Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VAG en emissieprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Rupert Stadler is vanochtend vastgezet. Kan me niet voorstellen dat ie dan nog kan aanblijven, als dit langer dan een dag duurt?

    http://www.faz.net/aktuell/wirtschaf...-15645922.html

    Comment


    • De Duitse auto industrie moet eens serieus gaan omdenken en snel gaan schakelen anders komen ze echt heel snel in serieuze problemen:
      https://www.amt.nl/ondernemen/artike...-2030-10156937

      Over WLTP:
      https://www.wltp-info.nl/wanneer-veranderingen-wltp/
      Last edited by janspeed; 18-06-18, 11:48.

      Comment


      • Wellicht begrijpt de industrie dat batterijen eigenlijk ook ruk zijn. En wat moeten ze als de politiek zich straks ineens wel druk gaat maken over de grondstoffen die in die batterijen gaan. Een beetje zoals de politiek diesels 5 jaar geleden nog geweldig vond.

        Comment


        • Er komen nieuwe technieken voor accu's aan die minder brandbaar zijn, minder snel slijten, minder zeldzame aardmetalen vereisen, sneller laden en bovendien meer energie bevatten(o.a. solid state). Dat is over 10 jaar in elk geval een beter alternatief dan diesel. Ik zal er ook geen traan om laten als die verdwenen zijn eerlijk gezegd... Het zou sowieso mooi zijn als de elektrische auto's een financieel goed alternatief werden voor kilometervreters, dan zet het tenminste zoden aan de dijk.
          Every second of your life is a part of your song

          Comment


          • Geweldig, ik wil er dan ook eentje, maar de status 'dat het er aan komt' (de industrie weet er ongetwijfeld meer van), is nu wellicht nog niet concreet genoeg om er miljarden investeringen op te baseren?

            Comment


            • Waarom niet? Tesla doet het toch ook? en Nissan, en Hyundai, en Renault, en Jaguar.
              Je kan je als groot Duits automerk toch niet door de feiten laten inhalen? Er moet toch een moment komen dat er in zo'n bestuurskamer nagedacht wordt over de midden en lange termijn? De EU-emissie-eisen worden steeds strenger, daardoor zullen grotere oud design motoren verdwijnen uit het aanbod.
              En qua ontwikkeling is de grens van de internal combustion engine wel zo'n beetje bereikt. Misschien dat er met de Sky-Active techniek van Mazda nog enkele procenten verbetering valt te bereiken maar dat is het dan wel.

              Er gebeurt in Europa toch meer dan ik dacht:
              https://t3n.de/news/daimler-neue-akku-fabrik-825462/
              http://www.kreiselelectric.com/blog/...eroesterreich/
              https://www.reuters.com/article/us-l...-idUSKBN1CH21W

              leuk, die fabrieken. Zonder accu's heb je immers niks aan E-auto's.
              Maar er moet dan wel aanvoer van grondstoffen zijn... China zit al stevig in Afrika. Europa ook??

              Ik zou best een E-auto willen hebben. Maar de echte revolutie komt pas als er accu's komen waarmee je 500km kan rijden en die je in 15min of korter vol kan laden. Ook die infrastructuur moet er nog komen. D.w.z. dat er bij iedere (nieuw) woonhuis een laadpunt moet komen, op iedere openbare parkeerplek een laadpunt, in iedere parkeergarage op elke parkeerplek een laadpunt.
              Dat gezeik om van laadpunt naar laadpunt te rijden om uberhaupt je eindbestemming te kunnen halen, dat is niet acceptabel.
              Last edited by janspeed; 19-06-18, 14:39.

              Comment


              • Begrijp me goed, ik wil dat ook wel als opvolger van mijn eco-diesel. Binnenkort krijg ik enkele dagen een e-Golf mee, datum moeten we nog prikken, een keer als de reguliere berijder een rit van >200 km heeft (hij neemt dan mijn clio mee) - wat meteen alles zegt...

                Als het maar eens opschoot met die ontwikkelingen dus. En hoe slim is het dan voor de industrie nu mega te investeren in de huidige meuk?

                Comment



                • Horst Lüning in zijn eigen typisch Duits-rationele stijl over Duitse diesel politiek, diesel emissie techniek , auto-industrie en auto-toelever-industrie en auto markt ontwikkelingen:



                  Voor wie hem nog niet heeft gevonden op YT een klein beetje achtergrond over Horst Lüning: hij runt whisky.de, is een diplom ingenieur aeromotive technik, ex- hobbypiloot, heeft jaren in de Duitse auto industrie gewerkt en hij is een EV fanaat. Inmiddels rijdt hij zijn 3de Tesla S.

                  Comment


                  • Porsche koopt 10% van RIMAC. blijkbaar al in Juni 2018. Lijkt mij een belangrijke stap. Voor alle merken binnen VAG
                    http://www.roadandtrack.com/new-cars...ac-automobili/
                    Last edited by janspeed; 22-01-19, 13:32.

                    Comment

                    Working...
                    X