Vreemd, wie gaat er nu Rotary's in een E30 bouwen? Er zijn er meer dan één in elk geval. Kwam het toevallig tegen, raar verschijnsel.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
BMW Rotary's
Collapse
X
-
Raar project inderdaad.
BMW had toch nooit Wankel-plannen, meen ik? Zelfs niet toen de rest (Mercedes, VW/Audi/NSU, Citroen en zelfs Trabant) er wel mee bezig waren?Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
-
-
Ha, die Brun;
Ook mij is nix bekend over Wankelexperimenten bij BMW. En als er al iets van een prototype geweest zou zijn hadden we daar inmiddels toch wel wat van geweten? Door de jaren heen zijn ze immers altijd redelijk open geweest over andere afgeblazen experimenten. Denk aan de oude V8 en V12-motoren en de M8. Hoe dan ook; een Wankel-E30? Niet mijn kopje thee, dank u.Scherven brengen gelul.
Comment
-
-
Ik denk dat die jongens net zoals zoveel BMW-rijders iets te vaak voor "Wanker" zijn uitgemaakt, maar dat ze misschien dyslectisch zijn of zo? :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
-
Ik meende ooit gezien te hebben dat BMW ooit een wankelproto had gebouwd, maar kan dat niet vinden. Lijkt me ook onwaarschijnlijk, omdat BMW wel de concurrentie voelde van de wankel (NSU) maar toen besloot haar eigen zescilinder motoren te verfijnen. En volgens mij hadden ze geen licensie om wankelmotoren te bouwen (die waren in de jaren '60 in handen van de concurrenten van NSU).Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
Comment