’BMW komt met viercilinder turbo’
Het moet niet gekker worden! BMW overweegt z’n zes-in-lijn motoren te vervangen door geblazen viercilinders.
Dat heeft een BMW-medewerker althans tegen Business Week gezegd. Het grootste voordeel van een viercilinder turbomotor ten opzichte van een ongeblazen zes-in-lijn is natuurlijk het lagere verbruik. Dat is erg belangrijk voor BMW, want het merk moet in 2012 qua CO2-uitstoot in de buurt van de EU-eis van 120 gram per kilometer zitten.
De ongeblazen zes-in-lijn is echter een belangrijk deel van het erfgoed van het Beierse merk, dus het laatste woord is hierover nog niet gesproken. Bovenin het motorenpalet is BMW in ieder geval al wel stevig aan het downsizen met zes- en achtcilinder turbomotoren.
Het moet niet gekker worden! BMW overweegt z’n zes-in-lijn motoren te vervangen door geblazen viercilinders.
Dat heeft een BMW-medewerker althans tegen Business Week gezegd. Het grootste voordeel van een viercilinder turbomotor ten opzichte van een ongeblazen zes-in-lijn is natuurlijk het lagere verbruik. Dat is erg belangrijk voor BMW, want het merk moet in 2012 qua CO2-uitstoot in de buurt van de EU-eis van 120 gram per kilometer zitten.
De ongeblazen zes-in-lijn is echter een belangrijk deel van het erfgoed van het Beierse merk, dus het laatste woord is hierover nog niet gesproken. Bovenin het motorenpalet is BMW in ieder geval al wel stevig aan het downsizen met zes- en achtcilinder turbomotoren.
Comment