Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Seat A4 eh Exeo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Seat A4 eh Exeo

http://www.autointernationaal.nl/art...hp?id=8336&n=0

Best een goed plan eigenlijk. De oude A4 opnieuw verpakken als Seat.
    Als ze de bouwkwaliteit een beetje handhaven en er een Seat-sportief karakter ťn een Seat-prijs aan geven, dan is dit echt een hele goeie koop.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

http://www.denieuweseat.nl/

Ben benieuwd wat 'ie gaat kosten. Kan in potentie een hele sterke aanbieding worden. Gaat sowieso beter verkopen dan die afzichtelijke halve bus nu....
    2019 Volvo V60 T6

Comment

Ha, die Gummers;

Heeft Cobraman de nickname Exeoman al weggekaapt?
      Scherven brengen gelul.

Comment

Seat is eindelijk weer een merk met leuke sportieve wagens ipv halve gare knakenbusjes. Nieuwe Toledo ziet er werkelijk niet uit :s

Dit ding ziet er SUPER uit, beter dan de ouwe Toledo. Ik vind de oude Toledo trouwens nog steeds een hele mooie wagen.

Comment

'Het instapmodel, de 1.6 Reference, gaat vermoedelijk circa 24.750 euro kosten. Dat is maar 100 euro meer dan de eenvoudigste Volkswagen Jetta 1.6 moet opbrengen ... '

kijk dus maar naar de jetta prijzen en je hebt een prijs idee

naar mijn mening niet echt het koopje van de eeuw dan. skoda zit gunstiger qua prijzen

superb hangt rond de passat voor golf prijzen
          exea is minder ruim, voor jetta prijzen

ach, hoe dan ook, de station komt te laat voor mij, dan zit ik al in een andere auto. anders was hij interessant geweest

Comment

Eindelijk weer een knappe Seat!!
            Goed idee, maar dat mag ook wel na o.a. de nw Toledo....

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Volgens mij wordt dit best een aardig auto'tje!
              De prijs is best gunstig, hetzelfde dus als een Jetta maar die is een klasse kleiner.
              De laatste nieuwprijs van het oude type A4 was 30.590euro in 2007:

http://www.autoweek.nl/carbasedata.p...34018&cache=no

En dan zullen opties (en bv afleverkosten) ook nog eens goedkoper zijn waarschijnlijk.

Comment

Inderdaad best een fraaie auto, maar dat komt omdat ik de oude A4 ook altijd mooi heb gevonden. Ik begrijp wel dat dit kostentechnisch voor VW interessant is, maar ik kan weinig waardering opbrengen voor dit soort fantasieloze producten (net als de Passat-kloon Superb van de vorige generatie). VW probeert natuurlijk elk VAG-merk een eigen karakter, imago en doelgroep te geven -zodat niet teveel de indruk ontstaat dat het ene merk alleen een goedkopere variant van het andere is-, maar zo'n Exeo helpt in dat kader dan niet echt. Deze auto past ook niet echt in het duidelijk 'eigen' gezicht dat Seat de laatste jaren heeft ontwikkeld. Weliswaar niet altijd mijn smaak (mn de Toledo was spuuglelijk), maar wel herkenbaar en vrij uniek.

Comment

Creatieve armoede idd.

Comment

Ja, we gaan weer terug naar de tijd van de Marbella, die toch ook verrassende overeenkomsten met de Fiat Panda vertoonde :).

Als dit de nieuwe Seat-lijn wordt, zal de nieuwe Leon waarschijnlijk de huidige A3-met-Seatbadge worden, zodra dit model bij Audi vervangen wordt...op deze manier geeft Audi een aardige blik in de Seat-toekomst! Dat hele 'Auto Emocion'-verhaal wordt daarmee nog meer gebakken lucht dan het al was...

Comment

We gaan toch niet alle gezinscontainers en leasesletten van tegenwoordig waarderen op creativiteit he?! Ik zie het tegenwoordig al dat soort auto's als een noodzakelijk kwaad, laat het dan ook maar efficient gemaakt zijn! En als het interieur op het niveau van audi gaat staan, of voor mijn part VW, dan wordt het gewoon een heerlijke auto voor niet teveel pecunia. Die pecunia stop ik dan wel weer in mijn (ook niet zo heel creatieve want lotuskloon) badkuip :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maik Bekijk bericht
                        We gaan toch niet alle gezinscontainers en leasesletten van tegenwoordig waarderen op creativiteit he?!
                        Nou ja, toch wel. Het hoeft misschien niet allemaal superspannend te zijn, maar als er mooie 'gewone' auto's op de markt komen (CitroŽn C5, Passat CC bijvoorbeeld) kan ik dat zeker waarderen. Ik zie mijn dagelijkse auto -gelukkig niet- als een noodzakelijk kwaad. Makkelijker dan dit kan een fabrikant zich er niet van afmaken en is gewoon niet in lijn met de boodschap die VW wil overbrengen ten aanzien van het 'karakter' van hun merkenverzameling. Die hele platform-strategie kan ik zeker begrijpen (en is economisch gezien ook noodzakelijk), maar het opnieuw op de markt brengen van oude modellen onder een andere naam is wel een heel opzichtige budgetkeuze.

Comment

Ik heb liever dat Seat oude Audi-modellen lichtjes gaat faceliften en in de markt gaat zetten dan dat ze op de huidige wijze doorgaan.
                          Zo'n Seat A4 zie ik nog wel zitten, een huidige Leon of Toledo zou ik nooit nemen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Helemaal niet slecht! Vooral het dashboard van de A4 cabrio erin vind ik een gouden greep. Veel mooier.

En nee, het wordt zo niet echt een merk met een eigen karakter, maar wel een sterk aanbod. Als ik een volgende leaser ga zoeken dan zal ik weer eens een Seat-dealer binnenstappen.

Comment

Liever een Exeo dan een C5. Tuurlijk is het creatieve armoede, maar in de middenklasse is dat afgezien van een 159 eigenlijk allemaal. Een C5 zonder 18 inch ziet er niet uit, de Laguna is gewoon lelijk, en de rest is saai....

Dan liever een prima smoelende Seat die voor een leuke prijs veel biedt. De vorige generatie A4 kan misschien niet meer tegen de nieuwe C-klasse/Lexus/3-serie op, t.o.v. van de iets minder 'premium' wagens is het nog steeds een uitstekende auto met meer dan genoeg kwaliteiten.

Overigens, ik snap wel na het Toledo-debacle dat ze even geen risico's nemen.
                              2019 Volvo V60 T6

Comment

Ach, het doet me allemaal wat denken aan die Chinese fabrikanten, die kopieŽn van oude Europese modellen (Rover 75, Opel Frontera ed) onder een nieuwe naam op de markt (willen) brengen. Hiermee is Seat gewoon weer duidelijk het budgetmerk van de VAG groep; op zich niets mis mee (er zal absoluut veel meer geld mee verdiend gaan worden dan met de Toledo), maar dat is, dacht ik, niet wat VAG met Seat voor ogen had...

Comment

Nee, maar een hele serie lelijke auto's op de weg zetten was ook niet de bedoeling neem ik aan. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Inderdaad net de vorige generatie A4, maar nog net iets mooier.
                                    Interessante bak dus.
                                    Ben benieuwd of er nog een 'avant' komt?
                                    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

Ik ben meer benieuwd of er een 4.2 liter V8 Cupra komt :D
                                      2019 Volvo V60 T6

Comment

geen V6 en geen quattro
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Comment

Hmmm. Heel niet gek, eigenlijk. Weinig origineel nee, maar ja, nou en.

Diesel DSG met c-labeltje...? :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Jezus, moet je die foto van de achterbank zien. Als je langer dan 1.90m bent kan je alleen maar mensen zonder onderste ledematen meenemen! Dat was met de A4 ook al een drama.
                                              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                                Jezus, moet je die foto van de achterbank zien. Als je langer dan 1.90m bent kan je alleen maar mensen zonder onderste ledematen meenemen! Dat was met de A4 ook al een drama.
                                                Maar dat is bij veel concurrenten niet anders. (S40, 407, 159)

Comment

En dat is ook de reden dat ik niet verder kom met mn leaselijstje als Mondeo, Passat of Superb. Schande is het!
                                                  :o)
                                                  BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

wat je kan toch nog een Toledo bestellen?

Comment

Gaat Seat nu een poor men A4 bouwen? Helaas moet ik toegeven dat het wel de mooiste Seat uit hun gama is !!!!

Jan

Comment

Ha, die Gummers;

Mooi, die kofferdekselscharnieren. Heeft de Audi A4 niet eens (meer).
                                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Je gaat het pas zien als je het door hebt

Comment

tjeetje, het spatbordknipperlichtje blijft zelfs het zelfde :-)
                                                            fka v164

Comment

Niks mis mee joh, beter dan een 2e hands A4 :-)
                                                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Leuk, zo'n oude A4. Maar dan hoop ik wel dat 'ie ook de afwerking krijgt van de oude A4. Aan de foto's van 't interieur te zien is dat toch niet helemaal het geval. Ach ja, 't is zeker de mooiste Seat ever!

Comment

Working...
                                                                X