Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X6 xdrive 35d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• X6 xdrive 35d

Van het weekend ter beschikking gehad, dus kan ik er mooi wat over typen hier. :)

In eerste instantie: verschrikkelijk hok qua styling. En eigenlijk in tweede instantie ook, ik kan alleen de aantrekkingskracht wel begrijpen. Het is een imposante auto. Deze was in het zwart, met goede wielen (foto's volgen) en dat smoelt goed.

Van binnen van alle gemakken voorzien, mooie stoelen die automatisch aanpassen aan de bestuurder, net als de stuurhoogte. iDrive wat makkelijk werkt en een cameraatje voor het achteruit rijden. Wat je ook echt nodig hebt, want je ziet geen ene moer naar achteren, en zéker niet als het vlak achter je staat of vrij klein is (paaltjes, struiken, kinderen) Ook onderweg zie je de persoon die achter je staat bij het stoplicht gewoon helemaal niet. (tenzij ze ook in zo'n hippe SUV/SAV/etc rijden)

Het rijden zelf: geweldige kracht en verbazingwekkend snel voor zo'n zwaar ding. Kickdown rammen betekent VEEL zwarte rook, maar een ongekende acceleratie. Klein sprintje tegen de GTA gedaan, die marginaal sneller is, maar daar moet je wel vol aan de bak. in de X6 kon ik tijdens het sprintje nog even de navigatie instellen, andere radiozender opzetten en in de spiegel checken of er wat tussen m'n tanden zat ;)
    Voor het betere bochten werk verwacht je een enorme overhangorgie met schreeuwende banden en middelpunt vliedende tonnen, maar dat was een grote verrassing; het is een superstrak sturende auto, met al dat gewicht meebeschouwd. Deze was voorzien van Adaptive Drive, waardoor het overhangen zeer succesvol wordt tegengegaan. Samen met deze maat banden stuurde het nog erg strak en ging het zelfs erg hard rond rotondes.

Ook irritatie door de grote wielen die erg zoekerig aanvoelden, en het active steering systeem vind ik ook wat vervelend door het plotselinge zwaardere en lichtere sturen.

Veel bevestiging en toch wat verrassende positieve ervaringen dus. Maar voor dat geld -daar gaan we weer- altijd wat anders. RS4 bijvoorbeeld?

laatste nieuwprijs € 99.830 (vanaf voor 35d HE, dus nog even bukken voor extra opties)
    aantal cilinders 6, in lijn
    kleppen per cilinder 4
    cilinderinhoud 2993 cm3
    max. vermogen 210 kW (286 pk)
    4400tpm
    max. koppel 580 Nm
    1750tpm
    massa leeg 2085 kg (!)
    topsnelheid 236 km/h
    acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
    verbruik gecombineerd 8,3 l/100km
    Forza!

Hmmm.... Dat is de 2e hier die zegt dat de X6 goed stuurt.
    Zou het dan echt zo zijn? :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zie o.a. dit : http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=1178

Alfa Giulia 1300 (1966)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

ah, ik zocht al een draadje met de X6, omdat ik me niet kon voorstellen dat die nog niet besproken was. Niet goed gezocht dus.
        Forza!

Comment

Maar best aardig ding dus en rijdt beter dan je verwacht.
          Ding kost echter wel 100K! Koop je ook een nieuwe Corvette voor of een gebruikte 360 Modena.

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja precies, voor dat geld altijd wat anders. 997 van een jaartje oud oid. Keus zat, en praktisch alles is mooier :)

nog een paar foto's:

Last edited by Scudetto; 21-10-08, 07:57.
            Forza!

Comment

Ja, echt mooi vind ik hem idd niet.

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Bijna 2100kg! Ongelooflijk eigenlijk, dat met al die hulpmiddelen zo'n auto gewoon strak stuurt. Verder ziet het er niet uit, en koop ik voor 100k inderdaad ook wel wat anders. Waar heeft BMW deze auto eigenlijk voor bedoeld? Voor de X5 rijder die een iets sportievere look wil? :-S

Comment

Nee. Niks van dat alles. Gewoon. Om winst te maken. Zouden ze bij Saab eens een voorbeeld aan moeten nemen. :)
                  You know that reality is immaterial

Comment

Jeetje Tijmen, en dat van een BMW fan. :)
                    Forza!

Comment

De gehele aan Nederland toegewezen voorraad X6 en is reeds uitverkocht had ik begrepen.................................tja, wat moet je er nog van zeggen ( behalve dat ik zo`n ding nooit zou kopen, ben zeer tevreden met de M3...........:-))
                      Last edited by Romo; 21-10-08, 18:55.
                      If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

voorraat? ;-) Is dat een voorraad honing?
                        ---------------------------
                        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                          Nee. Niks van dat alles. Gewoon. Om winst te maken. Zouden ze bij Saab eens een voorbeeld aan moeten nemen. :)
                          LOL!

Wij hebben al zo'n auto SS, de 9-7X. Net zo lelijk, alleen op dit lelijke gedrocht staat BMW en dan wil men er graag voor bukken :-)

Comment

Hmja, maar die Beemert rijdt nog best ok. (relatief) en dat kan ik van die trailblazer, eh 9-7X (helaas) niet echt zeggen.
                            Forza!

Comment

heb al 2 witte X6'en gezien, mooier dan een zwarte imho
                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                                voorraat? ;-) Is dat een voorraad honing?
                                oeps; gewijzigd............:-)
                                If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

In Parijs is 't ding veel te zien. In m.n. wit. Ik vind 'm mooi.

Comment

Een witte staat ook bij mij in de straat, staat ook goed inderdaad.
                                    Forza!

Comment

Neen, het is geen mooie auto, het is een stoere auto, een onaangepaste auto, maar het is geen mooie auto. Tang op een varken eigenlijk, net zoals die prentjes van vroeger met de bovenkant van een giraf en de poten van een kip ... dit is een schot in de roos, want het is een BMW en het is stoer. Maar kom niet af dat het een mooie auto is ... er is een verschil tussen estethiek en schoonheid versus uitstraling en aantrekkingskracht. net zoals de Defender/Disco geen 'mooie' auto is, maar wel een aantrekkingskracht heeft, net zoals een willekeurige Aston Martin van de laatste drie jaar wel een mooie auto is, die lijnen kloppen gewoon.
                                      Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
                                        De gehele aan Nederland toegewezen voorraad X6 en is reeds uitverkocht had ik begrepen.................................tja, wat moet je er nog van zeggen ( behalve dat ik zo`n ding nooit zou kopen, ben zeer tevreden met de M3...........:-))
                                        Gisteren een krantje in de bus van dealer die beweert alles (X6 dus) direct uit voorraad te kunnen leveren.
                                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Afgrijselijk lelijke auto die zo in het rijtje Actyon / Kyron kan.

Wat een mispeer.
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ze kunnen hem nóg lelijker maken dan hij al is!

Comment

Zie zo'n ding nu regelmatig rijden, een paar malloten hier in het dorp hebben zo'n ding gekocht nl. maar nee het went nog niet.
                                              fka v164

Comment

Heb 'm wel eens zien rijden, en het is de enige auto die in het echt NOG lelijker is dan op de foto.

Ik denk dat ie ontworpen is door een stagair bij BMW. Laat op de avond. Tijdens het Oktoberfest. Ergens tijdens de vijf minuten tussen de gedachte, "Jawel, na zeven literpullen bier kan ik best naar huis lopen", en de gedachte, "Het is toch best wel asociaal dat ik hier de Hofgarten sta vol te kotsen".
                                                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

icm een Sumoworstelaars obsessie
                                                  fka v164

Comment

Ha, die Gummers;

De eerste live encounter met een X6 had ik op de weg terug van de bioscoop waar zoonv en ik The Dark Knight hadden gezien. Aangezien de X6 in kwestie ook zwart was lag de associatie met Batman's Tumbler voor de hand. De laatste won, want die is čcht stoer.
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Ja. Dit is meer Batman's Butt Plug. Gadverdamme wat een rijdende kotsplakaat.

Maar gelukkig rijdt-ie lekker. :)
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

En heeft ie een prop. En gratis penisverlenger. Damn, waarm lopen mensen hier nog in?
                                                        Rock on. RS.

Comment

wat een vreselijke lelijke overprijsde fout geld proletenbak
                                                          net van de zijkant een prius wat hoog op de wielen met een bmw embleem
                                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                                                            In Parijs is 't ding veel te zien. In m.n. wit. Ik vind 'm mooi.
                                                            dat verbaasd me nix met zon bezwete plofkop met vette krulletjes in de nek en iets te opzichte schakelketting;-)

preventief steriliseren dat gajes dat hierin wil rijden
                                                            Last edited by motroosje; 10-12-08, 21:57.
                                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Zulke auto's zijn toch best handig. Dan weet je in elk geval waar je je drugs en Norinco .45 ACP kunt kopen. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zo'n X6 roept aardig wat agressie op, blijkbaar.

BUSSUM - Een nog onbekende man is dinsdag in Bussum omgekomen door een schietpartij bij hotel Jan Tabak aan de Amersfoortsestraatweg.
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X