Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Audi A1/S1
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
De gelimiteerde Audi A1 Quattro in de test bij Autovisie
Dik € 65.000 euro. 4WD, 256 pk en iets te saai.
audi-a1-quattro-21-12-11.jpgForza!
Comment
-
-
@Scudetto:
Stiekum toch wel een kek wagentje hoor en zonde dat de oplage zo beperkt is, maar wát een geld. Je eerdere opmerking van "Ik ben alleen bang voor de prijs die, net als bij de andere huidige audi's, te hoog wordt voor wat je krijgt. " klopt dan ook wel aardig. Puur ter vergelijking: voor 10 mille minder heb je ook een Skoda Superb 3.6V6, ook met 4x4 en 260 pk... Verschil tussen deze auto's is uiteraard een stuk groter dan tussen de spreekwoordelijke appel en peer, maar geeft wel aardig aan wat je binnen de VAG-groep tegen kunt komen.
Comment
-
-
Ik heb recent een paar dagen gereden in de Audi A1 Sportback 1.2 TSI Proline S (86 pk). 27.000 euro ben je kwijt voor deze auto. Voor hetzelfde geld koop je een Seat Leon FR Dynamic 1.4 TSI met 150 pk. Beide auto's zijn vergelijkbaar uitgerust.De Audi A1 is echt een steengoede auto, maar te klein, te traag en te duur (en iets met niet lekker sturen). Ik kies toch de Seat. Maar ik verkies de Audi A1 wel boven de Polo en andere kleintjes.
Deze week de Audi A1 Sportback. Dit een auto voor mensen die klein willen rijden, maar in kwalitatief opzicht niets willen inleveren. Maar is dit ook zo?
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Comment
-
-
Zo'n S1 leek me ondanks mijn Audi allergie wel een leuk gebakje; kleine auto, grote motor en nog Leverbaar in gaaf geel ook. Zojuist even drooggefapt in de configurator. Een leuke zonder stomme frutsels kost 45k... Een S3 met dezelfde opties is daarmee vergeleken een koopje voor 50k.
Polo (en broertjes) van deze generatie ken ik alleen als GTI. Die is wel heel snel, maar dat is dan ook het enige. Stuurt ruk en (toen nog) verplicht met die achterlijke DSG bak. Wat een zaadding. Met minder dan de helft van dat vermogen en vier te duur betaalde ringen op de neus wordt het er vast niet beter op. :)
Comment
-
-
Ik heb voor mezelf nog even zitten kijken naar een S1 ter vervanging van mijn Megane RS. Om te zien vind ik dit echt een gaaf bakkie, maar na het verwerken van het totaalbedrag heb ik toch maar gekozen voor de Cupra. Scheelt me met dezelfde opties 7k. Ik had de S1 wellicht wel overwogen als de motor in basis het blok van de S3 was (en alleen wat was teruggeschroefd) zodat je met een lekkere JD chip het vermogen naar 350 pk kunt laten plussen. Dan heb je wel een uberbommetje en heb je nog wat aan die 4WD.Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Comment
-
-
De RS is een geweldige auto. De beste die ik ooit heb gereden. Maar ik was nu wel weer wat meer toe aan een allrounder (meer comfort!) en iets meer rechtelijnsnelheid (dankzij JD chip gaat dit vast wel lukken). Dat de Cupra net die 10% scherpte mis zal ik mee moeten leren leven. Het grootste probleem van de RS is dat ik in Nederland woon. En stuurmanswegen niet of nauwelijks meer bestaan. Ik kon de auto te weinig op de limiet rijden. En op de limiet is de auto het leukst.Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Comment
-
-
Ook al heb ik de S1 niet gekocht, heb er toch even in gereden. Is ook gewoon te leuk om niet te doen. De specs zijn op papier indrukwekkend voor een dergelijk kleine auto. Vierwielaandrijving, een handbak en 230 pk/370 nm. Het uiterlijk mag er ook zijn, zeker als je de auto IRL ziet in een lekkere felle kleur. De vraag is of deze auto ook meerwaarde biedt ten opzichte van de concurrentie in eigen (VAG) huis?
We rijden met een kleine 'pocket rocket'. De Audi S1 is met 230 pk/370 nm een bommetje. Kan deze kleine Audi zijn stevige aanschafprijs rechtvaardigen?
Last edited by sitechris; 27-12-14, 12:16.Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Comment
-
-
vanaf 33k in Duitsland voor de "gewone" S1 en vanaf 43 voor die versie met die paar pk meer (en andere wielen en bumpers).
Elke "speciale uitvoering" die ik te koop zie staan heeft label 1/333, zover de exclusiviteit van de gelimiteerde oplage ;)
En allemaal proberen ze hem te verkopen als uniek omdat hij de eerste in de serie van 333 zou zijn.
Sterker nog, er zijn dealers die vinden dat je voor die speciale rustig 10k meer moet betalen.
Zij hebben immers de enige unieke nummer 1 van 333 :)يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)
Comment
-
-
Blijft een ongelukkige naam van deze auto, vind ik, als oude lul.
Dit is een A1: http://groupbrally.com/old/images/au..._rally1_A1.jpg
En dit een S1: http://cloudlakes.com/data_images/mo...ttro-s1-09.jpgOp dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
-
Daar zullen ze in Ingolstadt ook wel bij stil hebben gestaan, neem ik aan? Een beetje necrofilische marketing is ook de ringenfappers niet vreemd. :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
-
Mwuh, ik denk dat de doelgroep voor de A1 (jonge yup en/of vrouw) geen weet heeft van de oude rally kanonnen. Echt veel opties hadden ze ook niet meer natuurlijk. A2 was al gebruikt en niet bepaald een succes gebleken, dus die naam mag even in de ijskast/koelkast.
Verder is die S1 voor NL meer een soort van theoretische auto. Op papier heel leuk, maar geen hond die hem koopt door de combi van toch wel erg klein, niet heel bijzonder en erg duur. Maar dat ligt in Duitsland en Zwitserland misschien wat anders.Last edited by Rossi; 29-12-14, 14:45.Aprilia RSV Mille '01
Comment
-
-
Ik vindt die A1 quattro wel wat.
Voor MdV en de kids.
Laat ik hem wel tot 350pk brengen voor de zondagmiddag ritjes :)
Persoonlijk vind ik het een zeer markant autootje, waarvan ik verwacht dat hij met de 2000km/jr van MdVTSM ook na 10 jaar nog wat waard is.يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)
Comment
-
Comment