Heb weer eens de kriebels, wil een andere (gebruikte) auto.
Eisen, moet:
- "vracht" vervoerd in kunnen, dus redelijk grote laadruimte kunnen maken
- 4-5 personen in redelijke ruimte kunnen vervoeren
- exclusief zijn
- luxe interieur met alle snufjes (topstereo/satnav/climate/cruise/leer etc)
- exclusieve motor hebben, V8
- tiptronic/sequentiëel schakelen
- flinke aanhanger (min 2 ton) kunnen trekken
Ik kwam uit op twee heel verschillende auto's: 2004/2005 Volvo XC90 V8 en 2003/2004 Cayenne-S 4.5, deze liggen op ongeveer gelijk prijsnivo.
Heb met de Volvo gereden en die voldoet aan vrijwel alle eisen. De Yamaha V8 motor is top maar de XC90 hangt met name in de bochten stevig door, wil niet sportief gestuurd worden, gaf toch het gevoel: dit kan ik nog aanschaffen als ik bejaard ben.
Daarna in de Cayenne-S gereden en die is (zoals verwacht) een stuk sportiever met sturen en interieur heeft veel luxere uitstraling, is echter wel iets minder ruim.
Punt is wel dat ik zeer verschillende reviews lees over de Cayenne, van: "top auto, super" tot: "mankementenbak", permanent garage bezoeken, onbetaalbare reparatie/onderhoudskosten, nooit meer.
Iemand kennis van zaken over de Cayenne-S 4.5 die adviezen kan geven??
Eisen, moet:
- "vracht" vervoerd in kunnen, dus redelijk grote laadruimte kunnen maken
- 4-5 personen in redelijke ruimte kunnen vervoeren
- exclusief zijn
- luxe interieur met alle snufjes (topstereo/satnav/climate/cruise/leer etc)
- exclusieve motor hebben, V8
- tiptronic/sequentiëel schakelen
- flinke aanhanger (min 2 ton) kunnen trekken
Ik kwam uit op twee heel verschillende auto's: 2004/2005 Volvo XC90 V8 en 2003/2004 Cayenne-S 4.5, deze liggen op ongeveer gelijk prijsnivo.
Heb met de Volvo gereden en die voldoet aan vrijwel alle eisen. De Yamaha V8 motor is top maar de XC90 hangt met name in de bochten stevig door, wil niet sportief gestuurd worden, gaf toch het gevoel: dit kan ik nog aanschaffen als ik bejaard ben.
Daarna in de Cayenne-S gereden en die is (zoals verwacht) een stuk sportiever met sturen en interieur heeft veel luxere uitstraling, is echter wel iets minder ruim.
Punt is wel dat ik zeer verschillende reviews lees over de Cayenne, van: "top auto, super" tot: "mankementenbak", permanent garage bezoeken, onbetaalbare reparatie/onderhoudskosten, nooit meer.
Iemand kennis van zaken over de Cayenne-S 4.5 die adviezen kan geven??