Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

motorennieuws BMW januari 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • motorennieuws BMW januari 2009

    BMW heeft voor het voorjaar heel wat motorennieuws. De 116i krijgt vanaf maart de beschikking over een 2,0-liter motor. En BMW heeft nog meer te melden.

    Wie vanaf maart een BMW 116i in ontvangst neemt, kan zeggen dat hij een 2,0-liter onder de kap heeft. De huidige 116i is zoals de type-aanduiding doet vermoeden ook daadwerkelijk een 1.6. Qua vermogen gaat de nieuwe 116i er overigens niets op vooruit, de 2.0 levert ook 122 pk. Wel beschikt hij over meer trekkracht. De 2.0 levert 185 Nm tussen 3.000 en 4.250 toeren, de 1.6 levert 160 Nm. Daardoor sprint de 116i sneller vanuit stilstand naar 100 km/h, de tijd zakt van 10,2 naar 9,9 seconden. Voor het verbruik maakt het niets uit, dat blijft 1 op 17,2, wat neerkomt op 139 gram CO2 per kilometer. En daarmee is het een auto die in aanmerking komt voor 20 procent bijtelling bij zakelijk gebruik.

    Nieuw is ook de 3.0 zescilinder diesel met 245 pk, die voldoet aan de Euro 5-normen, voor de 330d Cabriolet. Die motor zat al in de gewone 3-serie, en in de 330d Cabrio stuurt hij de 231 pk sterke 3.0 diesel met pensioen.

    In andere landen levert BMW binnenkort ook nog de 116d, maar die gedowntunede 2.0 diesel met 116 pk komt niet naar Nederland. Bij ons blijft de 118d Corporate Lease met 136 pk de instapper. Dat de 116d niet naar Nederland komt, heeft er mede mee te maken dat de auto 118 gram CO2 per kilometer uitstoot, en daarmee zit hij net boven de 14-procentsbijtellingregeling. Daarom voegt de 116d niet zo veel toe aan het Nederlandse gamma van de 1-serie. Diesels komen daarvoor alleen in aanmerking als ze 116 gram of minder uitstoten.
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

  • #2
    Whoei?
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

    Comment


    • #3
      Jammer van die 118 gram CO2 per kilometer... Anders was 'ie voor de lease wel heel interessant! Overigens gaat de 116d van 0 naar 100 in 10,2 seconden en heeft 'ie een topsnelheid van 202 km/h. Toch niet zo heel verkeerd.

      Comment


      • #4
        ....zeker niet omdat het gewoon een teruggechipte 2.0d is....die (volgens mij) dan ook weer net zo makkelijk te chippen is naar 140+pk

        zou wel heeeeel lekker zijn een 14% 140pk 1 serie!

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
          ....zeker niet omdat het gewoon een teruggechipte 2.0d is....die (volgens mij) dan ook weer net zo makkelijk te chippen is naar 140+pk

          zou wel heeeeel lekker zijn een 14% 140pk 1 serie!
          Misser van BMW denk ik zo. Want dat zou dan zeker een lease knaller zijn geworden.

          Comment


          • #6
            Volgens mij kan je die 116d vanaf september '09 dus wel bestellen in NL.
            Best wel prima aanbod denk ik zo, helemaal icm het Business line pakket.

            Comment


            • #7
              Lees net in topgear over dat visions eficient dynamics ding te lezen. Zit o.a. een 1.5 3 cylinder diesel in met 163pk. Motor schijnt in 2011 ook in de BMW 1-serie geleverd te gaan worden. Zal dat nog een beetje klinken zo een 3 cylindertje?
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                Lees net in topgear over dat visions eficient dynamics ding te lezen. Zit o.a. een 1.5 3 cylinder diesel in met 163pk. Motor schijnt in 2011 ook in de BMW 1-serie geleverd te gaan worden. Zal dat nog een beetje klinken zo een 3 cylindertje?
                Ik denk dat de mensen die een dergelijke uitvoering serieus overwegen dat niet doen voor het geluid...

                Comment


                • #9
                  een 116d. Klinkt wel heel erg als een schraapversie hahaha.

                  ik kan em overigens gewoon configureren op mijn leasesite. 0 bijdrage :-)
                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

                  Comment


                  • #10
                    4-cilinders diesels klinken toch allemaal kudt dus waarom niet?
                    Liever een wat beter uitgeruste 116d dan een kale 118d CL. Die 20 pk's doen het 'm echt niet.

                    Comment


                    • #11
                      Ojawel.
                      Dat is net de reden dat ik 118d rij en niet 147jtd 120pk of C4hdi 110pk. Is soms net te weinig voor een auto van 1300kg. Al is dat gevoel (waar een auto net krachtig genoeg aanvoelt of net niet) voor eenieder anders natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Ja vind ik ook. De oude 118D met 122pk(?) vond ik te traag. Mijn huidige met 143pk is goed.

                        Die 3-cilinder met 163pk klinkt wel goed. :-)

                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)



                        Comment


                        • #13
                          Oké, kan zijn, verschilt per persoon natuurlijk.
                          Door het huidige verkeersbeeld zou ik bij de keuze voor een nieuwe auto meer naar zuinig met veel luxe neigen dan een beter gemotoriseerde versie waarin ik zelf voor de muziek mag zorgen...:)

                          Comment


                          • #14
                            Met een leuke motor heb je al muziek aan boord. ;-)
                            Every second of your life is a part of your song

                            Comment


                            • #15
                              Met een diesel niet dus :-).

                              Comment


                              • #16
                                'Beter gemotoriseerd' kan nooit een diesel zijn. ;-)
                                Every second of your life is a part of your song

                                Comment

                                Working...
                                X