Van het weekend ter beschikking gehad, dus kan ik er mooi wat over typen hier. :)
In eerste instantie: verschrikkelijk hok qua styling. En eigenlijk in tweede instantie ook, ik kan alleen de aantrekkingskracht wel begrijpen. Het is een imposante auto. Deze was in het zwart, met goede wielen (foto's volgen) en dat smoelt goed.
Van binnen van alle gemakken voorzien, mooie stoelen die automatisch aanpassen aan de bestuurder, net als de stuurhoogte. iDrive wat makkelijk werkt en een cameraatje voor het achteruit rijden. Wat je ook echt nodig hebt, want je ziet geen ene moer naar achteren, en zéker niet als het vlak achter je staat of vrij klein is (paaltjes, struiken, kinderen) Ook onderweg zie je de persoon die achter je staat bij het stoplicht gewoon helemaal niet. (tenzij ze ook in zo'n hippe SUV/SAV/etc rijden)
Het rijden zelf: geweldige kracht en verbazingwekkend snel voor zo'n zwaar ding. Kickdown rammen betekent VEEL zwarte rook, maar een ongekende acceleratie. Klein sprintje tegen de GTA gedaan, die marginaal sneller is, maar daar moet je wel vol aan de bak. in de X6 kon ik tijdens het sprintje nog even de navigatie instellen, andere radiozender opzetten en in de spiegel checken of er wat tussen m'n tanden zat ;)
Voor het betere bochten werk verwacht je een enorme overhangorgie met schreeuwende banden en middelpunt vliedende tonnen, maar dat was een grote verrassing; het is een superstrak sturende auto, met al dat gewicht meebeschouwd. Deze was voorzien van Adaptive Drive, waardoor het overhangen zeer succesvol wordt tegengegaan. Samen met deze maat banden stuurde het nog erg strak en ging het zelfs erg hard rond rotondes.
Ook irritatie door de grote wielen die erg zoekerig aanvoelden, en het active steering systeem vind ik ook wat vervelend door het plotselinge zwaardere en lichtere sturen.
Veel bevestiging en toch wat verrassende positieve ervaringen dus. Maar voor dat geld -daar gaan we weer- altijd wat anders. RS4 bijvoorbeeld?
laatste nieuwprijs € 99.830 (vanaf voor 35d HE, dus nog even bukken voor extra opties)
aantal cilinders 6, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2993 cm3
max. vermogen 210 kW (286 pk)
4400tpm
max. koppel 580 Nm
1750tpm
massa leeg 2085 kg (!)
topsnelheid 236 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
verbruik gecombineerd 8,3 l/100km
In eerste instantie: verschrikkelijk hok qua styling. En eigenlijk in tweede instantie ook, ik kan alleen de aantrekkingskracht wel begrijpen. Het is een imposante auto. Deze was in het zwart, met goede wielen (foto's volgen) en dat smoelt goed.
Van binnen van alle gemakken voorzien, mooie stoelen die automatisch aanpassen aan de bestuurder, net als de stuurhoogte. iDrive wat makkelijk werkt en een cameraatje voor het achteruit rijden. Wat je ook echt nodig hebt, want je ziet geen ene moer naar achteren, en zéker niet als het vlak achter je staat of vrij klein is (paaltjes, struiken, kinderen) Ook onderweg zie je de persoon die achter je staat bij het stoplicht gewoon helemaal niet. (tenzij ze ook in zo'n hippe SUV/SAV/etc rijden)
Het rijden zelf: geweldige kracht en verbazingwekkend snel voor zo'n zwaar ding. Kickdown rammen betekent VEEL zwarte rook, maar een ongekende acceleratie. Klein sprintje tegen de GTA gedaan, die marginaal sneller is, maar daar moet je wel vol aan de bak. in de X6 kon ik tijdens het sprintje nog even de navigatie instellen, andere radiozender opzetten en in de spiegel checken of er wat tussen m'n tanden zat ;)
Voor het betere bochten werk verwacht je een enorme overhangorgie met schreeuwende banden en middelpunt vliedende tonnen, maar dat was een grote verrassing; het is een superstrak sturende auto, met al dat gewicht meebeschouwd. Deze was voorzien van Adaptive Drive, waardoor het overhangen zeer succesvol wordt tegengegaan. Samen met deze maat banden stuurde het nog erg strak en ging het zelfs erg hard rond rotondes.
Ook irritatie door de grote wielen die erg zoekerig aanvoelden, en het active steering systeem vind ik ook wat vervelend door het plotselinge zwaardere en lichtere sturen.
Veel bevestiging en toch wat verrassende positieve ervaringen dus. Maar voor dat geld -daar gaan we weer- altijd wat anders. RS4 bijvoorbeeld?
laatste nieuwprijs € 99.830 (vanaf voor 35d HE, dus nog even bukken voor extra opties)
aantal cilinders 6, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2993 cm3
max. vermogen 210 kW (286 pk)
4400tpm
max. koppel 580 Nm
1750tpm
massa leeg 2085 kg (!)
topsnelheid 236 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
verbruik gecombineerd 8,3 l/100km
Comment