Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies BMW Z3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Advies BMW Z3

Vriendin van me wil een Z3 kopen. 1 van de opties is deze:
    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lpcplj4ou1w3

Waar op te letten? Voetjes van de spiegels die roesten zijn vaak een probleem, weet ik.
    ---------------------------
    Lullen gaat beter dan rijden.

Kies altijd de 6-cylinder ;-)

Wellicht op http://www.z3forum.nl eens vragen? Zie daar bijvoorbeeld:
    • De voeten van de spiegel... die gaan vaak oxyderen.
    • De verwarming. die moet een beetje warm worden als je hem ietsje opendraait en veel als je hem helemaal openzet anders moet er ergens een ventiel vervangen worden.
    • De ophanging van de voorwielen. die gaan vaak speling vertonen met gevolg bij spoorvorming bokkig gedrag.
    • Alle lampje op het dashboard moeten branden als het licht aanstaat
    • Elektrische ramen kunnen weleens moeilijk opengaan. Is te verhelpen door het mechanisme te olieën
    2019 Volvo V60 T6

Comment

* Veren van de achterwielophanging roesten en breken nog wel eens.
      * Waterpompen slijten en aangezien de motoren een distributieketting ipv riem hebben worden ze zelden preventief gewisseld. Vroeg of laat overlijden ze.

Moeke FaF rijdt nu al een flink aantal jaren Z3 2,8, elke dag van de week, zowel naar haar werk als richting Toscane elke zomer en dat ding doet het simpelweg foutloos. Hij mist het scherpe van een Boxster: gas geven betekent neus omhoog & kont omlaag, bij fanatiek sturen voel je dat het niet de meest stijve BMW ooit is. Maar dat maakt hij goed met een meer dan prettig roadster gevoel en de 2,8 Sechser leurt alleszins leuk. Erg fijne auto's!
      Hubraum statt Spoiler

Comment

Een collega van mij heeft zijn Z3 2,8 gekocht bij dezelfde aanbieder als die uit het linkje trouwens. Nette vent die zijn Z3 Pappenheimers wel kent. Prima zaken doen.

Die collega had trouwens een automaat: daar vond ik geen biet aan. Het haalt het finnige er helemaal uit. "De markt" vond er ook geen biet aan, want hij raakte hem uiteindelijk aan de straatstenen niet meer kwijt, ondanks de goede kleurencombinatie (zilver met zwart leer), de lange optielijst (verwarmd leren sportinterieur e.d.), lage kilometerstand (onder 60k geloof ik) en volledige BMW historie.
        Hubraum statt Spoiler

Comment

Z3 2.8 lijkt me 1 van de beste kopen op dit moment.
          Zijn best wat van verkocht en er is dus wel wat aanbod.
          Tevens is het een fijne en snelle motor.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dank voor de tips. FaF, bedoel je die kerel uit Lent van mijn eerste post?
            ---------------------------
            Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Dat moet dan Henny van Doorn zijn. Zit er al jaren en is ook Hartge dealer.

Comment

Nee, 's niet Henny van Doorn die ik bedoel in die vorige post. Bartho Braat bedoel ik. Zit aan de andere kant van de A325, richting het Wijnfort. Mooie oude boerderij in de uiterwaarden. Zal wel een keer onteigend gaan worden ivm herindeling uiterwaarden aldaar, maar dat terzijde. Dit is z'n website:
                http://www.autobarthobraat.nl/
                Z'n site heeft een beetje een tell sell feel, maar dat valt IRL gelukkig reuze mee :-)
                Hubraum statt Spoiler

Comment

Met als adres Molenwerf 1 Amsterdam..

Maar hij acteert toch ook in GTST ???? ;-)
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Zijn ouwe heer woont in Lent en hij woont in Amsterdam. Bij de boerderij in Lent raakt hij zijn voorraad nét iets makkelijker kwijt denk ik zo :-)

Vwb GTST: jij bent de kenner blijkbaar, dus dat neem ik graag van je aan ;-)
                    Hubraum statt Spoiler

Comment

OK, die kende ik niet. Ik dacht Lent + BMW = Henny.
                      Maar die boerderij weet ik wel te vinden geloof ik. Niets mis mee.

Comment

Working...
                      X