Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini clubman cooper D

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mini clubman cooper D

Afgelopen week even een stukje gestuurd in een Mini Clubman Cooper D.

Moet van mening zijn dat er toch nog leuke nieuwe auto's worden gemaakt, tsjonge jonge, wat stuurt dat ding gaaf. Als dieselhater stapte ik achter het stuurtje, maar moet eerlijk toegeven dat dit nieuwe 110 pk diesel blokje perfect in de mini past, geen enkele turbolag of traagheid te vinden.

Het is een ontzettend geinig ontworpen autootje geworden, dubbele achterdeurtjes, een enkel suicide deurtje voor de instap naar achteren, en vele kleine gadgets / details, helaas ook weer een paar plasticfantastic details zoals in de vorige new mini ...

Een aanwinst voor de nederlandse wegen dit wagentje ... jammer dat ze zo duur zijn ...

JPD
    VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Best leuk, maar dan liever niet de wagon vind ik.
    En die diesel had 140pk ofzo moeten hebben.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Een vriend van me krijgt zn Cooper D in oktober. Echt een fun karretje. Eens met Harry dat ie iets meer vermogen zou moeten hebben, maar zo tovert deze auto ook al een lach op je gezicht.
      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Mhoah, kreeg nu niet echt een gevoel van ondermotorisering in de mini. 10.4 sec 0-100 en + 190km/h op top zijn nou ook niet echt treurige waardes.
        Kortom, gewoon betere leren sturen :-) met dit wagentje kun je gang houden in de bochten :-)

Vorige week ook nog een ritje gemaakt in een hagelnieuwe E92 M3, tja, die had inderdaad wat meer power, zat wel gang in zeg maar ... da's echter weer een heeeel ander verhaal .

Comment

ja, ik heb het ook bekeken, maar:
          * Koffertje totaal onbruikbaar
          * Suicide Deurtje is een gimmick - gehassel met die gordel is gewoon onvergeeflijk.
          * Plastieken achterkant is een beetje 'ouch'.
          Maar mocht ik happy single zijn, graag eentje in het bruin :-)
          Rock on. RS.

Comment

We wilde eerst ook voor de Cooper D gaan. Vriendin kreeg echter claustrofobie van het erg compacte interieur.
            Auto stuurt wel erg goed en de verdere rijeigschappen zorgen voor een smile op je gezicht.
            Maargoed, ze wilde liever een 1 serie...uiteindelijk werd het een 318d HE omdat het prijsverschil met een volle 118d in de lease wel meeviel.

Hoe dingen kunnen lopen:)

Comment

@ RS, ik heb in een bruine gereden, met knappe wieltjes, een audio pakket en leren interieur ... erg erg leuk ding ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                Best leuk, maar dan liever niet de wagon vind ik.
                En die diesel had 140pk ofzo moeten hebben.
                Ik kan me herinneren dat boris/djurre erg veel moeite had om een soortgelijk geval af te schudden met zijn 150 pk Alfa. Dus die auto is best vlot!
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JPD Bekijk bericht
                  @ RS, ik heb in een bruine gereden, met knappe wieltjes, een audio pakket en leren interieur ... erg erg leuk ding ...
                  Ja, inderdaad ... dat idee had ik ook, maar ik ben dan ook geen happy single. Dus het wordt niks voor mij. :-)
                  Last edited by rocketscience; 19-09-08, 15:28.
                  Rock on. RS.

Comment

Ben benieuwd.
                    Kiwi girlfriend gaat hem morgen ophalen, de Clubman D. Nieuw in doos, nooit gebruikt :) Ook nooit in proefgereden trouwens, vrouwen......(quote: 'Hij heeft een sportknop, dus dat zal best snel zijn')

Zal wel wennen zijn, van een 407 full-options naar een Mini.
                    Rij-impressie zal binnenkort wel volgen.
                    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

veel leuker toch dan een 407? Lekker wendbaar, je tilt 'm zo op om te parkeren. Sja wat minder comfortabel, maar goed.......

Comment

Ik ben benieuwd, maar ze vind hem leuk dus dan rijdt hij ook goed. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                          Sja wat minder comfortabel, maar goed.......
                          Dat is denk ik een onterecht vooroordeel. Zo lang ze het sportonderstel niet gekozen heeft valt dat alleszins mee IMHO. Ik vind hem erg prettig stevig gedempt, hij is relatief stil (mits er een originele BMW voorruit in zit, maar dat is een ander verhaal) en de stoelen passen mij prima, ondanks mijn less than minimal postuur. Ik ben er nu al meerdere malen dwars door Europa mee geblazen, tot en met dik 1300 km op één dag, zonder een centje pijn. Vorige week nog fluitend Zell am See -> Arnhem gedaan in minder dan 7,5 uur. Geen fluitende oren bij thuiskomst. Geen vermoeide rug. Hij is echt schitzofreen, de MINI. In de stad op & top stadsauto, op de snelweg een dikke Dreier met een vermogenstekort. :-)

Ik heb een aantal collegae die in een 407 rijden. Ik heb een aantal keren meegereden van en naar Eindhoven en Amsterdam en dan ben ik er ook wel klaar mee. Te slap gedempt en te zachte stoelen, naar mijn smaak.
                          Hubraum statt Spoiler

Comment

ik geloof er GEEN REET van dat een Mini comfortabeler is dan een 407, maar goed.

Comment

Dat ligt aan je woordkeus. Mij zul je niet horen zeggen dat een 407 minder comfortabel IS, maar dat VIND ik wel. Iets met ieder z'n eigen mening, smaken verschillen etc.
                              Hubraum statt Spoiler

Comment

Ochja... Een vriend van me vindt mijn verlaagde 205 comfortabeler dan ma's C4... Tis maar wat je wil hé!
                                '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Eindelijk...fotootje!

Begin eigenlijk steeds meer te genieten van de Mini. dak open, sportknopje aan, mega-fun.

Comment

Leuk om te lezen dat je er mee in je sas bent. Sjieke kleurencombi! Ik sluit een Clubman zeker niet uit als opvolger van m'n 'gewone' Cooper, zeker niet nu er sprake is van versies met de 2,0 BMW diesel. Er wordt gefluisterd over een 150 pk versie. Lijkt mij prima.
                                    Hubraum statt Spoiler

Comment

Hij is van mijn vriendin, maar dat maakt verder weinig uit, alle prive-kilometers zit ik achter het stuur :)

Mini is gewoon echt gaaf, en het dieselblokje snel genoeg. Gewoon mega-lol, maar niet echt voordelig, da's waar.

Comment

Working...
                                      X
                                      😀
                                      🥰
                                      🤢
                                      😎
                                      😡
                                      👍
                                      👎