Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Facelift Skoda Octavia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Facelift Skoda Octavia

Er zijn foto's uitgekomen van de nieuwe gefacelifte Skoda Octavia. Met heeeeel aparte koplampen.
    Ik ben dr niet kapot van moet ik zeggen....

Wat linkjes:

Skoda heeft het Autosalon van Parijs gekozen voor de première van de gefacelifte Octavia.
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Nou, in dit geval is de opdracht 'facelift' wel heel letterlijk genomen...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

de auto is er zeker niet op vooruitgegaan. Lijkt teveel op een Koreaanse auto nu. Echt jammer.
      Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Mooi !!! Lijkt wel een dikke Benz zo !!!

Geintje. Het maakt de auto wel wat moderner. Affijn, komende weken ga ik er 1 bestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SweetRyan Bekijk bericht
          Mooi !!! Lijkt wel een dikke Benz zo !!!

Geintje. Het maakt de auto wel wat moderner. Affijn, komende weken ga ik er 1 bestellen.
          Aha, wat gaat het worden?

Kwam overigens net een O2 RS tegen in het geel!! Gatverdamme das echt geen porum..
          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Het wordt een doodsaaie Skoda Octavia 2 (en een half?) in de `van A naar B`uitvoering.

Een 105PK TDI Elegance Attractive Business Combi. Voor 28.500 Euro een redelijk complete auto, wat wil een mens nog meer !!!

Comment

Wel redelijk full-options inderdaad zo een AB uitvoering. RC heeft een 1.9tdi, geen strepentrekker maar best vlot en lekker zuinig.

Comment

@SweetRyan: even langs Edwin met die 1.9TDI, dan is ie net zo rap als de 2 litertjes met het voordeel dat de turbo en andere onderdelen er niet afvallen :)

28k was ook de prijs van de mijne in 2006, ik heb alleen een ambiente uitvoering met sportpakket genomen ipv een elegance. Ik had liever een strakker onderstel en sportievere look dan clima, verwarmde stoelen en ander loos gewicht ;)

Comment

Octavia: sport pakket is must have

ow ik lees nu dat er nog tijd is om je fout te corrigeren, sport pakket omvat bij mij:

225/17 sportcontact 3 bandjes, Pegasus lm wielen
                  20mm lager sport onderstel
                  sportstoelen (heerlijk! wat een zit)
                  3 spaak sportstuur met leer (ook heerlijk, geen knopjes meer op het stuur, who cares!)

1800 euro destijds geloof ik.

Persoonlijk wordt ik niet vrolijk van een Octavia met standaard golf onderstel (looks en rijden), maar ieder zn ding. Jij hebt er vast nog een gumbare auto naast, ik helaas niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                    ow ik lees nu dat er nog tijd is om je fout te corrigeren, sport pakket omvat bij mij:

225/17 sportcontact 3 bandjes, Pegasus lm wielen
                    20mm lager sport onderstel
                    sportstoelen (heerlijk! wat een zit)
                    3 spaak sportstuur met leer (ook heerlijk, geen knopjes meer op het stuur, who cares!)

1800 euro destijds geloof ik.

Persoonlijk wordt ik niet vrolijk van een Octavia met standaard golf onderstel (looks en rijden), maar ieder zn ding. Jij hebt er vast nog een gumbare auto naast, ik helaas niet.
                    Idd, mijne (2005 2.0 TDi 140 pk DSG elegance) staat erg hoog op de poten, en heeft een zwabberonderstel. Lekker comfortabel, en hij rijdt goed, dat wel, maar onderstel kon wat harder zijn. Je kan het echt merken bij flink afremmen, dan voel je dat de auto in zijn veren "duikt". Je voelt gewoon dat de veren moeite hebben de auto overeind te houden. Bij de Amsterdamse drempels heel erg blij dat ik die zwabberonderstel heb natuurlijk :p

En gelukkig heeft die van mij ook lederen stuur, plastic fantastic stuur heb ik in een paar wagens mogen gebruiken (Merc E270 CDi, Seat Toledo etc.) en daar irriteer ik me gewoon mateloos aan. Lederen stuur is IMHO een MUST.

1.9 gewoon chippen trouwens, kan makkelijk 140+ pk's worden, geen enkel probleem.
                    Last edited by EG; 19-10-08, 11:47.

Comment

De auto wordt vrijdag geleverd, met het Attractfve Bussiness pakket erop, cappuccino beige metallic is het geworden qua kleur. Geen sportonderstel, het is een gewone van A naar B auto.

Overigens is er nu een nieuw pakket geintroduceerd waardoor de auto wel heel erg goedkoop is geworden! Een Elegance met navigatie, xenon etc. voor nog geen 27mille.

Comment

Hier dan maar.

Volg de Skoda-rijder! Wie durft? :)

Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

hoe kun je daar nou spookrijden?! Die komt net vanaf knooppunt Oudenrijn, het is bijna onmogelijk om op die baan zo lang tegen het verkeer in te kunnen rijden..
                          Forza!

Comment

Dit slaat weer nergens op, het is nieteens een gefacelifte versie! Dat hoort hier toch niet. Owww....

Comment

Deze facelift is wel geslaagder JC ;-)

Misschien stond er veel file en reed het in de tegengestelde richting wel lekker door, logisch toch?
                              Last edited by veejay; 11-05-09, 14:07.
                              ----------------------------------------------------
                              F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

Ik rij nu een paar dagen in een Octavia TDI 1.9 105 PK, wegens schade aan de Bounty.

Rijd prima, motor is voldoende kwiek voor de (redelijk lichte) auto. Wel rumoerig, zo'n TDI. Ook heeft de auto opvallend veel windgeruis rondom het bestuurdersraam, en da's dus van iemand die altijd in auto's zonder vaste raamstijlen rijdt he. Verder is de auto nogal basic, handmatige airco, geen fijne stoelen.

Maar verder prima voor een paar dagen.
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Jasper die van mij heeft ook last van windgeruis, weet niet waardoor dat komt, misschien slechte afgestelde deuren ofzo?

Maar goed ik vond die 1.9 tdi juist zwaar tegenvallen, in de Golf 5 uitvoering zelfs (lichter dan O2?). Ik had het gevoel dat ie net niet genoeg trekkracht had om echt lekker te kunnen rijden. Kan ook zijn dat ik verwend ben met de 140 pk + DSG.

Wat me vooral stoorde is dat je echt veel toeren moest maken om "vlot" vooruit te komen, tot aan het irritante toe zelfs...

Toevallig: die Golf die ik recent had gereden was ook een drama uitvoering, geen enkele optie derop, alleen handmatige airco en electrische voor + achter. Zelfs cruise control of een boordcomputer kon er nog niet vanaf lol :)
                                  Last edited by EG; 26-04-10, 11:13.

Comment

Met mijn oorspronkelijke 105pk tdi durfde ik nauwelijks op de meest linkerbaan te rijden. Had het gevoel dat ik het allemaal niet bij kon benen. Boven de 140 km per uur was de fut er een beetje uit.
                                    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

"motor is voldoende kwiek voor de (redelijk lichte) auto"

Vond ik niet moet ik zeggen, net als de heren hierboven. Gelukkig zijn er bedrijfjes die dat probleem kunnen verhelpen. 105 pk is natuuurlijk een lachertje voor de onverwoestbare 1.9 PD TDI :)

Wat de stoelen betreft, duidelijk geen sportpakket dus.

Comment

Goed, bij deze is dus vastgelegd dat de spider nog ongeveer de helft van z'n vermogen heeft. :)
                                        You know that reality is immaterial

Comment

Het windgeruis is gewoon ruk bij die dingen. Net als bij een Seat Altea bijvoorbeeld. Gelukkig is het modelafhankelijk en niet merkafhankelijk want ik werd er af en toe GEK van.

Wel weer een zeer lage CW waarde overigens een Octavia.

Comment

Och, 't is natuurlijk geen 175 PK met DSG. En de eerste 2 versnellingen zijn nogal kort. Maar op de snelweg, in 5 en soms terug naar 4, kun je er best mee doorrijden hoor. Met een beetje schakelwerk rij je dan nog steeds de meeste bumperklevers weg.

Vind het niet rampzalig in elk geval. En dat-ie karig is en een minder luxe uitstraling heeft: tuurlijk. Hij kost de HELFT van mijn Bounty, en dan vind ik het eigenlijk opeens best veel auto voor je geld.

<insert standaard omhooggevallen leaselul-rant over "vervanger in dezelfde klasse" voor de humor om te lachen>
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Grappig, ik heb ooit een jongen van een schadebedrijf gesproken, die zich excuseerde voor de Focus wagon vervangauto. Passat was eerder gelijkwaardig aan een Octavia volgens hem, lol.

Qua ruimteaanbod voorin en in de kofferbak klopt het nog aardig ook :)

Comment

Even voor de goede orde: ik behoor dus NIET tot het gilde dat gaat mekkeren over de wagen waar hij een paar dagen in moet rijden omdat-ie te lomp is zijn eigen stuk schroot krasvrij te houden. :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Zoals Extaxi bedooel je, die een ford ka vervanger kreeg die uiteindelijk in een XC90 veranderde :)

Comment

Na nog een dagje Octavia mis ik toch wel wat creature comforts uit de CC. Middenarmsteun, da's toch wel een stuk relaxter rijden. Zo ook een DSG-bak. :)

En vanochtend dacht ik dat de airco stuk was. Bleek dat je die ook handmatig aan moet zetten, staat default op "uit" na het starten. OK. Weer wat geleerd. :)

En zo'n ouwe pompverstuiver klinkt toch wel wat agrarischer dan een common rail. Zeg maar wat Toledoman een "woeste diesel huil" zou noemen...
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik vind dat airco verhaal best vreemd, je zou verwachten die ie onthoud op welke stand ie de vorige keer stond? Bij mijn O2 is dat iig zo.

Comment

Ja, vanochtend was ie nog steeds aan, dus het zal wel aan mij liggen. Anyway, ding is weer ingeleverd.
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Over het geluid PD versus CR:

Dit heeft veel meer te maken met isolatiemateriaal dan de motortype zelf:

In de SuperB zijn er 2.0 pompverstuiver motoren geleverd, en de eigenaren dachten echt dat ze CR hadden. Dat is totaal niet waar, doordat de geluidsdemping erg goed is bij die wagen klinkt het als een CR motor...

De reden dat er overgeschakeld is op CR is dat de milieu eisen met PD niet gehaald kunnen worden.

Comment

Working...
                                                          X
                                                          😀
                                                          🥰
                                                          🤢
                                                          😎
                                                          😡
                                                          👍
                                                          👎