Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omega eruit, Senator erin!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Omega eruit, Senator erin!

Toch maar even een eigen draadje, andere zijn (nu) voor een ander doel.

Gisteravond heb ik de Omega in de garage gezet, om tzt te gaan demonteren.

Grappig genoeg (was ook de insteek) zijn er relatief veel onderdelen aan die auto die ik zelf kan gebruiken voor de Senator en de oudere Opels in mijn bezit.

Vandaag komt er APK op de Senator. Auto is volgens de garage technisch in uitzonderlijk goede staat voor zijn 18 jarige leeftijd. Optisch zijn er wel wat onvolkomenheden, maar misschien laat ik dat wel zo (doet een extra krasje ook minder zeer).

Ik zal van het weekend wel even eigen foto's maken, maar hier zijn de foto's van de verkoper:
    Last edited by Ruud; 04-09-08, 08:25.

Ziet er heel netjes uit Ruud!
    Gefeliciteerd!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Thanx Harry, kan die picasa-foto's niet deeplinken hier.
      Dan maar even via de "emmer":

Last edited by Ruud; 22-08-10, 21:47.

Comment

Als je zo'n auto ziet, dan hoef je toch geen nieuwe auto meer? :) Prachtig ding, in hele goede staat (en mooi gepoetst)!

Comment

Grote garage heb jij Ruud :-)

De Opel ziet er mooi uit
          fka v164

Comment

Ruud's garage is niet veel kleiner hoor. :)

Comment

Deze hut was wel heel groot.
              En mijn garage is een gedeelde garage met anderen.

Hopelijk kan ik vanmiddag of anders morgen gaan rijden.

Comment

Wat een schitterend apparaat zeg! Gefeliciteerd!
                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Mooie auto, Ruud.

Ontwaren wij daar een 6cil lijnmotor ?

Mijn broer heeft een paar jaar een zwarte 6cil. Commodore GS gehad met een 2.5liter denk ik, reed erg lekker, en hard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                    Ontwaren wij daar een 6cil lijnmotor ?
                    Yep, een echte reihensechser...
                    Tis een C30NE, dat is de 12 klepper van de laatste generatie met 177 pk.
                    Praktisch bom-proof en geen ingewikkelde techniek.

Verbaasd me eigenlijk dat nog niemand de handbak opgevallen is (positief dan wel negatief).

Comment

Gave auto's blijven het toch. Goeie koop, Ruud!

De vormgeving doet me altijd heel hard denken aan de Audi V8. Die trouwens dezelfde (übercoole) BBS-velgen heeft.
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

De handbak viel me meteen op ja, maar dat wist ik al. :)
                        Zeldzame combinatie. Voor ik de E34 kocht heb ik ook naar Omega's en Senators gekeken. Alleen Omaga's zag ik met handbak.

Comment

Geweldig mooi ding! Veel mooier toch dan een vergelijkbare Benz of Beamer!
                          '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Natuurlijk viel die handbak op, maar dat wisten we idd al :-) Nu ik wat nader naar die BBS velgen kijk: het is echt een kopie van de het orginele BBS wiel wat op mijn 325i zit.
                            ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ziet er goed uit Ruud! Heel netjes, maar waarom geen automaat in zo'n auto?

;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                                Natuurlijk viel die handbak op, maar dat wisten we idd al :-)
                                Ja, dat is waar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                  maar waarom geen automaat in zo'n auto?
                                  ;-)
                                  <hapt> :-)

Op het oude forum was naast bruns draadje van "diesels zijn K*t-motoren" ook een draadje van "automaten zijn k*t-bakken", waarvan ik de topicstarter was. Daar stond het allemaal.

maw:
                                  ik heb een t*ring-hekel aan een automatische versnellingsbak. Altijd gehad en dat zal nooit helemaal weg gaan. Heb er wel mee leren omgaan, zie ook soms wel de voordelen, zie JB's verhaal over filerijden. Gelukkig rij ik erg weinig file.

Comment

Mooie auto!

Comment

Natuurlijk viel die handbak op, maar dat wisten we idd al :-) Nu ik wat nader naar die BBS velgen kijk: het is echt een kopie van de het orginele BBS wiel wat op mijn 325i zit.
                                      Hebben die Opels ook niet dezelfde steek als de oude grote BMW's? 5x120?
                                      Ook ongeveer dezelfde ET. Ook al pendelassen achter.
                                      Zo'n Senator is eigenlijk gewoon een BMW uit Russelsheim, toch?!

Comment

Nu ik wat nader naar die BBS velgen kijk: het is echt een kopie van de het orginele BBS wiel wat op mijn 325i zit.
                                        Nog preciezer: het is een kopie van de 14" variant. Bij de 15"ers lopen de spaken door tot het horizontale deel van de velgrand(wat ik toch wat mooier vind).

Oh ja gefeliciteerd! Duits+groot+RWD kan ook bijna niet verkeerd zijn, natuurlijk. :-)
                                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Ha, die MN-P;

"Duits+groot+RWD kan ook bijna niet verkeerd zijn, natuurlijk. :-)"

Bijna....
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Gratuliere!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                                              Hebben die Opels ook niet dezelfde steek als de oude grote BMW's? 5x120?
                                              Opel heeft 5 x 110.

Nou ben ik niet zo'n velgen-fetishist. Dus of de spaken nu doorlopen of niet, ik vind dit wel mooi en beschaafd eruit zien, en dat is mij best.
                                              Last edited by Ruud; 05-09-08, 09:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                                Oh ja gefeliciteerd! Duits+groot+RWD kan ook bijna niet verkeerd zijn, natuurlijk. :-)
                                                Thanx, :-)

En van de kanttekening van Hansv mag je je afvragen hoe Duits die auto is.
                                                Vindt dat bij Ford altijd een beetje onduidelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                  Ha, die MN-P;

"Duits+groot+RWD kan ook bijna niet verkeerd zijn, natuurlijk. :-)"

[IMG] KNIP ![/IMG]

Bijna....
                                                  Ja leuk Hans, zit mijn draadje ff te verzieken met foto's van Ford's.
                                                  Daar ben ik net van afgekickt.

Comment

Prachtige kar Ruud!
                                                    Als de techniek in net zo'n staat is als de looks, dan zit het wel goed.
                                                    Ziet er ook niet uit als een ouwe kamperbak, maar mooi ingetogen.

Veel plezier ermee!
                                                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Heel gaaf ding! Zo'n Senator is altijd al een relatief bijzondere verschijning geweest, en tegenwoordig (zeker in deze staat) helemaal. Veel plezier ermee!

Comment

Schitterend ding man! Ondanks dat ik [understatement]geen Opelfan[/us] ben, heeft ook dat merk zo z'n briljantjes, en die Senator is er wat mij betreft één van. Heerlijk goeie foute kleur ook, in keurige staat, top!

Andere Opelbriljantjes zijn wat mij betreft de Monza, en bv. die SKITTERENDE gouwe A-Manta die ik vanochtend in Aalsmeer zag staan. BONER!
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

*kan alleen maar instemmen*

Sterker nog, ik heb meteen allerlei foute Ferrero Rocher-associaties, dus helemaal GOED. :)
                                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ha, die Ruud;

Geen dank; kostte nog aardig wat mentale kracht voor mij als niet-Opelfan en genetisch behept Fordliefhebber uit oprechte jalouzie op een echt mooie Opel een onbetwist afzichtelijke Ford te moeten noemen....
                                                            Scherven brengen gelul.

Comment

LOL @ Hansv

Goed, ik heb hem nu in mijn bezit sinds 12 uur vanmiddag.

Eerste indruk (nee tweede want ik had er al meegereden): WOW!

Tot 3500-4000 RPM zeer soepel en vlot cruisen, vanaf 4000 RPM wat een beest! Die 6pitter zet dan hele grote stappen, voor wat ik gewend ben that is.

Ik loop al bijna drie uur met een hele grote grijns op mijn gezicht!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                                een onbetwist afzichtelijke Ford ...
                                                                Had je geen kleiner plaatje kunnen vinden?

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎