Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

‘BMW M-modellen met turbo’

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • ‘BMW M-modellen met turbo’

    De atmosferische motoren vormen een belangrijk kenmerk van BMW's M-modellen. In de toekomst zou BMW deze wel eens kunnen afzweren.

    Autocar meldt dat de BMW X6 xDrive M het eerste M-model wordt dat gebruikmaakt van de nieuwe turbotechniek. De hagelnieuwe, twinturbo V8 uit de opper-X6 krijgt een vermogen van ongeveer 500 pk. Vergelijkbaar met de 507 pk van de V10 uit de M5 en M6 dus, met een koppel dat een stuk hoger komt te liggen. Bovendien ligt de CO2-uitstoot een stuk lager, mede dankzij toepassing van de KERS-systeem uit de Formule 1. Dat systeem maakt het mogelijk om remenergie op te slaan. De BMW X6 xDrive M komt waarschijnlijk volgend jaar op de markt.

    Aan de andere kant van het spectrum komt er ook een X6 Active Hybrid. Welke verbrandingsmotor de auto heeft, is nog niet bekend. De ActiveHybrid moet zo’n twintig procent zuiniger zijn dan een qua vermogen vergelijkbare SUV. De krachtbron wordt in elk geval aan twee elektromotoren gekoppeld. Geheel elektrisch rijden, bijvoorbeeld in de stad of in de file, behoort met deze X6 tot de mogelijkheden.

    Accelereren
    En volgens BMW zorgen de twee elektromotoren in combinatie met de continu variabele transmissie, die in de X6 voorzien is van voorgeprogrammeerde overbrengingen, tijdens accelereren voor een typisch BMW-gevoel.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

  • #2
    Mooie 'nieuwe' techniek, en BMW kennende zal het schitterende motoren opleveren. Maar kom, een M-variant van een X-serie? Dat zal (toch?) nooit een M kunnen zijn van het soort dat we nu kennen (serieuze sportsedan)?
    Ik denk dat die föhn vooral zal dienen om middels toegevoegd koppel het extra gewicht van de zeecontainers voort te stuwen.
    Oliestoken voor het goede doel

    Comment


    • #3
      En om het label iets minder rood te kunnen krijgen denk ik. :-)

      Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)



      Comment


      • #4
        "Bovendien ligt de CO2-uitstoot een stuk lager".

        Dat is de reden ofcourse.

        Comment


        • #5
          Inderdaad, MB begint ook al te downsizen: http://www.nu.nl/news/1865014/73/Mer...n_vaarwel.html

          Rijden we over een paar jaar dan toch allemaal in een 1.2 4 cylinder met 4 turbo's? ;-)

          Comment


          • #6
            Whoeoeoeoeoeoeooeoeoeoeoeoeooeoeoeoeoeoeoeoeiiiiii !!!!


            :-)
            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen Bekijk bericht
              Inderdaad, MB begint ook al te downsizen: http://www.nu.nl/news/1865014/73/Mer...n_vaarwel.html

              Rijden we over een paar jaar dan toch allemaal in een 1.2 4 cylinder met 4 turbo's? ;-)
              Chippen tot de 4e macht :)
              Oliestoken voor het goede doel

              Comment


              • #8
                hmm, remenergie opslaan. Kost je setje blokjes per jaar extra maar dat haal je er dus weer aan peut uit. Kun je wel mooi aan oom agent uitleggen waarom je op elke rotonde, kruising en stoplicht fishtailend aan komt remmen.

                Comment


                • #9
                  [Oude Garde RWD-fetishist] Fuck it, dan mot ik geen M meer, ze zakken maar in de stront daar in Muenchen! [/OGRF]

                  .... om vervolgens er toch weer een te bestellen, en het jaar daarna weer een....

                  :)


                  Maarreuh, waarom niet. Historisch verantwoord, BMW's met turbo, dus ik zie niet in waarom dit niet zou kunnen. BMW doet volgens mij goede zaken met die milieulabelhype nu, gaat ze ook in de hogere regionen geen windeieren leggen straks.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

                  Comment

                  Working...
                  X