Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 996 info en aankooptips: en het resultaat :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

De kleur beige an sich is niet super, maar als het mooie materialen zijn en het is mooi doorgevoerd (zoals bij deze), dan is het toch prachtig?

Stuur zou ik wel altijd zwart willen. Een lichte kleur blijft nooit lang mooi.
    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht

162K km vorige week.
      Redelijk pittige woon werk afstand zeg, bijna 7 ton per maand! ;)

Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht

Stuur zou ik wel altijd zwart willen. Een lichte kleur blijft nooit lang mooi.
        Nou dit zit er al 22 jaar in en is nog prima hoor :-) Dus ik weet niet wat jij lang vindt.
        En een zwart stuur ziet er echt niet uit vind ik dus bij dit interieur.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Harry, tip voor als je de auto als (semi) daily wilt gebruiken: https://newsroom.porsche.com/en/2020...ars-20622.html

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
            en als ik iets haat... :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ha, die Harry & NAS;

Gefeliciteerd met deze deal. Leuk dat hij binnen de Gummen-gelederen blijft. Erg fraaie kleurencombi! Ik herinner me dat de 996 in deze kleur voor het eerst werd getoond op de IAA in '97 en heb nooit begrepen waarom je ze niet vaker zag & ziet. Many happy miles, Harry!
              Scherven brengen gelul.

Comment

• Wow! Prachtig Harry en Maartje! En heel erg mooi dat 'ie in een niet saaie kleur is. Veel plezier er mee!
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

• Gefeliciteerd !

Veritatis simplex oratio est

Comment

• Gaaf! Geweldige kleur. En velgen. En beste bouwjaar :-) Was eerst ook op zoek naar zo'n kleur, maar gezwicht voor een mindere kleur vanwege het motorblok wat gereviseerd was (maar dat verhaal is inmiddels wel bekend).

Ik heb het olietoevoerprobleem ook onderschat, better safe then sorry zou ik zeggen. Ik was niet eens op het circuit.

Leer ziet er nog erg net uit: zo op de foto's altijd goed op gepast en dat is wel zo fijn!

2006 AR 159 SW 1.9 JTDm
                    1984 Saab 900 Turbo T8
                    1981 Mercedes RMB 207D
                    1974 Citroen 2CV 0.6

Comment

• Bekende auto. Gefeliciteerd nogmaals. :-)
                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Gaaf ding Har! Van harte gefeliciteerd en houd 'm heel. :-)
                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Mooie combi qua kleur, gefeliciteerd!!
                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Heel gaaf en inderdaad een mooie kleur, gefeliciteerd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                              Hier het interieur van de mijne. Is gewoon mooi en niet uitgeleefd zoals bij vele anderen wel het geval is.

4.jpg
                              Niet verkeerd, geheel niet verkeerd

fka v164

Comment

Hier het interieur van de mijne. Is gewoon mooi en niet uitgeleefd zoals bij vele anderen wel het geval is.

4.jpg
                                Mooi! Proficiat!

Comment

• Nogmaals proficiat! Mooie toevoeging aan het geheel!
                                  Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Infant Bekijk bericht
                                    Harry, tip voor als je de auto als (semi) daily wilt gebruiken: https://newsroom.porsche.com/en/2020...ars-20622.html
                                    Heb zelf dit ingebouwd https://www.elektronikidee.de/index....id=109&lang=de
                                    Fractie van het geld en je houd de originele looks (mits je PCM hebt). Bluetooth interface, kan alles streamen wat ik wil. Enkel geen Apple/Android carplay, maar dat kan ik nog missen.

Comment

• En gefeliciteerd heren met de verkoop en de aankoop.

Ennuh, dat olietoevoerprobleem, het gaat bij deze schijnbaar al dik 160,000 km goed. Maar gezien de ervaringen er mee zou ik toch een fix hiervoor overwegen, voorkomen is goedkoper dan genezen!
                                      Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                      Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Dat gevoel herken ik uiteraard, want het is mijn portemonnee die gevaar loopt :-)
                                        De vraag is alleen wat de preventieve fix zou zijn. Niet iedereen is het erover eens dat het probleem het carter is.
                                        Std 996 carter is helemaal niet verkeerd namelijk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Mooi dat je weer een 911 hebt kunnen kopen Harry. Gaaf exemplaar ook, in een prachtige kleur. En als het interieur zo goed is gebleven zou ik ook geen probleem maken van de wat Duitse BejaardenKuuroordBadjassenKleur. Zó jong ben je zelf inmiddels ook niet meer, dus het zal je vast goed staan ;-)

Comment

• Thanks Brahma ;-)

Dat wachten op export en import etc begint wel te vervelen trouwens...

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Vertel mij wat

Comment

• O ja, wat dat betreft mag ik nog lang niet klagen :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dat gevoel herken ik uiteraard, want het is mijn portemonnee die gevaar loopt :-)
                                                  De vraag is alleen wat de preventieve fix zou zijn. Niet iedereen is het erover eens dat het probleem het carter is.
                                                  Std 996 carter is helemaal niet verkeerd namelijk.
                                                  Carter is inderdaad niks mis mee. De olieaanzuiging van de oliepomp, dat is het probleem ;)
                                                  Bel even met AutoResto en toets even met je gebruik wat wijsheid is.

Comment

• Ja maar de oplossing is toch een carter met kleppen/flappen?
                                                    Std 996-carter heeft dat al (van plastic). Als dat niet stuk is, werkt dat in principe ook.

Of doel jij op een andere mod met andere oliepomp oid?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Harry, je kan ook even met Paul Vlasblom bellen en het hem voorstellen. Hij kent deze auto ook. En dan hebben we FaF nog. Die kan je ook vertellen of je je druk moet maken of niet. ;-)
                                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Met beide al gesproken uiteraard. :-)
                                                        Met Vlasblom redelijk uitgebreid.

Auto-resto doet het heel goed hoor met al die mods, idee is prima en ze verdienen er goed aan.
                                                        Maar er zijn best veel auto's die helemaal geen mods hoeven.

Soms zou vervangen van originele onderdelen al voldoende zijn, omdat ze gewoon stuk of versleten zijn. Dat is soms het geval met dat carter. Origineel is dus van plastic en dat kan aangetast worden door olie na xx jaar.
                                                        996 is al 22 jaar oud he.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Dat “hoeven” verandert wellicht pas zodra je zelf achter het stuur zit ;-)

Comment

Ja maar de oplossing is toch een carter met kleppen/flappen?
                                                            Std 996-carter heeft dat al (van plastic). Als dat niet stuk is, werkt dat in principe ook.

Of doel jij op een andere mod met andere oliepomp oid?
                                                            Nee, oplossing is een aangepaste olie pick-up die schakelt tussen beide uiteinde van het carter onder stevig bochtengebruik. Ik denk overigens dat mijn blok het prima had overleefd als ik geen circuits had opgezocht...
                                                            Mods waren bij mij inbegrepen in de revisie, dus wat dat betreft is het gratis. Wel duur geld ;)
                                                            Wat zei Vlasblom? Ben wel benieuwd naar zijn mening?

Comment

• Oil-pickup:
                                                              Ik kan niet voor hem spreken, maar wat ik eruit haalde was dat gewoon niet 100% duidelijk is waar het oil-pickup probleem door ontstaat.
                                                              Het kan ook een issue zijn met swirlpots, met luchtbellen/schuimvorming.
                                                              Dus een dieper of ander carter met rvs flappen (wat sommigen (laten) doen) hoeft het niet op te lossen.
                                                              Zo'n mod zal trouwens niet nadelig zijn (behalve voor je knip), maar de vraag is of het echte issue is gevonden en is opgelost hiermee.

Ik zal nog even kijken wat auto-resto precies aanpast. Heb je toevallig foto's ervan? Is dat een dubbele oil-pickup?

Qua koelingmod:
                                                              Mijn (bijna dan) 996 heeft een thermostaat die eerder opent en de rads aan de voorkant zijn goed schoon en die zal ik ook goed schoon houden.
                                                              Verder toch elke 2 jaar de KVS verversen denk ik, ondanks het lastige gedoe met ontluchten. En olie en filter elk jaar.

Ik heb nog geen zin in een mod met extra slangen en gaten, maar ik hou de temp wel goed in de gaten uiteraard.
                                                              Last edited by Harry; 29-12-20, 12:57.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Wat ik zo raar vind, is dat deze problemen zich niet voordoen op een 986 Boxster (althans mij niet bekend), terwijl die exact dezelfde technische architectuur heeft.
                                                                En met Boxsters wordt ook wat afgeraced...

Comment

Oil-pickup:
                                                                  Ik kan niet voor hem spreken, maar wat ik eruit haalde was dat gewoon niet 100% duidelijk is waar het oil-pickup probleem door ontstaat.
                                                                  Het kan ook een issue zijn met swirlpots, met luchtbellen/schuimvorming.
                                                                  Dus een dieper of ander carter met rvs flappen (wat sommigen (laten) doen) hoeft het niet op te lossen.
                                                                  Zo'n mod zal trouwens niet nadelig zijn (behalve voor je knip), maar de vraag is of het echte issue is gevonden en is opgelost hiermee.

Ik zal nog even kijken wat auto-resto precies aanpast. Heb je toevallig foto's ervan? Is dat een dubbele oil-pickup?

Qua koelingmod:
                                                                  Mijn (bijna dan) 996 heeft een thermostaat die eerder opent en de rads aan de voorkant zijn goed schoon en die zal ik ook goed schoon houden.
                                                                  Verder toch elke 2 jaar de KVS verversen denk ik, ondanks het lastige gedoe met ontluchten. En olie en filter elk jaar.

Ik heb nog geen zin in een mod met extra slangen en gaten, maar ik hou de temp wel goed in de gaten uiteraard.
                                                                  Olie aanzuig modificatie in de bijlage. Aanzuiging staat op de foto rechts open en links dicht. Schakelt tussen links en rechts. De verdieping van het carter heeft enkel te maken met de grote van de aanzuiging. In een standaard carter past het niet.
                                                                  Qua koeling zou ik echt niet meer doen dan dat je nu al hebt. Bij de revisie zat een nieuwe thermostaat, verplaatsing van de thermostaat (zodat beide cilinderbanken eerder koeling krijgen) en schakeling van de ventilatoren inbegrepen. Nooit problemen gehad en heb met hete dagen eigenlijk geen vreemde dingen gezien.

Elentinos wat ik begrijp is dat de 2.7 en 3.2 er ook last van hebben. De 2.5 is schijnbaar anders en kent eigenlijk bijna geen problemen. Overigens hebben de Boxters weer meer problemen van koeling.
                                                                  Last edited by Beestemans; 29-12-20, 13:45.

Comment

Working...
                                                                  X