Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Q5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Q5

Zoeken erop gaat niet, dan maar een nieuwe.

Van de week een Q5, de nieuwe 'kleine' Audi SUV, gespot. Nog steeds een loeigroot geval.

De tijd van de Audi 50 ligt heel ver achter ons.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Klopt. Wel leuk ding, maar het nut van die SUV's ontgaat me nog steeds.
    Ja, indruk maken op de buren waarschijnlijk, maar dan kun je ook gewoon een 118D nemen hoor. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik vind de Q7 echt een zeecontainer op 4 wielen. Daar is de X5 een schoonheid bij. De Q5 oogt een stuk beter in proportie en is een waardige concurrent van de GLK. De X3 moet echt vervangen worden door BMW, want die kan, buiten de rijdynamiek, niet meer op tegen de nieuwe garde.

Comment

Ca. 2 mnd geleden met moeders aan het shoppen geweest voor een auto voor haar. We zagen onderweg ook een Q5 rijden dus wij naar de dealert... Nee, daar was hij nog niet. Blijkbaar was er in Nuenen iemand die hem al via via had zien te bemachtigen. Nice car!

Comment

Die GLK heeft zoiets utilitairs dat het weer leuk wordt, maar die Q5 mogen ze hebben van me. Vind er niks aan, tegenwoordig zijn alle Audi's gewoon lelijk en overstyled - de A5 is zowat de enige die nog een beetje 'kan'.
          In deze klasse SUV shoppen, I dont know, dan kan je beter tweedehands en een maatje groter/beter gaan. Ik blijf erbij: jonge Disco's (Max 2 jaar) met 50K op de teller en nog drie jaar garantie vind je hier voor 40-50K, nu met de crisis krijg je daar waarschijnlijk nog een stuk vanaf. Thats the way to go. Dan kan je tegen je kids zeggen: kom we gaan op autovakantie naar Togo bijvoorbeeld ... :-)
          Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
            Die GLK heeft zoiets utilitairs dat het weer leuk wordt, maar die Q5 mogen ze hebben van me. Vind er niks aan, tegenwoordig zijn alle Audi's gewoon lelijk en overstyled - de A5 is zowat de enige die nog een beetje 'kan'.
            Goh, ik ben het er nog helemaal mee eens ook...

De meeste Audi's zijn zo plomp tegenwoordig. Alsof ze steroďden geslikt hebben.

Witte S5 is übergaaf, dat dan weer wel, maar de rest, mwah.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

S5 is cool, maar om die nu tot toonbeeld van verfijnd design te kronen.... neh.

Dan is een 3er Coupe toch echt eleganter.

335i Coupe Lampioni met M-sportpakket en die geile M-multispaak 19" of een S5: tough call. Die nieuwe supercharged V6 van de S5 is iig al een + t.o.v de V8 van voorheen.

Oja, die GLK is gewoon een lelijke schoenendoos.

Comment

Ja, bolle, maar zet er eens een X3 naast en ineens blijkt de GLK pure estethiek. Je kan niet veel zeggen van die kleine MB, maar wel dat hij Karakter heeft ... zo noemen ze dat toch? :-)
                Serieus, GLK anytime in die klasse hoor, dan heb je nog de bovengemiddelde terreincapacteiten van het MB platform erbij ook.
                Rock on. RS.

Comment

Seen in the metal en totaal, maar dan ook totaal niet onder de indruk. Gouden geld (63k voor een beetje ene versie) voor een lelijke auto, niet eens groot, laat staan functioneel. Leder in het interieur zag eruit alsof het uit een Derrick-woning bij Oberhausen kwam, achterbankjes zijn mini, koffertje is niet een groot genoeg voor een golfkit in kwijt te kunnen. Echt een misser. Maar het zal wel verkopen zeker.
                  Rock on. RS.

Comment

ff wachten RS, ikke niet begrijp.

GLK is dus geweldig en de Q5 is dus niks.
                    Kofferbak en ruimte achterin te klein.....maar vlgs mij is de GLK echt nog kleiner hoor.
                    2 x ouwe premium meuk
                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Enige leuke van de Q5 vind ik de reclame op tv :-)

Comment

Ja, die is leuk he :-)

Verder vind ik het wel een mooie auto. Maar als ik ging shoppen voor dat geld, dan werd het toch een normale A4 Avant of 3-serie met een dikkere motor.
                        Het mooie vind ik altijd de zinsnede in recensies: 'Het rijdt bijna net zo goed als een normale sedan/station', of 'Je merkt nauwelijks dat je in een auto met een gewicht van bijna 2 ton rijdt'. Pfff.

Enige voordeel wat ik wel zie aan dit soort auto's (weet niet of de Q5 die voordelen ook biedt):
                        - hogere instap als je oud of vrouw bent
                        - je kind makkelijker in de auto kunnen tillen
                        - langere veerwegen en daarmee meer comfort
                        - 4WD

Verder...
                        Denk dat ik in de praktijk, als ik voor de keuze sta, liever kies voor een normale station met een dikkere motor of meer opties.
                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

- hogere instap als je oud bent
                          - je kind makkelijker in de auto kunnen tillen
                          - langere veerwegen en daarmee meer comfort
                          - 4WD

Joh Panda, dat zijn toch exact al jouw eisen die je aan een auto stelt. Man wat wil je nog meer:-)
                          2 x ouwe premium meuk
                          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍