Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 996 info en aankooptips: en het resultaat :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gefeliciteerd Harry! Mooie kleurencombo en houd 'm heel :-)

Comment

• Beetje late reactie, maar ik ben blij dat hij bij een liefhebber landt. :-) Mijn 2 jaar oude zoon gaat het niet leuk vinden (vraagt zich nu al af waar "papa's Porsche" is) maar de 996 werd gewoonweg niet vaak genoeg bewogen dankzij 2 kleine kinderen.

Heb er 4 jaar lang van mogen genieten en ik ben zeker dat Harry er ook veel plezier mee gaat hebben :-)

Comment

• De import verloopt ivm corona op papier en nu vindt de RDW de papieren niet voldoende om te kunnen bepalen of dit type (996) in NL de weg op mag.
        Dus ze willen een CvO hebben van Porsche. Dat duurt 3 weken. Of afspraak maken met RDW om met de auto langs te gaan, dan zoeken zij uit welke Porsche het is. Dat duurt een maand dus we gaan voor de route met het CvO nu. Dus die is aangevraagd bij Porsche (via Pon).

Maar vertraging helaas dus.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Och, sommigen zitten al een half jaar te droog fappen op een ouwe Lancia. ;)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Op zich geen enorme ramp. Maar hoe kan het dat anno 2021 een RDW niet bij machte is om op basis van de Fahrzeugbrief te bepalen dat dit gewoon een auto is die onder de EU typegoedkeuring valt?
            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
              Op zich geen enorme ramp. Maar hoe kan het dat anno 2021 een RDW niet bij machte is om op basis van de Fahrzeugbrief te bepalen dat dit gewoon een auto is die onder de EU typegoedkeuring valt?
              Bepaalde bedrijven mogen tegenwoordig vanwege Corona "op afstand" auto's invoeren. Het automatische (corona) systeem van de RDW poept jammer genoeg in dit geval een "computer says no" repons eruit. Als je langgaat (met flinke wachttijden) kunnen ze zelf kijken wat ze invullen maar als je "online" doet is die flexibiliteit er niet.

Comment

• CvO krijg je redelijk snel Harry, heb het toen via de dealer aangevraagd en kreeg te horen dat dit maximaal 2 weken kon duren. 2 dagen later alles binnen. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.
                Wel raar overigens, want in mijn geval tikte het RDW letterlijk alles over van de kentekenpapieren. Ik ben nog een keer teruggeweest met CVO om data te veranderen (gewicht in verband met belasting).

Comment

• Bijzonder idd. Bij een 996 zou de CvO toch bekend bij ze moeten zijn...
                  Bij mij duurde de RDW procedure voor de Lancia 4 weken. Dat was inclusief extra correspondentie over wat info die ontbrak. Maar dat is logisch voor een zeldzame Lancia uit 1957, niet voor een Porsche 996.
                  Ik vond het bij het RDW vlotjes gaan, bij mij was de Engelse DVLA de grote vertrager, die hebben 8 maanden gedaan over een administratieve aanpassing van 1 karakter in de VIN...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
                    Wel raar overigens, want in mijn geval tikte het RDW letterlijk alles over van de kentekenpapieren. Ik ben nog een keer teruggeweest met CVO om data te veranderen (gewicht in verband met belasting).
                    das het grote verschil: jij bent fysiek ergens langs geweest. Zoals NAS al zegt probeert RDW het nu geautomatiseerd, maar loop je dan al vrij snel tegen beperking aan.

Comment

• Ja, het is gewoon niet anders.
                      Gelukkig toch sneeuw en pekel overal en er zitten geen winterbanden onder, dus ik wacht nog een x aantal weken.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

das het grote verschil: jij bent fysiek ergens langs geweest. Zoals NAS al zegt probeert RDW het nu geautomatiseerd, maar loop je dan al vrij snel tegen beperking aan.
                        Snap ik, dacht overigens dat je wel alle van te voren opstuurde qua gegevens toch?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                          Ja, het is gewoon niet anders.
                          Gelukkig toch sneeuw en pekel overal en er zitten geen winterbanden onder, dus ik wacht nog een x aantal weken.
                          Ik zie dit net pas, maar gefeliciteerd dan alsnog bij deze. Ik kijk er ook al een tijdje met een schuin oog naar. Hopelijk is het papierwerk binnenkort voor je geregeld.

Comment

• Even tellen...een dikke 3,5 maand heeft het bij mij geduurd van aankoop naar rijden :-)

Maar ok: die had in ieder geval GEEN europese goedkeuring. Ook in Coronatijd.

Leuke auto, ben geen 996 liefhebber, maar de kleurencombi is meer dan prima! Gefeliciteerd

Comment

• Geduld hebben is lastig hoor, zelfs in de winter.
                              Maar het is eindelijk zover!

K-105-PZ!

105 van Alfa 105 uiteraard en PZ van Porsche Zentrum.
                              Prima :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Haha, gefeliciteerd! Bijzonder trouwens dat je zolang had moeten wachten op een afspraak bij de RDW. Ik wilde een tijdje geleden een afspraak maken voor het keuren van mijn E30 met V8 swap en kon de volgende dag terecht.

Comment

• Gefeliciteerd! Ik spiek net even op de RDW site en zie vervaldatum APK op 31-10-2022... Apart voor een auto uit 1998 waarvan de APK slechts 1 jaar geldig mag zijn.

Comment

• Is toch import? Met verse HU, wordt dat gewoon overgenomen.

Comment

Is toch import? Met verse HU, wordt dat gewoon overgenomen.
                                      Precies :-)

Comment

Is toch import? Met verse HU, wordt dat gewoon overgenomen.
                                        Precies. Geldt (of gold voor Brexit) ook voor MOT uit Engeland als ik me niet vergis.

Comment

• Ja Tuv is 2 jaar he.
                                          ideaal!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Mooi man.
                                            8.2 met supercharger?

Comment

• Kijk dat is een goed begin van het jaar.
                                              Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

• Gefeliciteerd Harry! Ik dacht dat de Z voor 'Zandvoort' stond? :-)
                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Katastrofale 105(k) plofporsche zooi

Zonder gekheid. Leuk kenteken. Veel plezierige & probleemloze kilometers gewenst.

Comment

• K'ree 105, PoliZei!
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• PZ voor PlatZak of PlakZak !!

Comment

Working...
                                                      X