Heren Gummers,
Het is lang geleden dat ik hier gepost heb; het was namelijk nogal druk op mijn werk (credit crunch had de nodige uitwerkingen zogezegd). Maar inmiddels heb ik wat vrije tijd en die gaat dan graag naar het internet afstruinen voor auto's en het maken van de daarbij behorende plannen.
Het oorspronkelijke draadje over de 3.2 op het oude Gummen is helaas verloren gegaan vermoed ik. Opdat ik tzt (hopelijk medio/eind '09) bij het aanschaffen van zo'n hok ook jullie expert/fetisjisten approval heb, lijkt het mij verstandig om hem hier te laten herrijzen;)
Een aantal van jullie heeft er zo een in bezit gehad (Harry iig). Wat waren jullie bevindingen mbt aanschaf en gebruik?
- Wat waren je vereisten aan het model?
- Waar heb je gezocht?
- Waar kocht je 'm uiteindelijk?
- Hoe rijdt het? (Voor de beeldvorming: ik heb nog niet het genoegen gehad om met een 3.2 te rijden, maar ben bijvoorbeeld wel E30's gewend Afgezien van het feit dat de configuratie van de auto's heel verschillend is, voelt zo'n 3.2 enigszins hetzelfde aan? (both from the same era))
Zelf zit ik te denken aan de volgende criteria:
- Antraciete 3.2 carrera met een zwart vollederen interieur
- De G50 bak voor obvious reasons
- De sportstoelen met de brede zijsteunen zoals die in de 930 zaten
- 16" Fuchs
- Europees model (ivm verlichting en bumpers die nét even ranker zijn)
Enig zoek werk leverde al op dat in '87 de G50 bak kwam (en verdwenen helaas de donkere Porsche letters in de rode band) en in '88 15" Fuchs, elektrisch bedienbare stoelen en bredere voorwielen standaard werden. In '89 de 16" velgen en alarm as standard.
Voor de anoraks onder ons:
- Hoe heette deze donker grijze kleur officieel? Ik heb het antwoord overigens niet kunnen vinden
- Wat is de interne fabriekscode geweest voor de 3.2?
bvd
Mike
Het is lang geleden dat ik hier gepost heb; het was namelijk nogal druk op mijn werk (credit crunch had de nodige uitwerkingen zogezegd). Maar inmiddels heb ik wat vrije tijd en die gaat dan graag naar het internet afstruinen voor auto's en het maken van de daarbij behorende plannen.
Het oorspronkelijke draadje over de 3.2 op het oude Gummen is helaas verloren gegaan vermoed ik. Opdat ik tzt (hopelijk medio/eind '09) bij het aanschaffen van zo'n hok ook jullie expert/fetisjisten approval heb, lijkt het mij verstandig om hem hier te laten herrijzen;)
Een aantal van jullie heeft er zo een in bezit gehad (Harry iig). Wat waren jullie bevindingen mbt aanschaf en gebruik?
- Wat waren je vereisten aan het model?
- Waar heb je gezocht?
- Waar kocht je 'm uiteindelijk?
- Hoe rijdt het? (Voor de beeldvorming: ik heb nog niet het genoegen gehad om met een 3.2 te rijden, maar ben bijvoorbeeld wel E30's gewend Afgezien van het feit dat de configuratie van de auto's heel verschillend is, voelt zo'n 3.2 enigszins hetzelfde aan? (both from the same era))
Zelf zit ik te denken aan de volgende criteria:
- Antraciete 3.2 carrera met een zwart vollederen interieur
- De G50 bak voor obvious reasons
- De sportstoelen met de brede zijsteunen zoals die in de 930 zaten
- 16" Fuchs
- Europees model (ivm verlichting en bumpers die nét even ranker zijn)
Enig zoek werk leverde al op dat in '87 de G50 bak kwam (en verdwenen helaas de donkere Porsche letters in de rode band) en in '88 15" Fuchs, elektrisch bedienbare stoelen en bredere voorwielen standaard werden. In '89 de 16" velgen en alarm as standard.
Voor de anoraks onder ons:
- Hoe heette deze donker grijze kleur officieel? Ik heb het antwoord overigens niet kunnen vinden
- Wat is de interne fabriekscode geweest voor de 3.2?
bvd
Mike
Comment