatercircuit (zodat 4-5-6 niet het warme water van 1-2-3 krijgt) kan Autoresto ook doen. Evenals een thermostaat die eerder schakelt en op een andere plek zit.

                    3.4 tov 3.6 is een smaakkwestie. De cleane, klassiekere lijnen van de 996.1 zijn daarin verdwenen. Als je de tijd hebt, zou ik inderdaad een wat uitgesprokenere kleur kiezen. Ik heb de kleur op de koop toe genomen in verband met de revisiemotor, die inmiddels weer gereviseerd is. Achteraf was een andere kleur leuker geweest. Ik ben niet enorm groot van postuur en vindt de turbo-/sportstoelen (de stoelen met de 'oren') een toegevoegde waarde. Sper is niet echt noodzakelijk (veel grip door motor achterin), bij het M030 pakket zitten ook dikkere stabilisatorstangen en een ander demperpakket wat de 996 wat sportiever maakt.

                    Ik zou als je tijd hebt, eens langs gaan bij Autoresto. Vraag naar Michel (of anders Marcel). Ze kunnen je de oliepickup laten zien en er liggen vaak een aantal motoren klaar voor de revisie, kan je e.e.a. zelf beoordelen.

                    Wil je veilig zijn volg ik Beestemans: koop een turbo of een GT3 met drysump systeem. Sowieso zijn dat meer future classics en een standaard 996 mijns inziens niet. Wel 2x zo duur ongeveer. De "problemen" met de motor zijn pas opgelost vanaf de 997.2 en ook dan heb je vast wel weer modelspecifieke dingetjes.

                    Die zwarte ziet er leuk uit, maar ik zie wel in de motorruimte een secondary air pump en volgens mij is dat alleen geleverd in de USA?
                    Last edited by woes; 16-11-20, 16:39.
                    __________

                    2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                    1984 Saab 900 Turbo T8
                    1981 Mercedes RMB 207D
                    1974 Citroen 2CV 0.6

                    Comment


                    • #11
                      Die tip van de Turbo of GT3 komt van mijzelf denk ik :-)
                      Maar ik vind die te duur voor erbij.


                      @Vijf5: Wat zijn jouw ervaringen dan? Een nette 996 rijdt toch juist goed?
                      @Elentinos: Dat interieur vind ik idd geweldig, maar zilver vind ik nogal saai. Dan vind ik zwart nog beter.
                      @Pakkie: Die zilveren targa 3.6 is wel gaaf idd!
                      Last edited by Harry; 16-11-20, 16:34.

                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)



                      Comment


                      • #12
                        Omdat je het vraagt Harry.
                        Ik vond het geluid het enige positieve aan de 996.
                        Rijdynamiek, zitpositie en algemene indruk vond ik bedroevend. Dat was met volleder en tiptronic.
                        Echt met ALLES het gevoel dat het een massa-productie voertuig was, waar een econoom op losgelaten was die overal op beknibbeld had ... brrr ... dan echt liever doorsparen voor een 964 of 993.

                        ps een 130i vond ik -behalve het geluid van de 6-cilinder- trouwens ook geen aanrader. Dus mijn input kun je rustig negeren.

                        Comment


                        • #13
                          Ik ben Jensens gewend, dus volgens mijn referentiekader zijn 996-en superbetrouwbaar! :-)

                          En na effe Wheeler Dealer kijken klus ik die nieuwe IMS er zo in!

                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            @vijf5: Oke duidelijk :) 130i is geweldige auto juist, dus bedankt voor deze 996-reclame ;)
                            Het is maar net wat je gewend bent en fijn vindt. Ik hou van contact met de auto en het wegdek en oudere auto’s doen dat meestal veel beter.

                            964 vind ik gaaf hoor, maar teveel klassieker. Daar heb ik al 2 van staan.

                            Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)



                            Comment


                            • #15
                              Leuk topic, er wordt al veel nuttige informatie gedeeld. Ik heb ook wel een beetje een zwak voor de 996 in de acceptabelere prijsklassen. Heb precies dezelfde voorkeuren als Harry: een simpele C2 handbak in een beetje leuke metallic kleur, dus geen zilver/zwart/grijs, mag je hier zo neerzetten voor 20k ;) Nu is het ook niet zo dat ik heel concreet in de markt ben, het is meer een auto die mijn interesse heeft en waarvan ik het aanbod (in Nederland) al langere tijd volg. Daarbij is mij opgevallen dat de 3.4 wel een paar duizend goedkoper is dan de 3.6. En dat er nog maar weinig exemplaren over zijn met de spiegeleieren. De afgelopen jaren heb ik een dergelijke auto echter niet voorbij zien komen met een beetje acceptabele kilometerstand (zeg <150k). Als je ook over de grens kijkt heb je waarschijnlijk meer kans.

                              Vijf jaar geleden toen ik mijn M3 cabrio kocht heb ik wel een 996 bekeken in Wimbledon Green. Die kostte toen 17k. Het leuke is dat de advertentie nog steeds te vinden is: https://voorraad.vakgarageverbree-ij...71605-9242adb9
                              Wat een heerlijke kleur. Ik zou hem nu zo kopen.

                              Als je het budget gaat verhogen zou ik in eerste instantie naar een Targa kijken. Daar zijn er maar heel weinig van geproduceerd. De 4S is de patsuitvoering, show-without-go: wel het uiterlijk vertoon maar juist langzamer dan de gewone C2 door het extra gewicht, 4WD en en slechtere aerodynamica. En een stuk duurder dan een "gewone".




                              Comment


                              • #16
                                Ja, gave kleur voor een 996.

                                1171605_2.jpg

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                  @vijf5: Oke duidelijk :) 130i is geweldige auto juist, dus bedankt voor deze 996-reclame ;)
                                  Over reclame gesproken. Met die 996 ben ik nog bij de meeste zuidelijke Porsche dealer van NL langsgegaan. Die hadden toen juist de tent geopend en her en der personeel geworven. Heb toen nog hoog op een ladder gestaan met een trechter aan het uiteinde van een slang en een litertje olie om de monteur (?) te helpen bij het opnieuw vullen van de tiptronic bak. Die operatie sloot naadloos aan bij het gevoel dat de auto bezorgde ...
                                  Last edited by Vijf5; 16-11-20, 20:26.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Zo'n Tiptronic-5 is dan ook niet echt de bak die je wilt. Toch benieuwd in wat voor 996 je gereden hebt, aangezien ik de rijdynamiek en -positie als een voordeel ervaar en het (standaard) motorgeluid (veel) te tam vindt.
                                    __________

                                    2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                    1984 Saab 900 Turbo T8
                                    1981 Mercedes RMB 207D
                                    1974 Citroen 2CV 0.6

                                    Comment


                                    • #19
                                      pom pom pom https://www.gummen.org/forum/auto-s/...defects-thread

                                      niet echt een probleemloze auto voor mij geweest, naast de motor veel kleinere problemen met onderstel, elektra etc. Nu een 981S, sofar so good.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door woes Bekijk bericht
                                        Zo'n Tiptronic-5 is dan ook niet echt de bak die je wilt. Toch benieuwd in wat voor 996 je gereden hebt, aangezien ik de rijdynamiek en -positie als een voordeel ervaar en het (standaard) motorgeluid (veel) te tam vindt.
                                        De 90-DX-SB uit mijn hoofd :-)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht
                                          pom pom pom https://www.gummen.org/forum/auto-s/...defects-thread

                                          niet echt een probleemloze auto voor mij geweest, naast de motor veel kleinere problemen met onderstel, elektra etc. Nu een 981S, sofar so good.
                                          Oh dit draadje was echt goud, met veel plezier en respect voor Peter zijn handigheid terug gelezen!

                                          En het zou toch als 996 anticonceptie moeten dienen voor Harry.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Vriend van mij heeft indertijd zijn 993 Carrera S ingeruild op een 996 Turbo.
                                            Na een half jaar weer opgeruimd. Hij vond het absoluut niet meer de rijdersauto die de 993 was.

                                            Ik zie hierboven ook de 981 voorbij komen. Eerder op de avond dacht ik al bij mezelf, waarom geen Cayman, Harry?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Cayman is geen 911.
                                              En kent verder dezelfde issues met de motor etc.

                                              Verder wel hele leuke auto's hoor. Maar geen 911 :-)

                                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)



                                              Comment


                                              • #24
                                                Ik vind de 996 ook veel leuker dan een Cayman. Porsches vanaf de 987/997 generatie hebben naar mijn smaak een te hoog Audi gehalte.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ik vind een 996 ook leuk, maar het interieur vind ik een beetje tegenvallen. Veel zwart kunststof dat vaak ook krassen bevat. Ik weet dat je dat wel kunt upgraden, maar wat dat betreft vind ik een 997 veel meer premium aanvoelen.
                                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                    Shit....

                                                    Dit bevestigt wel weer mijn gevoel over de 996 helaas.
                                                    Ik vind ze mooi, maar niet mooi genoeg voor zulke grote motor-issues.
                                                    Kleine reminder uit PetersS zijn draadje ;-)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                      Elke keer als ik een mooie 996 zie voor 15-20K, denk ik voor de veiligheid maar weer aan dit draadje. :-)
                                                      Deze dan ook maar ;-)
                                                      Last edited by Vulles; 17-11-20, 09:46.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                                        Ik vind een 996 ook leuk, maar het interieur vind ik een beetje tegenvallen. Veel zwart kunststof dat vaak ook krassen bevat. Ik weet dat je dat wel kunt upgraden, maar wat dat betreft vind ik een 997 veel meer premium aanvoelen.
                                                        Ik heb het dus precies andersom, ik vind het interieur van de 996 juist leuk, omdat het uniek vormgegeven is, de 997/987 dashboards doen wat meer premium aan, maar lijken zo uit een A3 te komen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Maar zonder dollen, als je een mooi exemplaar kunt vinden voor niet teveel geld en rekening houdt met een grote onkostenpost op termijn denk ik dat je er zeker een heel leuke auto aan hebt. Vriend van mij heeft een C4S gehad en herkende wel PeterS zijn bevinding over het harde onderstel. Na een dagje Eifel was ik goed gaar van het gestuiter en het geluid. Maar wel heerlijk gereden!

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ik vind 996'jes ook erg leuke auto's, maar als ik dit allemaal lees kan ik toch beter zo'n 'betrouwbare' Maserati Gransport ophalen geloof ik :-P

                                                            Maar even serieus, lijken me echt heerlijke auto's met wel een paar serieuze missers op techniek gebied. Helaas zou mij dat erg veel onrust geven en vraag me af of ik zo'n auto dan echt durf te gebruiken. Ook het interieur heb ik altijd erg teleurstellend gevonden, dat is vanaf de 997 gewoon echt veel mooier. Maar in een fraaie kleurencombinatie en met goed onderhouden techniek is het voor het geld wel een van de meest aantrekkelijke auto's die je kan kopen denk ik.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Dat interieur vind ik ook niet zo fraai, althans geen mooie materialen. Wat ik gedaan heb om het dashboard iets overzichtelijker te maken is de middenconsole verwijderen (zoals bij een GT3). Dit is met 4 schroefjes te doen.

                                                              Je kan ook de centerconsole nog in leer uit laten voeren, dat is ongeveer 300 euro. Dan heb je in 1x veel plastic weggewerkt.
                                                              Attached Files
                                                              __________

                                                              2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                                                              1984 Saab 900 Turbo T8
                                                              1981 Mercedes RMB 207D
                                                              1974 Citroen 2CV 0.6

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
                                                                Maar in een fraaie kleurencombinatie en met goed onderhouden techniek is het voor het geld wel een van de meest aantrekkelijke auto's die je kan kopen denk ik.
                                                                Maar ja, perfect onderhoud + paar klaverbladen te hard rond = 15k€ motorschade. En de lagers checken gaat niet zomaar even. Tel dat 15k risico op bij de aanschafprijs en je zit in de buurt van een GT3. No brainer.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X