Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I-drive navigatie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• I-drive navigatie

Hallo, sinds een week of twee een 320 / 2005 van mijn werkgever met navigatie. 1 ding lukt me echter niet. Nadat ik de navigatie gebruikt heb om bijvoorbeeld uit een vreemde stad weg te komen wil ik de route wissen als ik op bekend terrein ben. Ik vind die aanwijzingen nogal irritant dan. Wel kan ik het geluid afzetten maar hoe wis ik de route. Punt is dat als je niet naar de ingegeven plaats van bestemming rijdt, dat ding maar blijft melden dat je moet keren etc.
    Iemand een antwoord?

alvast bedankt!

instructieboekje
    Simca 1000 rallye 2 (RWD)
    Peugeot 404 1961 (RWD)
    BMW 3 touring (RWD) daily
    VW POLO 1.6

Comment

Ingevoerd pakhaus, nur im deutch......
      dus wellicht iemand een zinnige aanwijzing?

Comment

Welke navi heb je?

Bij mij heb ik rechts een kaartje en aan de linkerkant een rijtje icoontjes/buttons. Met eentje kun je bijvoorbeeld het geluid v/d navi uitzetten. De 2e of 3e is om het navigeren uit te zetten.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het is de standaard navigatie van BMW, de icoontjes staan bovenin maar daarvan is er geen om de navigatie te beeindigen.
          Toch wel eem lastig probleem..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Super 7 Bekijk bericht
            Het is de standaard navigatie van BMW, de icoontjes staan bovenin maar daarvan is er geen om de navigatie te beeindigen.
            Toch wel eem lastig probleem..
            Zelf heb ik de BMW Professional. Links van de kaartweergave (perspectief) heb je dan een verticaal weergegeven rij icoontjes. De 2e van boven is een pijl naar rechts. Als je daarop staat en het icoon selecteert middels de i-Drive knop in te drukken, dan wordt de navigatie gestopt.
            Gebruik het zelf regelmatig om bijvoorbeeld een route te laten herberekenen. Zeker zodra je een alternatieve route hebt laten plannen ivm een melding via TMC.
            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Heb ik ook. Gisteren gecheckt : 2e icoontje is aan of uitzetten van het navigeren.
              Is erg handig.

Zoiets moet op de 'normale' navigatie ook zitten lijkt me.

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb de bussiness (lastig woord...) uitvoering en heb geen 3d weergave, slechts een pijl en "irritant wijf" wijzen me de weg. De auto staat nu bij de schadehersteller (mijn voorganger gaf er niet zoveel om) en verwacht de auto maandag weer nieuw gespoten en gepoetst terug.
                Dan ga ik het weer eens proberen.
                alvast bedankt.

Comment

Hmmm, daar heb ik geen ervaring mee helaas.
                  Zo eentje dus?

Anders probeer hier eens te zoeken of anders te vragen?
                  http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/index.php?f=98
                  Last edited by Harry; 17-12-08, 07:55.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Nee, de auto heeft een groter scherm in dezelfde lijn als de km teller. Hij is voor de radio/navigatie/int./telefoon.
                    Ook is het een "kleuren" scherm.

Comment

Gevonden: er staat een icoon "pijltje naar een bolletje" , daar kan je een kruis doorheen zetten. En Voila! Ze houdt haar mond.
                      Thanks 7

Comment

Bedankt voor de terugkoppeling. Vroeg me al af of je het had gevonden. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Lijkt me dus hetzelfde icoontje als wat ik heb :

http://www.romantika.name/v2/wp-cont...11/bmwnavi.png

(2e links)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Klopt! alleen heb ik niet zo'n fraaie weergave.
                            heren, bedankt.
                            Weet er toevallig ook nog iemand hoe je het geluidsniveau van de verkeersinformatie zachter kan zetten met i-drive. ?

Comment

Zo had ik onlangs via "informatie" een restaurant opgezocht( ging feilloos overigens)..................dan krijg je dus allemaal 'mes en vork" logo`s in het scherm................

Duurde even voordat ik er achterkwam hoe dat uit te schakelen...........even de "I" uitschakelen links in het scherm........

In onderstaande link dus de 4e links, met het schuine streepje er door is ie dus uitgeschakeld.

http://www.romantika.name/v2/wp-cont...11/bmwnavi.png
                              If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Super 7 Bekijk bericht
                                Weet er toevallig ook nog iemand hoe je het geluidsniveau van de verkeersinformatie zachter kan zetten met i-drive. ?
                                Hoi, bij mijn 1-serie werkt dat gewoon op de volumeknop v/d stereo.
                                Zodra dat mens begint te praten, draai je aan de volumeknop tot het geluid goed is. Hij past dan alleen de volume van die mevrouw aan en niet van de radio/cd/mp3.

Het werkt ook zo bij de file-informatie.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dat werkt bij dat mens van de navigatie, zodra die begint te praten kun je het geluidsniveau verstellen.
                                  Maar nu de verkeersinfo.... die komt ook met windkracht 10 door een rustige cd binnen zeilen.
                                  Je schrikt er gewoon van wakker als je een sportieve 80 km/h trajectcontrole aan het racen bent.
                                  Wordt geen slaaprijder zeggen ze dan......................

Comment

Bij mij werkt dat ook bij de verkeersinformatie, maar dat heb je vast al geprobeerd?

Daar kun je wel behoorlijk van schrikken idd. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                    X