Zo, ik rij even een paar daagjes in een Jetta 1.6FSI AUT6.
Wel een hel zo'n automaat!!! Echt zeer vervelend apparaat. Jammer, want de rest van de auto bevalt mij in principe prima. Ziet er goed uit in het zwart, compleet uitgerust, lekker stil, ergonomie in orde, etc, etc.
Maar die automaat die doet precies wat ik juist niet wil.
Bij het wegrijden maakt de motor erg veel toeren. Zelf wil ik als het niet nodig om snel weg te trekken gewoon snel opschakelen. Het nieuwe rijden, stiller, etc. Af en toe wanneer ik de ruimte heb ff lekker doortrekken.
Maar deze automaat schakelt pas heel laat op. Als je rustig wegtrekt al bij 4000rpm. Als je iets vlotter wegtrekt meteen al 5000+rpm. Maar geen naverwante acceraltie.
De verhouding tussen het vermogen dat geleverd wordt en de toeren kloppen gewoon niet, is niet in verhouding. De automaat rijdt net als iemand die helemaal geen gevoel voor techniek en autorijden heeft. Die constant in de verkeerde versnelling zit.
Daarnaast snap ik niet dat VAG dit zo programmeert. Onnodig hoog toeren is immers meer verbruik en er zijn tegenwoordig veel mensen die ook daar naar kijken. En die motor kan prima acceleren met lagere toeren.
Je kan ook wel manueel schakelen, maar dat valt ook erg tegen.
Wel een hel zo'n automaat!!! Echt zeer vervelend apparaat. Jammer, want de rest van de auto bevalt mij in principe prima. Ziet er goed uit in het zwart, compleet uitgerust, lekker stil, ergonomie in orde, etc, etc.
Maar die automaat die doet precies wat ik juist niet wil.
Bij het wegrijden maakt de motor erg veel toeren. Zelf wil ik als het niet nodig om snel weg te trekken gewoon snel opschakelen. Het nieuwe rijden, stiller, etc. Af en toe wanneer ik de ruimte heb ff lekker doortrekken.
Maar deze automaat schakelt pas heel laat op. Als je rustig wegtrekt al bij 4000rpm. Als je iets vlotter wegtrekt meteen al 5000+rpm. Maar geen naverwante acceraltie.
De verhouding tussen het vermogen dat geleverd wordt en de toeren kloppen gewoon niet, is niet in verhouding. De automaat rijdt net als iemand die helemaal geen gevoel voor techniek en autorijden heeft. Die constant in de verkeerde versnelling zit.
Daarnaast snap ik niet dat VAG dit zo programmeert. Onnodig hoog toeren is immers meer verbruik en er zijn tegenwoordig veel mensen die ook daar naar kijken. En die motor kan prima acceleren met lagere toeren.
Je kan ook wel manueel schakelen, maar dat valt ook erg tegen.
Comment