Zou zoiets niet stiekem een fijne auto zijn?
193 pk, vaak riant in de optie en als ik het moet geloven, de zuinigste in de serie. In de combi uitvoering vind ik hem best te pruimen.
Hoe zit het met de kwaliteit hiervan?
Kwaliteit van Mopf 2 ( da's dus deze) is goed, ook het roestprobleem is redelijk onder controle.
Rijdt ook goed, beter dan menigeen verwacht, automaatbakken zijn bullit-proof mits op tijd olie en filter gewisseld ( bij Mopf2 5-bak automaat ipv 4-bak), onderdelen zijn ook via de dealer zeer redelijk geprijsd.
Zo te zien heeft deze regelmatig een slokje olie gehad ( verkleuring op het kleppendeksel ;-) )
Ow, ik heb een automaat gevonden. Zou eigenlijk een handbak willen dan.
Er stond er ook 1 op LPG te koop, zou dat een beetje gaan?
Ik vind het wel een leuk alternatief voor een E36 328i Touring. Zal niet zo mooi klinken, maar volgens mij zit het met de bouwkwaliteit wel goed. Misschien maar een keertje in sturen. 193pk is ook lekker denk ik.
Zum Verkauf steht ein Mercedes-Benz 500 E Limited "Last Edition" mit einer originalen Laufleistung von 67.000 Kilometern, Das Fahrzeug befindet sich in einem unverbastelten originalen Top-Zustand, 3 seriöse Vorbesitzer, Automatik-Getriebe, Servolenkung, Airbags, Klimaanlageund zusätzlich ein elektrisches Stahl-Schiebe-Hub-Dach, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Metallic-Lackierung, elektrische Sitze Fahrer- / Beifahrerseite mit Memory-Funktion, Zentralverriegelung mit Funkschlüssel, geregelter Katalysator (PKW erhält eine "Grüne Umweltplakette", Heckrollo hinten elektrisch, elektrische Fensterheber 4-fach, elektrische Aussenspiegel, Alarmanlage, usw. usw.... Durchgeführte Wartungen bei Mercedes-Benz sind nachvollziehbar,
Duur, maar wel in erg mooie toestand. Alleen die bekleding, leuk zo'n laatste editie, maar natuurlijk geen gezicht. Ik Blijft E500's toch wel erg gaaf vinden. Een van de allereerste edities met de oranje knippers, volledig origineel, mag je zo voor de deur zetten...
Original 31.900 KM, unfallfrei, Scheckheftgepflegt Kundendienste bei 17881 KM, 23442 KM, 27.341 KM ), elektrische Sitzverstellung Fahrer/Beifahrer, Aussentemperaturanzeige, 5-Gang-Automatikgetriebe, Mittelarmlehne vorne, Colorverglasung, LMF 15-Loch, Scheinwerferwisch/waschanlage, Lautsprecher im Fond, Leder blau, etc. Festpreis!!!
Met zo'n SL 3 weken door Zuid Europa lijkt mij geen straf. Op de passen zou je willen dat je iets sportievers bij je had, maar op de Autobahn, Autostrada en Autoroute maakt hij dat allemaal weer goed :-)
Die laatste, niets fout aan hoor! Heel gaaf. Gelukkig kom ik nog een paar k te kort, want ik word daar wel hebberig van.
Je hebt natuurlijk geen reet aan dat vermogen in zo'n auto, maar het lijkt me gewoon een heerlijke auto.
Die laatste, niets fout aan hoor! Heel gaaf. Gelukkig kom ik nog een paar k te kort, want ik word daar wel hebberig van.
Je hebt natuurlijk geen reet aan dat vermogen in zo'n auto, maar het lijkt me gewoon een heerlijke auto.
Nou ja, de luxe van vermogen wat altijd en overal beschikbaar is lijkt me wel wat. Beetje het Rolls-gevoel. De power niet nodig hebben, maar wel weten dat het er altijd is.
Formeel een tweedehandsje, iets andere prijscategorie. Maar wat ongelofelijk mooi....van Ecclestone geweest, gerestaureerd in Nederland.
This magnificent 1954 300SL Gullwing was delivered to Daimler Benz Brussels for the 1955 Belgium Motorshow. The cars was sold to its first owner Mr Ben Robertson of Texas USA who kept the car until 1971 when he sold it to Mr Malcom Doyle who shipped the car to the UK, the car remained in storage until is was purchased by Mr Raza Rashidian in early 1989. In May of 1989 Mr Rashidian commissioned the well renowned Dutch restoration company Bart Holland to undertake a ground up restoration of the car which was completed in December 1994 at a cost of more than £200, 000. In May of 1995 the car was purchased by Mr Bernie Ecclestone and added to his exclusive and very impressive private collection, placed in his climate controlled storage facility the car remained in his ownership until 2005 when the car was once again sold to the well known Le Mans winner Vern Schuppan. A competitor (mainly for the procession and static aspects) on the 2005 Classic Adelaide driven by Vern Schuppan the car had some service work carried out before it was shipped back to the UK, it remains on its original chromed Rudge wheels and feature a very rare and desired 3.42 Differential. Sold with an impeccable fully documented history including extensive restoration records with photos (totalling over £200, 000) the cars provenience is unquestioned and easily make it one of the finest and most desirable 300SL Gullwings available in today's market place.
Of misschien toch liever deze...kost ook een tonnetje minder.
EINZELSTÜCK!!! UNIKAT !!! weltweit einziger original 300 SL von 1957, der vor über 22 Jahren auf 300 SLR mit einer handgefertigten ALUMINIUM-Karosserie -ohne Rücksicht auf Kosten- umgebaut wurde! Dabei wurde der original Gitterrohrrahmen mit allen Agregaten erhalten, da lediglich die original Blechkarosserie abgehoben und durch die SLR-Karosserie ersetzt wurde! Dieses TRAUM-FAHRZEUG, welches nach Werkszeichnungen dem Sieger-Fahrzeug der Mille Miglia 1955 mit Stirling Moss nachgebaut wurde, besitzt einen deutschen KFZ-Brief und ist mit H-Kennzeichen zugelassen! Werksseitig hat der Motor mehr PS und die Trommelbremse ist sportlich dimensioniert! Dieses absolute LIEBHABER- und SAMMLERSTÜCK ist äußerst einfach und dabei auch sehr sportlich zu fahren und vermittelt durch seinen Sound und seine Super-Fahrleistungen unvergessliche Fahrgefühle, wie kein anderes Fahrzeug!!! Die Gelegenheit, solch einen Klassiker käuflich erwerben zu können. Wertgutachten ist dabei! (Der original 300 SLR ist leider käuflich nicht zu erwerben sondern nur im neuen DB-Museum zu besichtigen!) Für mich ist dieser SLR eines der schönsten Automobile auf dieser Welt !!! Dieses UNIKAT wurde 1992 in Heft 2/1992 Motor Klassik vorgestellt!
HEEEL mooie kar die 300 SLR replica... wel jammer dat er n ECHTE 300 SL (waarschijnlik een vroege W198 II roadster) voor is opgeofferd. 20 jaar geleden werd daarover nog niet zo nagedacht kennelijk, was net voor de klassieker-hype en de enorme prijsexplosie voor dit soort auto's.
Wat 'n ding hey, die CL! Gaaf van lelijkheid. Een soort moderne Flodder Cadillac. Heeft zo'n apparaat ESP? Zo ja, kan dat helemaal uit? Er zit een sperretje onder aldus de adverteerder. 's Weer eens iets anders om de Nordkurve op Papenburg mee binnen te glij'en :-D
Nou, gezien de "MOET weg"-teksten misschien wel niet. Maar ik ben het met je eens, hij is fout EN hij heeft "iets". :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Im Mai 1995 wurde ein vollkommen neu entwickeltes 5-Gang-Automatikgetriebe mit schlupfgesteuerter Wandler-Überbrückungskupplung und elektronischer Steuerung eingeführt, das aufgrund seiner ausgeklügelten elektronischen Steuerung eine Senkung des Kraftstoffverbrauchs ermöglichte. Auch in Bezug auf Gewicht und Abmessungen konnten Erfolge erzielt werden; das "Neue Automatikgetriebe" ist deutlich leichter und kompakter als vergleichbare Getriebe mit fünf Fahrstufen und läßt sich darüber hinaus ökonomischer fertigen, da die Zahl der Einzelteile um fast 40 % reduziert werden konnte. Eine weitere Innovation von noch grundlegenderer Bedeutung wurde zeitgleich eingeführt und gehört seither zum serienmäßigen Lieferumfang des S 600 Coupé: das "Elektronische Fahrstabilitäts-Programm ESP", das den Fahrer bei Fahrfehlern unterstützt, indem es sensorgesteuert durch gezielten Bremseingriff dem instabilen Moment entgegenwirkt und damit zur Fahrsicherheit beiträgt.
Het zit erop... 2200 kg ook. Whoei! En wat kan daar een hoop stuk aan... Sjeez :-)
En wat er aan een 600 coupe/SE/SEL stuk kan gaan...
Reseveer nog maar 2 tot 4x het aanschafbedrag ( ik weet er 1 die met de opvolger van dit model inmiddels 30K heeft achtergelaten bij de dealer/specialisten)
En wat er aan een 600 coupe/SE/SEL stuk kan gaan...
Reseveer nog maar 2 tot 4x het aanschafbedrag ( ik weet er 1 die met de opvolger van dit model inmiddels 30K heeft achtergelaten bij de dealer/specialisten)
km-stand is ook zo echt he.... ;-)
Maar ja, het rijdt wel erg lekker.
Waarom is dat zo eigenlijk?
Zo een ding heeft toch veel minder electronica dan de modernere types Mercjes? :s
Nou probleem is meer dat 't "early electronica" is die nogal custom is. En aangezien er niet zoveel CL's op het kerkhof liggen en omdat er niet zo'n erg forse vraag is naar goedkope vervangingsonderdeling denk ik dat je a) niets 2e hands kan vinden en dus b) alles nieuw mag kopen. En dan is opeens een of andere klote ESP-sensor 700 ballen, want zo duur was 't ding in the early days toen ESP een soort rocket-science was met ditto bijbehorende researchkosten en state of the art hand-made onderdelen.
Naja, da's een gokje dan.
Overigens kun je wel zeggen dat in zo'n geval elke auto die vroeger (omgerekend) 2 ton kostte nu een tijdbom is als je die voor 6k kan aanschaffen. Dat lijkt me wat vergezocht ; als je vandaag de dag een Lagonda voor de deur hebt staan waar je de onderdelen zelf van moet frezen op de geleende CNC-bank van het metaalbedrijf 150 km verderop in het land dan is dat nog steeds een goeie deal. Helaas is de CL nog niet zo oud :)
Beter geïnformeerd de juiste auto kopen? Bekijk ons ruime aanbod en lees onze tips. Ontdek de voordelen en het gemak van AutoTrack.
Staat bij MB Den Haag. Best een mooie kleurstelling zo. De nieuwprijs was ca. 580K. Daarmee komt de afschrijving tot nu toe op een schappelijke 8,69 Euro per kilometer. :-P
Comment