Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De knoop doorgehakt: het is geworden.....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De knoop doorgehakt: het is geworden.....

...de 320d.

De keuze was een C220cdi of een 320d. Zie ook hier: http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=1228

Waarom dan toch de BMW? Geen idee eigenlijk. Het was sowieso een heel moeilijke keuze. En ik weet eigenlijk nog steeds niet waarop de beslissing gebaseerd is. Afgelopen zaterdag heb ik een proefrit in de 320d gemaakt en daarna nog even bij de MB dealer naar binnen gelopen voor wat extra informatie. Was het de goedkope 17" optie op de BMW? Was het wellicht dat bij de MB dealer letterlijk alleen bejaarden rondliepen (althans, het meerendeel liep, er waren ook een bejaarde in een rolstoel..)? Zou beide kunnen.

Het is dus een 320d EXE geworden. Met als enige opties naast het EXE pakket de 17" Styling 160 velgen en het sportstuur. Uiteraard het lichtgrijze interieur.

En dan de exterieurkleur. Wellicht dat die toch de doorslag heeft gegeven. De laatste 2 BMW's waren midblauw (montego), maar deze wordt een andere kleur. Nooit gedacht dat ik ooit deze kleur zou kiezen, maar het zag er in het eggie zo gaaf uit!

Dus: raden maar! En dan niet elke kleur opnoemen, maar de kleur die jij denkt dat het zou kunnen zin. Benieuwd of iemand serieus op deze kleur zal gaan stemmen.

Beige
    fka v164

Comment

Gefeli, 320d is lekker rap.

Ik vind ze beide even mooi/leuk. Zo een keuze zou ik ook niet 1,2,3 kunnen doen hoor.

Heb je voor spacegrau gekozen? (lijkt op sparkling graphite).

Domme vraag, maar facelift versie toch?

Comment

Logisch, knalroze met een lichtblauwe striping.

Goeie keuze.
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Geen sportstoelen?

Verder: vind vooral het interieur (m.n. dat grote rad voor je) van de Benz een minpunt. Exterieur is dik voor elkaar, heeft wel avantgarde nodig.

Comment

Geen sportstoelen inderdaad. Ik had ze in de 320td, zaten prima, maar niet bij hele lange ritten. Vandaar dat ze niet in de 118d zaten en ook niet in deze E90.
            Het is de faceliftversie. En nee, roze was helaas niet mogelijk.

Comment

Hmm, ok. Ik vind de sportstoelen een USP van de 1 en 3.

Comment

Sportstoelen is toch echt een must. Zeker bij langere ritten.

Maar je moet niet al te breed en stevig gebouwd zijn. Indien je dat wel bent kan ik me voorstellen dat je ze niet neemt.

Comment

Boston Gruen?

Bij mij was het de zelfde afweging, C of 3. Ook bij de Mercedes dealer alleen maar oude vellen en Taxi chauffeurs gezien. Verder vond ik het grote stuur niet fraai, voetrem onhandig en waren de Avantgarde stoelen niet op niveau van BMW of Audi sport stoelen.
                  Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Waaatttt??? Geen sportstoelen maar die standaard tuinstoelen? Man, hernia gegarandeerd blabla, pauper blabla...
                    :-)

Congrats, Streamz!
                    Barberarot Metallic?

Comment

Wit, dezelfde kleur als het tempex van de shoarma-warmhouddozen?

:)

Proficiat, klinkt als een mooie auto.
                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                        Waaatttt??? Geen sportstoelen maar die standaard tuinstoelen? Man, hernia gegarandeerd blabla, pauper blabla...
                        Als je reet groot genoeg is, zitten die tuinstoelen ook wel als sportstoelen volgens mij ;-)

Comment

neem donker groen met chromen deurlijsten
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Met 113kg op 1m85 kan ik je vertellen dat die standaard zeteltjes comfortabel genoeg zitten ;)
                            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Platinabronze heet beige bij BMW, blijft gewoon beige natuurlijk.
                              fka v164

Comment

Streamz, Congrats! mooie auto!
                                Platin bronze?
                                Ben benieuwd!

Comment

Platinabronze is net zoiets als het Pinkquartz van m'n oude Saab. Maar die was ook oud roze van binnen, dus misschien kom je met PlatinaBronze nog weg, qua man :-)
                                  fka v164

Comment

Nogmaals: de sportstoelen heb ik al eens gehad. Lekker voor korte ritten, op lange ritten gaan ze me irriteren. Ik heb 2 weken geleden proefgereden in een 320d met sportstoelen. Ook op basis daarvan heb ik ze niet gekozen.

Hmm, toch 2 man in de goede richting. Het is inderdaad groen geworden. Althans, het is een soort grijs/groen. En moet je in het echt zien om het te kunnen beoordelen. De configurator van de 3 sedan geeft niet echt een goed beeld. Heel vreemd, maar de configurator voor de 3-coupe zit beter in de richting.

De kleur is TasmanGruen. Nieuw op de 3-serie, maar al wel te krijgen op de X6.
                                    Dit schijnt Tasmangruen te zijn: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=173400

Comment

Op die foto's van BMW lijkt elke kleur gaaf, zelfs zilver. ;-)
                                      Maar dit lijkt wel een coole kleur te zijn idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

goede keuze streamz! ik denk dat zo'n c op een gegeven moment toch naar pijp gaat ruiken........;-)
                                        Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamz Bekijk bericht
                                          Nogmaals: de sportstoelen heb ik al eens gehad. Lekker voor korte ritten, op lange ritten gaan ze me irriteren. Ik heb 2 weken geleden proefgereden in een 320d met sportstoelen. Ook op basis daarvan heb ik ze niet gekozen.

Hmm, toch 2 man in de goede richting. Het is inderdaad groen geworden. Althans, het is een soort grijs/groen. En moet je in het echt zien om het te kunnen beoordelen. De configurator van de 3 sedan geeft niet echt een goed beeld. Heel vreemd, maar de configurator voor de 3-coupe zit beter in de richting.

De kleur is TasmanGruen. Nieuw op de 3-serie, maar al wel te krijgen op de X6.
                                          Dit schijnt Tasmangruen te zijn: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=173400
                                          Ik zat serieus te twijfelen tussen Spacegrau en deze kleur (welke jij zou hebben gekozen). Grappig :) Kleuren lijken zelfs op elkaar, heel aparte kleur trouwens.

Comment

Ach, al die kleuren lijken op elkaar. Sparkling graphite klinkt gaaf en wordt veel verkocht, maar is gewoon een hele saaie kleur. Voor Spacegrau geldt een beetje hetzelfde.
                                            Dit groen is een beetje net zoiets denk ik. Staat allemaal erg goed (!!), maar is niet spectaculair. Zelfs mijn Havana-bruine lijkt soms meer grijsachtig en is verre van spectaculair.
                                            Beetje jammer dat ze zo overdreven op safe spelen met al die grijzige/donkere kleuren vind ik.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                              Ach, al die kleuren lijken op elkaar. Sparkling graphite klinkt gaaf en wordt veel verkocht, maar is gewoon een hele saaie kleur. Voor Spacegrau geldt een beetje hetzelfde.
                                              Dit groen is een beetje net zoiets denk ik. Staat allemaal erg goed (!!), maar is niet spectaculair. Zelfs mijn Havana-bruine lijkt soms meer grijsachtig en is verre van spectaculair.
                                              Beetje jammer dat ze zo overdreven op safe spelen met al die grijzige/donkere kleuren vind ik.
                                              Voor mij is een van de beste kleuren voor BMW's Le Mans blue. Niet saai, niet opzichtig gewoon heel mooi blauw.

Ik zag eens een keer in Duitsland een E92 coupe in een vergelijkbare blauwe kleur. Mooi hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                                goede keuze streamz! ik denk dat zo'n c op een gegeven moment toch naar pijp gaat ruiken........;-)
                                                Terwijl er allemaal kleuren voorbijkomen waar je die pijp ook gerust bij kunt aansteken. :)

Gefeliciteerd uiteraard, Streamz, maar toch jammer dat het niet de iets minder obligate keuze is geworden...

Want witte Benz vs. beige/grijze/blauwe BMW? Ik zou 't wel weten. :)
                                                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Prima keuze, die sportstoelen zijn idd toch wel erg lekker hoor ;-)
                                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Mooie wagen! Gefeliciteerd! @Harry; Sparkling Graphite kan je nu niet meer krijgen, helaas..
                                                    M3 DCT E93

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                      Hey, dat doen de kopers anders gewoon zelf hoor, net als jij ;) Als je knalrood of keihard blauw had gewild had je dat gewoon moeten aanvinken... :P
                                                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik vind dat de zitkwaliteit van BMW sportstoelen altijd behoorlijk overdreven wordt. In de e60 heb ik 200.000 km op standaard stoelen gezeten (alleen de optie lendesteun). Prima stoelen.
                                                        Nu zitten er in de e90 van mijn vriiendin sportstoelen. Leuk dat je de wangen kan opblazen en wat steviger zit, en dat je de lengte kan verstellen om je bovenbenen te steunen, maar om nu te zeggen dat ze veel beter zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marcel323ti Bekijk bericht
                                                          Ik vind dat de zitkwaliteit van BMW sportstoelen altijd behoorlijk overdreven wordt. In de e60 heb ik 200.000 km op standaard stoelen gezeten (alleen de optie lendesteun). Prima stoelen.
                                                          Nu zitten er in de e90 van mijn vriiendin sportstoelen. Leuk dat je de wangen kan opblazen en wat steviger zit, en dat je de lengte kan verstellen om je bovenbenen te steunen, maar om nu te zeggen dat ze veel beter zijn?
                                                          Nou, bij de keren dat ik een leen-auto mee heb die gewone stoelen heeft tov mijn sportstoelen (in zowel een E46 als mijn huidige 1er) prefeer ik toch echt mijn sportstoelen ipv die tuinstoelen.

Comment

Ik heb ook liever de sportstoelen, ze geven je veel meer zijdelingse steun, en als je lange benen hebt dan is zo'n uitschuifbaar zitvlak gedeelte best lekker. Maar als ik het nu achteraf bekijk...de standaard e60 stoelen waren gewoon goed, en zelfs de optionele lendesteun heb ik eigenlijk helemaal niet gebruikt.
                                                            Comfortstoelen vond ik overigens wel beduidend beter zitten, helaas konden die toen niet binnen mijn budget besteld worden.

Comment

Dutch, ik heb ook echt serieus zitten twijfelen.

De keuze voor groen compenseert de obligate keuze enigszins.
                                                              Vandaag de bevestigingsbrief gekregen en een mail met de leverdatum. Ik was er al bang voor, het wordt januari..klote leasemaatschappijen. En het wordt ARM autoleasing. Nog nooit wat mee te maken gehad, iemand ervaring mee?

Comment

Grrr..levering is laatste week november. 2 weken te laat dus.

Hier nog twee plaatjes van de kleur: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?p=3432500

Comment

Working...
                                                                X