Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 996 info en aankooptips: en het resultaat :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Beamer
    replied
    PZ voor PlatZak of PlakZak !!

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    K'ree 105, PoliZei!

Leave a comment:

• Ti-Tourist
    replied
    Katastrofale 105(k) plofporsche zooi

Zonder gekheid. Leuk kenteken. Veel plezierige & probleemloze kilometers gewenst.

Leave a comment:

• brun
    replied
    Gefeliciteerd Harry! Ik dacht dat de Z voor 'Zandvoort' stond? :-)

Leave a comment:

• Miel
    replied
    Kijk dat is een goed begin van het jaar.

Leave a comment:

• Ar
    replied
    Mooi man.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Ja Tuv is 2 jaar he.
    ideaal!

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
    Is toch import? Met verse HU, wordt dat gewoon overgenomen.
    Precies. Geldt (of gold voor Brexit) ook voor MOT uit Engeland als ik me niet vergis.

Leave a comment:

• NAS
    replied
    Precies :-)

Leave a comment:

• gait156
    replied

Leave a comment:

• Elentinos
    replied
    Gefeliciteerd! Ik spiek net even op de RDW site en zie vervaldatum APK op 31-10-2022... Apart voor een auto uit 1998 waarvan de APK slechts 1 jaar geldig mag zijn.

Leave a comment:

• RJK
    replied
    Haha, gefeliciteerd! Bijzonder trouwens dat je zolang had moeten wachten op een afspraak bij de RDW. Ik wilde een tijdje geleden een afspraak maken voor het keuren van mijn E30 met V8 swap en kon de volgende dag terecht.

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Geduld hebben is lastig hoor, zelfs in de winter.
    Maar het is eindelijk zover!

K-105-PZ!

105 van Alfa 105 uiteraard en PZ van Porsche Zentrum.
    Prima :-)

Leave a comment:

• Boris - Djurre
    replied
    Even tellen...een dikke 3,5 maand heeft het bij mij geduurd van aankoop naar rijden :-)

Maar ok: die had in ieder geval GEEN europese goedkeuring. Ook in Coronatijd.

Leuke auto, ben geen 996 liefhebber, maar de kleurencombi is meer dan prima! Gefeliciteerd

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Ja, het is gewoon niet anders.
    Gelukkig toch sneeuw en pekel overal en er zitten geen winterbanden onder, dus ik wacht nog een x aantal weken.
    Ik zie dit net pas, maar gefeliciteerd dan alsnog bij deze. Ik kijk er ook al een tijdje met een schuin oog naar. Hopelijk is het papierwerk binnenkort voor je geregeld.

Leave a comment:

• Beestemans
    replied

das het grote verschil: jij bent fysiek ergens langs geweest. Zoals NAS al zegt probeert RDW het nu geautomatiseerd, maar loop je dan al vrij snel tegen beperking aan.
    Snap ik, dacht overigens dat je wel alle van te voren opstuurde qua gegevens toch?

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Ja, het is gewoon niet anders.
    Gelukkig toch sneeuw en pekel overal en er zitten geen winterbanden onder, dus ik wacht nog een x aantal weken.

Leave a comment:

• gait156
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Beestemans Bekijk bericht
    Wel raar overigens, want in mijn geval tikte het RDW letterlijk alles over van de kentekenpapieren. Ik ben nog een keer teruggeweest met CVO om data te veranderen (gewicht in verband met belasting).
    das het grote verschil: jij bent fysiek ergens langs geweest. Zoals NAS al zegt probeert RDW het nu geautomatiseerd, maar loop je dan al vrij snel tegen beperking aan.

Leave a comment:

• Elentinos
    replied
    Bijzonder idd. Bij een 996 zou de CvO toch bekend bij ze moeten zijn...
    Bij mij duurde de RDW procedure voor de Lancia 4 weken. Dat was inclusief extra correspondentie over wat info die ontbrak. Maar dat is logisch voor een zeldzame Lancia uit 1957, niet voor een Porsche 996.
    Ik vond het bij het RDW vlotjes gaan, bij mij was de Engelse DVLA de grote vertrager, die hebben 8 maanden gedaan over een administratieve aanpassing van 1 karakter in de VIN...

Leave a comment:

• Beestemans
    replied
    CvO krijg je redelijk snel Harry, heb het toen via de dealer aangevraagd en kreeg te horen dat dit maximaal 2 weken kon duren. 2 dagen later alles binnen. Hopelijk gaat het bij jou ook zo.
    Wel raar overigens, want in mijn geval tikte het RDW letterlijk alles over van de kentekenpapieren. Ik ben nog een keer teruggeweest met CVO om data te veranderen (gewicht in verband met belasting).

Leave a comment:

• NAS
    replied
    Op zich geen enorme ramp. Maar hoe kan het dat anno 2021 een RDW niet bij machte is om op basis van de Fahrzeugbrief te bepalen dat dit gewoon een auto is die onder de EU typegoedkeuring valt?
    Bepaalde bedrijven mogen tegenwoordig vanwege Corona "op afstand" auto's invoeren. Het automatische (corona) systeem van de RDW poept jammer genoeg in dit geval een "computer says no" repons eruit. Als je langgaat (met flinke wachttijden) kunnen ze zelf kijken wat ze invullen maar als je "online" doet is die flexibiliteit er niet.

Leave a comment:

• gait156
    replied
    Op zich geen enorme ramp. Maar hoe kan het dat anno 2021 een RDW niet bij machte is om op basis van de Fahrzeugbrief te bepalen dat dit gewoon een auto is die onder de EU typegoedkeuring valt?

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Och, sommigen zitten al een half jaar te droog fappen op een ouwe Lancia. ;)

Leave a comment:

• Harry
    replied
    De import verloopt ivm corona op papier en nu vindt de RDW de papieren niet voldoende om te kunnen bepalen of dit type (996) in NL de weg op mag.
    Dus ze willen een CvO hebben van Porsche. Dat duurt 3 weken. Of afspraak maken met RDW om met de auto langs te gaan, dan zoeken zij uit welke Porsche het is. Dat duurt een maand dus we gaan voor de route met het CvO nu. Dus die is aangevraagd bij Porsche (via Pon).

Maar vertraging helaas dus.

Leave a comment:

• NAS
    replied
    Beetje late reactie, maar ik ben blij dat hij bij een liefhebber landt. :-) Mijn 2 jaar oude zoon gaat het niet leuk vinden (vraagt zich nu al af waar "papa's Porsche" is) maar de 996 werd gewoonweg niet vaak genoeg bewogen dankzij 2 kleine kinderen.

Heb er 4 jaar lang van mogen genieten en ik ben zeker dat Harry er ook veel plezier mee gaat hebben :-)

Leave a comment:

• FrankS
    replied
    Gefeliciteerd Harry! Mooie kleurencombo en houd 'm heel :-)

Leave a comment:

• Beestemans
    replied
    Oil-pickup:
    Ik kan niet voor hem spreken, maar wat ik eruit haalde was dat gewoon niet 100% duidelijk is waar het oil-pickup probleem door ontstaat.
    Het kan ook een issue zijn met swirlpots, met luchtbellen/schuimvorming.
    Dus een dieper of ander carter met rvs flappen (wat sommigen (laten) doen) hoeft het niet op te lossen.
    Zo'n mod zal trouwens niet nadelig zijn (behalve voor je knip), maar de vraag is of het echte issue is gevonden en is opgelost hiermee.

Ik zal nog even kijken wat auto-resto precies aanpast. Heb je toevallig foto's ervan? Is dat een dubbele oil-pickup?

Qua koelingmod:
    Mijn (bijna dan) 996 heeft een thermostaat die eerder opent en de rads aan de voorkant zijn goed schoon en die zal ik ook goed schoon houden.
    Verder toch elke 2 jaar de KVS verversen denk ik, ondanks het lastige gedoe met ontluchten. En olie en filter elk jaar.

Ik heb nog geen zin in een mod met extra slangen en gaten, maar ik hou de temp wel goed in de gaten uiteraard.
    Olie aanzuig modificatie in de bijlage. Aanzuiging staat op de foto rechts open en links dicht. Schakelt tussen links en rechts. De verdieping van het carter heeft enkel te maken met de grote van de aanzuiging. In een standaard carter past het niet.
    Qua koeling zou ik echt niet meer doen dan dat je nu al hebt. Bij de revisie zat een nieuwe thermostaat, verplaatsing van de thermostaat (zodat beide cilinderbanken eerder koeling krijgen) en schakeling van de ventilatoren inbegrepen. Nooit problemen gehad en heb met hete dagen eigenlijk geen vreemde dingen gezien.

Elentinos wat ik begrijp is dat de 2.7 en 3.2 er ook last van hebben. De 2.5 is schijnbaar anders en kent eigenlijk bijna geen problemen. Overigens hebben de Boxters weer meer problemen van koeling.
    Attached Files
    Last edited by Beestemans; 29-12-20, 14:45.

Leave a comment:

• Elentinos
    replied
    Wat ik zo raar vind, is dat deze problemen zich niet voordoen op een 986 Boxster (althans mij niet bekend), terwijl die exact dezelfde technische architectuur heeft.
    En met Boxsters wordt ook wat afgeraced...

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Oil-pickup:
    Ik kan niet voor hem spreken, maar wat ik eruit haalde was dat gewoon niet 100% duidelijk is waar het oil-pickup probleem door ontstaat.
    Het kan ook een issue zijn met swirlpots, met luchtbellen/schuimvorming.
    Dus een dieper of ander carter met rvs flappen (wat sommigen (laten) doen) hoeft het niet op te lossen.
    Zo'n mod zal trouwens niet nadelig zijn (behalve voor je knip), maar de vraag is of het echte issue is gevonden en is opgelost hiermee.

Ik zal nog even kijken wat auto-resto precies aanpast. Heb je toevallig foto's ervan? Is dat een dubbele oil-pickup?

Qua koelingmod:
    Mijn (bijna dan) 996 heeft een thermostaat die eerder opent en de rads aan de voorkant zijn goed schoon en die zal ik ook goed schoon houden.
    Verder toch elke 2 jaar de KVS verversen denk ik, ondanks het lastige gedoe met ontluchten. En olie en filter elk jaar.

Ik heb nog geen zin in een mod met extra slangen en gaten, maar ik hou de temp wel goed in de gaten uiteraard.
    Last edited by Harry; 29-12-20, 13:57.

Leave a comment:

• Beestemans
    replied
    Ja maar de oplossing is toch een carter met kleppen/flappen?
    Std 996-carter heeft dat al (van plastic). Als dat niet stuk is, werkt dat in principe ook.

Of doel jij op een andere mod met andere oliepomp oid?
    Nee, oplossing is een aangepaste olie pick-up die schakelt tussen beide uiteinde van het carter onder stevig bochtengebruik. Ik denk overigens dat mijn blok het prima had overleefd als ik geen circuits had opgezocht...
    Mods waren bij mij inbegrepen in de revisie, dus wat dat betreft is het gratis. Wel duur geld ;)
    Wat zei Vlasblom? Ben wel benieuwd naar zijn mening?

Leave a comment:

• Vijf5
    replied
    Dat “hoeven” verandert wellicht pas zodra je zelf achter het stuur zit ;-)

Leave a comment:

• Harry
    replied
    Met beide al gesproken uiteraard. :-)
    Met Vlasblom redelijk uitgebreid.

Auto-resto doet het heel goed hoor met al die mods, idee is prima en ze verdienen er goed aan.
    Maar er zijn best veel auto's die helemaal geen mods hoeven.

Soms zou vervangen van originele onderdelen al voldoende zijn, omdat ze gewoon stuk of versleten zijn. Dat is soms het geval met dat carter. Origineel is dus van plastic en dat kan aangetast worden door olie na xx jaar.
    996 is al 22 jaar oud he.

Leave a comment:

Working...
X