Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Importeren van BMW uit DE ervaring gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Importeren van BMW uit DE ervaring gezocht

Hallo,
    Ik ben aan het kijken om voor mijn vrouw een 318i touring aan te schaffen of eventueel een 318d touring. Nu heb eens zitten kijken in DE en daar zijn ze wel goedkoper maar niet heel veel. Nu is mijn vraag heeft iemand een idee wat de bijkomende kosten zijn om hem uit DE te halen en loont het op zo'n auto? Ik zal iets meer duidelijkheid geven over wat ik wil.
    Een 318i of d touring uit ongeveer 2004/5 met niet meer dan 150 KKM gelopen. Uitvoering niet heel belangrijk vrouw vindt kleur belangrijker (Zwart)
    Ik moet af van een Citroen Xsara Coupe uit 2000 met 170KKM 1.9 TD.
    En wil ongeveer 10K netto betalen.
    Is dit een haalbare kaart en hebben julie dan adressen van goede en betrouwbare handelaren? En gelet op de in eenstorting van de automarkt in NL moet ik dan nog wel naar DE gaan?
    Was is de ervaring hier en of de mening?
    Groet,
    Stinger

Ha, die Stinger;

Zoek eerst eens in dit forum naar de ervaringen van Ruud met zijn Opel Senator. Ik heb daar ook het een en ander neergepend over mijn ervaringen met het importeren van mijn Vijf vorig jaar.
    Op de site van Autoweek kun je onder de button 'service' een BMP-rekenmodel vinden; houdt er wel rekening mee dat de BPM per 1 januari van 42,nogwat naar 40% gaat, dus de te betalen
    rest-BPM bij invoer ook iets omlaag zal gaan. Zoek je auto's via mobile.de of autscout.de en selecteer op 'Händler'. Op de site zelf is al de nodige info over de aanbieder te vinden en ook de foto's
    en naam van het bedrijf geven je vaak al een aardige indruk van de soort handelaar. Als deze auto's tegen een Exportpreis aanbiedt moet je je vingers ervanaf houden; dit kan interessant zijn
    voor ondernemers maar kan ook duiden op gebreken.
    Keuren bij de RDW kost zo'n kleine €100, platen kosten een paar tientjes en een APK doe je binnen veertien dagen na de tenaamstelling bij de vakgarage om de hoek voor vier tientjes.
    Als je je per telefoon en e-mail goed voorbereidt en ervoor zorgt dat je geen auto's op al te grote afstand selcteert (hoeft niet; het Roergebied staat barstensvol) hoeft het je in feite maar één
    vrije dag (of zaterdag) te kosten. Happy hunting!
    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stinger Bekijk bericht
      Ik moet af van een Citroen Xsara Coupe uit 2000 met 170KKM 1.9 TD.
      En wil ongeveer 10K netto betalen.

Dan zou ik toch eerst de Xsara verkopen.....

En is de 10K netto inclusief Xsara opbrengst en BPM afdracht ???

Zo ja, dan wens ik je veel succes.. ;-)
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Stinger;

Ik vrees dat W220L gelijk heeft en je dit niet voor €10.00 all-in gaat redden; de goedkoopste 318(d) touring die ik via mobile.de vond die aan jouw eisen voldoet had een vraagrpijs van €8400 en dat was een auto met 147K op de klok. Zonder eventuele opties en extra's moet daar op dit moment €3547 BPM over worden afgedragen. Ook de kleine verlaging volgend jaar brengt het totaal echt niet onder de 10K....
        Scherven brengen gelul.

Comment

Allemaal bedankt voor deze feedback.
          Hiermee kan ik in ieder geval verder kijken.
          Als ik op de NL sites kijk dan zie behoorlijk veel 318i of 318d voor rond de 13K euro. Als we dan de Xsara nog voor ongeveer 2.5 K kwijtraken dan is het een goede deal en dan is de actie naar DE niet meer nodig.
          Ik ga er mee verder.
          Thanks

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎