Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor onder de boom.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Voor onder de boom.

    Ha, die Fappers;

    Alpina brengt dit jaar in beperkte oplage een mooie kalender uit. De racegeschiedenis van de firma is het onderwerp en er staat zowaar nog een mooi shot in de Hugenholtzbocht ook tussen.

    http://www.alpina-automobiles.com/parts.html
    Scherven brengen gelul.

  • #2
    Leuk!

    Toch jammer dat vooral de oude Alpina's gaaf zijn. De laatste jaren is het niet veel meer.

    Kijk dan! Prachtig zo'n ding.


    En tegenwoordig maken ze voornamelijk dit soort sjonnie-spul :

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Ha, die Harry;

      Een roze bril doet wonderen. ;-)
      Alpina biedt klanten met een al te buitenissige smaak inderdaad de nodige mogelijkheden, maar technisch vind ik dat ze toch nog steeds erg goed bezig zijn. De compressormotor die ze in de B5, B6 en B7 lever(d)en heb ik in vergelijkende tests al meerdere malen de M-modellen zien verslaan. En dan te bedenken dat de versie in de B5S en B6S nòg sterker is. Ook de D3-Biturbo is een subtiele, maar zeer effectieve doorontwikkeling van de BMW *23d-motor. Kost allemaal natuurlijk wel een paar centen....
      Ik ben het met je eens dat zo'n E21-Alpina een prachtig stukje nostalgie is, maar vanwege de uitbundige striping en bekledingsstoffen werd ook toen al menig wenkbrauw gefronst.
      Scherven brengen gelul.

      Comment


      • #4
        Die striping en bekleding kon eind jaren '70 nog goed. Tegenwoordig niet meer, vind ik. Dat komt o.a. door al die sjonnie/tuning-clubjes en die Too fast and furious films etc etc.

        Maar ik weet natuurlijk ook wel dat Alpina hele mooie understated auto's maakt tegenwoordig.

        Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)



        Comment


        • #5
          Fap, fap! Een E21!

          Comment


          • #6
            Die oude alpina was 30 jaar terug volgens mij net zo fout als die nieuwe nu.

            Waar kun je in Nederland eigenlijk een Alpina kopen? Gewoon bij de BMW dealers?

            Comment


            • #7
              Ha, die Boris;

              Alpina heeft momenteel geen officiële Nederlandse importeur. Contact opnemen met de fabriek lijkt me de beste optie. Misschien dat je B3-BiTurbo wel gewoon via de BMW-dealer van jouw keuze kan worden afgeleverd.
              Scherven brengen gelul.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
                Die oude alpina was 30 jaar terug volgens mij net zo fout als die nieuwe nu.

                Waar kun je in Nederland eigenlijk een Alpina kopen? Gewoon bij de BMW dealers?

                http://www.interstate.nl/VelgMerk.asp?VelgMerkID=7

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
                  Die oude alpina was 30 jaar terug volgens mij net zo fout als die nieuwe nu.
                  Sterker nog: die was 15 jaar geleden nog fout. We vinden 'm nu alleen maar mooi uit nostalgie :-)

                  En ja, ik ben er zelf ook schuldig aan, want man, wat vind ik zo'n oude Alpina mooi.

                  Tja *schaam* ik moet nog altijd aan mijn artikelenserie 'Oud Fout' beginnen, over al dan niet verbouwde auto's die toen extreem fout waren en nu als klassieker gelden... Opel Manta, Ford Capri, Alpina-BMW'tjes, Golf 1 GTi en noem maar op.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht

                    Ha, die Ton;

                    Interstate was (of is misschien nog steeds) een van de weinigen die BMW's mocht ombouwen naar Alpina-specificaties. Dit vanwege ons BPM-regime dat import van complete Alpinae tot een onhaalbare kaart degradeerde. Ik denk echter niet dat ze nog zo ver (motorombouw bijvoorbeeld) gaan als damals.
                    Scherven brengen gelul.

                    Comment


                    • #11
                      Alpina waar te koop

                      Alpina is te koop bij BMW Den Haag.
                      Erg mooi maar tikje fout wel snel.

                      Comment


                      • #12
                        Ekris Veenendaal is ook Alpina dealer.
                        ''Thank God for the internet experts''

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
                          Die oude alpina was 30 jaar terug volgens mij net zo fout als die nieuwe nu.

                          Waar kun je in Nederland eigenlijk een Alpina kopen? Gewoon bij de BMW dealers?
                          Hoe fout wil je het hebben:


                          En hoe wilde Pietje Oldenhof dat Autovisie deze creatie noemde? Komtie:
                          BMW 320 Baur Alpina. Bij Baur beter bekend als A71830-11.

                          Let ook even op de stand van het achterwiel:


                          Maar ook in Frankrijk wist Garage Le Bac de boel te neppen:


                          Het komt al meer in de buurt (323i), maar op het uiterlijk en de einddemper na zit er niks Alpina in. B41067-13 is dit btw in Baur-kringen.

                          Overigens heeft Garage Du Bac ook verschillende Alpina C1 2.3 Baur TC1 (E21 dus) gemaakt. Dat was toendertijd echter nog een opvoerset, dus daar kun je eigenlijk niet aangeven hoeveel Alpina het is.

                          Gr Jeroen
                          Alle Baur's in de Baurnhof

                          Comment

                          Working...
                          X