Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 996 info en aankooptips: en het resultaat :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Boris - Djurre
    replied
    Even tellen...een dikke 3,5 maand heeft het bij mij geduurd van aankoop naar rijden :-)

    Maar ok: die had in ieder geval GEEN europese goedkeuring. Ook in Coronatijd.

    Leuke auto, ben geen 996 liefhebber, maar de kleurencombi is meer dan prima! Gefeliciteerd

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Ja, het is gewoon niet anders.
    Gelukkig toch sneeuw en pekel overal en er zitten geen winterbanden onder, dus ik wacht nog een x aantal weken.
    Ik zie dit net pas, maar gefeliciteerd dan alsnog bij deze. Ik kijk er ook al een tijdje met een schuin oog naar. Hopelijk is het papierwerk binnenkort voor je geregeld.

    Leave a comment:


  • Beestemans
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht

    das het grote verschil: jij bent fysiek ergens langs geweest. Zoals NAS al zegt probeert RDW het nu geautomatiseerd, maar loop je dan al vrij snel tegen beperking aan.
    Snap ik, dacht overigens dat je wel alle van te voren opstuurde qua gegevens toch?

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Ja, het is gewoon niet anders.
    Gelukkig toch sneeuw en pekel overal en er zitten geen winterbanden onder, dus ik wacht nog een x aantal weken.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
    Wel raar overigens, want in mijn geval tikte het RDW letterlijk alles over van de kentekenpapieren. Ik ben nog een keer teruggeweest met CVO om data te veranderen (gewicht in verband met belasting).
    das het grote verschil: jij bent fysiek ergens langs geweest. Zoals NAS al zegt probeert RDW het nu geautomatiseerd, maar loop je dan al vrij snel tegen beperking aan.

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Bijzonder idd. Bij een 996 zou de CvO toch bekend bij ze moeten zijn...
    Bij mij duurde de RDW procedure voor de Lancia 4 weken. Dat was inclusief extra correspondentie over wat info die ontbrak. Maar dat is logisch voor een zeldzame Lancia uit 1957, niet voor een Porsche 996.
    Ik vond het bij het RDW vlotjes gaan, bij mij was de Engelse DVLA de grote vertrager, die hebben 8 maanden gedaan over een administratieve aanpassing van 1 karakter in de VIN...

    Leave a comment:


  • Beestemans
    replied
    CvO krijg je redelijk snel Harry, heb het toen via de dealer aangevraagd en kreeg te horen dat dit maximaal 2 weken kon duren. 2 dagen later alles binnen. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.
    Wel raar overigens, want in mijn geval tikte het RDW letterlijk alles over van de kentekenpapieren. Ik ben nog een keer teruggeweest met CVO om data te veranderen (gewicht in verband met belasting).

    Leave a comment:


  • NAS
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
    Op zich geen enorme ramp. Maar hoe kan het dat anno 2021 een RDW niet bij machte is om op basis van de Fahrzeugbrief te bepalen dat dit gewoon een auto is die onder de EU typegoedkeuring valt?
    Bepaalde bedrijven mogen tegenwoordig vanwege Corona "op afstand" auto's invoeren. Het automatische (corona) systeem van de RDW poept jammer genoeg in dit geval een "computer says no" repons eruit. Als je langgaat (met flinke wachttijden) kunnen ze zelf kijken wat ze invullen maar als je "online" doet is die flexibiliteit er niet.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Op zich geen enorme ramp. Maar hoe kan het dat anno 2021 een RDW niet bij machte is om op basis van de Fahrzeugbrief te bepalen dat dit gewoon een auto is die onder de EU typegoedkeuring valt?

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Och, sommigen zitten al een half jaar te droog fappen op een ouwe Lancia. ;)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    De import verloopt ivm corona op papier en nu vindt de RDW de papieren niet voldoende om te kunnen bepalen of dit type (996) in NL de weg op mag.
    Dus ze willen een CvO hebben van Porsche. Dat duurt 3 weken. Of afspraak maken met RDW om met de auto langs te gaan, dan zoeken zij uit welke Porsche het is. Dat duurt een maand dus we gaan voor de route met het CvO nu. Dus die is aangevraagd bij Porsche (via Pon).

    Maar vertraging helaas dus.

    Leave a comment:


  • NAS
    replied
    Beetje late reactie, maar ik ben blij dat hij bij een liefhebber landt. :-) Mijn 2 jaar oude zoon gaat het niet leuk vinden (vraagt zich nu al af waar "papa's Porsche" is) maar de 996 werd gewoonweg niet vaak genoeg bewogen dankzij 2 kleine kinderen.

    Heb er 4 jaar lang van mogen genieten en ik ben zeker dat Harry er ook veel plezier mee gaat hebben :-)


    Leave a comment:


  • FrankS
    replied
    Gefeliciteerd Harry! Mooie kleurencombo en houd 'm heel :-)

    Leave a comment:


  • Beestemans
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Oil-pickup:
    Ik kan niet voor hem spreken, maar wat ik eruit haalde was dat gewoon niet 100% duidelijk is waar het oil-pickup probleem door ontstaat.
    Het kan ook een issue zijn met swirlpots, met luchtbellen/schuimvorming.
    Dus een dieper of ander carter met rvs flappen (wat sommigen (laten) doen) hoeft het niet op te lossen.
    Zo'n mod zal trouwens niet nadelig zijn (behalve voor je knip), maar de vraag is of het echte issue is gevonden en is opgelost hiermee.

    Ik zal nog even kijken wat auto-resto precies aanpast. Heb je toevallig foto's ervan? Is dat een dubbele oil-pickup?



    Qua koelingmod:
    Mijn (bijna dan) 996 heeft een thermostaat die eerder opent en de rads aan de voorkant zijn goed schoon en die zal ik ook goed schoon houden.
    Verder toch elke 2 jaar de KVS verversen denk ik, ondanks het lastige gedoe met ontluchten. En olie en filter elk jaar.

    Ik heb nog geen zin in een mod met extra slangen en gaten, maar ik hou de temp wel goed in de gaten uiteraard.
    Olie aanzuig modificatie in de bijlage. Aanzuiging staat op de foto rechts open en links dicht. Schakelt tussen links en rechts. De verdieping van het carter heeft enkel te maken met de grote van de aanzuiging. In een standaard carter past het niet.
    Qua koeling zou ik echt niet meer doen dan dat je nu al hebt. Bij de revisie zat een nieuwe thermostaat, verplaatsing van de thermostaat (zodat beide cilinderbanken eerder koeling krijgen) en schakeling van de ventilatoren inbegrepen. Nooit problemen gehad en heb met hete dagen eigenlijk geen vreemde dingen gezien.

    Elentinos wat ik begrijp is dat de 2.7 en 3.2 er ook last van hebben. De 2.5 is schijnbaar anders en kent eigenlijk bijna geen problemen. Overigens hebben de Boxters weer meer problemen van koeling.
    Attached Files
    Last edited by Beestemans; 29-12-20, 14:45.

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Wat ik zo raar vind, is dat deze problemen zich niet voordoen op een 986 Boxster (althans mij niet bekend), terwijl die exact dezelfde technische architectuur heeft.
    En met Boxsters wordt ook wat afgeraced...

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Oil-pickup:
    Ik kan niet voor hem spreken, maar wat ik eruit haalde was dat gewoon niet 100% duidelijk is waar het oil-pickup probleem door ontstaat.
    Het kan ook een issue zijn met swirlpots, met luchtbellen/schuimvorming.
    Dus een dieper of ander carter met rvs flappen (wat sommigen (laten) doen) hoeft het niet op te lossen.
    Zo'n mod zal trouwens niet nadelig zijn (behalve voor je knip), maar de vraag is of het echte issue is gevonden en is opgelost hiermee.

    Ik zal nog even kijken wat auto-resto precies aanpast. Heb je toevallig foto's ervan? Is dat een dubbele oil-pickup?



    Qua koelingmod:
    Mijn (bijna dan) 996 heeft een thermostaat die eerder opent en de rads aan de voorkant zijn goed schoon en die zal ik ook goed schoon houden.
    Verder toch elke 2 jaar de KVS verversen denk ik, ondanks het lastige gedoe met ontluchten. En olie en filter elk jaar.

    Ik heb nog geen zin in een mod met extra slangen en gaten, maar ik hou de temp wel goed in de gaten uiteraard.
    Last edited by Harry; 29-12-20, 13:57.

    Leave a comment:


  • Beestemans
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Ja maar de oplossing is toch een carter met kleppen/flappen?
    Std 996-carter heeft dat al (van plastic). Als dat niet stuk is, werkt dat in principe ook.

    Of doel jij op een andere mod met andere oliepomp oid?
    Nee, oplossing is een aangepaste olie pick-up die schakelt tussen beide uiteinde van het carter onder stevig bochtengebruik. Ik denk overigens dat mijn blok het prima had overleefd als ik geen circuits had opgezocht...
    Mods waren bij mij inbegrepen in de revisie, dus wat dat betreft is het gratis. Wel duur geld ;)
    Wat zei Vlasblom? Ben wel benieuwd naar zijn mening?

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    Dat “hoeven” verandert wellicht pas zodra je zelf achter het stuur zit ;-)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Met beide al gesproken uiteraard. :-)
    Met Vlasblom redelijk uitgebreid.

    Auto-resto doet het heel goed hoor met al die mods, idee is prima en ze verdienen er goed aan.
    Maar er zijn best veel auto's die helemaal geen mods hoeven.

    Soms zou vervangen van originele onderdelen al voldoende zijn, omdat ze gewoon stuk of versleten zijn. Dat is soms het geval met dat carter. Origineel is dus van plastic en dat kan aangetast worden door olie na xx jaar.
    996 is al 22 jaar oud he.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Harry, je kan ook even met Paul Vlasblom bellen en het hem voorstellen. Hij kent deze auto ook. En dan hebben we FaF nog. Die kan je ook vertellen of je je druk moet maken of niet. ;-)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Ja maar de oplossing is toch een carter met kleppen/flappen?
    Std 996-carter heeft dat al (van plastic). Als dat niet stuk is, werkt dat in principe ook.

    Of doel jij op een andere mod met andere oliepomp oid?

    Leave a comment:


  • Beestemans
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Dat gevoel herken ik uiteraard, want het is mijn portemonnee die gevaar loopt :-)
    De vraag is alleen wat de preventieve fix zou zijn. Niet iedereen is het erover eens dat het probleem het carter is.
    Std 996 carter is helemaal niet verkeerd namelijk.
    Carter is inderdaad niks mis mee. De olieaanzuiging van de oliepomp, dat is het probleem ;)
    Bel even met AutoResto en toets even met je gebruik wat wijsheid is.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    O ja, wat dat betreft mag ik nog lang niet klagen :-)

    Leave a comment:


  • Elentinos
    replied
    Vertel mij wat

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Thanks Brahma ;-)


    Dat wachten op export en import etc begint wel te vervelen trouwens...

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Mooi dat je weer een 911 hebt kunnen kopen Harry. Gaaf exemplaar ook, in een prachtige kleur. En als het interieur zo goed is gebleven zou ik ook geen probleem maken van de wat Duitse BejaardenKuuroordBadjassenKleur. Zó jong ben je zelf inmiddels ook niet meer, dus het zal je vast goed staan ;-)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Dat gevoel herken ik uiteraard, want het is mijn portemonnee die gevaar loopt :-)
    De vraag is alleen wat de preventieve fix zou zijn. Niet iedereen is het erover eens dat het probleem het carter is.
    Std 996 carter is helemaal niet verkeerd namelijk.

    Leave a comment:


  • slimenslecht
    replied
    En gefeliciteerd heren met de verkoop en de aankoop.

    Ennuh, dat olietoevoerprobleem, het gaat bij deze schijnbaar al dik 160,000 km goed. Maar gezien de ervaringen er mee zou ik toch een fix hiervoor overwegen, voorkomen is goedkoper dan genezen!

    Leave a comment:


  • Beestemans
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Infant Bekijk bericht
    Harry, tip voor als je de auto als (semi) daily wilt gebruiken: https://newsroom.porsche.com/en/2020...ars-20622.html
    Heb zelf dit ingebouwd https://www.elektronikidee.de/index....id=109&lang=de
    Fractie van het geld en je houd de originele looks (mits je PCM hebt). Bluetooth interface, kan alles streamen wat ik wil. Enkel geen Apple/Android carplay, maar dat kan ik nog missen.

    Leave a comment:


  • Miel
    replied
    Nogmaals proficiat! Mooie toevoeging aan het geheel!

    Leave a comment:


  • janspeed
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Hier het interieur van de mijne. Is gewoon mooi en niet uitgeleefd zoals bij vele anderen wel het geval is.

    4.jpg
    Mooi! Proficiat!

    Leave a comment:


  • Sander
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Hier het interieur van de mijne. Is gewoon mooi en niet uitgeleefd zoals bij vele anderen wel het geval is.

    4.jpg
    Niet verkeerd, geheel niet verkeerd

    Leave a comment:

Working...
X