Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 996 info en aankooptips: en het resultaat :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

@ Harry: Ik was gisteren bij Vd Gugten in Bodegraven voor een zwarte 986 Boxster (helaas was de auto minder dan gedacht). Ze hadden een zilveren 996 C2 Tiptronic staan, waar ze (zeer waarschijnlijk) een nieuw torretje in gaan knutselen. Johan bood 'm mij ook aan, noemde een prijs van ca. 21K als ie af was. Ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik zo'n pak vermogen wil (200 pk van de 2.5 van de Boxster vond ik al ruim afdoende), maar omdat jij in ieder geval wat actiever zoekt, wilde ik het in ieder geval even doorgeven

Comment

Thanks, maar ik wil alleen een handbak.
      v/d Gugten is wel een prima adres verder trouwens.

@Vulles: Staat nog niets nieuws op de oprit, maar ik ga wel binnenkort eentje bekijken. Zo midden in de winter heb ik ook geen haast natuurlijk.
      Last edited by Harry; 11-12-20, 10:19.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het kan toch snel gaan soms.
        Vooral als iemand die je kent (NAS), zijn mooie 996 wel wil verkopen.
        Vorige week wezen kijken en proefrijden en deze week de deal gemaakt. Export en import moet nog geregeld worden en loopt vertraging op door Corona helaas...

Ik wilde eerst wachten met de bekendmaking totdat hij hier op de oprit stond, maar dat gaat te lang duren en het is toch al hier en daar bekend inmiddels.
        Dus hier even wat foto's alvast v/d proefrit vorige week.

Het gaat om een vroege 3.4 Carrera 2 uit 1998 in Zenith-blauw. Met handbak uiteraard.
        Vooral die kleur vind ik schitterend. Veel leuker dan al die saaie kleuren die je bij Porsche zoveel ziet. (zwart, zilver en donkerblauw)
        Kleur van het interieur (beige) was niet mijn 1e keuze, maar de conditie is nog heel erg goed en het zorgt wel voor een mooie lichte sfeer in de auto zelf ook.
        Dus daar wen ik snel genoeg aan.

De auto is recent voorzien van nieuwe actieve Koni's en draagarmen en stuurt echt heerlijk.
        Dat geroffel van die boxer achterin blijft ook gewoon gaaf.

Kortom: nog even geduld en na de winter lekker genieten van deze 911!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zo, alvast gefeliciteerd!

Zeker snel gegaan! En met gummen-approved 3 jaar garantie erop? ;-)
          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Gefeliciteerd Harry! Mooie kleur en velgen. Nog plannen voor (preventief) onderhoud?

Helaas mag je dat mooie nummerbord niet houden. En kijk uit op de Oberhausen straight....daar wil nog wel eens een een 996 blokje ploffen :(

Comment

Goede exterieur kleur Harry!
              Het geluid van de boxer is zeker prima.
              Maar het zou me overigens wel verbazen als je hem langer dan 24 (correctie 12!) maanden in bezit houdt.

Comment

Gefeliciteerd. Dat is een mooie uitvoering.
                Rij je hem met de Duitse platen naar huis?
                8.2 met supercharger?

Comment

Gefeliciteerd man! Ook mijn favoriete kleur op een 996. Leuke Gummen deal.

Comment

Congrats! Heel mooi ding!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ar Bekijk bericht
                      Gefeliciteerd. Dat is een mooie uitvoering.
                      Rij je hem met de Duitse platen naar huis?
                      We bewandelen de officiële route, maar dat duurt helaas lang nu.
                      NAS (en zijn vader) helpen met de export.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vijf5 Bekijk bericht
                        Maar het zou me overigens wel verbazen als je hem langer dan 24 (correctie 12!) maanden in bezit houdt.
                        Het plan is toch echt om hem een paar jaar te houden.
                        Ik heb zo ook geen andere wensen op autogebied namelijk en ik wissel sowieso niet zo snel met hobby-auto's hoor.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gaaf!
                          Komt op de plek van de Einser?
                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V70 Bekijk bericht
                            Gefeliciteerd Harry! Mooie kleur en velgen. Nog plannen voor (preventief) onderhoud?
                            En kijk uit op de Oberhausen straight....daar wil nog wel eens een een 996 blokje ploffen :(
                            De IMS is gecontroleerd en aangepast. Dit is een dual row IMS dus sowieso degelijker.
                            Koppeling is toen ook vervangen en er is volgens mij niet echt achterstallig onderhoud. Olie+filter zit er net in, remmen zijn nog prima.

Qua koeling is er een thermostaat geplaatst die sneller opent. Als je de rads voorin goed schoon houdt en zorgt dat er goede (en voldoende + ontluchte) KVS in zit, dan zie ik nu geen nut voor bv. die auto-resto mod voor de koeling.

Ander oliecarter zie ik ook nog niet als belangrijke mod op dit moment.
                            Ik betwijfel namelijk of de oliepomp in het carter wel de echte oorzaak is. Op rennlist zijn ook andere verhalen namelijk over schuimvorming of andere mogelijke oorzaken.
                            Het std 996-carter is al best goed namelijk. Dus dat vergt nog extra onderzoek voordat ik zo'n carter ga aanschaffen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mooi Harry, ik kan niet wachten op dat heerlijke geluid van die tor! Wel een opname maken want een meeting zit er voorlopig niet in.
                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Weer eens wat anders dan een 130i :) Gefeliciteerd! Geluid is en blijft lekker/genieten, zo'n boxer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht

De IMS is gecontroleerd en aangepast. Dit is een dual row IMS dus sowieso degelijker.
                                  Koppeling is toen ook vervangen en er is volgens mij niet echt achterstallig onderhoud. Olie+filter zit er net in, remmen zijn nog prima.

Qua koeling is er een thermostaat geplaatst die sneller opent. Als je de rads voorin goed schoon houdt en zorgt dat er goede (en voldoende + ontluchte) KVS in zit, dan zie ik nu geen nut voor bv. die auto-resto mod voor de koeling.

Ander oliecarter zie ik ook nog niet als belangrijke mod op dit moment.
                                  Ik betwijfel namelijk of de oliepomp in het carter wel de echte oorzaak is. Op rennlist zijn ook andere verhalen namelijk over schuimvorming of andere mogelijke oorzaken.
                                  Het std 996-carter is al best goed namelijk. Dus dat vergt nog extra onderzoek voordat ik zo'n carter ga aanschaffen.
                                  Gefeliciteerd Harry! Welkom bij de club ;)
                                  Opmerking over het carter dacht ik eerst ook, je hebt gezien, gehoord en gelezen hoe dat is afgelopen :) Ook ik had de draadjes van Rennlist gelezen.
                                  Als je geen circuit dagen ga doen, zou ik mijzelf weinig zorgen maken overigens...

Comment

Ook langs deze weg: gefeliciteerd, gave auto!

Comment

Proficiat! Mooie kleur zeg.
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Leuk man, gefeliciteerd. Erg mooie kleur idd, weer minder gelegenheid om anoniem in je dorp te rijden...;-)

NAS Reden van verkoop?

Comment

Ziet er prima uit. Ik vind de combi van blauw met het lichte interieur wel mooi.
                                          k heb zelf ooit een groen metallic met een beige interieur besteld op een Mercedes C klasse (S204). Mijn CX break heeft ook zo'n licht interieur bij grijs/groen exterieur, is ook een prima combi

Comment

Ik leef wel met Harry mee, want een beige interieur in een 996 is wel heel erg beige. Ik houd persoonlijk niet van dashboards en sturen in die kleur. Heb je wel het full-leather Package?

Comment

hey wat tof. gefeliciteerd Harry!
                                              Forza!

Comment

Mooi ding. Gefeliciteerd!

Comment

Mooie kleurencombi. Gefeliciteerd.
                                                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Had het op het PF gezien. Gefeliciteerd. Veel plezier ermee. Veel probleemloze kilometers gewenst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                      Ik leef wel met Harry mee, want een beige interieur in een 996 is wel heel erg beige. Ik houd persoonlijk niet van dashboards en sturen in die kleur. Heb je wel het full-leather Package?

Zo erg is het niet hoor. Het is niet mijn 1e keuze, maar het is wel mooi verder. Blauw of rood leer zie je gewoon nooit en zwart is ook weer zo standaard.
                                                      Alles is leer idd, dus ook dashboard en zijkanten etc.

Als het beige is, moet het stuur wel beige zijn ook hoor. Zwart stuur steekt heel erg af en ziet IMO niet uit. Er staat op MP een 996 in Vesuvio met beige interieur en met zwart stuur. Dat is niks.
                                                      Dit dus:

LET OP, dit is niet mijn interieur maar van auto die op MP staat

Zwart stuur_lillek.jpeg
                                                      Last edited by Harry; 23-12-20, 12:39.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hier het interieur van de mijne. Is gewoon mooi en niet uitgeleefd zoals bij vele anderen wel het geval is.

4.jpg

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oogt keurig, zeker gezien de leeftijd. Wat heeft hij gelopen?
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja netjes, met full-leather, dat maakt een 996 interieur echt veel mooier. Ik had in mn Boxster hetzelfde, alleen daar was alles rood. Maar mijn stuur en pook waren wel zwart en dat vind ik dus mooier. Ach smaken verschillen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                              Oogt keurig, zeker gezien de leeftijd. Wat heeft hij gelopen?

162K km vorige week. Maar NAS zal er wel een paar K bijzetten in deze laatste week. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                                                                Ja netjes, met full-leather, dat maakt een 996 interieur echt veel mooier. Ik had in mn Boxster hetzelfde, alleen daar was alles rood. Maar mijn stuur en pook waren wel zwart en dat vind ik dus mooier. Ach smaken verschillen.
                                                                Ik weet ook niet precies wat mensen tegen het 996-interieur hebben eigenlijk. Ik heb daar regelmatig negatieve dingen over gelezen.
                                                                Tellers zijn echt Porsche, kwaliteit is ook prima en het ziet er gewoon goed uit.
                                                                De knopjes zijn wel van die harde klik-knopjes, maar ze doen het al 22 jaar dus zijn wel prima. En beter dan die sticky-dingen van Ferrari etc uit die tijd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Sterker nog, ik vind het 996 interieur veel mooier dan dat van de 997 en nieuwer. Die lijken imho veel te veel op Audi interieurs, en als ik iets haat... :)

Comment

Working...
                                                                  X